You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 13:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #733327 Wysłany: 11 Cze 2014, 17:07; 
 Temat postu: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Problem z którym borykam się od początku kupna samochodu,

zmieniłem już łożyska tylnich kół SKF, bębny, szczęki, linki, rozpieraki mimo to jedno koło nadal mocno się grzeje a gdy już tak się stanie zaczyna rzęzić i przy prędkościach powyżej 40km/h jest to nie do zniesienia, hałasuje że aż niemiło. Mechanik zgłupiał, ja już też nie mam pomysłów. Czy ktoś miał podobny problem? Koło nie obciera o nic a dźwięk jest właśnie taki jakby w wyniku toczenia się koła wydobywał się dźwięk. Działo się tak na stalówkach, na alusach, 3 kompletach opon.

Jest tam coś jeszcze co może powodować taki hałas i przenosić temp na koło?

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 

 
 Post #733348 Wysłany: 11 Cze 2014, 20:06; 
 Temat postu: Re: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014,
Posty: 84
Pomógł: 4
Wymieniałeś łożysko czy całą piastę ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #733349 Wysłany: 11 Cze 2014, 21:08; 
 Temat postu: Re: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Całą piasta

[ Dodano: 11 Cze 2014 21:08 ]

najlepsze jest to, że dźwięk jak przy łożysku więc je zaraz po zakupie wymieniłem, dalej niestety to samo, mechanik mówi bęben jajowaty to wymieniłem całe heble, i niestety niczego to nie zmieniło. Ręce opadają, a jadę nad morze i nie chcę niespodzianek po drodze.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #733407 Wysłany: 12 Cze 2014, 07:53; 
 Temat postu: Re: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014,
Posty: 84
Pomógł: 4
Przy zakładaniu piasty piasty trzeba zwrócić uwagę ,aby bieżnie wewnętrzne łożyska nie rozeszły się i pierścień dystansowy się nie wysunął. Ja ściągnąłbym jeszcze raz piastę i sprawdził ułożenie pierścienia. Jeżeli piasta będzie ciężko schodzić to najprawdopodobniej pierścień źle siedzi.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #733455 Wysłany: 12 Cze 2014, 16:58; 
 Temat postu: Re: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
byłem u mechanika który to robił stwierdził że... to opony i wyregulował mi ręczny który... i tak nie trzyma jak powinien.

Cała historia od początku

Kupiłem auto - rzęzi koło
Mechanik - to opony
Zmieniłem opony na zimówki - rzęzi
Mechanik - łożyska!
Zmieniłem łożyska - rzęzi...
Mechanik - bo bęben jajowaty
Zmieniłem bębny szczęki wszystko co się da - rzęzi...
Mechanik - to wina opon (a mam już 3 komplet, poza tym opona szumi a nie rzęzi i nie gotuje bębna do temperatury prawie 100*C)

Jutro oddaję mu auto z powrotem na kolejny cały dzień i zobowiązuje go do naprawy reklamacyjnej bo to już przechodzi ludzkie pojęcie, najgorsze jest to że nie da sobie nic powiedzieć, że to prawdopodobnie łożysko bo wygląda to tak jakbym podważał jego kompetencje. A póki co, on ze mnie robi wariata na to wychodzi. Nawet się autem nie przejechał żeby stwierdzić rodzaj "dźwięku".

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #733465 Wysłany: 12 Cze 2014, 18:06; 
 Temat postu: Re: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2014,
Posty: 84
Pomógł: 4
Niech przy tobie podniesie auto i zakręci kołem jeżeli będzie słychać łożysko to zobaczy że nie opony.
Moim zdaniem został uszkodzony wewnętrzny pierścień podczas montażu piasty.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #733553 Wysłany: 19 Cze 2014, 10:55; 
 Temat postu: Re: Grzeje koło, potem rzęzi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
Drugi dzień tym razem mechanik wszystko robił ze mną, jeździł po mieście jak na złość nie rzęziło... ale koło gorące.

W zasadzie poddał się, wymienił mi tylko dwie sprężynki te przy cylinderku bo miałem stare i rozciągnięta na prawym kole bardziej niż na lewym, koło dalej się grzeje... stawia jeszcze ew. na przewód hamulcowy że nie puszcza płynu po puszczeniu hamulca od razu i szczęki dogorywają bęben w ten sposób.

Natomiast rzężenie pochodzi jednak z przedniej osi, i tak skręcając gwałtownie w lewo czy prawo ustaje więc według mnie są to dwie możliwe awarie

tańsza - łożyska
droższa pewnie w cholere - mechanizm różnicowy skrzyni biegów.

[ Dodano: 15 Cze 2014 15:06 ]

No więc tak, dzisiaj przetestowałem dokładnie to pulsujące buczenie i wygląda to w ten sposób że

-Jadąc prosto i skręcając w lewo słychać ten irytujący dźwięk
-Skręcając w prawo minimalnym ruchem kierownicy robi się cisza by po powrocie do jazdy na wprost dźwięk powracał.
-Zjeżdżanie z górki powoduje nasilenie się objawów

Jeżeli cokolwiek to coś komuś podpowie wrzucam dwa filmiki. Auto na lewarku i tak:

1. Auto na luzie, tak się toczy, a raczej nie toczy koło przednie prawe (niby dźwięk pochodzi jakby od klocka, ale jaki miałoby to logiczny sens że przy odciążeniu prawej strony przy skręcie w prawo robi się cisza, przecież klocek nie pracuje zależnie od położenia koła).

https://www.youtube.com/watch?v=wCi_MOCvdhw

2. Auto na biegu, taki luz i stuki są podczas poruszania kołem na lewarku (nie wiem czy to normalne akurat bo nigdy nie testowałem czegoś takiego):

https://www.youtube.com/watch?v=dhUdTj4q2Fc

[ Dodano: 19 Cze 2014 10:55 ]

Problem rozwiązany.

Oczywiście jak w takiej sytuacji najbardziej pomocny okazał się internet, choć jak mechanik twierdzi jeden i drugi - w internecie piszą takie głupoty, że głowa boli. No pewnie! Bo on by wymieniał skrzynię biegów i tak po kolei i zarabiał, a tak... powiedziałem krótko, łożysko prawego koła i koniec kropka.

Wyśmiał mnie, teraz ja się śmieję z niego bo w aucie cisza i spokój aż miło jechać. Dobra rada dla wszystkich, nie sugerować się opinią jednego czy nawet trzech mechaników, pojeździć pogadać, opisać sprawę jeżeli objawy nie są jednoznaczne i zdecydować samemu co robić.

Każdy mechanik sprawdzał łożysko szarpiąc za koło i nim kręcąc, tyle że objaw nie występował ciągle. Tylko JEDEN i to zwykły diagnosta w PZMOT powiedział "tam są łożyska dwurzędowe kulkowe, nie wyczujesz niczego chyba że jest już zmielone, wystarczy malutka rysa na bieżni + dociążenie koła + temperatura lub dłuższy postój i będzie taki efekt"

Z myślą o przyszłości wymieniłem 2 łożyska z przodu tak więc auto ma kompletne nowe łożyska przód tył i hamulce przód tył (ale to było wcześniej robione). Dodatkowo uszczelniacz półosi i dolewka oleju skrzyni biegów.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO