|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:44
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
ElCidX |
#813884 Wysłany:
28 Paź 2016, 08:29; Temat postu: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Co myślicie o zaślepieniu wlotów powietrza na zderzaku, w celu szybszego nagrzania silnika i wnętrza a przede wszystkim szybszego przełączenia na lpg. Przy obecnych temperaturach przełączenie na gaz następuje po około 4 kilometrach. Myślałem aby dociąć odpowiednie elementy z blachy i przyczepić je na trytytki do przednich kratek.
Ktoś testował, jakie efekty można osiągnąć?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
bonku |
#813885 Wysłany:
28 Paź 2016, 08:33; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
KarolGt |
#813891 Wysłany:
28 Paź 2016, 09:35; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
Pojeździj miesiąc dieslem to docenisz benzynę. Sprawdź termostat, sąsiad ma ten silnik i po 4 kilometrach to ma 70-80 stopni na silniku. LPG przełącza się w zakresie 20-30 stopni (jak gazownik ustawi).
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#813908 Wysłany:
28 Paź 2016, 12:03; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
ElCidX napisał(a): Co myślicie o zaślepieniu wlotów powietrza na zderzaku, w celu szybszego nagrzania silnika i wnętrza a przede wszystkim szybszego przełączenia na lpg. Przy obecnych temperaturach przełączenie na gaz następuje po około 4 kilometrach. Myślałem aby dociąć odpowiednie elementy z blachy i przyczepić je na trytytki do przednich kratek.
Ktoś testował, jakie efekty można osiągnąć? Jakie efekty można uzyskać? Przegrzanie silnika Zaczyna się sezon na druciarnię, zamiast wymienić termostat, to zaj...ć karton na atrapę - wieś tańczy i śpiewa...  W moim w tamtym roku wymieniłem, okazało się, że uszczelka z grzybka termostatu odpadła - nagrzewał się delikatnie dłużej. Karton nawet do głowy mi nie przyszedł Podstawowe pytanie. Jeśli termostat jest sprawny, to co da przesłonienie chłodnicy, skoro przy niedogrzanym płynie przez chłodnicę nic nie płynie  Lepsze samopoczucie właściciela z wiejskiego tuningu?
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
KarolGt |
#813909 Wysłany:
28 Paź 2016, 12:21; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz Rejestracja: 12 Lip 2011, Posty: 294 Pomógł: 5
|
krowka napisał(a): Jeśli termostat jest sprawny, to co da przesłonienie chłodnicy, skoro przy niedogrzanym płynie przez chłodnicę nic nie płynie Coś da, zmniejszy ruch powietrza w komorze silnika i wychładzanie samego silnika.
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#813922 Wysłany:
28 Paź 2016, 17:52; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Rany co za agresja. Myślałem że punta tak mają, że się wolno grzeją. Dokładnie jak teraz sprawdziłem to dystans do przełączenia to 3,3 km mniej więcej. Prędkość moja na tym odcinku to średnio 70 km/h. Czyli twierdzicie, że przez ten czas płyn chłodniczy powinien się lepiej zagrzać niż do tych 30 stopni? Dzisiejsza temperatura 4 stopnie rano. Jak było cieplej to przełączenie było po 2 km.
|
|
Góra |
|
 |
lokers |
#813936 Wysłany:
28 Paź 2016, 21:27; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2014, Posty: 81
|
Druciarnia straszna. Ale spróbujemy podejść do tematu z innej strony - zasłaniasz = drutujesz -> auto przełączy Ci się na gaz, powiedzmy, 1,5 km wcześniej. Spalanie załóżmy 8l/100 km (bo "na ssaniu"  ). Licząc prosto - zaoszczędziłeś około 0,1 l benzyny. Przy cenie Pb95 na poziomie 5zł/1l wychodzi.... 0,5zł (tak, 50 groszy) Przy spalaniu gazu na poziomie 9l/100km, przez te 1,5 km spalisz go około 0,13l. Zakładając, że gaz mamy po 2 zł, kosztuje Cie to około 15 gr. "Realna oszczędność" wynosi więc 35 groszy  (a w rzeczywistości jeszcze mniej, bo zawyżyłem cenę benzyny...) Ty tak na serio, serio?  Ps. Dolicz stracony czas, koszt blachy, "trytytków", wykorzystany prąd...
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#813949 Wysłany:
29 Paź 2016, 09:08; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Raczej większym plusem od oszczędności było by szybsze nagrzanie się wnętrza. Ale nadal nikt nie odpowiedział, czy nagrzewa się za wolno czy nie.
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#813950 Wysłany:
29 Paź 2016, 09:36; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Mój po 3km ma temperaturę roboczą, benzyny akurat grzeją. Proponuję sprawdzić termostat. Wskaźnik temperatury zaczyna iść w górę po około 500m w aktualnych warunkach, czyli już ma przekroczone 50stC.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#813955 Wysłany:
29 Paź 2016, 14:41; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
No to jest dobra podpowiedź. Da się jakoś samemu zdiagnozować termostat? Obstawiam, że ten poradnik tez ma zastosowanie do GP 1.4 8V? topic6421.html
|
|
Góra |
|
 |
LrPrl |
#813959 Wysłany:
29 Paź 2016, 15:25; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 15 Mar 2015, Posty: 646 Pomógł: 6
|
lokers napisał(a): Druciarnia straszna. Ale spróbujemy podejść do tematu z innej strony - zasłaniasz = drutujesz -> auto przełączy Ci się na gaz, powiedzmy, 1,5 km wcześniej. Spalanie załóżmy 8l/100 km (bo "na ssaniu"  ). Licząc prosto - zaoszczędziłeś około 0,1 l benzyny. Przy cenie Pb95 na poziomie 5zł/1l wychodzi.... 0,5zł (tak, 50 groszy) Przy spalaniu gazu na poziomie 9l/100km, przez te 1,5 km spalisz go około 0,13l. Zakładając, że gaz mamy po 2 zł, kosztuje Cie to około 15 gr. "Realna oszczędność" wynosi więc 35 groszy  (a w rzeczywistości jeszcze mniej, bo zawyżyłem cenę benzyny...) Ty tak na serio, serio?  Ps. Dolicz stracony czas, koszt blachy, "trytytków", wykorzystany prąd... Nie wiem jak to policzyłeś ale to tylko twoja teoria. Rzeczywistość jest taka, że spalanie benzyny zmaleje blisko dwukrotnie. Dlaczego tak twierdzę? Jeżdżę do pracy 11km. Jak jadę do pracy to jadę przez miasto, 50-60km/h i przełącza się wtedy na LPG przy temperaturze ok. 45*C. Wracam z pracy to jadę 90km/h i na LPG przełącza się gdy silnik rozgrzeje się do ~70*C. Zmniejszenie temp. przełączania się spowoduje szarpanie przy przełączaniu. Jeżeli auto stoi na luzie odpalone, auto przełącza się zaraz po tym jak wskazówka temperatury zaczyna się podnosić delikatnie. Wracając do tego "dwukrotnie" - po prostu muszę lać do baku 2x więcej wraz z nadejściem zimy a wtedy właśnie przełącza się przy tych ~70-80*C gdzie przy wczesnej jesieni przełączała się w okolicach 40*C. Dlaczego tak się dzieje - nie jestem pewien ale wydaje mi się, że powietrze które wpada do komory silnika chłodzi reduktor, więc ten będzie się dłużej nagrzewał - a w końcu silnik przełącza się PO NAGRZANIU REDUKTORA do tych ok. 30*C. Oczywiście można tą temperaturę zmniejszyć - katując przy tym reduktor i wtryski. Osłonięcie na pewno da jakiś efekt, nawet sam silnik szybciej się nagrzeje. W końcu nie bez powodu stosują rolety w autach, prawda? Właśnie ku takiej opcji bym się kierował. Jakaś roleta z auta czy ciągnika, która pasuje wymiarami. Do tego jakiś prosty, logiczny układ sterujący, np. pod wpływem temperatury. Silnik nagrzewa się do ok. 90*C - roleta się otwiera. Silnik ma temp. poniżej 60*C to się zamyka.
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#813964 Wysłany:
29 Paź 2016, 16:05; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
ElCidX napisał(a): No to jest dobra podpowiedź. Da się jakoś samemu zdiagnozować termostat? Obstawiam, że ten poradnik tez ma zastosowanie do GP 1.4 8V? topic6421.htmlBez problemu się da. Przede wszystkim, jeśli występują problemy z dogrzaniem silnika (do ok. 90*C), to najprawdopodobniej jest to wina termostatu. Co dalej? Poszukaj na naszym forum informacji, przy jakiej temp. cieczy chłodzącej termostat powinien się zacząć otwierać. Podepnij komputer, uruchom zimny silnik i obserwuj wskazanie temperatury płynu chłodzącego. Jednocześnie co chwilę sprawdzaj czy wąż doprowadzający płyn do chłodnicy zaczyna się nagrzewać. Jeśli dzieje się to przed prawidłową temperaturą otwarcia termostatu, to już wiesz na pewno co jest problemem. Sam w ten sam sposób u siebie zdiagnozowałem problem. Po wymianie okazało się, że nie da się w żaden sposób zamknąć termostatu. Tak się właśnie uszkodził 
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#813969 Wysłany:
29 Paź 2016, 18:01; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Silnik się dogrzewa do tych 90 stopni spokojnie, tylko nie wiem czy za wolno czy normalnie, tu jest problem. U mnie przełącza się gdy płyn jest trochę poniżej 1/4 na wskaźniku czyli około 45 stopni? Ale w obecnych warunkach nagrzewa się do tej temperatury przez te 3,3 km.
|
|
Góra |
|
 |
Magnes |
#813971 Wysłany:
29 Paź 2016, 18:09; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Nowy Dwór Mazowiecki Rejestracja: 01 Wrz 2012, Posty: 3227 Pomógł: 23
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#813989 Wysłany:
30 Paź 2016, 00:35; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
ElCidX napisał(a): Silnik się dogrzewa do tych 90 stopni spokojnie, tylko nie wiem czy za wolno czy normalnie, tu jest problem. U mnie przełącza się gdy płyn jest trochę poniżej 1/4 na wskaźniku czyli około 45 stopni? Ale w obecnych warunkach nagrzewa się do tej temperatury przez te 3,3 km. Mój też się dogrzewał przy uszkodzonym termostacie, tylko trochę dłużej. Najprostsze sprawdzenie, to po odpaleniu zimnego silnika sprawdzenie, czy gruby przewód idący od termostatu do chłodnicy grzeje się przy rozgrzewaniu silnika. Jak już pisałem w moim uszkodziła się uszczelka na grzybku. Delikatnie puszczał płyn na chłodnicę. Przewód robił się coraz cieplejszy wraz z nagrzewaniem silnika, pomimo tego, że nie powinno przy danej temperaturze płynu tak być.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#814008 Wysłany:
30 Paź 2016, 13:58; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
Miałem GP 1,2 i mam obecnie GP 1,4 Różnica w nagrzewania się 1,2 uważam dużo szybsze aniżeli 1,4. Moja rada jest taka. Pierwsze 2-3 km przejechać na na bardzo lekkim ustawieniu ciepłego powietrza, wręcz na zimnym ale z dmuchawą aby szyby nie parowały. Robię tak zwłaszcza w bardzo duże mrozy. Po nagrzaniu się cieczy do 90 stopni bardzo ładnie widać pracę termostatu. Lekko temperatura opada, potem podchodzi. Ale warunek, misi się nagrzać. Ja tak robię i nie zasłaniam niczym chłodnicy, to nie Fiat 125p lub Polonez. Zasłonięcie chłodnicy może i przynosi efekt na krótko, ale co gdy stoi się w korku? Obecne silniki są zupełnie inne aniżeli kiedyś.
_________________ był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
 http://www.endomondo.com/challenges/33622310 http://www.endomondo.com/challenges/36167071 http://www.endomondo.com/challenges/37324598
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#814021 Wysłany:
30 Paź 2016, 17:29; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Po tych 3 km to mi już dmucha powietrzem z nastawy czyli 23 stopnie więc taki zabieg raczej mija się z celem.
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#814024 Wysłany:
30 Paź 2016, 19:15; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#814027 Wysłany:
30 Paź 2016, 20:10; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Co za agresja, zluzuj bo zejdziesz na zawał za wcześnie.
|
|
Góra |
|
 |
wojtek1967 |
#814030 Wysłany:
30 Paź 2016, 20:29; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#814044 Wysłany:
30 Paź 2016, 23:14; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: Da się jakoś samemu zdiagnozować termostat? Ponieważ nadchodzi sezon termostatów to przypomnę prosty sposób sprawdzenia tego ustrojstwa bez jakiegokolwiek rozkręcania czegokolwiek. Odpalamy zimny silnik i pozostawiamy na wolnych obrotach. Łapiemy za wąż doprowadzony do górnego króćca chłodnicy i sprawdzamy temperaturę (co jakąś chwilę, np. co 30s). Oczywiście powinien być zimny. Jeśli będzie się rozgrzewał stopniowo i powoli od samego początku to termostat jest niesprawny - przepuszcza. Jeśli dość długo będzie zimny (nawet jeśli wskazówka termometru się zacznie podnosić), a później dość szybko się zagrzeje to termostat mamy sprawny bo otwiera się dopiero jak płyn jest dostatecznie ciepły. Wskazówka termometru powinna już wskazywać temperaturę normalną. To, że na postoju lub przy dłuższym hamowaniu silnikiem, np. podczas zjeżdżania z wzniesienia, temperatura cieczy spadnie nieznacznie to jeszcze nie powód do obaw. Silnik wytwarzał mniej ciepła lub, przy odcięciu, wcale, zimna ciecz z chłodnicy napełniła silnik, temperatura spadła, a sprawny termostat się zamknął. Od tego czasu powinien nastąpić wzrost temperatury jeśli silnik zaczął dostawać większą ilość paliwa.
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#814060 Wysłany:
31 Paź 2016, 11:30; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
wojtek1967 napisał(a): Moja rada jest taka. Pierwsze 2-3 km przejechać na na bardzo lekkim ustawieniu ciepłego powietrza, wręcz na zimnym ale z dmuchawą aby szyby nie parowały. Robię tak zwłaszcza w bardzo duże mrozy. Automatyczna klima steruje temperaturą trochę inaczej  Jak to tylko najszybciej możliwe daje temperaturę na max, aby nagrzać wnętrze, oczywiście sprawdza temperaturę płynu chłodniczego. Przy odszranianiu szyb robi to zanim wskaźnik temperatury się poruszy, normalne ogrzewanie, gdy wskaźnik dygnie. Efekt jest taki, że i wnętrze i silnik w rozsądnym czasie się nagrzewają. Jeździłem przy -34stC, wskazówka do połowy skali poszła dopiero po około 20km  Jednak wnętrze było nagrzane  Podczas nagrzewania wskazówka temperatury była w pozycji 3/4 temp. roboczej. Jaja były na krótkich odcinkach, gdy przepustnica się zasyfiła - był wysyp postów na forum z tamtego okresu "na wolnych obrotach silnik faluje, gaśnie" 
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#814289 Wysłany:
03 Lis 2016, 18:30; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Sprawdziłem metodą misci termostat i wąż nagrzewa się gdy wskazówka bliska jest środka czyli 90 stopni. Więc wygląda na to że sprawny. To ja już nie wiem co z tym nagrzewaniem.
|
|
Góra |
|
 |
LrPrl |
#814325 Wysłany:
04 Lis 2016, 00:07; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: lubelskie [L]
Rejestracja: 15 Mar 2015, Posty: 646 Pomógł: 6
|
Zerknąłem na google maps i wg. niego wychodziłoby, że moje auto nagrzewa się do 90*C w ciągu ok. 3.5km. Przy czym jazda ok. 80-90km/h czyli tak na oko 2200rpm. Ogrzewanie nie używane, przekręcone na zimne. Temp w okolicach 2-3*C. Tylko, że 1.2 8v to chyba troszkę inny silnik niż ten 1.4 8v I właśnie mi przy tych 90*C przełącza się na gaz aktualnie. Gdybym stał w miejscu lub jechał w mieście, to przełączył by się przy 40*C. Chyba wykminie sobie jakąś osłonkę na reduktor, bo go musi obwiewać jakoś i przez to się tak długo przełącza 
|
|
Góra |
|
 |
ElCidX |
#815158 Wysłany:
16 Lis 2016, 19:45; Temat postu: Re: Zaślepienie wlotów powietrza na zderzaku |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007, Posty: 204
|
Porobiłem sobie testy, i u mnie nie ma różnicy czy mam włączone ogrzewanie czy nie.
Nie wiem, może mi termostat lekko puszcza? Teraz jak temperatura koło zera było. I na gaz przełącza mi się około 5 km, nagrzewnica zaczyna chodzić po dwóch. Temperatura ustawiona na 21 stopni.
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 25 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|