|
Obecny czas: 26 Kwi 2025, 04:36
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Adas |
#146910 Wysłany:
20 Lip 2008, 22:25; Temat postu: Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Wymiana Centralki Wspomagania, silniczka i kolumny.
Witam  . Pewnie nie jeden z nas stanął lub stanie, przed koniecznością wymiany, wyżej opisanych elementów. Nie wiem dlaczego, ale najczęściej wspomaganie psuję się latem(to taka ciekawostka, czyżby za słabe chłodzenie  )
Diagnoza co się zepsuło nie jest prosta, i nie wierzcie, że Aso powie dokładnie co Padło. U nich może wyświetlić jedynie błąd ogólny, ale nie powiedzą na 100 % ze padł silniczek centralka lub czujnik w kolumnie. Od razu mogę powiedzieć, ze nie polecam wymiany samego czujnika, nowy jest drogi 500zł, z kolei zakup używanego jest bez sensu, tym bardziej, że Różanie to może być po złożeniu kolumny… Jak padnie czujnik to kupujemy „nową” kolumnę, może być oczywiście używana, tylko żeby była w 100% sprawna, i była do naszego modelu, tzn. Punto2 od Punto2, Punto2 FL od Punto2 FL(zwracać uwagę na kolor kabelka czujnika skrętu, w punto2 jest niebieski, w punto2 FL żółty). Co do silniczka, to można go przelutować, i sprawdzić luty. Co do centralki, to tylko wymiana, naprawa kosztuje tyle co nowa. Oczywiście, można kupić nowe lub używane, zwracajmy uwagę do NR. Centralki, np. u mnie Punto2, ma 6971. Silniczek pada przeważnie, tak że na początku, raz działa raz nie… Podobnie czujnik skrętu, raz w ta nie działa raz w tą, czasem się wyłącza i zaraz się włączy(tzn. już się czujnik wyciera i słabo kontaktuje..). Centralka jak pada to pada od razu, cyk i raptownie wspomagania Brak. Oczywiście i z pozostałymi elementami może być podobnie, ale jest przeważnie tak jak to opisałem.
Przed wymianą zakupem, najlepiej poszukać osoby, która ma punto2 jak nasze i podmienić np. centralkę lub silniczek, wymiana tych jest najprostsza. Jeśli nadal nic, to została tylko kolumna z czujnikiem.(zakładam, że ładowanie działa i bezpieczniki są ok…).
Najłatwiej jest wymienić, centralkę i silniczek, ok. 15minut i po robocie  . Kolumna to zdecydowanie dłużej. NA spokojnie najlepiej dzień czasu.
Przed wymianą elementów, odłączamy akumulator, ustawiamy kierownicę w położeniu do jazdy na wprost.
Opis.
Krok1. odkręcamy zakrywkę bezpieczników, 2 szare plastikowe, śrubokręt.
DO Wymiany Silniczka i Centralki------ Zestaw kluczy inmbusowych (potrzebna 3,4)- odkręcenie osłony pod kierownicą(osłona stacyjki dolna), śrubokręt TORX4,5-by wyjąć płytkę silniczka w razie byśmy chcieli go przylutować, kluczyk nasadowy 6tka, by odkręcić śrubkę mocującą centralkę do kolumny, kluczyk 10 tka nasadowy by odkręcić 3 śrubki osłony silniczka, i nasadowa 8mka z przedłużka(śrubka z tyłu silniczka najgorszy dostęp) by odkręcić 3 śrubki trzymające silniczek.
GDY Padnie Kolumna ----(należy zdjąć też górną osłonę stacyjki, 2 śrubki imbus 4). Do wymiany kolumny, klucze płaskie oczkowe, 13,14. Cztery śrubki na górze mocujące kolumnę do ramy samochodu i śrubka na dole przy wałku dolnym, by odkręcić kolumnę, wałek od maglownicy. Zostaje nam odkręcenie kierownicy, musimy użyć imbusa 8mki by odkręcic3 śrubki z tyłu kierownicy i wyjąć poduszkę, odłączamy później kabelek od poduchy(akumulator odłączony), lekko szybko wyjdzie. I zostaje duża śruba na wałku kolumny, klucz nasadowy 28/30. Następnie zdejmujemy wyłącznik zespolony, śrubka imbus 6tka, na opasce i wtyczki odpinamy. Pierw odkręcamy kierownicę, czyli poduszka kierownica i przekaźnik, ewentualnie od przekaźnika same wtyczki, możemy wyjąc go po wyjęciu kolumny, śrubę na dolnym wałku, a na końcu 4 śruby trzymające kolumnę, po tym łapiemy kolumnę na kolana( hehe), i ciągniemy do siebie i już jest nasza. Oczywiście silniczek i centralkę pierw odkręcamy(ale to już chyba logiczne).
Poniżej Fotki i co na nich jest
Co do przylutowania silniczka to opis już jest wykonany przez kolegę Edi’ego. Zamieszczę tylko fotki, ja ku mnie to wyglądało, oczywiście okazało się ze silniczek jest ok (ech a mogło być tak pięknie ..). U mnie padła Centralka, po podmianie wspomaganie odżyło.
Po wyjęciu osłon
Wyjęty silniczek osłonki
Wyjęty silniczek, zdjęta nożykiem osłonka, musimy odlutować te 6 grubych przewodów, i okdręcić śrubki trzymające płytkę. Widać przekaźniki
Płytak na wierzchu, u mnie luty były ok, ale i tak przelutowałem
Cyk śrubkę i wyjęta centralka, odpinamy ocz. kabelki i akumulator ma być odłączony(tak dla przypomnienia:D)
Odpinamy
Śrubka od wałka dolnego, odkręcamy, wyjmujemy ją, i wyciągamy kolumnę z wałkiem
A teraz, fotki jak wyglada kolumna, zaznaczone 4 miejsca gdzie są śrubkki. Pozostanie odkręcenie jednej śrubki na wałku dolnym, koło pedału gazu
Kolumna widok z dołu
Ogólnie robota nie jest aż taka trudna, przy wymianie kolumny pamietajmy by koła były ustawione na wprost
Po kupnie nowej nigdy nie używanej centralki konieczne będzie osiowanie czujnika w kolumnie z centralką. Po kupnie używanej ale no sparwnej  , wszystko będzie ok bez regulacji.
W razie pytań, piszcie, padło mi wspomaganie i sam kombinowałem ,w ASO to tylko zdziercy są  .
Pozdrawiam Adas. 
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
wisniahgt |
#149109 Wysłany:
24 Lip 2008, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
Witaj kolego , mam pytanie czy nie sprzedal bys starej kolumny bez silniczka, czujnika i centralki?? Czekam na odpowiedz .Pozdro .
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#149157 Wysłany:
24 Lip 2008, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
wisniahgt |
#150107 Wysłany:
27 Lip 2008, 11:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
Miejscowość: kielce Rejestracja: 04 Mar 2008, Posty: 58
|
widzisz kolego ja szukam samego walka bez elementow wspomagania bo u mnie wszystko dziala ok tylko szukam stukow w kolumnie .pozdro
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#150139 Wysłany:
27 Lip 2008, 12:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
Luzy, to albo łożyska sięwybiły..lub trzeba dokręcić na wielowypustach, tam jest śrubka, moze jądokręcić trzeba:). Dużo możliwości to tu nie ma:). No zostaje jeszcze dolny wałek  . Wszytsko można wymacać, ale najlepiej rozkręcić, co do wymiany wałka w kolumnie to ja mówię nie:). Kupuje się kolumnę, rozkręcane itp to moim zdaniem same dobite będą, i rozkręcone by ukryć ten fakt, że sporo wychodziło. A później jeszcze mogą wysatwpić problemy wałek-czujnik. Poszukaj kolumny z czujnikiem, za 300 kupisz.. A za taniej nie kupuj, bo gorsza ruina będzie niż Twoja 
_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
figielf |
#175969 Wysłany:
02 Paź 2008, 09:10; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 02 Paź 2008, Posty: 2
|
Witaj Adas,
Widze ze jestes mocno obeznany w temacie naprawy wspomagania w Puncie2.
