You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 06:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #144073 Wysłany: 11 Lip 2008, 18:14; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Lastek napisał(a):
1. Albo się pasek przesunął o jeden ząbek,

W praktyce to silnik ma muła, z 10KM mniej, nie jedzie więcej niż 140, Ciśnienie sprężania fakt może być mniejsze, ale nadal jednakowe w każdym cylindrze.


Lastek napisał(a):
2. napinacz się rozleciał.

To by był rumor, świst i co jeszcze z okolic rozrządu, a sam rozrząd by się tak przestawił, że byś go nie odpalił.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #144097 Wysłany: 11 Lip 2008, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 11 Cze 2008,
Posty: 181
Odbierajac dziś auto zauważyłem jedną rzecz, na stałe mruga dioda check engine, w czwartek jak im go zostawiałem nie mrugala.. :|

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #144104 Wysłany: 11 Lip 2008, 19:56; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
Jak mruga stale to nie ma bata musi być zapisany błąd w kompie.

[ Dodano: 11 Lip 2008 19:56 ]
A stan napięcia paska rozrządu możesz sprawdzić sam za pomocą nasadowej 10.

Górna pokrywa trzyma się na 3 śrubki (tył, środek, przód), dolna na jedną.
Przed odkręceniem powyciągać kabelki z niej.

Pasek rozrządu pomiędzy pompą wody i kołem pasowym wałka rozrządu powinien dać się bez większych oporów przekręcić o 90* ale dalej ma stawiać opory, a jak naciśniesz na niego palcem to powinien się ugiąć o 0,5-1cm.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #146338 Wysłany: 29 Lip 2008, 13:10; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Elektryczny
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 11 Cze 2008,
Posty: 181
Witam Panowie.

Generalnie jest lepiej , jest dużo lepiej.
Co zostało zrobione:

1. Auto zostało zabrane od mechaników - jak nim jechałem od nich do domu myślałem że się rozpłacze... w ogóle nie chciało iść muliło, gasło, szarpało, kontrolka check engine mrugała.
2. Auto pojechało do Żor do Euromotu - podłączenie pod komputer, zero błędów centralki...
3. Mechanicy wykonali przesunięcie koła fonicznego.... - i/lub/równa się zapisanie jakiś ustawien na centralce.
Po tym auto zaczęło się zbierać , nie gasło od razu po odpaleniu... było dużo lepiej... ale...

Po odpaleniu nadal pojawiał się problem.. zimny silnik, obroty wskakiwały na 1200-1300 ( falowały ) po czym po minucie dwóch schodziły na 900 i auto gasło...

4. Za poradą dałem do przeczyszczenia przepustnicę i silniczek krokowy...
- 100100 <- pewnie nie czyszczone, były bardzo brudne

Auto odpala i nie gaśnie samo, samo schodzi z obrotów, i je trzyma..


Problem który trwa, nie mogę na zimnym silniku po odpaleniu mocniej wciskać pedału gazu, auto zaczyna się dławić obroty zamiast ostro w górę idą w dół.... i auto gaśnie ( jeżeli nie puszczę gazu lub nie wcisnę sprzęgła ). Delikatne dodwanianie gazu powoduje wzrost obrotów- czyli ok.

Panowie, ja i mój doradca ( dzięki ipIV ) a bardziej ja nie mam już pojęcia co to może jeszcze być ... Macie jeszcze jakieś pomysły, co mógłbym sprawdzić .. gdzie może tkwić problem ...?
W samej instalacji gazowej?


PS
Sprawy które wyniknęły:
1. Zapowietrzona nagrzewnica - zrobie w weekend
2. Poduszka silnika i skrzyni - zerwana.
Do zrobienia po wypłacie.
3. Uszkodzony bagnet do sprawdzania oleju (?????????) - Gumka na górze jest rozerwana na kawałki trzeba uważać sprawdzająć poziom oleju... żeby kawałki nei wpadły do środka, i żeby szczelnie zamknąć bagnet...najlepiej kupić nowy.


Sprawa warsztatu, złożyłem reklamację, została uwzględniona. Właściciel zwróci mi koszty podłączenia do Examinera, oraz jeżeli po regulacji gazu auto będzie chodzić źle - zdemontuje instalacje i odda pieniądze.

[ Dodano: 21 Lip 2008 11:03 ]
Panowie, nikt nie ma żadnego pomysłu, za tydzień urlop, nie chcę jechać nie będąc pewnym auta, z drugiej strony nie mogę nie jechać , poratujce..

[ Dodano: 29 Lip 2008 13:10 ]
Witam ponownie,

Problem nadal trwa, i jest coraz bardziej uciązliwy.

Jak to wyglada...
Auto odpala obroty wskakuja i czsami auto je trzyma czasami gasnie, to co dla mnie jest wazniejsze to to że :

Jak szybko wcisne pedał gazu to auto zaczyna sie dusic i gasnie. jak robie to powoli auto prawidłowo reaguje.
Nie powinno tak być , dlatego proszę was o wskazówkę , możę ktoś miał podobny problem .

Sprawdzałem sondę - włąściwie obie, to nie one.
Co to może jeszcze być ?? Czujnik temperatury? Map sensor ? Czujnik otwarcia przepustnicy? Czujnik ciśnienia zasysanego?

Auto było na Examinerze ale nie pokazuje żadnych błędów.

Rece mi opadaja , coś w tym aucie nie jest w porządku, ale nie wiem co, auto ma problemy żeby pojechać więcej niż 130 km/h z górki pójdzie 140.
Proszę o jakieś sugestie, jakiekolwiek...

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #153468 Wysłany: 06 Sie 2008, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Lis 2007,
Posty: 23
Ostatnio przeczysciłem sobie przepustniece. Jest dużo lepiej. Jeszcze zamierzam przeczyścić filtr paliwa i może wtryskiwacze.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 50 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO