You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Lut 2019, 00:56

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #684125 Wysłany: 05 Sie 2013, 21:56; 
 Temat postu: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Jak w temacie :).

http://www.narzedziowy.pl/60500_BETA-Dz ... m-180.html

Dostępne są trzy rodzaje - różnica jest zarówno w kształcie jak i długości... którą brać? :mrgreen:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #684131 Wysłany: 05 Sie 2013, 22:02; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
ostatnia na foto 180mm jest do 1,4 /1,6 8v :wink:
czyli do 1,1 /1,2 8v musi być albo 230 lub 245 :mrgreen:

tyle mogę pomóc :?

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684142 Wysłany: 05 Sie 2013, 22:07; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Danke - już coś mamy... :mrgreen:

A tak z ciekawości, bo to będą pierwsze doświadczenia z takim sprzętem - dźwignie podkładam pod wałek na otwartym zaworze i dopiero wtedy obracam wałek, czy wsuwam na zamkniętym a ona sama pociśnie szklanke w dół?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684174 Wysłany: 05 Sie 2013, 23:56; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
na zaworze zamkniętym ( krzywka u góry), wkładasz sprzęt i wyciskasz a szklanka idzie w dół :wink:, przed wyciśnięciem przekręcasz szklankę tak aby wycięcie na niej było w dogodnym miejscu,
wtedy podważasz czymś płytkę (jakiś szpikulec ale nie ostry ) , + dobrze mieć małe szczypce do wyjęcia płytki po poprzednim podważeniu :wink:

PS- można się pobawić bez kupowania tego , próbować podważać czymś może się uda :E

lub naprzód pomierzyć luzy na wszystkich jakie są zapisać , następnie zdjąć pasek rozrządu i wyjąc wałek :mrgreen: , sprawdzić płytki jakie maja grubości (pisze pod spodem) policzyć jaka trza i takie kupić
dla pewności policzyć 2 razy bo łatwo o pomyłkę 8)

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684251 Wysłany: 06 Sie 2013, 12:53; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
punto 1.6 napisał(a):

PS- można się pobawić bez kupowania tego , próbować podważać czymś może się uda :E


Patrząc na cene tej dźwigni, to szkoda by mi było z powodu takiej oszczędności ryzykować zniszczenie nowego wałka przy gmeraniu np. śrubokrętem :mrgreen: .
punto 1.6 napisał(a):
lub naprzód pomierzyć luzy na wszystkich jakie są zapisać , następnie zdjąć pasek rozrządu i wyjąc wałek :mrgreen: , sprawdzić płytki jakie maja grubości (pisze pod spodem) policzyć jaka trza i takie kupić
dla pewności policzyć 2 razy bo łatwo o pomyłkę 8)


Mnie czeka wymiana wałka + zrobienie luzów, także sam rozumiesz, że trzykrotne rozpinanie całości byłoby męczące :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684255 Wysłany: 06 Sie 2013, 13:15; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
Pawelec90, to zrób to za jednym razem i tyle :D wątpie, że będziesz raz na tydzień regulował zawory, żeby Ci taki sprzęt potrzebny na warsztacie był :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684267 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:00; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Pawelec90, to zrób to za jednym razem i tyle :D wątpie, że będziesz raz na tydzień regulował zawory, żeby Ci taki sprzęt potrzebny na warsztacie był :E


No właśnie chcę tak zrobić :mrgreen: .

Tyle, że bez takiej dźwigni (lub czegoś, co mogłoby ją zastąpić), musiałbym rozpiąć rozrząd i wyjąć stary wałek, włożyć nowy i znowu założyć rozrząd (bo wałkiem do pomiarów trzeba zakręcić) - zmierzyć luzy, kupić płytki, potem znowu zdjąć wałek, wymienić je i dopiero złożyć "na gotowo" - wolę wydać te 6 dyszek... :mrgreen:

Poza tym, taki sprzęt wbrew pozorom przydaję się dość często - w przyszłym roku sezonie, choćby z powodu grzebaniu w bloku na pewno będzie jakaś poprawka w głowicy - także regulacja po rozpięciu zaworów + kontrola, a znaleźć kogoś, kto to zrobi wbrew pozorom nie jest łatwo.

P.S. Pomijam ASO oczywiście... :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684270 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:10; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2375
Pomógł: 124
jednym dużym śrubokrętem wciskam szklankę w dół, drugim zakrzywiony wkładam między wałek a opuszczoną szklankę blokując ją i można wyjmować płytkę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684276 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:32; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
Pawelec90, Paaanie, kręcisz nasadką za śrube koła wałka z głowicą na stole i po sprawie, po cóż tam rozrząd zapinac?
No ale fakt, ty masz plany grubszej grzebaniny w N/A, więc pewnie będziesz eksperymentował z luzami troche...więc jednak wajcha może sie przydać :P

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684282 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:58; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
rzel napisał(a):
jednym dużym śrubokrętem wciskam szklankę w dół, drugim zakrzywiony wkładam między wałek a opuszczoną szklankę blokując ją i można wyjmować płytkę


Panie Kolego, ja nie jestem Tobą... :mrgreen: . W sensie mam trochę mniejsze umiejętności improwizacji i mam lekkie obawy, przed zmasakrowaniem szklanki bądź krzywki przy takiej operacji... :mrgreen: . W kontekście siana, które już utopiłem w silniku i osprzęcie wole przeżyć te 6 dyszek ;).

Piechuxt napisał(a):
Pawelec90, Paaanie, kręcisz nasadką za śrube koła wałka z głowicą na stole i po sprawie, po cóż tam rozrząd zapinac?
No ale fakt, ty masz plany grubszej grzebaniny w N/A, więc pewnie będziesz eksperymentował z luzami troche...więc jednak wajcha może sie przydać :P


Paaaanie, jak ja bym miał czapke na stole, to bym nawet tego tematu nie zakładał i nie pitolił się z żadnymi specjalnymi narzędziami... :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684285 Wysłany: 06 Sie 2013, 15:10; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
...to kręć bez czapki na stole, stopień trudności wzrośnie o grubośc tej kreski | :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684286 Wysłany: 28 Sie 2013, 21:49; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
:lol:

Faktycznie... szkoda, że na to wcześniej nie wpadłem... :mrgreen:

[ Dodano: 14 Sie 2013 22:57 ]

punto 1.6 do tablicy! :mrgreen:

A poważnie, to drobne pytanie mam - dużo siły trzeba użyć do włożenia tej dźwigni? Dzisiaj ją dostałem, model nr 2 (niby potwierdzone przez ASO Fiata) no i nie bardzo chce współpracować... :? , a nie chcę stosować metody, że jak coś nie idzie, to większa przedłużka potrzebna :mrgreen: .

Próbowałem na dwóch sąsiednich zamkniętych, jednym otwartym, drugim zamkniętym - nie chcę w ogóle wskoczyć pomiędzy szklankę, a wałek. A jak i tak miałbym szklanke wpychać śrubokrętem, a potem blokować dźwignią, to średnio mi ona potrzebna... :mrgreen: .

Pytanie bardzo laickie - wybacz, ale pierwszy raz trzymam takie narzędzie w rękach i wole dopytać :).

[ Dodano: 28 Sie 2013 21:49 ]

Sprawa rozwiązana do końca... :)
Tak "dla potomności" ;), może komuś się przyda - do FIRE 1.1/1.2 podchodzi dźwignia nr 3.

P.S. Gdyby ktoś ze Śląska miał kłopot z reg. luzów zaworowych - służę pomocą :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835648 Wysłany: 21 Mar 2018, 19:04; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 13 Lip 2013,
Posty: 6
dla potomnych i dla porządku podepnę się, do mojego Punto I mk1 1.2 mpi 75, korzystając z porady zakupiłem dźwignię w wersji 3 tj. Beta 1468N/3, która oczywiście okazała się zupełnie na nic, poszperałem w internecie na anglojęzycznych i włoskich stronach i wszędzie taki kształt pasował do innych silników (np. x19, Strada, 128, Yugo itp), jednak gdzieś na stronce widziałem to narzędzie zeszlifowane i TYLKO po takim zabiegu udało mi się wcisnąć normalnie popychacz.
W międzyczasie byłem w Fiacie PZMot w Lublinie, gdzie mechanik powiedział, że to dźwignia do innych silników i pokazał mi tą do FIRE fiatowską, którą można kupić w ASO, zwykła rurka na końcu zawinięta i spłaszczona odpowiednio by pasowała i cała filozofia.
Ja jednak dokonałem szlifowania szlifierką tj. całość środkowego elementu, tak do wymiarów tych dwóch zewnętrznych, ale po okręgu, jak wyjmę to zamieszczę fotkę

[ Dodano: 21 Mar 2018 19: ]

wygląda to tak jak to na fotce z czerwoną rączką http://www.hondacb.net/honda-boldor-faq ... ssaria.jpg
tak w ogołe to powiem wam, że o ile dobrze się zaczęło to już przy 2, 3 zaworze narzędzie się zaczęło niszczyć z powodu bardzo miękkiego metalu, tak, że opiłki zaczęły się wszędzie sypać, na dodatek szerokość tej dźwigni jest taka, że sprzyja to ślizganiu się z popychaczy i ścieraniu narzędzia i powstawaniu opiłków, właśnie trafia mnie szlag, bo w plecy 60zł, i nie mogę dokończyć wyjmowania płytek, w ASO Fiat w Lublinie okazuje się, że nie znajdzie mi takiej dźwigni, chyba, że dowiem się jaki jest jej numer katalogowy to może łaskawie poszuka i spróbuje zamówić, czyli jestem w lesie...

_________________
[Punto I 3d 1.2 MPI 75 '95 647 grigio steel] x2


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835802 Wysłany: 23 Mar 2018, 17:30; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Beta 1468N/3 jest do silników SOHC fiat, czy w punto mkI tylko 1.6 i 1.4 GT. Do silników Fire ten przyrząd nie pasuje. W silnikach Fire stosuje się właśnie przyrząd który wygląda jak rurka zwinięta i spłaszczona na końcu, która podpiera jednocześnie oba zawory, nie mogę na chwilę obecną znaleźć numeru fabrycznego tego przyrządu.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843828 Wysłany: 22 Lis 2018, 23:35; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 13 Lip 2013,
Posty: 6
ustaliłem telefonicznie w Fiacie, ale nie w moim mieście bo nie chcieli znaleźć, tylko chyba w Bielsku, co następuje:
dźwignia nr 1860443000, i blokada popychaczy 1860747000.
Cena dźwigni to ok. 39euro a blokady 36euro, po wpisaniu tych numerów łatwo znajdziecie fotki itp. Nie wiem czy to są numery fiatowskie czy jakie, bo na fotkach widzę nazwę producenta MOPAR, który jak wiadomo robi jakieś części dla Chryslera, a, że Fiat to teraz Fiat Chrysler... to by pasowało. Mam nadzieję, że pomogę, jeżeli ktoś używa tych narzędzi niech się podzieli doświadczeniem, bo ja zrobiłem to jakoś inaczej, bo nie miałem czasu czekać ze 2 tygodnie aż to zamówią dla mnie, a musiałem opróżnić garaż.
Wykorzystałem dźwignie do tapicerki https://www.quatros.pl/towar/p/id/2978/ a do podparcia wyciąłem sobie i dopasowałem coś z twardego kawałka plastiku, ale to takie sobie rozwiązanie, planuję jednak kupić te narzędzia, bo chyba ustawiłem zły luz i muszę poprawić. ( tak na marginesie dla Punto I 1.2 mpi 75 A8.000 to powinno być 0.35 i 0.40 +- 0.05?)

_________________
[Punto I 3d 1.2 MPI 75 '95 647 grigio steel] x2


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO