You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 01:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #731175 Wysłany: 23 Maj 2014, 18:26; 
 Temat postu: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Pilna sprawa panowie.

Wymieniony został 1 bęben i szczęki, niestety jak to zawsze bywa przy tego typu robotach drugi za cholere nie chce puścić. Nie wiem co za idiota wymyślił robić torxy w miejscu narażonym na śnieg, deszcz, gorąco.

Niestety śrub nie udało mi się ruszyć i pewnie już ich nie wykręcę, pozostaje rozwiercenie.

Teraz najistotniejsze pytanie - czy ktoś wie może czy takie śrubki dostanę w ASO i ile mogą one kosztować? Lub czy mogę je zastąpić innymi jakimiś z np Castoramy?


Czy teoretycznie mogę się poruszać autem jeżeli w jednym kole jest dalej stary bęben i szczęki? Musiałbym jakoś jutro podjechać do fiata.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 

 
 Post #731180 Wysłany: 23 Maj 2014, 19:42; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
kosmodron, dociśniesz bęben kołem wiec nie ma stresu :Dtak naprawdę to jest tylko po to zebys nie miał problemu z wkrecaniem śrub od koła i żeby nie spadał bęben . Najważniejsze żebyś nie uszkodził gwintu przy rozwiercaniu bo wtedy nic nie wkręcisz , ale jak wolisz czuć się pewniej to użyj jednej śruby z drugiego bębna jedna w zupełności wystarczy ;)

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731187 Wysłany: 23 Maj 2014, 20:51; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
chodziło mi czy nie będzie niespodzianek przy hamowaniu że na jednym kole kpl nowy na drugim stary, bo starego nie tknąłem nawet, śruby zrobiły się okrągłe a nie chciałem wiercić z zamysłem że może uda mi się w takiej "kompilacji" bębnów podjechać gdzieś jutro dokupić śruby

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731194 Wysłany: 23 Maj 2014, 21:06; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
kosmodron, nie powinno, jest rozdział siły hamowania i będzie tak rozkładał ciśnienia na pompie żeby było ok :P

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731195 Wysłany: 23 Maj 2014, 21:14; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
A tak z ciekawości możliwe że na nowych szczękach z bębnem ręczny trzyma teraz gorzej? (linki wymieniane przed zimą)

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731196 Wysłany: 23 Maj 2014, 21:21; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
kosmodron, musi się dotrzeć szczeka do bębna to normalne zjawisko nie masz się czym martwić ;) poza tym linka zbiera teraz nierówno

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731199 Wysłany: 23 Maj 2014, 21:33; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
powiem szczerze że ten kto opatentował te śrubki do mocowania bębna powinien w nagrodę je odkręcać użytkownikom.

Ogólnie mogę powiedzieć że wymiana nie jest trudna, czytałem że ktoś narzekał na problem z założeniem linki ręcznego, mnie to nawet poszło, ale z kolei wciśnięcie nowych blaszek na te bolce to jakaś masakra, latały po całym podwórku zanim znalazłem knif :E

no i zaskoczyłem się na koniec z czymś co wyglądało jak ręczny regulator bo musiałem go dosłownie maksymalnie skręcić bo bęben nie wchodził czyli o jakieś 5mm

Na ile km starcza kpl. szczęk z bębnami? te miały 260 i zostało jakoś 1,3mm okładziny ale jeden bęben jajo

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731213 Wysłany: 23 Maj 2014, 23:36; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
kosmodron napisał(a):
zaskoczyłem się na koniec z czymś co wyglądało jak ręczny regulator bo musiałem go dosłownie maksymalnie skręcić bo bęben nie wchodził czyli o jakieś 5mm

To jest właśnie słynny samo regulator ;) skręcasz go na maxa a on się później ustawi sam odpowiednio podczas pracy układu i napnie wstępnie szczeki ;)
U mnie po ~72 tys okładziny były już zjechane ale co najgorsze zeszklone i ta sprężyna w jednej szczęce (odpowiadająca za odbijanie ręcznego była dość zapieczona wiec zmiana była oczywista . Obstaiwam ze do 100 można dolatać spokojnie na jednych przy niewysilonej jeździe bez nadmiernych obciążeń

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731224 Wysłany: 24 Maj 2014, 07:34; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Limet napisał(a):
Najważniejsze żebyś nie uszkodził gwintu przy rozwiercaniu bo wtedy nic nie wkręcis

Nie trzeba tak głęboko wiercić. Wystarczy tyle żeby łeb odpadł. Resztę kombinerkami się bez problemu wykręca.

kosmodron napisał(a):
Teraz najistotniejsze pytanie - czy ktoś wie może czy takie śrubki dostanę w ASO i ile mogą one kosztować? Lub czy mogę je zastąpić innymi jakimiś z np Castoramy?

Dziwi mnie ze z bębnami ich nie było :E Ja do tarcz dostałem. W ASO dostaniesz za 5-6zł/szt. Trzeba kupić opakowanie zbiorcze 20 szt :E :E :E :E :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731245 Wysłany: 24 Maj 2014, 13:37; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 212
Pomógł: 5
Cytuj:
Nie trzeba tak głęboko wiercić. Wystarczy tyle żeby łeb odpadł. Resztę kombinerkami się bez problemu wykręca.


ja to miałem przy wymianie tarcz z przodu, nie trzeba w ogóle wiercić, wziąłem kątówkę z najcieńszą tarczą do metalu i przez środek główki śruby przeciąłem rowek na płaski śrubokręt (miałem taki najgrubszy z zestawu na klucz z grzechotką) (uszkodziłem, naciąłem trochę tarczę ale i tak na złom poszła :mrgreen: )

Cytuj:
W ASO dostaniesz za 5-6zł/szt. Trzeba kupić opakowanie zbiorcze 20 szt :E :E :E :E :E

dla mnie miła Pani z ASO Fiat Torino w Lublinie załatwiła 4 sztuki nowe, sprowadziła z innych ASO gdzie mieli już zdekompletowane paki (nie musiałem całej paki kupować :E z tego miejsca chciałem jej serdecznie podziękować :D )

_________________
GRANDE PUNTO NERO PROVOCATORE ;) 1,4 16v + propan dupan


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731247 Wysłany: 24 Maj 2014, 13:54; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
udało mi się zdobyć śruby w aso, rozbieżność masakra...

od 2zł w partnerze k-ce, 9zł w chorzowie po 130zł za zbiorcze opakowanie w ganinexie.

jak już miałem śruby to nie zastanawiałem się i w ruch poszedł ruski klucz :E

Wszystko wymienione poskładane, hamuje idealnie na rolkach, ręcznego w zasadzie nie ma... więc do regulacji. Jest jedno co mnie troszkę niepokoi, mianowicie przy skręcaniu w lewo coś szura z tyłu. Ale bębny jednakowo się grzeją więc nie wiem co może być powodem, na razie pojeżdżę tak i zdejmę za jakiś czas bębny same żeby ocenić czy coś trze i będą ślady.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731268 Wysłany: 24 Maj 2014, 19:00; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 212
Pomógł: 5
Cytuj:
przy skręcaniu w lewo coś szura z tyłu.

A głośno szura czy cicho? Może to łożysko. :cyclops:
Podnieś tył, najlepiej obie strony naraz i zobacz czy koła mają takie same opory obracania się na łożyskach.

_________________
GRANDE PUNTO NERO PROVOCATORE ;) 1,4 16v + propan dupan


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731275 Wysłany: 24 Maj 2014, 20:07; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Łożyska nowe. Pojeździe trochę i juz nie szura.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731303 Wysłany: 24 Maj 2014, 23:59; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Forumowicz

Imię: Mam
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 24 Maj 2014,
Posty: 3
proponuje opcje FLEX- naciac glowe sruby jesli beben leci na szrot -lub opcja 2 przyspawanie do sruby sruby - jesli jest wprawa w spawaniu i jest sprzet, jesli nie opcja z wiertarka tez jest rozwiazaniem .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731315 Wysłany: 25 Maj 2014, 09:25; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Majzel i młotek okazał się najlepszą opcją. ;)

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731316 Wysłany: 25 Maj 2014, 10:04; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr

Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki
Rejestracja: 05 Cze 2011,
Posty: 169
Pomógł: 1
Limet napisał(a):
kosmodron napisał(a):
zaskoczyłem się na koniec z czymś co wyglądało jak ręczny regulator bo musiałem go dosłownie maksymalnie skręcić bo bęben nie wchodził czyli o jakieś 5mm

To jest właśnie słynny samo regulator ;) skręcasz go na maxa a on się później ustawi sam odpowiednio podczas pracy układu i napnie wstępnie szczeki ;)
U mnie po ~72 tys okładziny były już zjechane ale co najgorsze zeszklone i ta sprężyna w jednej szczęce (odpowiadająca za odbijanie ręcznego była dość zapieczona wiec zmiana była oczywista . Obstaiwam ze do 100 można dolatać spokojnie na jednych przy niewysilonej jeździe bez nadmiernych obciążeń

z tym skręcaniem to by, troszke uważał u mnie mechanik skręcił go na maxa i nie zdążył się ustawić, spadł sobie i zaczął obcierać o piastę, było bardzo dziwnie raz pedał wpadał nisko raz brało wysoko, więc jak gdzieś przeczytałem trzeba go wstępnie naciągnąć, śrubokrętem przez otwór po śrubie od kół tylko nie za mocno dalej powinno samo się doregulować


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731318 Wysłany: 25 Maj 2014, 10:09; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
u mnie te samoregulatory chyba są do wymiany bo jedyną ruchomą częścią jest w nich jedna strona którą ręcznie się skręca, tak gdzie są blaszki i zębatka nic się nie rusza.

Tak czy siak musiałem szczęki wcisnąć w tłoczki na tyle by bęben wchodził ciasno a następnie pod tą odległość wyregulowałem ten patent zwany samoregulatorem, bo na starym "ustawieniu" szczęki miałem na samiutkich brzegach osłony piasty czy jak to się tam zwie.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731349 Wysłany: 25 Maj 2014, 13:47; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
bazyl27 napisał(a):
z tym skręcaniem to by, troszke uważał u mnie mechanik skręcił go na maxa i nie zdążył się ustawić, spadł sobie i zaczął obcierać o piastę,

DZiwne bo sprężyny górna i dolna ściskają układ dość mocno , chyba ze mówimy o montażu zużytych już szczęk wtedy się zgodzę bo skok jest za duży żeby zdarzyło "wyklikać" tą odległość. Ale ok przyjmijmy ze nie na maxa ale z dużym zapasem żeby samoregulator miał okazje popracować trochę intensywniej niż zwykle i się nie zastać :)

kosmodron napisał(a):
tak gdzie są blaszki i zębatka nic się nie rusza.
jeżeli nie da się nim tam pokręcić żeby klikało to się zatarł ;/
Btw częsta przypadłość w gp na bębnie ;)

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731356 Wysłany: 25 Maj 2014, 14:37; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
czym to grozi, ? bo nie wiem czy kupić czy sobie darować to na razie jak ręcznie wyregulowałem a na rolkach hamowanie idealne

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731415 Wysłany: 26 Maj 2014, 09:43; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Kiedyś szukałem śrub do zacisku taroxa (kupiłem i brakowało 2 - dosyć nie typowe) , pojechałem do kolegi pracującego w nycz.pl i mi dobrał ;) Zresztą takie małe do obudowy kompa sterującego pracą silnika też znalazł. A ostatnio znalazłem znajomemu śruby do skręcenia turbo , cena u śrubiarza 50gr , cena zestawu w ASO 50zł :lol:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731433 Wysłany: 26 Maj 2014, 13:52; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
chciałem dzisiaj ogarnąć ręczny niestety linki podciągnąłem co spowodowało zdecydowane zmniejszenie skoku lewarka ale niczego nie poprawiło jeżeli chodzi o efektywne trzymanie hamulca. W zasadzie nie trzyma w ogóle lekki tylko opór ale ręką jestem w stanie zakręcić kołem a auto zjeżdża z chodnika.

W czym może tkwić problem? poczekać aż dotrą się szczęki czy może to ten samoregulator przez to że jest zapieczony nie daje skutecznego hamulca ręcznego?

Ale mam wątpliwości co do winy samoregulatora a to dlatego, że dzień przed wymianą na starych heblach trzymał super

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731517 Wysłany: 26 Maj 2014, 23:24; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
Odpowiem tutaj zamiast przez pw żeby było dla potomnosci :D
No wiec samo regulatory jak sama nazwa wskazuje mają za zadanie samemu korygować odstęp miedzy szczeką a bębnem tak by nie podciągać linki ręcznego ,dlatego po doregulowaniu ręcznym na zaciągniętym hamulcu postojowym miałeś lepsza siłę hamowana .
W Skrócie: żeby hamowało musisz wymienić samo regulatory

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731523 Wysłany: 26 Maj 2014, 23:38; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
mógłby mnie ktoś poratować zdjęciem jak ma być zamontowany ten rozpierak między szczękami czy to nie ma znaczenia byleby to włożyć między dwie szczęki w otwory do tego przeznaczone?

ja mam zamontowane teraz tak że ta blaszka która jeździ po zębatce jest na widoku od przodu, natomiast włożona została w szczękę na której jest zapinana linka ręcznego a dłuższa widełka znajduje się pod szczęką a więc nie widoczna od przodu, a część którą dokręca się ręcznie jest włożona w szczękę drugą dłuższą widełką na zewnątrz.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731528 Wysłany: 26 Maj 2014, 23:57; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
wiesz co mam tylko jedno poglądowe tutaj :

topic13152-850.html
35 strona tematu na dole , mam nadzieje ze to Cie naprowadzi

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731531 Wysłany: 27 Maj 2014, 00:13; 
 Temat postu: Re: Wymieniłem bęben, drugiego nie mogę odkręcić.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
czyli mam dosłownie wszystko odwrotnie to prawe koło rozumiem?

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 29 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO