You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 10:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #705483 Wysłany: 15 Gru 2013, 00:08; 
 Temat postu: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Witam wszystkich.Mam pewien problem i zapytanie do użytkowników punto II z silnikiem 1.2.Co prawda mam Punto I 1.1 ale kupiłem sobie jeszcze do pracy Fiata Doblo 2001 silnik 1.2.Niestety na stronie doblo chyba nikt nie naprawia sam.A w związku z tym ze mam cały układ napędowy identyczny z Punto II dlatego do Was pytanie.Kupiłem auto do remontu więc wcześniej tylko tyle co przyjechałem nim do domu.Raczej jechał normalnie.Teraz zrobiłem remont.Uszczelnienie silnika,sprzęgło,hamulce konserwacja.Silnik ładnie pracuje.Odpala od ręki.Zaraz po odpaleniu wyskoczył błąd czujnika położenia przepustnicy.Skasowałem bład. Poprawiłem wtyczkę przy czujniku położenia przepustnicy.Silnik odpalił i było wszystko ok.Po około 4 km znowu to samo.Znowu skasowałem bład poprawa znowu wtyczki.I na razie jest ok.Około 15km przejechane.Dodam ze po zakupie sprawdzałem kody błędów i nic takiego wtedy nie było.Ale jeszcze to nie to o co chciałem spytać. Chodzi o to ze silnik ma problemy z schodzeniem z wysokich obrotów. Depne gaz wchodzi natychmiast na obroty ale po puszczeniu gazu albo się zawiesza albo bardzo wolno schodzi na wolne. Auto posiada gaz ale na razie jeżdziłem na benzynie.Ale sprawdzałem go na gazie i chyba jest tak samo.Tak się zastanawiam czy własnie ten potencjometr(czujnik)połozenia przepustnicy nie szwankuje.W sumie auto nie jeżdziło ponad 6 miesięcy i jakaś korozja powoduje błędne odczyty.Miał ktoś podobny problem?
P.S.
Linka gazu się nie zacina.Odłączyłem ją i ręcznie dodawałem gazu i było to samo


Góra
 Profil  
 

 
 Post #705559 Wysłany: 15 Gru 2013, 13:32; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Jeśli cały czas pojawia się błąd czujnika położenia przepustnicy, to w pierwszej kolejności ją przeczyść (samo kasowanie błędu nie pomoże).

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705561 Wysłany: 15 Gru 2013, 13:38; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
co drugie PIIFL ma problem ze schodzeniem z obrotów :mrgreen:

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705606 Wysłany: 15 Gru 2013, 18:52; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
To ze co drugie ma problem ze schodzeniem z obrotów to nie znaczy ze u mnie tak ma być.Ja zawsze dążę do stanu jaki powinien być w nowym aucie jak nie lepszym.Problem musi zniknąć i basta!.Co do pierwszej odpowiedzi kolegi BogdanK to pisałem ze dwa razy czyściłem wtyczkę i styki.Dziś przejechałem 80 km i juz błąd nie wyskakuje.Jedyne co odczytałem z kompa to błąd czujnika prędkości auta.Ale to pewno przez to ze czasem zwalniałem już a silnik wciąż wył na wysokich obrotach,i pewno komputerowi wydawało się ze jadę szybko a licznik pokazywał np.tylko 30km/h.Więc tylko mnie ciekawi czy to ze silnik nie zwalnia to błędne odczyty z czujnika położenia przepustnicy?Nawet przy przyspieszaniu daje się odczuć ze silnik nie reaguje tak jak powinien na pedał gazu.Jak by czasem się wahał. Przy jeździe na gazie tak samo reaguje.I czy prubował ktoś rozebrać ten czujnik i naprawić.W końcu to zwykły potencjometr. :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705612 Wysłany: 15 Gru 2013, 19:34; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ
Rejestracja: 02 Lis 2011,
Posty: 2265
Pomógł: 51
a jak tak to spoko będę bacznie obserwował temat ponieważ od kont kupiłem punto(3 lata) borykam się z tym samym problemem wymieniłem nawet przepustnicę z obudową i dalej lipa
tu jest nawet temat z nierozwiązanym po dziś dzień problemem topic33766.html

_________________
topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705647 Wysłany: 15 Gru 2013, 22:37; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
cyklista napisał(a):
Co do pierwszej odpowiedzi kolegi BogdanK to pisałem ze dwa razy czyściłem wtyczkę i styki.

Myślałem raczej o takim czyszczeniu :arrow: topic10725.html

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705659 Wysłany: 15 Gru 2013, 23:08; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Dzięki za podpowiedź.Nie czyściłem tego tak dokładnie. Będę musiał to zrobić.Wtyczkę poprawiałem bo po prostu uruchamiałem go kilka razy i nagle wyskoczył błąd.Błąd był na pewno z powodu złego kontaktu.Dziś zrobiłem 80km i juz się nie pojawił.Ale faktycznie może być zasyfione w środku jak i całe autko było nie żle zasyfione i zaniedbane.Mam jeszcze pytanie odnośnie samego montażu mieszalnika gazu.Jak to u Was wygląda?U mnie to wygląda dość amatorsko zrobione.nie mam zdjęć w tej chwili ale to jest tak.Sam korpus mieszalnika jest w obudowie filtra.Z niego wychodzi krótki węzyk moze 2-3cm dołączony do metalowej rurki(miedziana rurka/kolanko od co)kolanko przechodzi przez obudowę filtra uszczelnione blizej nieznaną substancją i na zewnątrz podpięty do tego wąz który leci do silnika krokowego i parownika.Jak dla mnie to wygląda koszmarnie.Nie mówiąc o tym ze droga od parownika do wlotu to wtrysku to około 50-60cm :shock: Mam zamiar to jakoś poprawić.Tylko potrzebuję całą obudowę filtra.Ta ma urwane jedno mocowanie i uszkodzoną pokrywę.Nie wiem co za burak to robił.

P.S.
A swoją drogą znalazłem jeszcze inny patent w aucie.Ktoś sztukował przewód antenowy.Dwa końce polutował pod kątem prostym do siebie.Zalał to epidianem,na to owinął kartką papieru i skleił izolacją. :shock: Myślałem ze spadnę z krzesła jak to zobaczyłem. :hahaha: Takich mamy specjalistów :shock:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705677 Wysłany: 16 Gru 2013, 00:33; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Kuba
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn/Ełk
Rejestracja: 25 Maj 2013,
Posty: 72
Tak jak koledzy wyzej pisali wyczyszczenie przepustnicy czyni cuda. Swoja droga nie wiem czemu akurat kropkow tak bardzo dotyczy ten problem :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705705 Wysłany: 16 Gru 2013, 08:52; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
procent1990 napisał(a):
Tak jak koledzy wyzej pisali wyczyszczenie przepustnicy czyni cuda. Swoja droga nie wiem czemu akurat kropkow tak bardzo dotyczy ten problem :D

Wystarczy zdjąć odmę i dać OCT i po problemie z czyszczeniem przepustnicy.

Co do problemu ze schodzeniem z obrotów i błędu czujnika położenia przepustnicy, to wskazują one, że TPS jest do wymiany. Czyszczenie przepustnicy to jedno, a błąd TPS to drugie. Auto trochę postoi na mrozie i problem wróci.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705772 Wysłany: 16 Gru 2013, 20:56; 
 Temat postu: Re: Nietypowa sprawa nietypowy problem
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Po pierwsze błędu juz nie ma a po drugie auto nie ma szans postać.Jak zacznę nim jeźdżić na co dzień.Teraz jeżdżę Punto i dziennie robię od 150km do nawet 300 km dziennie.Więc zastać się nie będzie miał szans.na razie wyczyszczę wszystko i zobaczymy.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO