You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 21 Lip 2018, 11:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #786638 Wysłany: 19 Paź 2015, 14:58; 
 Temat postu: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne radio
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5505
Pomógł: 26
Pozwolicie, że tutaj, w w tym zakątku forum opiszę jak wymienić kierownicę na multifunkcyjną, oraz jak ją połączyć z nieoryginalnym radiem.

Na początek kilka słów wstępu.
Tematem wymiany kierownicy zacząłem się interesować dość dawno temu, kiedy posiadałem Punto IIFL. Różne były opinie: da się, nie da się, nie wiadomo. Napisałem maila do FCA (wtedy FAP), z zapytaniem o możliwość podłączenia zdalnego sterowania do oryginalnego radia. Otrzymałem wiadomość, że owszem, jest to możliwe ale należy wymienić kierownicę, zwijak, pół instalacji i BODY (!). Mimo tego nie poddałem się. Po spędzeniu wielu godzin w sieci, konsultacjach na forum Panda Club Polska, doszedłem do wniosku, że FAP się myli. Zakupiłem kierownicę, zwijak i podłączając wszystko "na pająka" poszedłem to sprawdzić w aucie.

Image

Szczerze mówiąc nie zdziwiłem się, że działa. Musiało zadziałać. Niestety, ze względu na sprzedaż samochodu nie zmontowałem tego na sztywno. Po kupnie GP temat ucichł, ponieważ miałem sterowanie oryginalne.
Kiedy kupiłem Doblo, temat powrócił. Niestety jest trudniej, ponieważ nie spotkałem się ze sterowaniem radia z kierownicy w Doblo. Przynajmniej do roku 2010. Jest jednak światełko w tunelu i na nim opieram swoje założenia. Doblo jest bliźniaczym samochodem Punto II. Wiele części jest zunifikowanych. W tym kierownice. Kierownica z Punto II będzie bezproblemowo pasować do Doblo. Gorzej z taśmą. Dostać zwijak do Punto ze sterowaniem jest praktycznie niemożliwe. Tutaj jednak znów w sukurs przychodzi unifikacja grupy FIAT. Można zastosować zwijak ze Stilo lub nawet z Alfy 147. Ważne, żeby wtyczka była odpowiednia.
Przejdźmy do radia. Tutaj, o ile radio jest oryginalne i posiada kostki mini ISO - nie ma najmniejszego problemu.
Łączymy według poniższego schematu:
Złącze w taśmie
Image
Złącze w radiu
Image

Piny łączymy tak:

2 - 10
3 - 11
4 - 12

Niektórzy podają 2 - 12 i 4 - 10 ale u mnie wtedy przyciski działały odwrotnie.

Jeśli jednak radio jest nieoryginalne, sprawa wygląda inaczej. Czasem da się połączyć bez problemu, a czasem trzeba zastosować specjalną przejściówkę. Jeśli radio posiada analogowe sterowanie z kierownicy, przejściówka nie jest konieczna. Wtedy wystarczy odpowiednio połączyć przewody radia i kierownicy. Trzeba jednak wiedzieć jak. Tutaj doszedłem do sedna sprawy. Ponieważ nie mam jeszcze kierownicy ani taśmy, spróbuję rozpracować to teoretycznie.
Kierownica, to standardowa kierownica Punto II z przyciskami do sterowania radiem. (zdjęcie z aukcji)
Image
Radio Peiying 9909
Image
Złacze taśmy standardowe, czy z Fiata, czy z Alfy, posiada ten sam rozkład pinów.
Image
Image

Z radia wychodzą trzy przewody (oznaczenie z instrukcji):
1. brązowy - sterowanie z kierownicy
2. brązowo-czarny - sys +5V
3. czarny - sterowanie z kierownicy (-)

Schemat połączenia z instrukcji
Image

Teraz tylko muszę pomyśleć co z czym połączyć.

Na razie tyle.

_________________
Był: Fiat Punto 1.2 8V Sound
topic10952.html
Był: Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport
topic42764.html
Jest: Fiat Dobló 1.3 mJTD
topic50535.html
Image Piszę poprawnie po polsku
.
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #786647 Wysłany: 19 Paź 2015, 17:38; 
 Temat postu: Re: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne rad
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bytom
Rejestracja: 15 Lut 2008,
Posty: 1031
Pomógł: 11
oko21, bardzie temat pasuje do działu "Zrób to sam" :wink:

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786649 Wysłany: 19 Paź 2015, 17:46; 
 Temat postu: Re: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne rad
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5505
Pomógł: 26
Bytuś, nie bardzo na razie, bo jestem "w trakcie" i nie wiem co z tego wyjdzie. :wink:

_________________
Był: Fiat Punto 1.2 8V Sound
topic10952.html
Był: Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport
topic42764.html
Jest: Fiat Dobló 1.3 mJTD
topic50535.html
Image Piszę poprawnie po polsku
.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786663 Wysłany: 19 Paź 2015, 19:00; 
 Temat postu: Re: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne rad
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Połomia/Czudec/Rzeszów
Rejestracja: 27 Cze 2009,
Posty: 489
Pomógł: 10
A co to to masz za program?

_________________
Jest
Nowy kijek
Było
Mój "landrynkowy":E kropas

Czy masz już darmowe Assistance?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #787171 Wysłany: 27 Paź 2015, 15:16; 
 Temat postu: Re: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne rad
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5505
Pomógł: 26
[bbCrazydrake[/b], eLearn do Punto.

Niestety, po wnikliwym sprawdzeniu okazało się, że unifikacja części nie jest tak daleko posunięta ja by się wydawało na pierwszy rzut oka. Mianowicie, kierownice Doblo i Punto, różnią się między sobą umiejscowieniem jednego mocowania poduszki powietrznej. Co za tym idzie, nie da sie do Doblo założyć poduszki z Punto i na odwrót. Tym samym, trzeba wymienić całą kierownicę, łącznie z poduszką, na taką ze sterowaniem radiem. Nie da się zaoszczędzić.

_________________
Był: Fiat Punto 1.2 8V Sound
topic10952.html
Był: Fiat Grande Punto 1.4 16V Sport
topic42764.html
Jest: Fiat Dobló 1.3 mJTD
topic50535.html
Image Piszę poprawnie po polsku
.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825215 Wysłany: 25 Cze 2017, 16:06; 
 Temat postu: Re: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne rad
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sporting
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 17 Mar 2015,
Posty: 20
Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem Kropasa z 2002 roku i od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem montażu multi kierownicy i opis Oko21 przywrócił we mnie nadzieję na sukces. Tak więc zwracam się z prośbą o odświeżenie zdjęć, które wygasły, ewentualnie przesłanie mailowo. A tak nawiasem podziwiam wytrwałość w zgłębianiu tematu. Z góry dzięki.

_________________
Prędkość nie zabija, zabija nagła jej utrata.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825218 Wysłany: 25 Cze 2017, 18:23; 
 Temat postu: Re: Wymiana kierownicy na wielofunkcyjną + nieoryginalne rad
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 13772
Pomógł: 105
Będzie problem, bo Damian zapadł się zupełnie pod ziemię. Kontakt z nim jest zerowy.

_________________
Image
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 87 000 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO