|
Obecny czas: 22 Maj 2025, 06:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Dawid02718 |
#852491 Wysłany:
16 Kwi 2020, 23:19; Temat postu: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
Witam szanownych właścicieli kropek . Niestety mój mały zaczyna szwankować. Po przeszukaniu internetów nie znalazłem odpowiedzi. Mianowicie na zimnym silniku falują mu obroty w zakresie 800-1200. Po rozgrzaniu silnik jest spokojny. Silnik to 1.2 8v 60km benzyna . Do dzis zostało wymienione: Komplet świec NGK Komplet przewodów WN NGK Wyczyszczona przepustnica Wymieniona odma Wymieniona uszczelka pod przepustnicą Wymieniony krokowy Wymieniony tps Zalany stp do paliwa Sondy lambda zamienione miejscami. A problem jak był tak jest... Ręce opadają. Co dalej mogę zrobić by usprawnić mojego kropka? Będę wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam serdecznie.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
cedec1 |
#852523 Wysłany:
18 Kwi 2020, 21:13; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
rozsadzone cewki zapłonowe
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852524 Wysłany:
18 Kwi 2020, 21:16; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
Ale że jak? Sprawdzałem iskrę tzn odłączałem pojedynczo fajki od cewek i normalnie iskrę dawały.
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#852527 Wysłany:
19 Kwi 2020, 09:40; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
Wykręć i oglądnij dokładnie czy nie są rozsadzone czasem pęknięcie jest wielkości włosa
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852570 Wysłany:
22 Kwi 2020, 21:53; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
Dziś oglądałem cewki. Cewki nie są rozszadzone, nic nie jest spękane. Gniazda do kabli WN wydają się być w bardzo dobrym stanie. Już mi ręce opadają....
|
|
Góra |
|
 |
adamcior |
#852575 Wysłany:
22 Kwi 2020, 23:04; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
 |
rafisz |
#852577 Wysłany:
23 Kwi 2020, 09:01; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Cze 2016, Posty: 761 Pomógł: 36
|
jeszcze takie coś mi się nasunęło - jakiegoś lewego powietrza nie łapie?
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#852578 Wysłany:
23 Kwi 2020, 10:21; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
A luz zaworowy kiedy był sprawdzany?
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852580 Wysłany:
23 Kwi 2020, 11:28; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
W FES nie pokazuje żadnych błędów. Map sensor też był najpierw czyszczony potem wymieniony. Lewego powietrza nie łapie. Wymieniona uszczelka pod przepustnicą dodatkowo osilikonowana. Autko mam od ponad roku. W tym czasie nie były sprawdzane luzy na zaworach. Nie wiem jak dbał o auto poprzedni właściciel ale podejrzewam że nie sprawdzał tego. Jak to sprawdzić? Można samemu? Jeżeli były by to luzy to chyba silnik pracowałby nie równo przez cały czas, bądź byłoby słychać te luzy. A tu jest tak. Silnik odpala się na ssaniu 1200obr przez chwilę jest ok, potem falują 1000 1200, potem falują spadkowo aż uspokaja sie i stoi na 750 obr.
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#852581 Wysłany:
23 Kwi 2020, 12:23; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Przy zbyt małym luzie zaworowym na zimnym silniku może dochodzić do nie domykania się zaworu na którym jest zbyt mały luz zaworowy, w miarę rozgrzewania silnika luz się zwiększa zawór się domyka i problem znika. Warto sprawdzić, w 1.2 8v jest regulacja na płytkach. Luz sprawdzasz na zimnym silniku po zdjęciu pokrywy zaworów z zachowaniem odpowiednich procedur.
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852582 Wysłany:
23 Kwi 2020, 13:16; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
Rozumiem że po zdjeciu pokrywy trzeba wymienić uszczelkę. Co jest jeszcze do tego potrzebne? Blaszki pomiarowe i co dalej?
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#852583 Wysłany:
23 Kwi 2020, 14:10; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Uszczelka może zostać stara jak nie przepuszcza oleju, do tego potrzebujesz szczelinomierza z podziałką min. 0,05 [mm] i podstawowe narzędzia żeby kręcić wałem silnika.
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#852588 Wysłany:
23 Kwi 2020, 23:10; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
steyr chyba coś poknociłeś metal się rozszerza pod wpływem temperatury to nie trzymający zawór po rozgrzaniu jeszcze bardziej będzie puszczał tak jak by trzonek zaworu po rozgrzaniu jest dłuższy dla tego musi być ten luz zaworowy [ Dodano: 23 Kwi 2020 22:10 ]
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#852592 Wysłany:
24 Kwi 2020, 10:19; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
cedec1 napisał(a): steyr chyba coś poknociłeś metal się rozszerza pod wpływem temperatury to nie trzymający zawór po rozgrzaniu jeszcze bardziej będzie puszczał tak jak by trzonek zaworu po rozgrzaniu jest dłuższy dla tego musi być ten luz zaworowy [ Dodano: 23 Kwi 2020 22:10 ]Napisz to jeszcze raz poprawnie z przecinkami, bo ciężko zrozumieć co napisałeś. Wiem że są różne gwary/dialekty w różnych rejonach kraju, ale piszemy na ogólnokrajowym forum.
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#852597 Wysłany:
24 Kwi 2020, 18:23; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
Chodzi mi o to że zwory pod wpływem temperatury się nie skracają tylko wydłużają ! przy temperaturze roboczej luzu zaworowego już praktycznie nie ma a ty piszesz że luz w miarę rozgrzewania silnika się powiększa dawno takich herezji nie czytałem  aha i sory za przecinki nie jestem wybitnym polonistą nawet średnio ogarniętym polonistą nie jestem ale nie o to tu na tym forum chodzi
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852606 Wysłany:
25 Kwi 2020, 08:55; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
Czyli co? To nie wina luzów zaworowych? 
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#852608 Wysłany:
25 Kwi 2020, 10:14; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
|
cedec1 napisał(a): Chodzi mi o to że zwory pod wpływem temperatury się nie skracają tylko wydłużają ! przy temperaturze roboczej luzu zaworowego już praktycznie nie ma a ty piszesz że luz w miarę rozgrzewania silnika się powiększa dawno takich herezji nie czytałem... Wszystko się przecież rozgrzewa (w nierównym tempie i co do wartości), a nie tylko same zawory! Głowica też "pływa" wymiarowo. Zmiany luzów mogą nie być liniowe (że tylko maleją). Przykład wykresu (OK, to nie Fiat, ale chodzi o zjawisko)... Więc luzy zaworowe mogą mieć tu swój wkład. Pewnie nie będą jedyną przyczyną problemów (jak pisano wcześniej, może zapłon, czy jakiś czujnik - MAP, temperatura, okablowanie, wtyczki nie łączą). Ale sprawdzić warto (czynność w miarę prosta, płytki do starszych silników rodziny FIRE 8V są łatwo dostępne). Ustawienie rozrządu też przy okazji. A najpierw, to w ogóle diagnostyka przez OBD2. Była robiona? Kto w roku 2020 nadal nie ma "kabelka"? Wstyd. Jeszcze raz wypada zweryfikować cewki (dokładniej, nie tylko "na iskrę", że ona "jest" w otwartym powietrzu, bo w silniku nie wiadomo) oraz przepustnicę (ten głupi układ od biegu jałowego, niewypał producenta, wcześniejsze i późniejsze generacje, Punto1 i Grande, nie miały i nie mają tego, bardzo dobrze). Tam chyba płyn chłodniczy idzie do przepustnicy (i coś tam ogrzewa, bimetal, czy czujnik)? Nie miałem Punto2. Może tam jest problem (coś co reaguje na temperaturę nie działa prawidłowo, albo płynu nie ma - zapowietrzony układ)?
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#852617 Wysłany:
26 Kwi 2020, 00:17; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
pmx007p1 napisał(a): cedec1 napisał(a): Chodzi mi o to że zwory pod wpływem temperatury się nie skracają tylko wydłużają ! przy temperaturze roboczej luzu zaworowego już praktycznie nie ma a ty piszesz że luz w miarę rozgrzewania silnika się powiększa dawno takich herezji nie czytałem... Wszystko się przecież rozgrzewa (w nierównym tempie i co do wartości), a nie tylko same zawory! Głowica też "pływa" wymiarowo. Zmiany luzów mogą nie być liniowe (że tylko maleją). Przykład wykresu (OK, to nie Fiat, ale chodzi o zjawisko)... Więc luzy zaworowe mogą mieć tu swój wkład. Pewnie nie będą jedyną przyczyną problemów (jak pisano wcześniej, może zapłon, czy jakiś czujnik - MAP, temperatura, okablowanie, wtyczki nie łączą). Ale sprawdzić warto (czynność w miarę prosta, płytki do starszych silników rodziny FIRE 8V są łatwo dostępne). Ustawienie rozrządu też przy okazji. A najpierw, to w ogóle diagnostyka przez OBD2. Była robiona? Kto w roku 2020 nadal nie ma "kabelka"? Wstyd. Jeszcze raz wypada zweryfikować cewki (dokładniej, nie tylko "na iskrę", że ona "jest" w otwartym powietrzu, bo w silniku nie wiadomo) oraz przepustnicę (ten głupi układ od biegu jałowego, niewypał producenta, wcześniejsze i późniejsze generacje, Punto1 i Grande, nie miały i nie mają tego, bardzo dobrze). Tam chyba płyn chłodniczy idzie do przepustnicy (i coś tam ogrzewa, bimetal, czy czujnik)? Nie miałem Punto2. Może tam jest problem (coś co reaguje na temperaturę nie działa prawidłowo, albo płynu nie ma - zapowietrzony układ)? a i owszem ale zawór zawsze więcej pracuje termicznie BO ma kontakt z komorą spalania więc jeżeli głowica ma te 90C to zawór ma o wiele więcej zwłaszcza wydechowy 2 sprawa stal względem aluminium jest bardziej podatna na pracę termiczna dla tego w naszych sinikach musimy miec luzy zaworowe
_________________ topic57539.html <---- moje Grande Punto z rzeszy
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#852624 Wysłany:
26 Kwi 2020, 14:25; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
cedec1 poczytaj o rozszerzalności cieplnej materiału głowicy jakim jest stop aluminium i o materiale jakim stosowanym na zawory silnikowe tzw. stali zaworowej. Później weź pod uwagę że nie tylko zawór się rozszerza pod wpływem temperatur, jak i wszystkie elementy w głowicy pośredniczące w pracy układu rozrządu silnika. Następnie porównaj sobie wartość luzów zaworowych dla poszczególnych silników w przypadku zimnego silnika i ciepłego silnika. Większość producentów podaje wartości luzów zaworowych dla zimnego silnika, ale są producenci co podają wartość luzów zaworowych dla zimnego i ciepłego silnika. Wtedy widać czarno na białym że wartości dla ciepłego silnika są wyższe od wartości luzów zaworowych dla zimnego silnika. Podpowiem Ci producent w Matizie/Tico podaje wartość luzów zaworowych dla silnika zimnego i ciepłego.
|
|
Góra |
|
 |
cedec1 |
#852631 Wysłany:
26 Kwi 2020, 23:07; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Klubowicz |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Nowy Targ Rejestracja: 02 Lis 2011, Posty: 2265 Pomógł: 51
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852632 Wysłany:
26 Kwi 2020, 23:38; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
To w końcu te falowanie obrotów na zimnym może być od luzów?
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#852633 Wysłany:
27 Kwi 2020, 06:08; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
|
Ale czytasz co ludzie piszą, czy tylko obrazki oglądasz? Jak luzy nie były nigdy regulowane, to je wyreguluj. Warto. Będzie jeden temat z głowy. Inne problemy w silniku (osprzęcie) też pewnie są (coś prostego obstawiam). Szukaj dalej. Działaj (nie gadaj). cedec1 napisał(a): steyr brniesz dalej  To ty prowokujesz, droczysz się. Weź se zaległy urlop.  Kierunek zmian luzów NIE jest tylko w jedną stronę w trakcie rozgrzewania silnika! Przykład z Matizem sprawdź. Na zimno luzy mniejsze. Na ciepło większe (i dopiero od tego momentu masz ten zapas na wydłużenie zaworów pod obciążeniem w trakcie jazdy). Kolejny powód (jest ich kilka), aby nigdy nie "pałować" zimnego silnika. W rodzinie Fiata też były silniki, gdzie wartości luzów na zimno też są podejrzanie małe (typu 0,1-0,2 mm). Mało, co? A dlaczego w innych, ale w sumie podobnych jednostkach jest nagle 0,4-0,5 mm? Bo tak wynika z konstrukcji. Taki jest kierunek zmian (głowica + zawory + inne elementy w rozrządzie dają wypadkowo taki lub inny wynik) i koniec. Załącznik:
Komentarz do pliku: ZMIANY luzów NIE idą tylko w jednym kierunku (luzy nie zawsze tylko maleją)!!!
Zmiany_luzow_w_Matizie.jpg [ 55.96 KiB | Obejrzany 20177 razy ]
Przykład z Punto 1. Luzy na zimno nakazują ustawiać na 0,4-0,5 mm, wydech. Natomiast zawór może urosnąć nawet o 1 mm! http://fiatpunto.com.pl/post841652.html#p841652Czyli co, fabryka nie wie co robi i podali w serwisówkach około dwa razy za małą wartość?  Nie. Bo, głowica też "puchnie".
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852634 Wysłany:
27 Kwi 2020, 06:16; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#852635 Wysłany:
27 Kwi 2020, 06:29; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
|
Tak. Szczelinomierze. Płytki regulacyjne to później (zależy jakie i czy w ogóle będzie potrzeba).
Ostatnio edytowany przez pmx007p1, 27 Kwi 2020, 06:34, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
Dawid02718 |
#852636 Wysłany:
27 Kwi 2020, 06:32; Temat postu: Re: Puciakq wariuje na zimnym |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Dawid
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 16 Kwi 2020, Posty: 25
|
To jeszcze plytki? Czyli albo unieruchomić auto na tydzien albo 2 razy ściągać pokrywe?
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|