|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 06:29
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
ipIV |
#144073 Wysłany:
11 Lip 2008, 18:14; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Lastek napisał(a): 1. Albo się pasek przesunął o jeden ząbek, W praktyce to silnik ma muła, z 10KM mniej, nie jedzie więcej niż 140, Ciśnienie sprężania fakt może być mniejsze, ale nadal jednakowe w każdym cylindrze. Lastek napisał(a): 2. napinacz się rozleciał.
To by był rumor, świst i co jeszcze z okolic rozrządu, a sam rozrząd by się tak przestawił, że byś go nie odpalił.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Lastek |
#144097 Wysłany:
11 Lip 2008, 19:33; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Odbierajac dziś auto zauważyłem jedną rzecz, na stałe mruga dioda check engine, w czwartek jak im go zostawiałem nie mrugala.. 
_________________
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#144104 Wysłany:
11 Lip 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
Jak mruga stale to nie ma bata musi być zapisany błąd w kompie.
[ Dodano: 11 Lip 2008 19:56 ]
A stan napięcia paska rozrządu możesz sprawdzić sam za pomocą nasadowej 10.
Górna pokrywa trzyma się na 3 śrubki (tył, środek, przód), dolna na jedną.
Przed odkręceniem powyciągać kabelki z niej.
Pasek rozrządu pomiędzy pompą wody i kołem pasowym wałka rozrządu powinien dać się bez większych oporów przekręcić o 90* ale dalej ma stawiać opory, a jak naciśniesz na niego palcem to powinien się ugiąć o 0,5-1cm.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
Lastek |
#146338 Wysłany:
29 Lip 2008, 13:10; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 11 Cze 2008, Posty: 181
|
Witam Panowie.
Generalnie jest lepiej , jest dużo lepiej.
Co zostało zrobione:
1. Auto zostało zabrane od mechaników - jak nim jechałem od nich do domu myślałem że się rozpłacze... w ogóle nie chciało iść muliło, gasło, szarpało, kontrolka check engine mrugała.
2. Auto pojechało do Żor do Euromotu - podłączenie pod komputer, zero błędów centralki...
3. Mechanicy wykonali przesunięcie koła fonicznego.... - i/lub/równa się zapisanie jakiś ustawien na centralce.
Po tym auto zaczęło się zbierać , nie gasło od razu po odpaleniu... było dużo lepiej... ale...
Po odpaleniu nadal pojawiał się problem.. zimny silnik, obroty wskakiwały na 1200-1300 ( falowały ) po czym po minucie dwóch schodziły na 900 i auto gasło...
4. Za poradą dałem do przeczyszczenia przepustnicę i silniczek krokowy...
- 100100 <- pewnie nie czyszczone, były bardzo brudne
Auto odpala i nie gaśnie samo, samo schodzi z obrotów, i je trzyma..
Problem który trwa, nie mogę na zimnym silniku po odpaleniu mocniej wciskać pedału gazu, auto zaczyna się dławić obroty zamiast ostro w górę idą w dół.... i auto gaśnie ( jeżeli nie puszczę gazu lub nie wcisnę sprzęgła ). Delikatne dodwanianie gazu powoduje wzrost obrotów- czyli ok.
Panowie, ja i mój doradca ( dzięki ipIV ) a bardziej ja nie mam już pojęcia co to może jeszcze być ... Macie jeszcze jakieś pomysły, co mógłbym sprawdzić .. gdzie może tkwić problem ...?
W samej instalacji gazowej?
PS
Sprawy które wyniknęły:
1. Zapowietrzona nagrzewnica - zrobie w weekend
2. Poduszka silnika i skrzyni - zerwana.
Do zrobienia po wypłacie.
3. Uszkodzony bagnet do sprawdzania oleju (?????????) - Gumka na górze jest rozerwana na kawałki trzeba uważać sprawdzająć poziom oleju... żeby kawałki nei wpadły do środka, i żeby szczelnie zamknąć bagnet...najlepiej kupić nowy.
Sprawa warsztatu, złożyłem reklamację, została uwzględniona. Właściciel zwróci mi koszty podłączenia do Examinera, oraz jeżeli po regulacji gazu auto będzie chodzić źle - zdemontuje instalacje i odda pieniądze.
[ Dodano: 21 Lip 2008 11:03 ] Panowie, nikt nie ma żadnego pomysłu, za tydzień urlop, nie chcę jechać nie będąc pewnym auta, z drugiej strony nie mogę nie jechać , poratujce..
[ Dodano: 29 Lip 2008 13:10 ] Witam ponownie,
Problem nadal trwa, i jest coraz bardziej uciązliwy.
Jak to wyglada...
Auto odpala obroty wskakuja i czsami auto je trzyma czasami gasnie, to co dla mnie jest wazniejsze to to że :
Jak szybko wcisne pedał gazu to auto zaczyna sie dusic i gasnie. jak robie to powoli auto prawidłowo reaguje.
Nie powinno tak być , dlatego proszę was o wskazówkę , możę ktoś miał podobny problem .
Sprawdzałem sondę - włąściwie obie, to nie one.
Co to może jeszcze być ?? Czujnik temperatury? Map sensor ? Czujnik otwarcia przepustnicy? Czujnik ciśnienia zasysanego?
Auto było na Examinerze ale nie pokazuje żadnych błędów.
Rece mi opadaja , coś w tym aucie nie jest w porządku, ale nie wiem co, auto ma problemy żeby pojechać więcej niż 130 km/h z górki pójdzie 140.
Proszę o jakieś sugestie, jakiekolwiek...
_________________
|
|
Góra |
|
 |
Gus_Petch |
#153468 Wysłany:
06 Sie 2008, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 23
|
Ostatnio przeczysciłem sobie przepustniece. Jest dużo lepiej. Jeszcze zamierzam przeczyścić filtr paliwa i może wtryskiwacze.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|