Czy moglbys mi pomoc wstepnie zdiagnozowac co moze byc przyczyna moich problemow ze wspomaganiem?
W przypadku mojego punciaka (rocznik 2001 1.2 8v 5d ELX), wspomaganie zaczelo sie psuc rowno rok temu. Uruchomilem silnik, zaczela sie swiecic kontrolka kierownicy, i wspomaganie calkowicie nie dzialalo. Kontrolni CITY w ogole nie dalo sie wylaczyc. Kierownica chodzila ze 4 razy ciezej niz kiedy samochod byl sprawny i mial wylaczone CITY. Kilka razy uruchamialem silnik i nie bylo zadnej roznicy, po prostu wspomaganie nie dzialalo. Ale nastepnego dnia ... niespodzianka. Uruchomilem silnik i wspomaganie zaczelo bardzo ladnie dzialac i dzialalo tak do tej pory
Dalej, ok dwa tygodnie temu, po bardzo intensywnym manewrowaniu w centrum miasta, zadowolony z rewelacyjnie spisujacego sie wpomagania zaparkowalem samochod. Wylaczylem silnik i stwierdzilem ze podjade jeszcze troszke. Uruchomilem samochod i d***. Koniec radosci ze wspomagania. Popsulo sie z identycznymi objawami jak poprzednio. Tym razem, ze bylem z dziewczyna i nie chcialem sie za bardzo przy niej wkur... zamknalem samochod i poszedlem na spacer. Wrocilismy (ja wkur... ze bede musial sie meczyc z tym wspomaganiem) i odpalilem samochod... a tu kolenjan niespodzianka, wszystko pieknie dziala.
I tak dzialalo przez kilka dni  Potem jeszcze jedna taka przygoda i przedwczoraj w czasie intensywnego manewrowania przy parkowaniu popsulo sie permanentnie (licze jeszcze ze sie ktoregos dnia samo naprawi, hyhy). Pierwszy raz wspomaganie zepsulo sie w czasie pracujacego silnika. Poczulem takie lekkie szarpniecie i dalej juz nie dzialalo. Jeszcze nastepnego dnia rano, po uruchomieniu silnika wszystko znowu sie samo naprawilo, ale jak tylko dotknalem kierownice to od razu znowu szarpniecie i wspomaganie nie dzialala. Teraz nie dziala juz wcale  Caly czas swieci sie kontrolka kierownicy i pzrelacznik CITY kompletnie nie reaguje przy pracujacym silniku. Da sie zaswiecic lub zgasic kontrolke CITY ale jedynie przy lekko przekreconym kluczyku. Jednak, czy kontrolna CITY sie sieci czy nie, wspomaganie i tak nie dziala.
Czy moglbys poardzic mi co w pierwszej kolejnosci powinieniem sprawdzuc. Na co Ty, jako doswiadczony z tymi problemami, bys postawil?
Ja gdybym stawial, to postawilbym na ten silniczek. Z powodu tego lekkiego szarpniecia, ale to tylko takie przeczucie. Z tego co pisales, ze jesli psuje sie centralka, to albo dziala, albo nie, a jednak u mnie wspomaganie przez jakis czas samo sie naprawialo.
Z gory dzieki za pomoc
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
henias75 |
#176049 Wysłany:
02 Paź 2008, 16:55; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: torun Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 642
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#176092 Wysłany:
02 Paź 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
figielf: to tak jak Ci na maila napisałem. Poczytaj, i posprawdzaj. U ciebie to tak na 100 procent nie jest centralka, bardziej silniczek lub czujnik..
Mi padła centralka, raptownie wszystko zgasło, i tyle. A u Ciebie tak na przemian działało i nie. Przeczytaj drugi poradniczek, przelutowanie lutów w silniczku, nie jeden z nas to robił i pomogło.
Przelutować te duże luty, zobaczyć czy nie ma zimnego lutu, tzn. brak cyny wyparowała.
Złożony:)

_________________ Mk2 ForEver ? <LOL>
Moja obecna "Kropka" >>
Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!
1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.
Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG
topic1438.html
Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2
Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM 
http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/
Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.
|
|
Góra |
|
 |
figielf |
#176238 Wysłany:
09 Paź 2008, 11:10; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 02 Paź 2008, Posty: 2
|
Dzieki chlopaki,
bede probowal zrobic cos z tym w niedziele
Tymczasem do niedzieli to mi chyba miesnie predraniom sie podwoja, hyhy
Pozdrawiam,
Dam znac jak poszlo [ Dodano: 09 Paź 2008 11:10 ]Witajcie chlopaki,
Gdybym byl innej niz orientacji niz hetero, powiedzialbym ze Was kocham!!  :)
Wspomaganie dziala jak nowe!!!!  :):):):):)
Wyciagnalem silniczek wspomagania i zanioslem do elektryka. Sprawdzilismy ze silniczek dziala, ale nie dzial jeden z przekaznikow. Rozebralismy silnidzek i okazalo sie ze to rzeczywiscie luty. Po Prostu jeden jakby wyparowal. Przelutowalismy i wszystko teraz dziala pieknie. U elektryka zeszlo z tym wszystkim z godzinke i kosztowalo mnie to tylko 50zl  :):) ufffff
Wielkie dzieki chlopaki za pomoc, w szczegolnosci dla Adasia  :)
Pozdrawiam
|
|
Góra |
|
 |
DaRo |
#194907 Wysłany:
28 Lis 2008, 12:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Dublin Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 176
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#201238 Wysłany:
21 Gru 2008, 23:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
darom182 |
#203214 Wysłany:
30 Gru 2008, 12:08; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: Jaworzno Rejestracja: 05 Paź 2008, Posty: 70
|
panowie mam pytanko, czym mogą być spowodowane krótkotrwałem zapalenia się kontrolki wspomagania, czasami lampka zapali mi sie doslownie na sekunde i gasnie, czy moze to być początek usterki wspomagania czy moze problem z ładowaniem alternatora, problem zauważyłem przy mrozie lub dużej wilgoci.
_________________ You'll Never Walk Alone....
|
|
Góra |
|
 |
Mikael102 |
#204060 Wysłany:
02 Sty 2009, 18:19; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 02 Sty 2009, Posty: 2
|
Proszę kropkowicze powiedzcie mi jak działają przekaźniki na płytce silnika wspomagania tzn. jak zwierają zestyki po zadziałaniu . widzę że cewki połączone są równolegle, więc jak pobudzę obydwa przekaźniki łapią.
ja mam tylko taki blokowy

_________________ Mika
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#214034 Wysłany:
30 Sty 2009, 22:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
DaRo |
#214057 Wysłany:
30 Sty 2009, 23:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Dublin Rejestracja: 15 Maj 2007, Posty: 176
|
Adas napisał(a): Może sam spróbuj przelutować ?, ewentualnie ,jest ktoś kto centrali naprawia w Tychach, pewnie i z tym se poradzi, firma Ko-Car (nie ma to jak darmowa reklama)  Mieszkam w Irlandii, jak sie domyslasz przylecialem z bagazem 20kg, wiec lutownicy nie bralem:), zestawu typu kombinerki, srobokret, mlotek, obcegi, nozyczki dorobilem sie po jakims czasie, niczym innym nie dysponuje. Nikt tego tutaj nie naprawia, mechanik sie tego nie podejmie, diler fiata nie sprzedaje silniczkow(mialo byc 200e)tylko cala kolumne(nie chcesz wiedziec ile).
W Tychach bylem na swieta, myslalem ze wezme silniczek ze soba, ale nie mialem czym go odkrecic przed wylotem i olalem sprawe. Znalazlem osobe w PL ktory sprzedawal czesci z anglikow i "sprzedal" mi za 150zł silniczek uzywke, wszysko umowione na telefon, mialo byc przed swietami paczka za pobraniem. Koles mnie zlal jak psa i nie wyslal, choc przed swietami dzwonilem znowu do niego juz z Polski zeby wyslal po swietach, nie wyslal.
Zostaje ebay, oczywiscie tylko z UK, bo w IE nic nie ma. Malo kto wysyla do Ireland ale jak bede chcial to tam kupie, narazie zlalem to bo znowu sie naprawilo i dziala juz dlugo.
Ko-Car- dzwonilem, madrują sie tylko, pytasz czy regeneruja silniczki, a oni "a skad wiesz ze to silniczek", to se pogodolem z poloczkiem
_________________ http://fiatpunto.com.pl/topic5638.html 1.2 8v bylo
http://fiatpunto.com.pl/topic15488.html E46 jest
Mechanik Dublin 15- namiary na PM
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#215203 Wysłany:
03 Lut 2009, 20:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
bajek |
#254687 Wysłany:
17 Maj 2009, 16:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Genewa Rejestracja: 04 Maj 2009, Posty: 208
|
U mnie wspomaganie też przestało działać. Nagle. Jechałem było ok. Odpaliłem i kontrolka się zapaliła. Ponowne odpalenie nic nie dało.
W przypadku padnięcia centralki po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie a po odpaleniu silnika się zapala?
_________________ Zła nuta zagrana z wahaniem jest zafałszowaniem.
Zła nuta zagrana z przekonaniem jest interpretacją.
|
|
Góra |
|
 |
marioskarpa |
#264341 Wysłany:
14 Cze 2009, 09:23; Temat postu: |
|
 |
GPS |
 |
Imię: mario
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 85KM JTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Miasto Królów Polskich Rejestracja: 07 Lis 2008, Posty: 2783 Pomógł: 2
|
Adas do przelutowania stykow też trza aku odpiąć?
_________________ Była biała kropka mk2 1.2 jest niebieska szybsza kropka jtd 
check >> topic12808-925.html << check
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#264348 Wysłany:
14 Cze 2009, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
rafal1977 |
#267808 Wysłany:
25 Cze 2009, 00:52; Temat postu: wspomaganie |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: okolice Tych-Chełm Śl. Rejestracja: 24 Cze 2009, Posty: 32
|
Witam wszystkich.
Od prawie roku mam ten sam problem co figielf a mianowicie po zapaleniu silniczka wszystko jest ok - do czasu kiedy wspomaganie pada w najmniej oczekiwanym momencie. Jest jeszcze coś - w momencie wyłączenia wspomagania słychać ciche "pstryk" . Co padło? centralka, silniczek lub czujnik..
wielkie dzięki z góry za pomoc.
_________________ mess the best, die like rest
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#296217 Wysłany:
07 Paź 2009, 20:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
rafal1977 |
#296484 Wysłany:
08 Paź 2009, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Imię: Rafał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: okolice Tych-Chełm Śl. Rejestracja: 24 Cze 2009, Posty: 32
|
Tylko że ja mam silniczek nowszy - co tu przelutować? jeszcze go bardziej rozkręcić?

_________________ mess the best, die like rest
|
|
Góra |
|
 |
Adas |
#296500 Wysłany:
08 Paź 2009, 21:46; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 02 Maj 2007, Posty: 2625
|
|
Góra |
|
 |
lakikwap |
#308113 Wysłany:
14 Lis 2009, 14:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 27 Sie 2008, Posty: 5176 Pomógł: 1
|
Adas tooo tak, mam do Ciebie pytanko, związane bardziej z samą kolumną a nie wspomaganiem.
TO od początku. Coś mi strasznie stuka na małych wybojach, jest to w okolicach nóg kierowcy, tak jakby nad kolanami, wewnątrz kierownicy..
Co sądzisz o mojej diagnozie że to tłucze sie ten wałek krzyżakowy na kierownicy?
Jako że ty to wybebeszyłeś to może coś mi pomożesz.
Czy sądzisz że można w jakiś sposób gdzieś tam na tym wałku dokręcić jakąś śróbe i skasować ewentualny luz co sie mi tłucze?
Jeśli wporzo wrzystko czy jest możliwość odkręcenia tego całego wałka bez wyjmowania całego wspomagania?
Jak sądzisz czy jak poszarpie ten wałek to powinien sie tłuc, tak jak na nierównościach? (bo on jest tylko głównym podejrzanym)
Czy widziałeś gdzieś po drugiej stronie wspomagania, po drugiej stronie silniczka jakąś śróbe gdzie można podobno dokręcić coś i skasować jakiś luz (na foto akurat tej strony niema  )
Jak wogóle sie odkręca ten wałek? on jest jakąś sróbką przykręcony na dole koło gazu? a do wspomagania jak? tam jest na foto taki dziwny gwint jakny był wkręcany? (czy to jest od kierownicy bo mi sie już poplątało :0)
wogóle wpadnij do tego tematu jak będziesz miał chwile
http://fiatpunto.com.pl/topic16495-60.html
aha i znalazłem coś na forum UK ale nierozumiem zaawiele
http://forums.puntomk2.co.uk/showthread.php?t=8541
thx [ Dodano: 14 Lis 2009 14:03 ]Adas napisał(a): GDY Padnie Kolumna ----(należy zdjąć też górną osłonę stacyjki, 2 śrubki imbus 4). Do wymiany kolumny, klucze płaskie oczkowe, 13,14. Cztery śrubki na górze mocujące kolumnę do ramy samochodu i śrubka na dole przy wałku dolnym, by odkręcić kolumnę, wałek od maglownicy. Zostaje nam odkręcenie kierownicy, musimy użyć imbusa 8mki by odkręcic3 śrubki z tyłu kierownicy i wyjąć poduszkę, odłączamy później kabelek od poduchy(akumulator odłączony), lekko szybko wyjdzie. I zostaje duża śruba na wałku kolumny, klucz nasadowy 28/30.
o tu sie gubie w opisie twoim! gdzie jest to górne mocowanie wałka?
aha czy rzeby tam sie dostać to trzeba wybebeszać to wszystko, poduszke wyjmować itp? [ Dodano: 14 Lis 2009 14:14 ]dobra już czaje że tam gdzie czerwone kółko to jest wieloklin kierownicy aaaa z drógiej strony mocuje sie ten wałek ha! tylko jak

|
|
Góra |
|
 |
johndoe |
#323673 Wysłany:
05 Sty 2010, 19:23; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Rejestracja: 05 Sty 2010, Posty: 1
|
Pierwszy post na forum więc witam się serdecznie. Prawdopodobnie też czeka mnie wymiana centralki do wspomagania (luty na silniczku też mam zamiar sprawdzić). Byłem już u jednego "fachowca", który właśnie stwierdził, że to uszkodzony sterownik, ale on mi sugerował wymianę całej kolumny... za ok 2k PLN-ów
Tu moje pytanie czym się kierować przy poszukiwaniach używanej centralki, czy tylko numerem 6971 czy jeszcze którymś?
Mam dostęp do innego punciaka z tego samego rocznika co mój ze wspomaganiem, więc na początek planuję spróbować przełożyć sterownik ze sprawnego pojazdu.
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|