You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 12 Cze 2025, 15:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #106668 Wysłany: 23 Mar 2008, 15:04; 
 Temat postu: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1

Moja instalacja
Reduktor \ zawór \ wielozawór + obudowa \ zawór tankowania\ produkcji tomasetto
układ elektroniczny autotronic Al700 przełącznik centralka autotronic

wszystko działa całkiem dobrze ale
po moich oględzinach uważam że jest wiele niedociągnięć!

1. reduktor umieszczony jest zbyt wysoko co powoduje ciągłe zapowietrzanie się
układu dogrzewania reduktora, to powoduje na pewno większe zużycie gazu i wydłuża czas
osiągnięcia prawidłowej temperatury pracy instalacji

Gdzie wy macie umieszczony reduktor?, może jest lepsze miejsce dla niego w punto

Image


2. układ dogrzewania reduktora podłączony jest do układu chłodzenia samochodu w 2 miejscach
zaraz przy nagrzewnicy i tuż przy silniku w okolicach oringu
podłączenie to jest wykonane za pomocą trójników w kształcie litery "T" w obu miejscach, przy czym
rurki z reduktora wchodzą pod kątem prostym do naturalnego kierunku przepływu co z pewnością działa nie korzystnie
na szybkość przepływu płynu w reduktorze gazu i owocuje spadkiem temperatury na reduktorze i oczywiście w konsekwencji
wzrostem zużycia gazu

Moja propozycja to zastosowanie łączników o kształcie litery Y i podłączenie tego łącznika w taki sposób aby
strumień rozdzielał się na 2 równe strumienie
przykładowo gdyby podłączyć główny strumień cieczy do łącznika "Y" od dołu a z góry jeden przewód od
reduktora oraz 2 naturalny przewód

trzeba by przy tym dowiedzieć się w którym kierunku płynie ciecz chłodząca aby odpowiednio podłączyć łączniki "Y" tak aby
spełniły zamierzony cel poprawionego rozdzielenia strumienia


co myślicie na takie 2 sposoby poprawy instalacji a może ktoś już ma takie rozwiązanie

czekam na komentarze do tych pomysłów


Góra
 Profil  
 

 
 Post #106729 Wysłany: 23 Mar 2008, 19:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4866
Pomógł: 39
reduktor mam dokładnie w tym samym miejscu i nie mam innego miejsca do zamontowania ze wzgledu na silnik 1,6 pod maska jest dosyc ciasno.Łączniki również w kształcie litery T i nie zastanawiałem sie nad zmiana;)

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107029 Wysłany: 24 Mar 2008, 11:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
Z tego co mowisz to masz podłączony równolegle do nagrzewnicy i w takim wypadku można by dać rozgałęźnik Y ale jak dla mnie lepszym rozwiązaniem byłoby podłączenie parownika szeregowo z nagrzewnicą. Tzn gorący płyn do parownika-następnie do nagrzewnicy i powrót zimnego plynu do silnika. W ten sposób polepszymy ogrzanie parownika ale pogorszymy ogrzewanie w aucie no ale coż...cos za cos.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107045 Wysłany: 24 Mar 2008, 12:23; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
dobry pomysł
ciekawe jaka jest przepustowosc parownika zeby nie było bardzo oporu

no i w którą strone płynie ciecz w razie montowania "Y" czy płyn najpierw przejdzie przez nagrzewnice nastepnie przez parownik czy odwrotnie
choc w sumie to i nawet przy "T" otwór jest mały

czy układ dla nagrzewnicy, parownika jest odosobniony czy przechodzi także przez silnik szeregowo! bo wtedy przeplyw jest bardzo maly srednica łączki to ok 10mm
jak jest odosobniony to myslę że smiało można przepuścić go szeregowo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #107695 Wysłany: 28 Mar 2008, 18:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
No raczej jest odosobniony i smialo bym sprobowal łączyc szeregowo, sam w duzym fiacie tak mialem efekt taki ze parownik byl lepiej dogrzany no i szybciej.

[ Dodano: Pią Mar 28, 2008 5:46 pm ]
Daj znac czy cos robiles i jaki byl efekt.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #109777 Wysłany: 30 Mar 2008, 16:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Białystok - Łapy
Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 133
Czy nie jest tak ze jak zmieniamy coś w silniku to on nam szybciej padnie ?? ?? ??

_________________
Fiat Punto 1.1 1995 r. --> http://fiatpunto.com.pl/topic17557.html

Nigdy nie kłóć się z idiotami. Sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110077 Wysłany: 31 Mar 2008, 12:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
A może tak ze dłużej pociągnie....??? A kto coś zmienia wogole w silniku?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #110327 Wysłany: 31 Mar 2008, 23:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: CK
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 214
skoro to jest odosobnione to jedyny "-" może być minimalne chłodniejsze nawiewy w aucie


ktoś wie w którą stronę płynie ciecz w tej rurce od góry chłodnicy do nagrzewnicy??

za jakieś 3 tygodnie będę na kanale to spróbuje takie coś zmontowac


Góra
 Profil  
 
 
 Post #140127 Wysłany: 30 Cze 2008, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
korpus odezwij sie czy cos zmontowałes


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618776 Wysłany: 11 Paź 2012, 22:48; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 26 Wrz 2012,
Posty: 143
Korpus i jak sobie poradziłeś z ułożeniem reduktora i tymi wężami?? Bo ja mam taki sam reduktor i tak samo zamontowany jak na twojej fotce, przewody mam podłaczone tak że jeden jest podczepiony do wyjścia z nagrzewnicy a drugi jest podłaczony do przewodu który idzie pod cewkami do tego grubego dolnego przewodu od chłodnicy... i powiem tobie że mam problem z ogrzewaniem w środku, i to własnie zaraz po zamontowaniu LPG... ;/;/ co mam robić ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618795 Wysłany: 12 Paź 2012, 00:22; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT
Rejestracja: 19 Sie 2008,
Posty: 3780
Pomógł: 5
marcin5063, chyba nie doczekasz się odpowiedzi. Niezły archeolog z Ciebie. :>

_________________
Wiecha [*2000 +2013]
"Wahadłowiec Буран" (Stilo 1,6 16V MultiWagon) [*2013 +2014]
"Smółka" (Fiat Doblo 1,3) [*2014 - ...]
K-750 - „Moja historia.”
Lada Niva - "Co ja zrobiłem"

Forum jest dla Ciebie a nie Ty dla Forum. Stosuj się do zasad, które na nim panują.
Chcesz mi nawrzucać za usunięty temat? Szkoda Twojego czasu.
Przeznacz go na zapoznanie się z regulaminami obowiązującymi na Forum (które zaakceptowałeś/aś podczas rejestracji).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618811 Wysłany: 12 Paź 2012, 08:41; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 26 Wrz 2012,
Posty: 143
czasem może warto spróbować :P kto nie próboje ten nic nie ma... ;p


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618874 Wysłany: 12 Paź 2012, 13:26; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
jak mi się uda to podeślę CI zdjęcie gdzie jest u mnie w Puncie i w puncie ojca zamontowany reduktor:) obniżaliśmy oboje trochę niżej z tego względu że ciężko było odpowietrzyć układ bo reduktor był najwyższym punktem

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618927 Wysłany: 12 Paź 2012, 19:09; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 26 Wrz 2012,
Posty: 143
no łasnie u mnie tak samo jest, ale w poniedziałek gazownik, który mi to zakladał przełoży w inne miejsce :D niżej niż odpowietrznik od nagrzewnicy :P

Jak możesz to prześlij fotki jak najszybciej, to im podpowiem gdzie ewentualnie mogą zamontować reduktor :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #618963 Wysłany: 12 Paź 2012, 20:44; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
Udało mi się zrobić te zdjęcia, niestety nie bardzo miałem czas i wieczorkiem robiłem, dlatego taka jakość. Pierwsze 2 zdjęcia z mojego Punto 73 KM , kolejne 2 z Punto ojca 55 KM


Załączniki:





_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)
Góra
 Profil  
 
 
 Post #618989 Wysłany: 12 Paź 2012, 22:52; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 26 Wrz 2012,
Posty: 143
Dziękuje rafko89xp. ja mam taki sam reduktor co na 2 pierwszych zdjęciach, i chcą go tak samo zamontować, mam nadzieje że będzie dobrze, i że ogrzewanie w aucie będzie w 100% :D:D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #619000 Wysłany: 13 Paź 2012, 00:04; 
 Temat postu: Re: Ulepszenie instalacji gaz w punto 1.1 moje pomysły
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 345
Pomógł: 1
Jak dobrze odpowietrzysz układ to będzie działało w 100 % :) czasami zimą miałem tak że reduktor mi przemarzał i samochód przez to przerywał, po przekładce problem znikł no i ogrzewanie wreszcie działa tak jak powinno (po odpowietrzeniu oczywiście) :D

_________________
Było: Fiat BRAVA 1.9JTD 2000r 105 KM
http://bbtp.pl/topics71/brava-19-jtd-105-km-vt26621.htm
http://www.youtube.com/watch?v=2FB1jjn9NHI
Fiat PUNTO 1.2 1995r 73KM + 1 KM, czyli osioł za kierownicą :D
topic35760.html

Jest : Fiat Punto 1.1 LPG 1997 55 KM, wersja S (lekko doposażona); temat w niedługim czasie założę
Jest : Skoda Fabia 1.4 LPG 2001, wersja goła(na wiosnę trochę doposażę)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 17 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO