You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #230406 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Hirschberg
Rejestracja: 07 Lut 2008,
Posty: 333
Jak dla mnie przepis jest rozsądny, bo na trasie naprawdę sporo to pomaga - auta widać, ze znacznie większej odległości. Natomiast zasadność włączania świateł w ruchu miejskim jest wątpliwa. Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie zapisu o konieczności jazdy z oświetleniem w terenie niezabudowanym - ktoś, kto jedzie w trasę nie będzie przecież gasić w każdej wiosce świateł, a ktoś kto tylko toczy się po mieście w korkach nie musiałby zapalać świateł. Tylko mi się wydaje, że to byłoby najprostsze?

_________________
Moje Punto


Góra
 Profil  
 

 
 Post #230407 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:29; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
domurst: hmm w sumie to głupie nie jest, chociaż trzeba też wziąć pod uwagę że miasto miastu nierówne - w niektórych są takie trasy jak na terenie niezabudowanym... Ale to już by był w miarę rozsądny kompromis na rzecz przeciwników świateł.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230411 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
domurst napisał(a):
Jak dla mnie przepis jest rozsądny, bo na trasie naprawdę sporo to pomaga - auta widać, ze znacznie większej odległości. Natomiast zasadność włączania świateł w ruchu miejskim jest wątpliwa. Rozwiązaniem byłoby wprowadzenie zapisu o konieczności jazdy z oświetleniem w terenie niezabudowanym - ktoś, kto jedzie w trasę nie będzie przecież gasić w każdej wiosce świateł, a ktoś kto tylko toczy się po mieście w korkach nie musiałby zapalać świateł. Tylko mi się wydaje, że to byłoby najprostsze?


Pomyślałeś o pieszych? Ja jako pieszy widzę lepiej pojazd ze światłami :)



CHCECIE DOWODU!! PROSZĘ: :> :> :>

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/7C19EAC8

Odpowiedź sekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

na interpelację nr 7121

w sprawie wpływu obowiązku ciągłego włączania świateł mijania na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego

Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na pismo, znak: SPS-023-7121/08, z dnia 30 grudnia 2008 r., przekazujące interpelację pani poseł Jolanty Szczypińskiej oraz grupy posłów w sprawie wpływu obowiązku ciągłego włączania świateł mijania na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego, uprzejmie przedstawiam następujące stanowisko.

Ad. 1. Należy stwierdzić, iż przedmiotowy obowiązek używania świateł mijania w ciągu dnia korzystnie wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego. W sprawie tej resort infrastruktury zlecił wykonanie odpowiednich ekspertyz w Instytucie Transportu Samochodowego oraz prof. Wojciechowi Żaganowi z Politechniki Warszawskiej. Zarówno ekspertyza ITS, jak i naukowa analiza przekazana przez prof. Żagana, jednoznacznie potwierdzają realny wpływ jazdy z włączonymi światłami mijania od świtu do zmierzchu na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Ze wstępnej analizy danych z 2008 r. wynika, że dla drugiego okresu po wprowadzeniu obowiązku jazdy z włączonymi światłami w dzień przez cały rok (marzec-sierpień 2008), w stosunku do okresu przed wprowadzeniem tego obowiązku (marzec-sierpień 2006):

- nastąpił istotny spadek zderzeń czołowych w dzień (-5%). W wypadkach tych zginęło mniej o 52 osoby (-13%) i o 164 mniej osób zostało rannych (-4%),

- nastąpił istotny spadek najechań na pieszych w dzień (-9%, mniej o 408 potrąceń), zginęło o 12 pieszych mniej, a 204 pieszych mniej zostało rannych. W tym samym czasie liczba potrąceń pieszych w nocy wzrosła o 8% (+130), a zabitych pieszych o 13% (+44),

- zmalała liczba potrąceń pieszych na przejściach dla pieszych w dzień (-15%, 198 potrąceń). W wypadkach tych zginęło mniej o 8% pieszych. W tym samym okresie liczba takich wypadków w nocy wzrosła.

Reasumując, z przytoczonych wyżej statystyk wynika, iż wprowadzenie obowiązku jazdy z włączonymi światłami mijania przez całą dobę przyniosło pierwsze wymierne korzyści w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, przyczyniając się do zmniejszenia liczby zderzeń czołowych pojazdów oraz zmniejszenia liczby ofiar wypadków w porze dziennej.

W ostatnim czasie zostały przeprowadzone badania międzynarodowe, w trakcie których przeanalizowano aspekty percepcji wzrokowej oraz zachowania kierowców w kontekście używania świateł podczas dnia, a także z analizy ekonomiczne potencjalnych korzyści w stosunku do kosztów. Stwierdzono, że używanie świateł w dzień:

1) zwiększa wzrokowy kontrast pomiędzy pojazdami, a ich otoczeniem, przez co zwiększa się ich widoczność i wyróżnialność,

2) zwiększa odległość, z której zauważane są pojazdy, co umożliwia kierowcom zachowanie większego marginesu bezpieczeństwa podczas wyprzedzania i skrętów, oraz podczas włączania się do ruchu,

3) umożliwia dokładniejszą i bardziej bezpieczną ocenę prędkości i odległości,

4) jest spójną, jednoznaczną cechą identyfikacji pojazdów w ruchu i przez to ułatwia identyfikację i rozpoznanie tych pojazdów.

Głównym kosztem korzystania ze świateł mijania w ciągu dnia jest dodatkowe zużycie paliwa. W dostępnych źródłach szacuje się je na poziomie od ok. 0,3% do ok.2,5% w zależności od rodzaju pojazdu i warunków ruchu. Należy jednak mieć na względzie fakt, że przed wprowadzeniem obowiązku włączania świateł w dzień znaczna część kierowców już to robiła. Ponadto istniał obowiązek jazdy z włączonymi światłami w miesiącach jesienno-zimowych. Tak więc rzeczywisty wzrost zużycia paliwa wynikający z tego obowiązku jest niewielkim ułamkiem powyższych liczb. Zdecydowanie większe oszczędności mogą przynieść inne działania, jak na przykład propagowanie ekonomicznego stylu jazdy.

Podnoszone zagadnienie wzrostu częstotliwości przepalania się żarówek nie jest istotnym problemem ze względu na koszty. Według Daytime Running Lights, Final Report TNO Human Factor, opublikowanego przez Komisję Europejską ds. Energii i Transportu (DG TREN), w wyniku stosowania świateł w dzień konieczność zwiększenia częstości wymiany żarówek może powodować wzrost wydatków o 6 euro na rok na samochód.

W celu poznania stosunku uczestników ruchu drogowego wprowadzonego 17 kwietnia 2007 r. obowiązku jazdy z włączonymi światłami w dzień oraz opinii na temat pozytywnych i negatywnych aspektów tego uregulowania prawnego, przeprowadzono badania opinii społecznej. Wyniki badań wykazały, iż obowiązek jazdy z włączonymi światłami w dzień popiera:

- 58% wszystkich respondentów,

- 67% wszystkich kierowców,

- 58% kierowców jeżdżących do 10 tys. km rocznie,

- 62% kierowców jeżdżących powyżej 10 tys. km rocznie,

- 59% pieszych,

- 67% najmłodszych respondentów w wieku 15-29 lat,

- 61% respondentów w wieku średnim 30-49 lat,

- 53% najstarszych respondentów w wieku 50 i więcej lat.

W związku z powyższym w odpowiedzi na pytanie, czy Ministerstwo zamierza dokonać zmian w ustawodawstwie poprzez zniesienie nakazu jazdy z włączonymi światłami mijania przez całą dobę, również w okresie jesienno-zimowym, informuję, iż resort infrastruktury nie podejmie działań zmierzających do zniesienia tego obowiązku.

Ad. 2. Odnośnie do pytania o zniesienie wymogu włączania tylnych świateł pozycyjnych wraz ze światłami do jazdy dziennej, informuję, że w chwili obecnej trwają prace nad nowelizacją rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.), mającą na celu harmonizację przedmiotowego rozporządzenia z wymogami dotyczącymi warunków technicznych zawartymi w przepisach Unii Europejskiej oraz EKG ONZ. Zgodnie z ww. nowelizacją, pozostającą obecnie na etapie uzgodnień międzyresortowych, w pojazdach podlegających pierwszej rejestracji po terminie wejścia w życie tej regulacji światła do jazdy dziennej będą włączane bez jednoczesnego włączania tylnych świateł pozycyjnych.

Ad. 3. Zgodnie z art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.), kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności, kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła. Z kolei art. 51 ust. 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym zezwala kierującemu pojazdem, w czasie od zmierzchu do świtu, na nieoświetlonych drogach zamiast świateł mijania lub łącznie z nimi używać świateł drogowych, o ile nie oślepi innych kierujących albo pieszych poruszających się w kolumnie. Kierujący pojazdem, używając świateł drogowych, jest obowiązany przełączyć je na światła mijania w razie zbliżania się:

1) pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka, przy czym jeżeli jeden z kierujących wyłączył światła drogowe, drugi jest obowiązany uczynić to samo;

2) do pojazdu poprzedzającego, jeżeli kierujący może być oślepiony;

3) pojazdu szynowego lub komunikacji wodnej, jeżeli poruszają się w takiej odległości, że istnieje możliwość oślepienia kierujących tymi pojazdami.

Zarówno w przypadku korzystania ze świateł drogowych, jak i przeciwmgłowych egzekwowanie ich właściwego używania w pojazdach uczestniczących w ruchu drogowym należy do zadań organów kontroli ruchu drogowego.

Ad. 4. Zgodnie z § 10 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia ministra infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) ˝E˝ lub Unii Europejskiej ˝e˝. Oznacza to że zgodnie z obowiązującymi normami nie jest dozwolone montowanie w pojazdach świateł bez ww. znaków homologacji. Egzekwowanie tego zakazu w pojazdach uczestniczących w ruchu drogowym pozostaje we właściwości odpowiednich organów kontroli ruchu drogowego. Sprawdzanie, czy światła pojazdu posiadają odpowiednie znaki homologacji, dokonywane jest również podczas okresowych badań technicznych w stacjach kontroli pojazdów.

Ad. 5. Zgodnie z art. 2 pkt 38 ustawy Prawo o ruchu drogowym pojazdem uprzywilejowanym jest pojazd wysyłający sygnały świetlne w postaci niebieskich świateł błyskowych i jednocześnie sygnały dźwiękowe o zmiennym tonie, jadący z włączonymi światłami mijania lub drogowymi; określenie to obejmuje również pojazdy jadące w kolumnie, na której początku i na końcu znajdują się pojazdy uprzywilejowane wysyłające dodatkowo sygnały świetlne w postaci czerwonego światła błyskowego. Natomiast zgodnie z art. 53 ust. 2 pkt 2 i 3 ww. ustawy, kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów, zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych, tylko w razie gdy pojazd wysyła jednocześnie sygnały świetlny i dźwiękowy (po zatrzymaniu pojazdu nie wymaga się używania sygnału dźwiękowego) lub gdy w pojeździe włączone są światła drogowe lub mijania.

Wobec powyższego nie istnieje potrzeba ograniczania obowiązku używania świateł mijania w ciągu dnia wyłącznie do pojazdów uprzywilejowanych, w celu ich wyróżnienia w ruchu drogowym, ponieważ pojazdy te są w sposób wystarczający wyróżnione poprzez inne elementy zewnętrzne, w tym zwłaszcza poprzez wysyłanie świateł błyskowych oraz sygnałów dźwiękowych.

Ad. 6. W chwili obecnej resort prowadzi prace legislacyjne, mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów, motorowerzystów, motocyklistów, oraz osób przewożonych takimi pojazdami. W projekcie nowej ustawy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu resort zaproponuje zmianę stosownych przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym poprzez rozszerzenie obowiązku używania kasków ochronnych odpowiadających właściwym warunkom technicznym oraz kamizelek odblaskowych.

W opinii resortu infrastruktury, powyższe rozwiązania powinny przyczynić się do istotnej poprawy bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego najbardziej narażonych na zagrożenia, zwłaszcza pieszych i rowerzystów.

Z poważaniem

Sekretarz stanu

Tadeusz Jarmuziewicz

Warszawa, dnia 14 stycznia 2009 r.

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230416 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:42; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
mario-sz napisał(a):
Ze wstępnej analizy danych z 2008 r. wynika, że dla drugiego okresu po wprowadzeniu obowiązku jazdy z włączonymi światłami w dzień przez cały rok (marzec-sierpień 2008), w stosunku do okresu przed wprowadzeniem tego obowiązku (marzec-sierpień 2006):

- nastąpił istotny spadek zderzeń czołowych w dzień (-5%). W wypadkach tych zginęło mniej o 52 osoby (-13%) i o 164 mniej osób zostało rannych (-4%),

- nastąpił istotny spadek najechań na pieszych w dzień (-9%, mniej o 408 potrąceń), zginęło o 12 pieszych mniej, a 204 pieszych mniej zostało rannych. W tym samym czasie liczba potrąceń pieszych w nocy wzrosła o 8% (+130), a zabitych pieszych o 13% (+44),

- zmalała liczba potrąceń pieszych na przejściach dla pieszych w dzień (-15%, 198 potrąceń). W wypadkach tych zginęło mniej o 8% pieszych. W tym samym okresie liczba takich wypadków w nocy wzrosła.


dokładnie...
Zauważcie, że w nocy, czyli wtedy gdy przepis nic nie zmienił, liczba wypadków wzrosła (z powodu większej liczby aut na drogach)...

[ Dodano: 19 Mar 2009 19:42 ]
mario-sz napisał(a):
Z poważaniem

Sekretarz stanu

Tadeusz Jarmuziewicz


To tak BTW, ale Jarmuziewicz w sumie spoko gość, miałem okazję go poznać za czasów pracy w biurze poselskim. W tym wypadku to odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu :E ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230427 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:55; 
 Temat postu:
Czyli jazda samochodem to przymus przymus i przymus. Moja propozycja:
1. Prędkośc w mieście obniżyć do 30km/h będzie jeszcze mniej śmiertelnych wypadków
2. Wszystkie samochody w kolorze fluo zieleń lub fluo pomarańcz
3. Zakazać budowy aut czarnych, siwych, szarych itd...
4. Jazda tylko na światłach drogowych non stop - razi??? Ale poprawia widoczność
5. Obowiązkowy montaż chińskich xenonów - poprawia wszystko, zwłaszcza nastrój właściciela no i razi czyli pkt 4
6. ,,, i karać karać karać... 1000zł 2000zł 10000 zł a co...


Góra
  
 
 
 Post #230433 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:58; 
 Temat postu:
domurst napisał(a):
Natomiast zasadność włączania świateł w ruchu miejskim jest wątpliwa.

Wjedź ze słońcem w oczy w uliczkę pomiędzy kamienicami, czy wysokimi blokami...

Ja tam jestem za tym aby ten przepis utrzymać. W niczym nikomu nie przeszkadza, a zwiększone zużycie samochodu to tylko szukanie pretekstów. Jazda z włączoną klimą, na gazie, czy nawet zgodnie z ecodrivingiem wyrządza taką samą lub większą szkodę dla samochodu.


Góra
  
 
 
 Post #230435 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Grzegorz1976 napisał(a):
Czyli jazda samochodem to przymus przymus i przymus. Moja propozycja:
1. Prędkośc w mieście obniżyć do 30km/h będzie jeszcze mniej śmiertelnych wypadków
2. Wszystkie samochody w kolorze fluo zieleń lub fluo pomarańcz
3. Zakazać budowy aut czarnych, siwych, szarych itd...
4. Jazda tylko na światłach drogowych non stop - razi??? Ale poprawia widoczność
5. Obowiązkowy montaż chińskich xenonów - poprawia wszystko, zwłaszcza nastrój właściciela no i razi czyli pkt 4
6. ,,, i karać karać karać... 1000zł 2000zł 10000 zł a co...


Grzesiu, wiesz ..... tu piszemy o światłach :E .......... kierunkowskazy też niepotrzebne są, można ręce wystawić. ALBO STOPY? Po co komu światła STOP? Przecież od razu widac czy ktoś hamuje czy nie ........ Używanie w.w świateł też wpływa na zużycie paliwa oraz ekologię........... :> CZAS zaczyna pokazywać, że tak jak STOP i KEIRUNKOWSKAZY wpłynęły na bezpieczeństwo to tak samo jest ze światłami mijania.

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Ostatnio edytowany przez mario-sz, 19 Mar 2009, 21:01, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #230436 Wysłany: 19 Mar 2009, 20:59; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Grzegorz1976: oj oj oj...

Ja wiem, że przeciwników nic nie przekona, ale dziwię się, że nawet nie chcecie się zastanowić nad podanymi wyżej liczbami...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230440 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:03; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 57313.html

http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/167 ... adkow.html
http://www.rp.pl/artykul/123249.html

http://www.hotmoney.pl/artykul/1855/1/w ... zytku.html

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla ... mogly.html

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,5141921.html

http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia/760080.html


I mogę wrzucić tuzin innych :) OBOWIĄZKU jazdy non stop na światłach być NIE POWINNO. Jak ktoś chce, niech włącza, tak jak było do tej pory (tj. do 2007), oczywiscie poza sezonem jesienno-zimowym, jestem za, niech będzie ten obowiązek, każdy kto ma choć troche oleju w głowie włączy wtedy światła tak czy tak :>

[ Dodano: 19 Mar 2009 21:03 ]
STax napisał(a):
Ja wiem, że przeciwników nic nie przekona, ale dziwię się, że nawet nie chcecie się zastanowić nad podanymi wyżej liczbami...


:hahaha:
Liczba wypadków WZROSŁA pod wprowadzeniu przepisu :) Kto tu nie zwraca uwagi na liczby? :hahaha:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230444 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
adi.degora napisał(a):
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/swiatla;mijania;-;nie;jest;bezpieczniej,33,0,257313.html

http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/167 ... adkow.html
http://www.rp.pl/artykul/123249.html

http://www.hotmoney.pl/artykul/1855/1/w ... zytku.html

http://www.motofakty.pl/artykul/swiatla ... mogly.html

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34959,5141921.html

http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia/760080.html


I mogę wrzucić tuzin innych :) OBOWIĄZKU jazdy non stop na światłach być NIE POWINNO. Jak ktoś chce, niech włącza, tak jak było do tej pory (tj. do 2007), oczywiscie poza sezonem jesienno-zimowym, wtedy każdy kto ma choć troche oleju w głowie włączy światła tak czy tak :>

[ Dodano: 19 Mar 2009 21:03 ]
STax napisał(a):
Ja wiem, że przeciwników nic nie przekona, ale dziwię się, że nawet nie chcecie się zastanowić nad podanymi wyżej liczbami...


:hahaha:
Liczba wypadków WZROSŁA pod wprowadzeniu przepisu :) Kto tu nie zwraca uwagi na liczby? :hahaha:


Napisali to tępi dziennikarze, którzy NIE MAJĄ O CZYM PISAĆ. Zobacz, że w w.w artykułach wypowiadają sie POLICJANCI i mówią że WŁĄCZENIE ŚWIATEŁ ZWIĘKSZA TO BEZPIECZEŃSTWO. A POLICJANCI wiedzą lepiej niż brukowce ......

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230450 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:08; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
adi.degora: to powiedz mi, czy wzrosła też ilość AUT NA DROGACH? Bo chyba wzrosła no nie?
Przeczytałeś wogóle to co mario-sz wkleił? ZMALAŁA liczba OFIAR i WYPADKÓW Z OFIARAMI. To że wzrosła liczba stłuczek to jużchyba od świateł nie zależy.

A może chcesz mi powiedzieć że gorzej widać auto na światłach niż bez nich?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230456 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
mario-sz, czekałem w sumie na taki argument :) A powiedz mi drogi kolego co mieliby mówić policjanci? Mieliby robić we własne gniazdo przyznając że ten przepis jest bez sensu? Przy okazji widzę że "zapoznałeś się" z tymi linkami, w zdaje się ostatnim jest cytat z Jacka Mnicha, szefa tarnowskiej drogówki:
Cytuj:
Policjanci z drogówki uważają, że włączone światła nie poprawiają w istotny sposób naszego bezpieczeństwa. - To nie wyłączone światła najczęściej zabijają na drodze, ale brawura, nadmierna prędkość i nietrzeźwość kierujących

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230461 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:15; 
 Temat postu:
mario-sz nie chodzi mi o ekologię bo to mam w nosie, nie chodzi mi o większe spalanie bo to też niewiele zmienia w i tak paliwożernym puncie chodzi mi o: męczenie tymi światłami w korku i w czasie jazdy w ciepły słoneczny dzień i to mnie wkurza. A poza tym chodzi mi o zużycie reflektorów i żarówek i bez ściemy że jazda na światłach non stop nie ma na to wływu a to nie ma wpływu na moją kieszeń. Adi przytoczył inne linki też dobre.
P.S. Nie walczę z włączaniem świateł, walcze z robieniem z nas bezmyślnych istot. Kodeks do tej pory dokładnie mówił kiedy swiatła należy włączać i jakoś problemu nie było. A teraz jak pada, jest plucha i szarówa i mało co widać to co piąty baran jedzie z wyłączonymi światłami bo już o tym nie mysli, bo przepis świateł non stop zaburza zdolność logicznego myslenia a stwarza bezmyślne podejście do tych spraw.


Góra
  
 
 
 Post #230462 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
STax napisał(a):
adi.degora: to powiedz mi, czy wzrosła też ilość AUT NA DROGACH? Bo chyba wzrosła no nie?



No nie wątpię, że wzrosła, w koncu Polacy sie bogacą :) Ale nie wmawiaj mi że w przeciągu tych paru miesięcy na drogi wyjechało tyyyyyyyyyyyyyyyle nowych samochodów że zrobił się tłok, sam przed chwilą się czepiałeś że mówimy o zbyt krótkim okresie czasu ;)

Cytuj:

Przeczytałeś wogóle to co mario-sz wkleił? ZMALAŁA liczba OFIAR i WYPADKÓW Z OFIARAMI. To że wzrosła liczba stłuczek to jużchyba od świateł nie zależy.

Przeczytałem :) A Ty przeczytales to co ja wklejałem?
Cytuj:
Tymczasem analiza danych wskazuje, że nowy przepis nie wpłynął na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach. W ubiegłym roku liczba wypadków wzrosła z 46 876 do 49 536 (+5,7 proc.). Śmierć w nich poniosły aż 5583 osoby, podczas gdy w 2006 roku zginęło 5243 osób (+6,5 proc.). W zeszłym roku więcej było także rannych - 63 224 osoby, rok wcześniej - 59 123 (+6,9 proc).

Cytuj:
A może chcesz mi powiedzieć że gorzej widać auto na światłach niż bez nich?

W żadnym wypadku :) Stwierdzam tylko że w słoneczną pogodę, kiedy na dobrą sprawę świateł prawie nie widać, obowiązek ich używania jest śmieszny, i ta kwestia powinna pozostać w gestii kierowcy :)

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230466 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:17; 
 Temat postu:
Cytuj:
Stwierdzam tylko że w słoneczną pogodę, kiedy na dobrą sprawę świateł prawie nie widać, obowiązek ich używania jest śmieszny Smile

I bezmyślny.


Góra
  
 
 
 Post #230468 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
adi.degora napisał(a):
mario-sz, czekałem w sumie na taki argument :) A powiedz mi drogi kolego co mieliby mówić policjanci? Mieliby robić we własne gniazdo przyznając że ten przepis jest bez sensu? Przy okazji widzę że "zapoznałeś się" z tymi linkami, w zdaje się ostatnim jest cytat z Jacka Mnicha, szefa tarnowskiej drogówki:
Cytuj:
Policjanci z drogówki uważają, że włączone światła nie poprawiają w istotny sposób naszego bezpieczeństwa. - To nie wyłączone światła najczęściej zabijają na drodze, ale brawura, nadmierna prędkość i nietrzeźwość kierujących


Twoje Linki sa PRZETERMINOWANE :) Najnowsze statystyki pokazują co innego :)

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230469 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:19; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
adi.degora: może to głupie, ale bardziej wiarygodna wydaje mi się rządowa statystyka niż artykuły w gazetach... A poza tym, jeśli się nie mylę, to światła już w 2006r były, więc w przytoczonym cytacie porównujesz 2 okresy w których funkcjonował przepis więc będę się upierał, że liczba wypadków rośnie przez liczbę aut.

adi.degora napisał(a):
Ale nie wmawiaj mi że w przeciągu tych paru miesięcy na drogi wyjechało tyyyyyyyyyyyyyyyle nowych samochodów

Wg twojego cytatu, liczba wypadków wzrosła o 3000. Na drogi z pewnością wyjechało wielokrotnie więcej aut...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230471 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Grzegorz1976 napisał(a):
Cytuj:
Stwierdzam tylko że w słoneczną pogodę, kiedy na dobrą sprawę świateł prawie nie widać, obowiązek ich używania jest śmieszny Smile

I bezmyślny.


Niezgadzam się, własnie w słoneczną pogodę jest najwięcej odbić i refleksów, które powodują, że widzi się gorzej. WIDZĘ TO SAM. Wtedy własnie zakładamy okulary przeciwsłoneczne aby LEPIEJ widzieć, bo słońce robi psikusy Włączone światła mijania są KIERUNKOWE i AUTO staje się bardziej widoczne. JEST TO POPARTE MOIM DOŚWIADCZENIEM :>

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230475 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:25; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
Hmm, chyba najlepiej tutaj powiedział to ipIV (albo w tym drugim temacie, gdzie zaczęliśmy ten wątek) - przeciwnicy będą przeciwnikami do pierwszego ich wypadku/stłuczki spowodowanej przez to, że nie zauważą kogoś kto nie ma świateł...

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230476 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3135
adi.degora nie tuz po jego wprowadzeniu a w okresie po, tylko trzeba zauważyć jaki jest stosunek zwieszonej wypadkowości do stosunku nowo zarejestrowanych aut i już wcale tak kolorowo nie wychodzi, zwiększyła sie wypadkowość jedynie w terenach zabudowanych natomiast w terenach niezabudowanych pozostała bez zmian a nawet minilanie zmalała co w połączeniu ze wzrostem nowych samochodów, daje wynik, który w rezultacie poprawia bezpieczeństwo.
Moje zdanie jest niezmienne od początku kiedy mam prawo jazdy, poza miastem światła TAK w mieście NIE, ja na światłach na trasie jeżdżę od 7 lat.

co do europy zachodniej, tam to wszystko inaczej funkcjonuje wypadków jest duzo tylko mało kto w nich ginie z racji zaplecza ratunkowego, średniej wieku samochodów, heli jest praktycznie w gotowości do każdego wypadku, szpitale są na wysokim poziomie, co w konsekwencji daje mniejsza śmiertelność na drogach i całkowicie nie porÓwnywalne statystyki z naszymi, inna sprawa jest to ze kultura jazdy polaków jest 100 lat za murzynami u nas kazdy to "ura bura szef podwóra" i chamstwo i debilizm na drodze to u nas chleb powszedni...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230479 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:29; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
OK, koncze dyskusje w tym temacie, jezdzi się bez świateł, jest X wypadków, jeździ się ze światłami - jest Y wypadków, przy czym Y>X, a panowie dalej swoje :)
W razie czego odsyłam do linkow z poprzedniej strony, naprawdę wszystko jest tam napisane, starczy poczytać :) Albo jak się komus już ewidentnie nie chce to zawsze można chociaż poszperać w pamięci jaki był swego czasu dym nt. popeliny z tym przepisem :)
POZDRAWIAM :mrgreen:

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230482 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
adi.degora napisał(a):
jezdzi się bez świateł, jest X wypadków, jeździ się ze światłami - jest Y wypadków, przy czym Y>X

Bo źle liczysz...
Bez świateł jeździło Z samochodów i było X wypadków Ze światłami jeździ Z+10 aut i jest X+1 wypadków
(1 i 10 dlatego, ze liczę, że liczba wypadków wzrosła o 3000 a liczba aut o 30000 chociaz realnie na pewno jeszcze więcej).
I teraz X/Z>X+1/Z+10 no nie? [dla sprawdzenia 2/10 > 3/20 (0,2>0,15)
I tak się to powinno liczyć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230489 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:42; 
 Temat postu:
ok ja też kończę dyskusję. Nadmiernej iluminacji mówię nie. Każdy ma swój rozum a jazda autem to nie obieranie ziemniaków żeby to robić bezmyślnie i na komendę. A dyskusja i tak jałowa bo i tak trzeba jeździć wg kodeksu a że mamy jaki mamy to inna sprawa. Więc dopóki tego kacykowie na górze nie zmienią to będę miał włącznik świateł na stałe włączony na ON.


Góra
  
 
 
 Post #230494 Wysłany: 19 Mar 2009, 21:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 03 Lut 2009,
Posty: 748
Pomógł: 5
Grzegorz1976 napisał(a):
Więc dopóki tego kacykowie na górze nie zmienią to będę miał włącznik świateł na stałe włączony na ON.


I OBY NIE ZMIENILI :) Pozdrawiam

_________________
ESTIVA Blue@Me 2008 1.4 8V :)<----- Tu ją możesz zobaczyć :D

Fix It Again Tomorrow


Góra
 Profil  
 
 
 Post #230500 Wysłany: 19 Mar 2009, 22:02; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
mario-sz napisał(a):
Grzegorz1976 napisał:
Więc dopóki tego kacykowie na górze nie zmienią to będę miał włącznik świateł na stałe włączony na ON.


I OBY NIE ZMIENILI Smile Pozdrawiam

oby zmienili sie w sejmie idioci :E
a dyskusja tutaj dalej bezcelowa ... ;)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 117 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO