You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Lip 2018, 15:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #684125 Wysłany: 05 Sie 2013, 21:56; 
 Temat postu: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Jak w temacie :).

http://www.narzedziowy.pl/60500_BETA-Dz ... m-180.html

Dostępne są trzy rodzaje - różnica jest zarówno w kształcie jak i długości... którą brać? :mrgreen:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #684131 Wysłany: 05 Sie 2013, 22:02; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1764
Pomógł: 40
ostatnia na foto 180mm jest do 1,4 /1,6 8v :wink:
czyli do 1,1 /1,2 8v musi być albo 230 lub 245 :mrgreen:

tyle mogę pomóc :?

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684142 Wysłany: 05 Sie 2013, 22:07; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Danke - już coś mamy... :mrgreen:

A tak z ciekawości, bo to będą pierwsze doświadczenia z takim sprzętem - dźwignie podkładam pod wałek na otwartym zaworze i dopiero wtedy obracam wałek, czy wsuwam na zamkniętym a ona sama pociśnie szklanke w dół?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684174 Wysłany: 05 Sie 2013, 23:56; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1764
Pomógł: 40
na zaworze zamkniętym ( krzywka u góry), wkładasz sprzęt i wyciskasz a szklanka idzie w dół :wink:, przed wyciśnięciem przekręcasz szklankę tak aby wycięcie na niej było w dogodnym miejscu,
wtedy podważasz czymś płytkę (jakiś szpikulec ale nie ostry ) , + dobrze mieć małe szczypce do wyjęcia płytki po poprzednim podważeniu :wink:

PS- można się pobawić bez kupowania tego , próbować podważać czymś może się uda :E

lub naprzód pomierzyć luzy na wszystkich jakie są zapisać , następnie zdjąć pasek rozrządu i wyjąc wałek :mrgreen: , sprawdzić płytki jakie maja grubości (pisze pod spodem) policzyć jaka trza i takie kupić
dla pewności policzyć 2 razy bo łatwo o pomyłkę 8)

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 270HP & 340NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684251 Wysłany: 06 Sie 2013, 12:53; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
punto 1.6 napisał(a):

PS- można się pobawić bez kupowania tego , próbować podważać czymś może się uda :E


Patrząc na cene tej dźwigni, to szkoda by mi było z powodu takiej oszczędności ryzykować zniszczenie nowego wałka przy gmeraniu np. śrubokrętem :mrgreen: .
punto 1.6 napisał(a):
lub naprzód pomierzyć luzy na wszystkich jakie są zapisać , następnie zdjąć pasek rozrządu i wyjąc wałek :mrgreen: , sprawdzić płytki jakie maja grubości (pisze pod spodem) policzyć jaka trza i takie kupić
dla pewności policzyć 2 razy bo łatwo o pomyłkę 8)


Mnie czeka wymiana wałka + zrobienie luzów, także sam rozumiesz, że trzykrotne rozpinanie całości byłoby męczące :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684255 Wysłany: 06 Sie 2013, 13:15; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
Pawelec90, to zrób to za jednym razem i tyle :D wątpie, że będziesz raz na tydzień regulował zawory, żeby Ci taki sprzęt potrzebny na warsztacie był :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684267 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:00; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Pawelec90, to zrób to za jednym razem i tyle :D wątpie, że będziesz raz na tydzień regulował zawory, żeby Ci taki sprzęt potrzebny na warsztacie był :E


No właśnie chcę tak zrobić :mrgreen: .

Tyle, że bez takiej dźwigni (lub czegoś, co mogłoby ją zastąpić), musiałbym rozpiąć rozrząd i wyjąć stary wałek, włożyć nowy i znowu założyć rozrząd (bo wałkiem do pomiarów trzeba zakręcić) - zmierzyć luzy, kupić płytki, potem znowu zdjąć wałek, wymienić je i dopiero złożyć "na gotowo" - wolę wydać te 6 dyszek... :mrgreen:

Poza tym, taki sprzęt wbrew pozorom przydaję się dość często - w przyszłym roku sezonie, choćby z powodu grzebaniu w bloku na pewno będzie jakaś poprawka w głowicy - także regulacja po rozpięciu zaworów + kontrola, a znaleźć kogoś, kto to zrobi wbrew pozorom nie jest łatwo.

P.S. Pomijam ASO oczywiście... :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684270 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:10; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2370
Pomógł: 124
jednym dużym śrubokrętem wciskam szklankę w dół, drugim zakrzywiony wkładam między wałek a opuszczoną szklankę blokując ją i można wyjmować płytkę


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684276 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:32; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
Pawelec90, Paaanie, kręcisz nasadką za śrube koła wałka z głowicą na stole i po sprawie, po cóż tam rozrząd zapinac?
No ale fakt, ty masz plany grubszej grzebaniny w N/A, więc pewnie będziesz eksperymentował z luzami troche...więc jednak wajcha może sie przydać :P

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684282 Wysłany: 06 Sie 2013, 14:58; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
rzel napisał(a):
jednym dużym śrubokrętem wciskam szklankę w dół, drugim zakrzywiony wkładam między wałek a opuszczoną szklankę blokując ją i można wyjmować płytkę


Panie Kolego, ja nie jestem Tobą... :mrgreen: . W sensie mam trochę mniejsze umiejętności improwizacji i mam lekkie obawy, przed zmasakrowaniem szklanki bądź krzywki przy takiej operacji... :mrgreen: . W kontekście siana, które już utopiłem w silniku i osprzęcie wole przeżyć te 6 dyszek ;).

Piechuxt napisał(a):
Pawelec90, Paaanie, kręcisz nasadką za śrube koła wałka z głowicą na stole i po sprawie, po cóż tam rozrząd zapinac?
No ale fakt, ty masz plany grubszej grzebaniny w N/A, więc pewnie będziesz eksperymentował z luzami troche...więc jednak wajcha może sie przydać :P


Paaaanie, jak ja bym miał czapke na stole, to bym nawet tego tematu nie zakładał i nie pitolił się z żadnymi specjalnymi narzędziami... :mrgreen: .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684285 Wysłany: 06 Sie 2013, 15:10; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3427
Pomógł: 17
...to kręć bez czapki na stole, stopień trudności wzrośnie o grubośc tej kreski | :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #684286 Wysłany: 28 Sie 2013, 21:49; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
:lol:

Faktycznie... szkoda, że na to wcześniej nie wpadłem... :mrgreen:

[ Dodano: 14 Sie 2013 22:57 ]

punto 1.6 do tablicy! :mrgreen:

A poważnie, to drobne pytanie mam - dużo siły trzeba użyć do włożenia tej dźwigni? Dzisiaj ją dostałem, model nr 2 (niby potwierdzone przez ASO Fiata) no i nie bardzo chce współpracować... :? , a nie chcę stosować metody, że jak coś nie idzie, to większa przedłużka potrzebna :mrgreen: .

Próbowałem na dwóch sąsiednich zamkniętych, jednym otwartym, drugim zamkniętym - nie chcę w ogóle wskoczyć pomiędzy szklankę, a wałek. A jak i tak miałbym szklanke wpychać śrubokrętem, a potem blokować dźwignią, to średnio mi ona potrzebna... :mrgreen: .

Pytanie bardzo laickie - wybacz, ale pierwszy raz trzymam takie narzędzie w rękach i wole dopytać :).

[ Dodano: 28 Sie 2013 21:49 ]

Sprawa rozwiązana do końca... :)
Tak "dla potomności" ;), może komuś się przyda - do FIRE 1.1/1.2 podchodzi dźwignia nr 3.

P.S. Gdyby ktoś ze Śląska miał kłopot z reg. luzów zaworowych - służę pomocą :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835648 Wysłany: 21 Mar 2018, 19:04; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 13 Lip 2013,
Posty: 5
dla potomnych i dla porządku podepnę się, do mojego Punto I mk1 1.2 mpi 75, korzystając z porady zakupiłem dźwignię w wersji 3 tj. Beta 1468N/3, która oczywiście okazała się zupełnie na nic, poszperałem w internecie na anglojęzycznych i włoskich stronach i wszędzie taki kształt pasował do innych silników (np. x19, Strada, 128, Yugo itp), jednak gdzieś na stronce widziałem to narzędzie zeszlifowane i TYLKO po takim zabiegu udało mi się wcisnąć normalnie popychacz.
W międzyczasie byłem w Fiacie PZMot w Lublinie, gdzie mechanik powiedział, że to dźwignia do innych silników i pokazał mi tą do FIRE fiatowską, którą można kupić w ASO, zwykła rurka na końcu zawinięta i spłaszczona odpowiednio by pasowała i cała filozofia.
Ja jednak dokonałem szlifowania szlifierką tj. całość środkowego elementu, tak do wymiarów tych dwóch zewnętrznych, ale po okręgu, jak wyjmę to zamieszczę fotkę

[ Dodano: 21 Mar 2018 19: ]

wygląda to tak jak to na fotce z czerwoną rączką http://www.hondacb.net/honda-boldor-faq ... ssaria.jpg
tak w ogołe to powiem wam, że o ile dobrze się zaczęło to już przy 2, 3 zaworze narzędzie się zaczęło niszczyć z powodu bardzo miękkiego metalu, tak, że opiłki zaczęły się wszędzie sypać, na dodatek szerokość tej dźwigni jest taka, że sprzyja to ślizganiu się z popychaczy i ścieraniu narzędzia i powstawaniu opiłków, właśnie trafia mnie szlag, bo w plecy 60zł, i nie mogę dokończyć wyjmowania płytek, w ASO Fiat w Lublinie okazuje się, że nie znajdzie mi takiej dźwigni, chyba, że dowiem się jaki jest jej numer katalogowy to może łaskawie poszuka i spróbuje zamówić, czyli jestem w lesie...

_________________
[Punto I 3d 1.2 MPI 75 '95 647 grigio steel] x2


Góra
 Profil  
 
 
 Post #835802 Wysłany: 23 Mar 2018, 17:30; 
 Temat postu: Re: Dźwignia do regulacji luzu zaworowego - który "model"?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Beta 1468N/3 jest do silników SOHC fiat, czy w punto mkI tylko 1.6 i 1.4 GT. Do silników Fire ten przyrząd nie pasuje. W silnikach Fire stosuje się właśnie przyrząd który wygląda jak rurka zwinięta i spłaszczona na końcu, która podpiera jednocześnie oba zawory, nie mogę na chwilę obecną znaleźć numeru fabrycznego tego przyrządu.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO