You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 04:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #81126 Wysłany: 12 Sty 2008, 17:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Spoko, zapomnijmy o tym.
A przy okazji skoro wspomniałeś o spalaniu - auto po programie pali ok 0,5l mniej, mimo że jest trochę bardziej ciśnięte.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 

 
 Post #81580 Wysłany: 13 Sty 2008, 17:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w.wa
Rejestracja: 03 Sie 2007,
Posty: 160
PiotrT
odnośnie pomiarów z różnych hamowni byłem świadkiem jak to samo auto wychodziło z 20% różnicą mocy i momentu na 2 hamowniach :-(
moje grande na wiosne też zostanie (w końcu) zchipowne :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #81588 Wysłany: 13 Sty 2008, 17:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
Jaki to koszt takiej przyjemności??, i do jakiej granicy bedzie bezpiecznie??, jak bym sobie z 90 na 100 podniósł bedzie bezpiecznie dla silnika?? i czy w ogóle sie oplaca??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82001 Wysłany: 14 Sty 2008, 21:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Ceny są różne, podzwoń, popytaj.
Czy się opłaca to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć.
Ja zaufałem tej firmie, bo znam kilka zrobionych przez nią diesli.
Auta zrobione kilka lat temu jeżdżą do dziś, zrobiły po programie 140~170kkm i nie był z nimi kłopotów.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82510 Wysłany: 16 Sty 2008, 10:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Piotr wykres jest byle jaki ale najważniejsze, że w praktyce jest OK i samochód lepiej jedzie. Jakie masz teraz spalanie? Bo wspominasz, że mniejsze o 0,5 l.. Wydech nie dymi?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #82626 Wysłany: 16 Sty 2008, 20:14; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 21 Sie 2007,
Posty: 160
Nie dymi, nawet jak mocno dołożę. Tył czyściutki, ani plamki sadzy.
Przed programem spalanie miasto ~7,4 (nie zerowałem przebiegu przez ~2kkm). Obecnie ok 400km po programie, spalanie ~6,8.
W trasie nie miałem okazji sprawdzić.

_________________
Clockwork Orange


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84940 Wysłany: 24 Sty 2008, 21:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
wdg tego co zamieścił daras w szczegółowej informacji o GP to wyczytałem ze moja skrzynia 5 biegowa teoretycznie z slnika diesla 1,3MJ 75KM a ja mam ja w silniku 1,3MJ 90KM , może przenieść 21kGm a to jest równe 210Nm, biorąc pod uwage ze silnik który mam generuje ok 200-205Nm to jeszcze 5-10 Nm i skrzynia powie bye bye!, to ogranicza możliwość zawirusowania tego silnika z tą skrzynia bo skrzynia w takim wypadku zrobi kwiata:/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84950 Wysłany: 24 Sty 2008, 23:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
sadoo napisał(a):
(...) może przenieść 21kGm a to jest równe 210Nm (...)

Błąd: 1 kG (kilogram-siła) jest równy 9,80665 N (newtonów). Wynika to bezpośrednio z przyjętej definicji jednostki kilogram-siła (znanej również jako kilopond).

Tak więc 21 kGm (kilogramometrów) jest równe 21 * 9,80665 N·m = 205,93965 N·m (newtonometrów). Stąd wynikałoby, że w rzeczywistości nie masz praktycznie żadnego marginesu przenoszonego momentu siły.

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84951 Wysłany: 25 Sty 2008, 00:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
hmmm z tego co pamiętam z fizyki ale zawsze w nią słaby byłem wiec mogę sie mylić, a 1J=0,10197 kGm a 1J=1Nm wiec wdg moich obliczen wychodzi wiekszy zakres w granicach 214Nm ale mówie ja sie nie znam wiec moge sie mylic,
a jak by wychodziło tak jak mówisz 205,94 Nm a wdg wykresu co zrobil Piotr to u niego jest 206,7Nm wiec mysle ze w moim silniku jest bardzo podobnie wiec ten zakres już został przekroczony.
i teraz jaka fiat stosuje polityke (na granicy) a nóż widelec nie rozsypie sie czy te skrzynie piątki sa może troszkę wzmocnione, bo jak wiadomo teraz modne jest wirusowanie i popełnili by taki bład i nie dali rezerwy??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84977 Wysłany: 25 Sty 2008, 09:55; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Panowie, ja się wypowiem tylko odnośnie skrzyni - nie wydaje mi się, by fiat dawał tak "słabe" skrzynię. Obciążenie jakie przytaczacie (21kGm) raczej nie jest maksymalnym, tylko jak to fiat określa "dopuszczalnym", czyli można je przekroczyć byle nie za dużo. W innym wypadku, skrzynia z marginesem 5-10nm sypały by się już po kilku bardziej dynamicznych przejazdach, a póki co chyba nikt z posiadaczy GP na forum nie zgłaszał usterki skrzyni?

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #84988 Wysłany: 25 Sty 2008, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
sadoo napisał(a):
hmmm z tego co pamiętam z fizyki ale zawsze w nią słaby byłem wiec mogę sie mylić, a 1J=0,10197 kGm a 1J=1Nm

Poprzekształcajmy zależności między jednostkami, wychodząc od definicji (którą podałem):

1 kG = 9,80665 N | * m
1 kGm = 9,80665 N·m | : 9,80665
1/9,80665 kGm = 1 N·m
1 N·m = 0,101971621... kGm

czyli wartość różniącą się od podanej przez Ciebie o niespełna 0,000002 kGm. Przy 21 kGm, różnica między naszymi wynikami nie powinna być większa niż 0,0033 N·m (21/0,10197 - 21*9,80665).

Szczerze powiedziawszy trochę mnie dziwi wynik 214 N·m - czy to jest wynik empiryczny, czy teoretyczny?

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85005 Wysłany: 25 Sty 2008, 12:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
podchodziłem do tego bardziej empirycznie niz teoretycznie, wiec wynik taki z granica luzu podałem, jaki wydawał by mi sie najbardziej praktyczny.
nie będę podważał twojego zdania bo to nie moja dziedzina :P
w pierwszym swoim poście w tym temacie podałem bardziej przybliżoną wartosć czyli 1kGm = 10Nm
wydaje mi sie ze jest tak jak stax napisał ze to jest maxymalnie dopuszczalna bezpieczna wartość z zachowaniem jakiejś rezerwy:) ale ile ta rezerwa wynosi to pewnie mało kto wie, czy to bedzie 10Nm czy moze 40Nm, ale tak czy siak chipsowanie na tej skrzyni odpada chyba ze podniesc same koniki np do 100KM nie zmieniając momentu, ale czy to miało by jakikolwiek sens.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85014 Wysłany: 25 Sty 2008, 13:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Też myślę, że skrzynie margines wytrzymałości muszą mieć (zgaduję: 20% ?). Najbezpieczniej byłoby jednak podnieść samą moc. Gdzieś do ok. 100-110 kucy. Tyle, że tak się najprawdopodobniej nie da.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85191 Wysłany: 25 Sty 2008, 23:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
michalj twoje obliczenia sa jak najbardziej dokladne to moje wyliczenia to pomyłka, ale jeszcze wracajac do skrzyni to do t-jeta tez jest wsadzana 5 biegówka a t-jet ma 206Nm a to jest własnie 21kGm wiec chyba musza byc to skrzynie wzmocnione:)
V-tech proponuje Boxy, z którymu nie traci sie gwarancji a daja moc w granicach 15KM i moment jest podnoszony ok 35Nm koszt takiej zabawki to 1500zł wiec wydaje sie to fajna propozycja 105KM i 240 niutonów :) poprawa w osiagach jest przewidywana ok. od 0-100 w granicach 10,3s - 10,7s i predkosci ok 185-190km/h


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85203 Wysłany: 26 Sty 2008, 00:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wieliszew
Rejestracja: 22 Wrz 2007,
Posty: 408
sadoo Dobrze, że się wyjaśniło. :P I przepraszam za czepianie się obliczeń, ale taka już moja cecha charakteru. :D

A z ciekawości (w tej kwestii kompletnie się nie wyznaję) - czy wirusuje się lub generalnie - chiptuninguje - tylko jednostki dieslowskie, czy również i benzyniaki?

_________________
Michał Jazłowiecki (michalj)
Był: Fiat Nuova Panda Active (2004), 1.1 FIRE 8v 54 KM
Był: Fiat Grande Punto Dynamic + Komfort (2007), 1.4 FIRE 8v 77 KM, 5d
Był: Opel Meriva A Cosmo (2004), 1.7 CDTI 16v 100 KM
Był: Fiat Marea Weekend (2000), 1.9 JTD 8v 105 KM
Jest: Fiat Punto II FL Active (2003), 1.2 FIRE 8v 60 KM, 5d
Jest: Fiat Qubo Dynamic (2009), 1.4 KFV 8v 73 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #85209 Wysłany: 26 Sty 2008, 00:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
hehe ja nawet z tobą nie próbowałem se kłócić, bo w tej dziedzinie cyferek to ja sobie moge, :D a chipsuje sie silniki turbodoładowane, diesla jak i benzynę ale do wolnossacych tez juz maja jakieś softy może nie dają takiej możliwości zakresu podkręcenia mocy ale zawsze cos :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89778 Wysłany: 08 Lut 2008, 14:29; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Dane 105 KM lancii y potwierdzają moje spostrzeżenia, żeby uważać z momentem obrotowym przy ew. tuningu silnika 1.3:
http://www.tinyurl.pl?dhFf3PD6
Po wejściu na stronę, trzeba wybrać wersję: Sport Momo 1.3 Multijet 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89792 Wysłany: 08 Lut 2008, 15:37; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
i takie parametry jak ma ta lancia, by mnie satysfakcjonowały :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89800 Wysłany: 08 Lut 2008, 16:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Hm, ja zerknąłem na dane dla lancii 1,3 16v 90 KM - podają tam 180 Nm momentu, podczas gdy dla mojego puntiaca - 200 Nm (na stronie fiata).... :roll:

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89808 Wysłany: 08 Lut 2008, 16:46; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Trzeba było zerknąć na wersję Sport Momo 1.3 Multijet 16V (DPF), ta ma 90km i 200Nm czyli tak jak GP

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89812 Wysłany: 08 Lut 2008, 16:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
...ale po co tak cudować? 2 silniki 90 KM i 2 momenty obrotowe...

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #89838 Wysłany: 08 Lut 2008, 17:37; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 44
Lancia Ypsilon SPORT MOMO DESIGN 1.3 MultiJet ma 105 KM i 200 Nm.

_________________
Stallo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90313 Wysłany: 10 Lut 2008, 11:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 1035
Ja sobie poczekam na tego nowego diesla 1,6. Jak dadzą go do GP to zmieniam auto :)

_________________
alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90323 Wysłany: 10 Lut 2008, 12:25; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 44
Jeździłem już nim w BRAVO. Parametry imponujące 1.6 16V 105 KM i co najważniejsze 290 Nm przy 1500 obr. Elastyczność rewelka, przyśpieszenie w porządku. No i małe zużycie paliwa.

_________________
Stallo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90337 Wysłany: 10 Lut 2008, 12:56; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
---

Panowie temat o silniku 1.6 http://fiatpunto.com.pl/topic5815.html

Można pisać.

Mnie bardziej interesuje wersja 120 KM :)

Stallo są już jakieś cenniki ?

----

Ten wątek jest o chiptuningu :wink: i tego się trzymać ;)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 514 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 21  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO