|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 22:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
siuks |
#89360 Wysłany:
07 Lut 2008, 09:49; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 18 Mar 2007, Posty: 60
|
A jaki polecacie dobry półsyntetyk  Teraz mam Lotos 
_________________ MK I SX 1.1 55
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wito76 |
#89365 Wysłany:
07 Lut 2008, 10:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Opoczno Rejestracja: 03 Wrz 2007, Posty: 139
|
Sprzedawca przekonał mnie do oleju Genuine. Jest to olej dedykowany do Opla, generalnie firmuje się GeneralMotors. Zalewają go fabrycznie do Opla.
5litrow - 65zl - półsyntetyk.
Postawiłem obok siebie na ladzie Lotos, Mobil, Orlen i Genuine i wszystkie miały kropa w krope te same parametry lepkości i gęstnienia w niskich temp. Skoro Opel to leje, cena jest ok, wiec czemu nie. Zwlaszcza ze banka ma 5litrów wiec półtora zostaje na dolewki.
_________________ Punto 55, benzyna + LPG
|
|
Góra |
|
 |
szary |
#89416 Wysłany:
07 Lut 2008, 15:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 30 Gru 2007, Posty: 299
|
W dzisiejszych czasach gdy wszystko jest podrabiane ciezko powiedzieć co jest naprawde dobre. Bez znaczenia czy to olej z nalewaka czy w butelce. Najczęściej podrabiane są Coastrole i Mobile... Ja zarysykowałem Mobila 70zł za 4 litry w sklepie, na Allegro bym nie kupił. Raczej nie podrabiają (podobno) olejów mniej polularnych i tanich.
Podobno bardzo dobre są Texaco, do włoszczyzny dobra też jest Selenia, ale one są droższe. Lotos z sumie nie jest zły za swoją cenę. Kiedyś też bardzo dobry był Shell Plus 10W40, tzn dobry pewnie jest nadal, ale droższy kiedyś płaciłem 65zł za 4l. Shell'e mają dużo środków czyszczących dzięki czemu nie gromadzą się osady na silniku. Nie polecam VS MAX i Magnetti Marelli.
_________________ topic5451.html
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#89471 Wysłany:
07 Lut 2008, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
ja zalewam pełen syntetyk Midland. Bardzo dobry olej  polecam
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#89475 Wysłany:
07 Lut 2008, 18:25; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Ja od nowości leję selenię 20K (ostatnio Thomas mnie uświadomił, że to półsyntetyk), wymieniam co roku (różnie 12-15tys. km to wychodzi) i silnik nie narzeka 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#96515 Wysłany:
25 Lut 2008, 01:21; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Ja mam kropka 96 141 tyś. no i wydaje mi sie ze sie silnik powoli zaczyna konczyc. Coraz słabszy jest, szczerze to ma muła wielkiego, może pierścienie juz zużyte może tłoki porysowane, niby mi nie kopic, oleju strasznie duzo nie bierze bo 0,3 na 1000km fakt, że zawory trzeba wyregulować ale nie wiem czy zawory są winne jego mułowatości. Dodam jeszcze ze ojciec ma tez kropka tylko 98rok 76tyś. jak to tego wsiade to normalnie rakieta, idzie niemiłosiernie te auto, moje nigdy takie nie było 
|
|
Góra |
|
 |
MADZIA M. |
#96517 Wysłany:
25 Lut 2008, 01:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: szamotuly wlkp Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 291
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#96520 Wysłany:
25 Lut 2008, 01:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Moj ma juz takiego muła i nic na to nie poradze. Wymieniłem w nim, swiece, przewody, filtr paliwa, filtr powietrza i mase innych rzeczy. Tylko ze nie wiem jak zejdzil poprzedni kierowac czy nie zarznął tego silnka 
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#96639 Wysłany:
25 Lut 2008, 16:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Kodako napisał(a): Ja mam kropka 96 141 tyś. no i wydaje mi sie ze sie silnik powoli zaczyna konczyc. Coraz słabszy jest, szczerze to ma muła wielkiego, może pierścienie juz zużyte może tłoki porysowane, niby mi nie kopic, oleju strasznie duzo nie bierze bo 0,3 na 1000km fakt, że zawory trzeba wyregulować ale nie wiem czy zawory są winne jego mułowatości. Dodam jeszcze ze ojciec ma tez kropka tylko 98rok 76tyś. jak to tego wsiade to normalnie rakieta, idzie niemiłosiernie te auto, moje nigdy takie nie było 
Kodako a nie masz przytkanego katalizatora?? Sprawdź jeszcze wtryski. A nie pali Ci jak skok??
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#96647 Wysłany:
25 Lut 2008, 16:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Nie wiem czy katalizator nie jest zapchany, a jak to sprawdzić  Mam jednopunktowy wtrysk, raczej jest sprawny, jeszcze nigdy w trakcie jazdy nie swiecila mi sie "marchewa" z wtrysku.
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#96967 Wysłany:
26 Lut 2008, 10:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
Mój silnik po przebiegu ok.255tys.km. i jest jeszcze w niezłym stanie. Tak mi sie przynajmniej wydaje. Jeżdżę nim od nowości (Seicento ale to ten sam motor co w Punto). Jak tylko wyjechałem z salonu zalałem full syntetyk CastrolRS10W60 i na takim jeździłem do przebiegu 100tys. Wtedy to zamontowałem gaz i natychmiastowa reakcja silnika na zmianę sposobu zasilania była taka, że zaczął brać olej. Po 1000km na gazie miarka bagnetu do sprawdzania poziomu oleju byla sucha!!! Zrobiłem płukanko silnika jakimś tam cudownym specyfikiem o wyglądzie coca-coli i zalałem pół-syntetyk Castrol Magnatec. Pomogło. Dolewki oleju po około 12tys.km. Nieraz nawet udawało sie przejechać okres między wymianami czyli 15tys. bez dolewania. Po przebiegu 200tys.km. przeszedłem na mineralny też Castrol tylko nie pamiętam symbolu. Taki biały dedykowany do silników z dużymi przebiegami. Jak na razie z silnikiem nie ma problemów. Nie ma już na pewno tej mocy co nowy ale jeszcze działa  Pracuje trochę nierówno na wolnych obrotach pewnie przydałoby sie już jakieś czyszczenie silnika krokowego i remont glowicy bo przejechałem na gazie ok. 150-160tys.km. Gniazda zaworowe na pewno są już powypalane. Przez ten cały okres eksploatacji raz wymieniałem uszczelkę pod głowicą i to wszystko. Przebieg 300tys jest jak najbardziej osiągalny
_________________ Były: Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999) Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006) Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011) Jest: Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link Seicento 1,1MPI (2005)
|
|
Góra |
|
 |
Kodako |
#97006 Wysłany:
26 Lut 2008, 15:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Rybnik Rejestracja: 10 Sty 2008, Posty: 637
|
Odpiąłem dzisiaj sonde no ale nie poczułem żadnej różnicy. Co to znaczy ze sonda jest do wymiany czy jest dobra  z ta mocą to jest tak, że on mi pojedzie nawet niezle ale musze mu ponad polowe gazu wciskac no i potem duzo mi pali, a jak bym jezdzl tylko tak lekko z nogą na gazie(tak jezdze u ojca w punciaku i chodzi git) to sie rozpedza chyba wolniej od cinkusia 700setki
|
|
Góra |
|
 |
mychu |
#98816 Wysłany:
03 Mar 2008, 22:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 23
|
Witam!!! mam pytanko co do silnika 1.2 60KM, czy są trwałe i jakie są ich najczęstrze usterki. Od niedawna mam kropka 1.2 z 94 roku i ok.200.000 przebiegu i chce wiedzieć co mnie czeka 
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#98820 Wysłany:
03 Mar 2008, 22:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
mychu napisał(a): Witam!!! mam pytanko co do silnika 1.2 60KM, czy są trwałe i jakie są ich najczęstrze usterki. Od niedawna mam kropka 1.2 z 94 roku i ok.200.000 przebiegu i chce wiedzieć co mnie czeka Laughing
Nikt nie wie co cię czeka  Jak ktoś dbał o silnik nie bierze oleju to jeszcze nawet 50 tys a może nawet 100 powino się zrobić 
_________________ Największe dyskusyjne forum dla górników : www.forumgornicze.pl http://madmobil.pl/nowy-nissan-x-trail-partner-rodzinnych-wyzwan/
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#98823 Wysłany:
03 Mar 2008, 22:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Dokładnie jak napisał zyga670. Albo trafisz albo nie. Albo zrobisz 300kkmów albo będziesz ładowac w kółko kase. A usterki takie same jak w 1.1 i w 1.2MPI 
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
mychu |
#99128 Wysłany:
04 Mar 2008, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 23
|
no to mnie zmartwiliście bo mój to bierze olej ok. 2-3 litry pomiędzy wymianami trzeba mu dolać... ale poza tym to śmiga nawet fajnie tylko dość dużo pali i mam problemy z odpaleniem jak jest zimny rozrusznik ledwo kręci i kiedy myśle że już nic z tego to nagle zaskakuje, pracuje równo i cicho 1.2 to też jest z rodziny FIRE??
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#99134 Wysłany:
04 Mar 2008, 21:14; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
zyga670 |
#99145 Wysłany:
04 Mar 2008, 21:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: ON
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 13 Paź 2007, Posty: 297
|
|
Góra |
|
 |
mychu |
#99151 Wysłany:
04 Mar 2008, 21:47; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Mar 2008, Posty: 23
|
lepiej je wymienić czy kupić silnik w lepszym stanie?? jeśli nowy to na jaki?? który lepszy 1.1 czy 1.2??
|
|
Góra |
|
 |
dzikidaniel |
#99165 Wysłany:
04 Mar 2008, 22:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa Rejestracja: 04 Mar 2007, Posty: 4202 Pomógł: 11
|
Na razie rozebierz silnik i sprawdź co z nim jest. Jeśli okaże się że gładzie cylindrów są ok to wymienić pierścienie, jeśli nie to albo tulejowanie albo rozwiercanie i dorabianie na wymiar tłoków albo najtaniej (ale naj mniej pewnie) wymiana silnika. A koszta to w zależności od mechanika...
_________________ Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...
Sprzedam części do Punto GT --> link
|
|
Góra |
|
 |
Tomo |
#99297 Wysłany:
05 Mar 2008, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 906
|
|
Góra |
|
 |
sebo |
#103365 Wysłany:
16 Mar 2008, 02:39; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Ola i Sebek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: warszawa Rejestracja: 14 Mar 2008, Posty: 49
|
witam mam podobny problem u swojego kropka kopci jak jest zimny ubytki w oleju tag że są a do tego mam straszny spadek mocy  co prawda juz sie umówiłem ze swoim mechanikiem żeby sprawdzic co jest przyczyną i boje się że okaże się że to pierścienie  ale jak wcześniej wyczytałem to jak cylindry będą gładkie to wystarczy zmienic pierścionki a jak cylindry będą do szlifu to taniej będzie kupic drugi silnik a jaki był by najlepszy  ja mam obecnie
1,2 75 km 
|
|
Góra |
|
 |
Majadero |
#109107 Wysłany:
29 Mar 2008, 02:57; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Poznan Rejestracja: 29 Mar 2008, Posty: 1
|
Witam wszystkich. Moje Punto 1998 silnik 1.1 przebieg 245 tys km. Bierze olej ale jedzie calkiem, calkiem.
|
|
Góra |
|
 |
korpus |
#119503 Wysłany:
27 Kwi 2008, 14:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: CK Rejestracja: 09 Mar 2007, Posty: 214
|
No więc
Punto 1.1 55 150tyś z czego przy 120 zakładany był gaz.
samochód mam od nowości zaraz na początku po 1 roku miał wymieniana UPG po przegrzaniu (ktoś zapomniał wstawić bezpiecznik do chłodnicy),
olej zalewany Lotos 10w40 semi
przy 135tyś skrzynia biegów poszła się bawić, przy okazji wymieniłem sprzęgło
ostatnio bez przyczyny poszła uszczelka pomiędzy cylindrami przy wymianie okazało sie że wałek rozrządu jest wytarty, krzywki gdzie były znaczne wytarcia powodowały że zawory przy tych krzywkach były bardziej styrane ale wszystkie szczelne
po zmontowaniu wszystkiego okazało sie że pierścienie są do wymiany
koszt operacji ponad 650zł mnóstwo nerwów i 2 tygodnie z głowy!
_________________ www.korpusgaleria.go.pl/
|
|
Góra |
|
 |
Vulcan |
#119521 Wysłany:
27 Kwi 2008, 16:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: pomorskie Rejestracja: 02 Gru 2007, Posty: 386
|
Mój silniczek padł przy licznikowym przebiegu 158.274, ale na pewno licznik był kręcony, bo przy kupnie ośmioletniego auta z przebiegiem 78 kkm raczej nie jest możliwe, że przetarł się fotel kierowcy i wyłysiała kierownica.
Przebieg szacuję na 250 kkm.
Silnik brał 1 litr mineralnego na 300 km. Vmax = 140
Obecnie mam silniczek z 99 r. (auto 96 r.) z przebiegiem 69 tys. (z tego ja zrobiłem ponad 2 tys.), oleju nie bierze, tylko delikatnie sączy z pod pokrywy zaworów w jednym miejscu  Vmax = 160 jak narazie, bo nie znalazłem dłuższego odcinka równej szosy
_________________ Abarth 55 kucy
Corvette Z06 przy 160 km/h. - OBJECHANE
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|