|
Obecny czas: 15 Cze 2025, 17:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
MaXuS |
#74388 Wysłany:
24 Gru 2007, 16:29; Temat postu: Pompa paliwa odłaczyła sie sama??? ;/;/;/ HELP |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
Rano wsiadam chce odpalic na benzynie zakręcił 2 razy padł.. naładowałem ako piłowałem na benzynie i nic... odpalił na gazie. Juz raz tak miałem pojechałem do "fiata" w 20 min opanowali to mówiąc ze było gdzieś spięcie;/ .. 70 zł w plecy.. i co znowu?? mam tak co miesiąc jezdzić? moze wie ktoś co to gdzie to, robi mi to niby spięcie?
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Tezet1956 |
#74390 Wysłany:
24 Gru 2007, 16:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Słyszysz pracę pompy? Za mało szczegółów podajesz, żeby ci konkretnie doradzić.
Problem w tym, że to co ci powiedzieli to mógł być kit, bo samo im zadziałało. Nam chodzi o znalezienie usterki.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MaXuS |
#74433 Wysłany:
24 Gru 2007, 23:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
Nie słyszę pompy.. a słyszałem  jeśli są bezpieczniki gdzieś od niej proszę opiszcie mi jak je znaleźć, Posprawdzam. A i mam odłączony alarm i wypięty z "obiegu" Był tam kabel który jak sprawdziłem prowadził do pompy koloru brązowo białego w który był wpięty alarm, alarm został odłączony ponieważ kiedyś jak przydarzyła mi sie ta usterka wydawało mi sie ze to przez alarm, kabel ten zlutowałem tak jak wyglądał w oryginale bez alarmu. Dziś zauważyłem ze znowu jest rozlutowany;/ nie wiem jak sie to stało ale po zlutowaniu spowrotem i tak nie działa.
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74446 Wysłany:
25 Gru 2007, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Mógł przecięty przewód zrobić zwarcie do masy i spalić bepiecznik. Bezpiecznik jest obok przekaźnika podwójnego pod czarną osłoną w komorze silnika. Tam też idą przewody od sondy.
Sprawdź też wyłącznik wstrząsowy obok siedzenia kierowcy (czarny przycisk w dywaniku).
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MaXuS |
#74639 Wysłany:
26 Gru 2007, 12:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
Sprawdzilem wszystkie są całe.. co do przycisku jak kiedys mialem ten sam problem rozebrałem listwy i na stałe zrobilem..
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74653 Wysłany:
26 Gru 2007, 12:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
MaXuS napisał(a): ten sam problem rozebrałem listwy i na stałe zrobilem
Nie powinieneś tego robić, z powodu takiej przeróbki można spłonąć w samochodzie.
Co do usterki nie pozostaje ci nic innego jak sprawdzić próbnikiem lub woltomierzem napięcie na wyjściu przekaźnika podwójnego (to samo napięcie zasila cewki WN, więc można tam sprawdzić), a dalej na zaciskach pompy.
Nowsze wersje Punto mają jeszcze jeden bezpiecznik na kablu zasilania pompy i sondy lambda zamontowany za przekaźnikiem podwójnym, wtedy napięcie na cewkach nie potwierdza zasilania pompy, a jedynie zadziałanie przekaźnika.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MaXuS |
#74666 Wysłany:
26 Gru 2007, 13:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
Przekaźnik podwójny, Możesz mi powiedzieć gzie go dokładnie znajdę, słabo sie jeszcze znam.
[ Dodano: 26 Gru 2007 13:27 ] Co do tego czy instalacja gazowa odłącza pompę na czas jazdy na gazie... mi nie odłączała. A alarm jest odłączony.
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74667 Wysłany:
26 Gru 2007, 13:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Przekaźnik podwójny jest pod tą plastykową czarną osłoną w komorze silnika. Takie jasne pudełko.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MaXuS |
#74669 Wysłany:
26 Gru 2007, 13:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
hmm no ok i co mam zrobić jak to dorwę już?:P
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#74691 Wysłany:
26 Gru 2007, 14:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Przepraszam, ale elektrotechniki samochodowej w dwóch postach cię nie nauczę. Trzy posty wyżej napisałem co trzeba zrobić, jak tego nie rozumiesz, to nie bierz się za to.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MaXuS |
#75093 Wysłany:
27 Gru 2007, 14:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
Dobra odczepiłem tą "białą kostke" i posprawdzałem napięcie, Ako mam słabe i miało około 10V a w tej kostce ponad połowa przewodów nie miała wcale żadnego napięcia czy to normalne??
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
Tezet1956 |
#75131 Wysłany:
27 Gru 2007, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Beskid Wyspowy Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 992
|
Po pierwsze napisz jaki masz model auta.
Po drugie żeby sprawdzić czy przekaźnik działa powinien on być wpięty. Chyba, że masz jakieś stanowisko do testowania przekaźników.
Po trzecie jak masz 10 V z akumulatora to z samego tego powodu komputer który też steruje przekaźnikiem podwójnym może odmawiać pracy. Podstawą do dalszego szukania usterki jest prawidłowe napięcie akumulatora >12V
Jeśli miałeś naładowany akumulator, a teraz jest rozładowany to masz zepsuty akumulator lub w instalacji coś cały czas pobiera zbyt duży prąd.
W normalnej pracy część urządzeń pobiera prąd przy wyłączonej stacyjce, ale mały prąd przy którym aku utrzyma stan naładowania nawet dwa-trzy miesiące.
_________________ Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04
|
|
Góra |
|
 |
MaXuS |
#75157 Wysłany:
27 Gru 2007, 17:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Bydzia Rejestracja: 31 Maj 2007, Posty: 123
|
Mam naładowany ako i tak nie ma prądu... z tego co zauważyłem między innymi w przewodzie brązowo czarnym oraz różowym które lecą do pompy. Jadę do elektryka mam dosyć Fiata.. Dzieki z apomoc
_________________ MHM Tuning Optyczny;] "jak nie jeździ niech gra i wygląda!" -słowa pradziada
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 13 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|