|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 14:25
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#161291 Wysłany:
26 Sie 2008, 19:11; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
|
|
mkmarcin |
#227161 Wysłany:
10 Mar 2009, 20:28; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 7
|
Ja zrobiłem chiptuning silnika 1.3 90KM i mam teraz około 110 KM i jsest to nie porównywalna sprawa - same + malo kto teraz daję rady mnie wyprzedzać silnik pracuję nie porównywalnie lepiej choć napewno nie zostaje to bez znaczenia dla turbiny i silnika - nie ma co się udzić. Ale mimo wszystko POLECAM.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#227166 Wysłany:
10 Mar 2009, 20:40; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
jesli chodzi o firme 44tuning z Opola to robilem u nich skode - pelny tuning - silnik, zawieszenie, uklad hamulcowy, wydechowy, koła. Przez 50 tys km nie bylo problemu, ale pozniej na skutek zmiany skladu spalin zapchal sie filtr DPF. Koszty wieksze niz zalozenie chipu - generalnie nie polacam. Chociaz akurat ta firma jak na chip-tuning nie jest zla, ale niestety nie nadazaja za producentami samochodow. Nie potrafia sobie poradzic z DPF i wciskaja ludziom, ze nic sie nie stanie, nie umieja tego w zaden sposob obejsc. Niestety stanie sie. Nic nie ma za darmo... Ale skodzianka miala 180 KM i niezle smigala. Ostatecznie po wymianie filtra DPF w ASO wgrali mi nowy software silnika a ja juz sobie dalem spokoj z ponownym wgrywaniem chipa - szkoda samochodu, lepiej kupic mocniejszy silnik w standardzie niz pozniej miec problemy:roll:
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#227369 Wysłany:
11 Mar 2009, 10:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#227397 Wysłany:
11 Mar 2009, 13:22; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
no ja tez myslalem ale do bezpiecznej granicy 105-108KM i do tego program ma byc napisany pod mój styl jazdy a nie wsadzony program dla silnika dla wszystkich jednakowy, który podnosi koniki a nie daje takiej frajdy z jazdy jak program napisany pod ciebie a T44 chyba nie jest w stanie napisać takiego programu.
[ Dodano: 11 Mar 2009 12:22 ] Tomo mi w T44 krzykeneli 1800 za pospolitego na 110KM
|
|
Góra |
|
|
daras |
#227409 Wysłany:
11 Mar 2009, 13:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
A ja się zastanawiam jak by się sprawował silnik 1.3 90 KM z softem Lancii Y Momo Sport 1.3 - 105 KM.
Moc wzrasta o 15 KM ale moment pozostaje 200 Nm, czyli bez zmian.
Ciekawe czy któreś ASO mogłoby wgrać taki soft?
U mnie V-Tech proponuje takie coś:
http://www.tuning.olsztyn.pl/?mod=produkty/78
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#227432 Wysłany:
11 Mar 2009, 15:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
daras no właśnie już o tym kiedyś dyskutowaliśmy o tym silniki z lancii
|
|
Góra |
|
|
daras |
#227725 Wysłany:
12 Mar 2009, 13:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
sadoo wiem, pamiętam
Cały czas myślę o tym rozwiązaniu z Lancii 105 KM, ponieważ jest to gotowe rozwiązanie a ponadto:
1. nasze skrzynie C510 (5 biegowa) i M20 (6 biegowa) mogą przenieść max 206 i 230 Nm momentu, więc lepiej nic tu nie ruszać
http://www.fptpowertrain.com/eng/applic ... sa.htm#g38
2. zastosowana u nas turbina BV KP 35 dmucha maksymalnie ~110 KM, więc też lepiej nie przekraczać tej granicy
http://www.contecturbo.it/catalog/a/375 ... 80014.html
http://www.turbos.bwauto.com/products/t ... iesel.aspx
Kiedyś sprawdzałem epera, to wyszło mi, że Lancia w wersji 105 KM ma inne niż u nas wtryski i turbinę.
Z kolei na stronie BorgWarner wychodzi, że kolejna turbina po KP35 to KP39 generująca już ~140 KM.
Więc nie chce mi się wierzyć, że w tej Lancii jest ta 39. Pewnie jest ta nasza KP35.
Najprościej byłoby wgrać ten soft od Lancii Y 105 KM i zobaczyć jak to się będzie sprawować w motorku 90 KM.
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#227733 Wysłany:
12 Mar 2009, 13:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
nawet jak by samym softem lancii podnieść do 98-100KM to by było przyjemniej i bezpiecznie.
watpie aby cokolwiek było pozmieniane technicznie myślę ze jest to sprawa softu, ale pewności nie mam. trzeba by było się zakręcić kolo tego.
|
|
Góra |
|
|
daras |
#227750 Wysłany:
12 Mar 2009, 15:11; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Jak już się cieplej zrobi i zacznę więcej jeździć to porozmawiam o tym rozwiązaniu w "moim" ASO.
|
|
Góra |
|
|
2rotor |
#227754 Wysłany:
12 Mar 2009, 15:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
Ja mam skrzynie C510 w GTku i jakoś moc > 184PS nie robi na niej wrażenia, o ile czegoś fiat nie pozmieniał od tego czasu to te skrzynie są pancerne jak diabli.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
Bartłomiej |
#234483 Wysłany:
30 Mar 2009, 18:04; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 18
|
daras napisał(a): Jak już się cieplej zrobi i zacznę więcej jeździć to porozmawiam o tym rozwiązaniu w "moim" ASO.
Kolego daras:
jeżeli będziesz miał jakieś informacje to proszę o podzielenie się nimi.
Wg mnie to bardzo rozsądne rozwiązanie (max na co bym się decydował - opieram się w tym momencie na Twoim poprzednim poście z odnośnikami na temat skrzyni i turbinki).
_________________ GP 1.3 90KM MJET
|
|
Góra |
|
|
mkmarcin |
#246505 Wysłany:
27 Kwi 2009, 19:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 7
|
Ja mam 1.3 multiJet-a 90KM i zrobiłem parę tysięcy km po chiptuningu, obroty zwiększyli mi do 4900 więc fajnie się kręci porównania nie ma bo auto jedzie o wiele szybciej 160 na 4 żaden problem. moc wynosi teraz około 110KM, fakt silnik napewno dostaje - zwłaszcza turbina ale to też wina dolotu który już przerobilem (filtr wkład K&N oraz rura 66.5MM) ale pozostaje kolektor wydechowy, którego muszę rozwiercić i wypolerować. Natomiast jeżeli chodzi o to czy warto to napewno, tylko oczewiście musi ktoś to umieć robić
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#246626 Wysłany:
27 Kwi 2009, 22:19; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
mkmarcin napisał(a): pozostaje kolektor wydechowy, którego muszę rozwiercić i wypolerować Kto ci naopowiadał takich rzeczy Kolektor wydechowy jest z żeliwa i przekroje początkowe są kwadratowe, więc pozostaje jedynie obróbka CNC choć po kształcie to bałbym się go ruszać. Z doświadczenia wiem że grubości ścianek nie są równe i zależą głównie od technologiczności jego wykonania. Ryszając cokolwiek to pęknie ci szybciej niż myśłisz. Polerka nic ci nie da, diesel produkuje dużo sadzy, tym bardziej po chiptuningu, a żeliwo jest samo w sobie porowate. mkmarcin napisał(a): obroty zwiększyli mi do 4900 to chyba zmniejszyli bo ten silnik kręci się do około 5100 obr/min
http://fiatpunto.com.pl/topic347.html]
A i proszę nie pisać że to kolektor nie od tego silnika, bo 5 otwór (ten po prawej) to powrót spalin przez głowicę do zaworu EGR
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
mkmarcin |
#246742 Wysłany:
28 Kwi 2009, 07:31; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Świdnica Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 7
|
Jeżeli chodzi o obroty to i mogę go kręcić do 5500 bez problemu natomiast powyżej 4900-5000 nic nie daje tylko paliwo żużywa, samo wypolerowanie kolektora to już spora poprawa, robiłem to już w paru autach i poprawa była odrazu zauważalna(szybciej się wkręcał na obroty) jest to trochę czasochłonne ale moim zdaniem warte, ścianki nie są wcale takie cienkie zwłaszcza 2 środkowe a i dobra szlifierka z odpowiedznimi diaksami da radę, wszystko co poprawia a nie szkodzi warte jest wysiłku. Jak bym znalazł jakiś lepszy kolektor to z miłą chęcią bym go zamienił
---------------------------------------------------------------------------------
http://www.twojafura.pl/auta/2981/mkmar ... ande-punto
---------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
|
daras |
#246748 Wysłany:
28 Kwi 2009, 07:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
kropekGP napisał(a): ten silnik kręci się do około 5100 obr/min
Potwierdzam: bez problemu kręci się do ok. 5150 obr., gdzie odcina.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#246778 Wysłany:
28 Kwi 2009, 09:25; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
kropekGP napisał(a): a żeliwo jest samo w sobie porowate
tez ciekawostki piszesz.. Co najwyzej powierzchnia moze byc porowata a to tez zalezy od procesu technologicznego, a konkretnie od zawartosci Al w stopie (chociaz nie tylko)
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#247086 Wysłany:
28 Kwi 2009, 23:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
chodziło mi o powierzchnię olos47 taki skrót myślowy. Moim zdaniem jeśli ruszasz kolektor to trzeba również zwiększyć kanały w głowicy, a co za tym idzie zawory. Co ci da zwiększenie przepływu kolektora, jeśli zawór i kanał wydechowy w głowicy pozostaną bez zmian ? Nie wiem jak to jest w autach z turbiną, ale w silnikach niedoładowanych zbyt duże "odetkanie" wydechu powoduje negatywne skutki w postaci zaniku mocy, większego spalania. Jeśli możesz to zrób zdjęcie takiego wypolerowanego kolektora który pracuje już jakiś czas - mowa o silniku diesla.
mkmarcin napisał(a): Jak bym znalazł jakiś lepszy kolektor to z miłą chęcią bym go zamienił
lepszy to tylko taki którego pojemność jest starannie obliczona oraz wykonany z rur kwasoodpornych, ale kto to wykona, skoro w tym silniku jest tak mało miejsca
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#247093 Wysłany:
28 Kwi 2009, 23:32; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
kropekGP napisał(a): chodziło mi o powierzchnię olos47 taki skrót myślowy
chyba, ze tak...
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#247279 Wysłany:
29 Kwi 2009, 17:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Apropos "kręcenia" - powyżej 4000tys/obr moc zaczyna spadać (po programie też) więc nie bardzo jest po co kręcić...
Optymalnie jest zmieniać biegi przy ok 3600obr - nie wypadamy po zmianie z doładowania i jesteśmy blisko max momentu obrotowego, więc auto napędza się najefektywniej.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
daras |
#270883 Wysłany:
08 Lip 2009, 14:55; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Rozmawiałem z mechanikami w ASO i radziłem się u Mastersa w W-wie: wszyscy odradzają chipowanie tego silnika określając to jako: bardzo trudne i ryzykowne.
Ponoć silnik w wersji 90 KM jest zaprojektowany optymalnie i chipując więcej można stracić niż zyskać.
Soft Lancii 105 KM nie jest dostępny w każdym ASO - tylko musi być sprowadzany pod konkretny silnik. Możliwe to jest w ogóle?
|
|
Góra |
|
|
PiotrT |
#272498 Wysłany:
15 Lip 2009, 11:48; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 160
|
Co do trudności to takich nie zauważyłem - wizyta u magika, hamowanie, zczytanie programu, godzinka czekania, nowy program, hamowanie i wio.
Ryzyko niech sobie każdy sam kalkuluje - napewno jakieś istnieje. Ja przejechałem po programie 50tys km i nic mi nie padło. Staram się nie pałować zimnego silnika, olej zmieniam co 10 do 15 tys i wszystko.
Z rzeczy powodujących pewien dyskomfort - przy mocnym depnięciu auto potrafi puścić czarną chmurę.
Nikogo nie namawiam - sam, na pewno nie zdecydował bym się drugi raz na kupno MJ90KM z zamysłem robienia programu - kupił bym wersję z mocniejszym silnikiem.
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#426204 Wysłany:
30 Gru 2010, 10:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
No właśnie... Czy jest tu ktoś kto modował GP 1.3 90 KM?
Dowiadywałem się u Cinka, i mówił, że problemu raczej nie ma, można wyciągnąć 15 do 20 KM więcej.
Zastanawia mnie inna rzecz:
- ten sam silnik w Lancii ma moc 105 KM ale max. moment jest ten sam, przy identycznych obrotach
- w ostatnim nr. Auto Świata jest artykuł właśnie o tych silnikach ( http://www.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-13-multijet) i jest tam wzmianka na temat sprzęgła i modowania:
"Ostrego traktowania i długotrwałej jazdy w korkach „nie lubi” również sprzęgło. Ponadto, element ten zaprojektowano tak, by optymalnie przenosił moment obrotowy właściwy dla danej wersji mocy."
"Użytkownicy narzekają również na niezbyt wysoką trwałość sprzęgła – to zła wiadomość przede wszystkim dla amatorów tzw. chiptuningu. Podnoszenie mocy niestety skraca i tak niezbyt długą żywotność sprzęgła"
I teraz powstaje pytanie: czy identyczny moment obrotowy w obydwu wersjach silnika wynika właśnie z konstrukcji sprzęgła czy może 6-biegowa skrzynia nie może przenosić wyższego?
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#426219 Wysłany:
30 Gru 2010, 12:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
oczywiście , Maciek ma 115 w 1.3 mj , sprzęgło po 40kkm jakoś działa , 2masu nie ma , turbo jeszcze też śpiewa :p
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Hubik |
#426223 Wysłany:
30 Gru 2010, 12:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 689 Pomógł: 5
|
kazaa napisał(a): oczywiście , Maciek ma 115 w 1.3 mj , sprzęgło po 40kkm jakoś działa , 2masu nie ma , turbo jeszcze też śpiewa :p
No właśnie też mi się wydaje, że nie powinno być problemu. W końcu to nie jest jakaś drastyczna zwyżka mocy czy momentu a elementy przeniesienia napędu nie są przecież wytrzymałościowo obliczone "na styk".
Dzięki za info - teraz już nie mam się nad czym zastanawiać, tylko po Nowym Roku wpadnę do Cinka na mod i wywalenie EGR;)
Poza tym, trochę dziwi mnie to co napisali w AŚ o sprzęgle: moje po 90kkm jakoś działa bez zarzutu i do zużycia dużo mu brakuje. Znajomy ma przelatane ponad 160kkm i też sprzęgło ok, więc nie wiem czemu piszą o jego niskiej trwałości.
_________________
od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|