|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 04:45
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
639 |
#230925 Wysłany:
21 Mar 2009, 01:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
|
|
remind |
#230937 Wysłany:
21 Mar 2009, 07:22; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#232014 Wysłany:
24 Mar 2009, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#232083 Wysłany:
24 Mar 2009, 11:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
Adaś to tak się da? w domowych warunkach?
I gdzie wkładasz ta "rure"??????
a co oznacza jesli wynik będzie mocno odbiegał od fabrycznego?
ja dowiem się dopiero w sobote jak to u mnie wygląda
choc pewnie nie bedzie zadnych uchybien bo auto zachowuje się swietnie gdyby nie fakt ze na 12 L VERVY robię tylko 205km w trasie
remind jak tam zabawa z EGieeRem?
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#232095 Wysłany:
24 Mar 2009, 12:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#232168 Wysłany:
24 Mar 2009, 17:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Adas
639 ma diesla, wykręca się wtryskiwacze, raczej w domu bez klucza dyn. i specjalnej nasadki nie zrobi. Trzeba też pokrywę zaworów zdjąć. gdzieś z 28-29 jednostek to raczej sprawny silnik diesla.
Z egr słabo nie mam czasu zarazie. Z verva daj sobie spokój ja zwykłe paliwo leje po 3.39 do -31st. miałem dzisiaj 14L do dyspozycji i zrobiłem zaledwie 280km na trasie 90-110km/h. Podejrzewam że znowu błąd wywaliło. Na dniach coś z tym zrobię.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#232213 Wysłany:
24 Mar 2009, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
fak jak nie urok to sraczka
przed zmianą bebnów i szczęk podczas hamowania słyszałem takie "szurnięcie" mocniejsze zawsze. po wymianie szczek i bębnów zniknęło az do dzis
w sobote zagadam mechaniora by mi zrzucił bębny i sie przyjrzał czy szczęki sie nie "obluzowały"
remind to ile w końcu musi być tych jednostek? w linku wczesniej było napisane ze 22,6 atm a Ty piszesz ze 28-29???
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#232218 Wysłany:
24 Mar 2009, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Na tej stronie są bezedury. Zrobione wszystko chyba metodą kopiuj - wklej. Zrobią ci test, pochwalisz się karteczką kartonową to dojdziemy czy źle czy dobrze. sprężanie ma być 1:22.6 ale to nie ma jednostek !!!
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#232221 Wysłany:
24 Mar 2009, 20:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#232459 Wysłany:
25 Mar 2009, 15:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Jestem już po wymianie egr , kasowaniu błędów.
Czas pracy około 3.5h, ciężki dostęp - trzeba wykręcić akumulator oraz odkręcić egr od obudowy silnika oraz połączenia z kolektorem.
Koszt pomocy mechaników 60zł.
Samochód inaczej się zbiera, wrzucę parę zdjęć samego egr starego i drugiego "regenerowanego".
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#232465 Wysłany:
25 Mar 2009, 16:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
remind a EGRa masz tego swojego starego ale oczyszczonego czy cos zupełnie nowego? w czym go czyściłes?
i czy da się jeżdzic bez EGRa? np gdy EGR moczy się w garnku z "ludwikiem" a ja muszę zajechac do sklepu do "bułki" ????
[ Dodano: 25 Mar 2009 16:09 ]
a ja wczoraj wyjąłem 1 końcówe wtrysku z opakowania i się jej porzyglądam i....
strasznie prosta budowa: tuleja z otworem i szpikulec. taka wysoka za cos takiego pewnie tylko dlatego ze precyzyjnie wykonane bo jak wyjąłem szpikulca to go potem ledwo wsadziłem  bo tak prawie na styk wykanane.
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#232484 Wysłany:
25 Mar 2009, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Mam starego, niestety korpus jest uszkodzony. Wstawiłem sobie używkę, wyczyszczoną na tyle ile się da. Niestety trochę jest roboty i trzeba na prawdę różne narzędzia bo tam nie ma dostępu. Nie wiem po co wyciągasz ten szpikulec, zatrzesz końcówkę i będzie do wyrzucenia.
[ Dodano: 25 Mar 2009 16:56 ]
Mam starego, niestety korpus jest uszkodzony. Wstawiłem sobie używkę, wyczyszczoną na tyle ile się da. Niestety trochę jest roboty i potrzebny jest podnośnik, trzeba na prawdę różne narzędzia bo tam nie ma dostępu:
Nie wiem po co wyciągasz ten szpikulec, zatrzesz końcówkę i będzie do wyrzucenia
Do zabawy przydadzą się klucze - 10 płasko/oczkowe oraz nasadkowe,
imbus krótki S2 6 w formie bitu oraz L lub odpowiednia gwiazdka L, śrubokręt płaski do ściągnięcia wtyczki z zaworu, grzechotki małe i duże oraz przejściówki przegubowe oraz przedłużki. Klucz 13 do odkręcenia doniczki. Oprócz tego kanał albo podnośnik.
Filozofia naprawy jest prosta, wykręcamy zawór, czyścimy i wkręcamy ponownie. Jeśli są błędy w komputerze kasujemy "diagnoskopem".
Świeżo wyjęty zawór:
Rozkręcony ( potrzebny klucz imbusowy 4 )
Czyścimy wszystko, żeby poruszało się swobodnie.
Bolec powinien poruszać się swobodnie - jest na sprężynie, jeśli nie porusza swobodnie to możemy przedmuchać następnie lejemy do środka np. wd40 lub preparat do czyszczenia gaźników, czekamy, a następnie stukamy, żeby wypadł syf.
Wyczyszczony elektromagnes:
Czyszczenie korpusu w rozpuszczalniku nitro.

_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#232512 Wysłany:
25 Mar 2009, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
remind ja poruszałem ten szpikulec w góre i w dół i raz zbyt mocno wysunałem w góre i wylazł cały ale zaraz go wsadziłem, wieć mnie nie strasz ze go zepsółem
co do EGRa to niezłe robota:) jak bede miec objawy padnietego EGRa tzn większe niz dotychczas to tez se go rozbiorę.
powiedz mi jeszcze czy zakładasz blache na ten wyczyszczony EGR??
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#232517 Wysłany:
25 Mar 2009, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Nie blachy nie zakładam, funkcjonuje na razie poprawnie, po weekendzie jeszcze sprawdzę na kompie czy nie ma błędów, bo robię dłuższą trasę. Mam nadzieję że nie trzeba będzie już nic robić przy gracie:) Wiesz, samu to trudno zrobić. Jakby ktoś miał z tym problem to proponuję najpierw zapytać mechanika za ile zrobi... mi powiedzieli że łatwiej się skrzynie wyjmuje niż ten zawór.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#232937 Wysłany:
26 Mar 2009, 19:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
remind dzis w ramach mojego wolnego i wolnego miejsca u mechaniora byłem u niego i wymienione zosatły te końcówy
potem opisze reszte i załacze fote spręzania to sobie porównamy
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#232967 Wysłany:
26 Mar 2009, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
tu dla porównania moje rysunki, fachowiec od pomp mówił, że może być. Samochód da się do 160 rozpędzić i zimą w -30pali. Obecny przebieg ok 420. Podejrzewam, że jeszcze z 100 trzasnę ( tak z 2 wiosny) i trzeba będzie zrobić częściowy remont silnika - pierścienie, przy okazji może panewki na wale bo podejrzewam że stan opłakany ale to jak trzeba będzie robić szlif wału  to już ręce opadają.
Z takich bieżących napraw to trzeba albo pospawać dwururkę wydechu albo znaleźć gdzieś na allegro w dobrym stanie, bo w mojej już same dziury  4 dziury w jedną można palec włożyć  Jak będę opony zmieniał chyba zrobię z tym porządek. Na szczęście koszt prawie żaden.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
Ostatnio edytowany przez remind 27 Mar 2009, 08:23, edytowano w sumie 5 razy
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#233045 Wysłany:
26 Mar 2009, 23:10; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
sprawdzono luzy zaworowe = DOBRE
wymieniono końcówy = NOWE
stare końcówy = nie dało się sprawdzic ciśnienia - stan opłakany
pomiar ciśnienia
1- 29
2- 28
3- 27
4- 30
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#233110 Wysłany:
27 Mar 2009, 08:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#233122 Wysłany:
27 Mar 2009, 10:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
260zł za wymiane koncówek, oleju, filtów, sprawdzenie luzów zaworowych, wykres cisnienia, umycie silnika  ale wszystkie czesci były moje
fajnie teraz furka odpala i na komputerku od razu wartosc A zaczęła rosnąć
remind co powiesz o tym wykresie i czemu mam wyciek z dolotu  ???
po umyciu silnika widac to jeszcze bardziej a zrobiełm od wymiany ~ 50km
wczesniej tez to było ale myślałem ze po wymianie uszczelki pod pokrywą wyciek zniknie. koles mi cos mówił ze bedzie tak się dziac bo są juz lekkie "przedmuchy"
jutro zabiore się za naprawę wycieraczek bo mi tylko od kierowcy po szybie goni a od pasazera lezy. nie wiesz jakie klucze będa potrzebne?
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#233133 Wysłany:
27 Mar 2009, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Ja to silnika raczej nie będę mył  u mnie też cieknie, i opada wszystko w czasie jazdy na połączenie skrzyni z silnikiem ( więc to nie cieknie uszczelniacz ) . nie wiem co z tym zrobić, zostawiam.
Wykres jak wykres, za rok jak zrobią dopłaty 1000Euro do nowego autka to kupie sobie chyba tata nano. Autko pewnie jeszcze pojeździ, wydaje mi się że 2 cylindry to już straciły lekko kompresje.
Jak spadły ci wycieraczki to pomyśl nad termorurkami  i na wcisk, pomaga.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#233134 Wysłany:
27 Mar 2009, 11:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
wiem remind ze termorurki to tez p[omysł ale chce to zrobic raz a dobrze
a u Ciebie cieknie z dolotu powietrza?
jutro porobię foty umytegi silnika:) fajnie wyglada 
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#233139 Wysłany:
27 Mar 2009, 11:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Ja tam się w ogóle po założeniu tych rurek ani razu nie dotykałem do wycieraczek. Więc chyba jest to rozwiązanie z cyklu raz a dobrze. Jak zerkniesz na zdjęcie mojego zaworu egr to cały silnik jest taki brudny  Myć nie mam zamiaru bo po co. Ale fotki umytego silnika to mógłbyś wrzucić.
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#233160 Wysłany:
27 Mar 2009, 12:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
umyli nawet nie pytając czy mam ochote  i skasowali 10 zł
powiedział ze zawsze tak robia by w razie wycieków od razu zareagowac.
narazie popsikałem wude 40 i udało mi się zdj ąc ramie od pasazera a od ramie kierowcy jeszcze twardo siedzi. popsikam jeszcz kilka razy i mam nadzieje ze do jutra "odpuści"
foty porobie i wrzuce jutro.
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
remind |
#233326 Wysłany:
27 Mar 2009, 20:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Poland Rejestracja: 19 Mar 2007, Posty: 1125 Pomógł: 7
|
Już jestem po trasie, jak nagrzeje się silnik prawie nic nie wylatuje z rury wydechowej:) moc w porządku, więc wymiana EGR pomogła. Później tylko sprawdzę czy nie ma błędów. [ Dodano: 27 Mar 2009 19:15 ]639
Jak masz przebieg 120tyś, to jeszcze autko nie śmigane 
_________________ Dzień bez chmury jest ponury. Odpalanie na mrozie Punto 1.9D http://www.youtube.com/watch?v=-GX4nKQIMGY
___
|
|
Góra |
|
 |
639 |
#233575 Wysłany:
28 Mar 2009, 15:42; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott Rejestracja: 07 Lip 2008, Posty: 1416
|
oto foty umytego silnika, niestety robione komórką wie jakosc jak widac.
1
2
3
4
5
a na koniec moja menda w calej krasie
pozdroo
_________________ Było Punto II 1.9 DS 2001 topic9241.html Bylo Punto Classic 2010 topic24657.html Jest Punto EVO 2010 topic47874.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|