|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 06:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
cykl_amen |
#157324 Wysłany:
15 Sie 2008, 21:31; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
STax napisał(a): cykl_amen: no ale w motocyklach robią V4 i to o sporych poj.
Ja bym raczej tego nie porównywał. Motocykle to raczej tzw. wysokoobrotowe szlifierki. Tam raczej nie nastawia się na małe spalanie, tylko na osiągi.
PS. Najsłynniejsza chyba firma motocyklowa "Harley-Davidson" robi od lat silniki V2.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
STax |
#157329 Wysłany:
15 Sie 2008, 21:39; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
cykl_amen: i tu się myslisz, bo przeważnie v4 o dużych pojemnościach widziałem w dużych powolnych maszynach, chopperach, tam obrotomierze rzadko kiedy konczą się na więcej niż 8tys obr...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#157337 Wysłany:
15 Sie 2008, 21:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
"STax", może inaczej. Na pewno się nie mylę, tylko rodzajów motocykli i silników jest tak wiele, że trudno to ogarnąć.
Są "duże, powolne (niekoniecznie) maszyny, typu "chopper" lub "cruiser", ale są i szlifierki typu "Suzuki Hayabusa" lub "Kawasaki Ninja", których silniki kręcą sie nawet do 11 tys. obrotów.
Są jeszcze tzw. boxery stosowane w motocyklach "BMW" i "Hondach Gold Wing" i, jeśli się nie mylę w samochodach "Subaru".
_________________ Lepiej mieć Parkinsona i trochę rozlać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157344 Wysłany:
15 Sie 2008, 22:04; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
cykl_amen: boksery to mi się z radzieckimi motorami kojarzą
Szlifierki to przeważnie V2 a choppery R4 albo V4. Ja chcę V4 w aucie! Dziś!
No i co z doładowaniem dynamicznym?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#157353 Wysłany:
15 Sie 2008, 22:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
STax napisał(a): Szlifierki to przeważnie V2
Teraz ja Ci powiem "i tu się mylisz". V2 są właśnie przeważnie montowane w chopperach i cruiserach. R4 - w wysokoobrotowych szlifierkach.
Przykłady? Proszę bardzo:
Honda 1000R FIREBLADE - R4 12000 obr./min.
Honda CBR 600 RR - R4 13500 obr./min.
Kawasaki ZX-10R Ninja - R4 12500 obr./min.
Kawasaki ZX-6R Ninja - R4 14000 obr./min
Suzuki GSX-R750 - R4 13200 obr./min.
Suzuki GSX-R600 - R4 13500 obr./min.
|
|
Góra |
|
 |
jarosz19 |
#157364 Wysłany:
15 Sie 2008, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 579 Pomógł: 7
|
_________________ PUNTO S 1.1 1997
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#157365 Wysłany:
15 Sie 2008, 22:50; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
cykl_amen napisał(a): Teraz ja Ci powiem "i tu się mylisz". V2 są właśnie przeważnie montowane w chopperach i cruiserach. R4 - w wysokoobrotowych szlifierkach.
j/w
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#157393 Wysłany:
16 Sie 2008, 01:51; Temat postu: |
|
|
Nie ma podziału w motocyklach, który ma jaki silnik. Są szlifierki na rzędówkach i widlakach, tak samo jak i choppery. Np. swego czasu legendarna już Honda NR750 kręciła się do niebotycznych w tych czasach 22tys. obr/min i to na widlaku. Ducati wszystkie modele sportowe ma tylko na widlakach, Kawasaki Vulcan na rzędówce czy Suzuki LS650 na jednocylindrowcu itd. itd.
Silniki V z mniejszą ilością cylindrów niż 6 generują większe wibracje niż rzędówki i dlatego nie są stosowane w samochodach.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157405 Wysłany:
16 Sie 2008, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
jarosz19: czytając ten tekst i komentarze już zupełnie nie wiem czy doładowanie dynamiczne to to samo co zmienna długość kolektora (bo wychodzi że nie). Może ktoś własnymi słowami opisze takie doładowanie?
mrider: tak podejrzewałem, że może chodzić o wibracje, chociaż to trochę dziwne... Tak czy siak chętnie bym takie coś we współczesnym aucie zobaczył.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#157440 Wysłany:
16 Sie 2008, 12:04; Temat postu: |
|
|
STax w silniku V przy małej liczbie cylindrów trudno zredukować nierównomierność cyklu pracy jaką cechuje się ta konstrukcja. Trzeba stosować wałki wyrównoważające, a to dodatkowo zwiększa masę, bezwładność i stopień skomplikowania silnika.
Jeśli chodzi o doładowanie dynamiczne to działa to na prostej zasadzie... Im szybciej jedziesz, tym większe ciśnienie zasysanego powietrza pojawia się na przepustnicy. Zasada działania bardzo zbliżona jest do doładowania mechanicznego (kompresor), z tym że tutaj nie ma strat dla silnika, ale doładowanie jest też sporo mniejsze. Swoją drogą to nie spotkałem samochodu wyposażonego w ten typ doładowania, ponieważ realne efekty są dopiero przy obrotach nieosiągalnych dla standardowych samochodów. W motocyklach to już standard, zwłaszcza w szlifierkach, gdyż przy silnikach pracujących w szerokim zakresie obrotów trudno było zachować odpowiednią dynamikę na wyższych obrotach podczas poprawiania "dołu".
Jeśli chcesz się bawić w silniki motocyklowe to do auta wagi kropka tylko silnik od Suzuki GSX1300R. Przy tej wadze budy kilkadziesiąt koników pójdzie się paść na łąkę, ale dynamika będzie niezła. No i te odcięcie przy 12tys. obr/min...
Silniki V4 były stosowane w autach i nie przyjęły się. Z tego co pamiętam to Ford Taunus miał V4.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157644 Wysłany:
17 Sie 2008, 10:17; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#157673 Wysłany:
17 Sie 2008, 11:50; Temat postu: |
|
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157689 Wysłany:
27 Sie 2008, 19:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: to już wolę to: http://www.youtube.com/watch?v=TFIC5gNf6_w Polacy nie gęsi [ Dodano: 27 Sie 2008 18:52 ]Dobra, mam kolejny pomysł
Ale na razie nic nie zdradzę, tylko mam pytanie, jak dokładnie działa turbosprężarka?
Tzn, czy to jest tak, że hmm, ona po prostu podnosi ciśnienie w kolektorze ssącym? (Czyli, że gdyby obudowę przepustnicy uszczelnić i wtłoczyć do niej powietrze to to by w pewnym sensie turbo było)?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#162014 Wysłany:
28 Sie 2008, 00:21; Temat postu: |
|
|
Sprężarka podnosi ciśnienie w układzie dolotowym przed przepustnicą, co powoduje szybsze napełnianie cylindrów po otwarciu przepustnicy. To co opisałeś w nawiasie to najzwyklejsze doładowanie, a czy ono pochodzi z turbo czy z kompresora to w tym konkretnym przypadku jest bez znaczenia. Turbosprężarka posiada wał na którym znajdują się zamontowane dwa wirniki, po jednym na każdy koniec wału. Gdy dodajesz gazu to gazy wylotowe z kolektora wydechowego wprawiają w ruch wirnik co powoduje jednoczesny ruch drugiego wirnika (wirniki są na sztywno połączone z wałem) i pompowanie powietrza na dolocie. Może zbyt ogólnikowo opisałem ale miało być prosto 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#162062 Wysłany:
28 Sie 2008, 08:52; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: no o to mi chodziło, o samo doładowanie bez znaczenia czy turbo czy kompresor...
Oki to w takim razie kolejny genialny pomysł
Gdyby uszczelnić obudowę przepustnicy i filtra powietrza i dołączyć do niej silnik elektryczny wdmuchujący powietrze to byłby efekt doładowania? 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#162292 Wysłany:
28 Sie 2008, 12:06; Temat postu: |
|
|
Hehe dobre  Tylko pamiętaj o tym że jeśli wpuścisz do dolotu w sumie więcej niż 1,8 bar (1 bar to ciśnienie wolnossącego) na otwartej przepustnicy to uważaj na głowę żeby nie dostać korbowodem/tłokiem/zaworem (niepotrzebne skreślić). Z tego co pamiętam ze studiów to seryjny wolnossący zdycha przy ciśnieniu 1,8 bar. Przy 1.5 bar już dzieją się jaja ze złym przewietrzaniem komory spalania, spalaniem stukowym itp.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#162296 Wysłany:
28 Sie 2008, 12:10; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: bez przesady
Pomysł kompletny jest taki - kupić wiertarkę akumulatorową (silniczek 12v), wybebeszyć, dorobić odpowiednią tarczę z łopatkami i doczepić do silniczka (nie wiem jakie ma obroty taki silniczek, ale myślę, że do kilku tysięcy rpm dochodzi), całość wpiąć w instalację, włącznik dać w kabinie, do tego jeszcze potencjometr do regulacji prędkości obrotów... No i mamy home-self-made turbo +0,2b
Przynajmniej w teorii
Czy kiedyś dojdzie do sprawdzenia w praktyce? Kto wie, kto wie... 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
misieq79 |
#165572 Wysłany:
05 Wrz 2008, 19:54; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Gród Kraka Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 513
|
STax napisał(a): mrider: bez przesady Szczerbol Pomysł kompletny jest taki - kupić wiertarkę akumulatorową (silniczek 12v), wybebeszyć, dorobić odpowiednią tarczę z łopatkami i doczepić do silniczka (nie wiem jakie ma obroty taki silniczek, ale myślę, że do kilku tysięcy rpm dochodzi), całość wpiąć w instalację, włącznik dać w kabinie, do tego jeszcze potencjometr do regulacji prędkości obrotów... No i mamy home-self-made turbo +0,2b Szczerbol
Tutaj masz mapy przepływu i poboru mocy dla kompresora Eaton M45. Nieduży, dla silników poniżej 2 litry, AFAIR takie montuje się do Mini Coopera
Dla wyjaśnienia - 1KM mocy dla czterosuwa wymaga przepływu cirka 1,5 CFM (CFM = około 27 l/min)
więc (czysto teoretycznie) podciągnięcie z 60 na 75-80KM i 0,3 bar wymaga rozkręcenia naszej dmuchawki do 5600rpm
A w tym celu
należy nakarmić dmuchawkę około 4 KM mocy. To jest 3000W. To musiałaby być zaj****cie potężna wiertarka 12v 
_________________ Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba
Speed doesn't kill. Stupidity does, though.
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#165704 Wysłany:
06 Wrz 2008, 00:32; Temat postu: |
|
|
misieq79 i do tego bagażnik akumulatorów 
|
|
Góra |
|
 |
Thomas |
#165707 Wysłany:
06 Wrz 2008, 00:41; Temat postu: |
|
 |
Monkey Mod |
 |
Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk Rejestracja: 11 Mar 2007, Posty: 9760 Pomógł: 34
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#165729 Wysłany:
06 Wrz 2008, 09:29; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Thomas: ale po to założyłem ten temat, żeby było o czym pogadać. Przecież nic z tego nie zamierzam wprowadzać w życie, no, może kiedyś, jak będę mógł sobie pozwolić na to, żeby mieć drugi samochód tylko do eksperymentów.
A tak, zauważ, jest miła dyskusja merytoryczna i to jest bardzo dobrze
misieq79: 5600 rpm na 0,3ba? To jeszcze chyba zależy od wielkości łopatek. Powiedzmy, że wystarczy 4000rpm.
Wiertarki akumulatorowe mają obroty samego wiertła max ok 800rpm... Ale wiertła. Sam silnik chodzi dużo szybciej, bo ma spore przełożenie, żeby wiertło miało siłę, więc myślę, że te 4000rpm wyrobi...  Teoretycznie ofkoz
Co do tego co Thomas pisze o obrotach, to pisałem, żeby w kabinie był potencjometr i włącznik, więc ten problem byłby do wyeliminowania. Bagażnik aku też niepotrzebny, bo po to wiertarka 12v żeby ją w normalną instalację wpiąć.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#165959 Wysłany:
07 Wrz 2008, 01:52; Temat postu: |
|
|
STax po takim tuningu wiertarki i przy takim jej obciążeniu albo bateria zdechnie w 10 minut albo silnik się spali. O podpinaniu do Aku nie ma mowy... Włączasz wiertarkę i samochód gaśnie z powodu zbyt dużego obciążenia elektrycznego  No chyba że skombinujesz taką akumulatorówkę o mocy 3kW która nie będzie zbyt mocno obciążać akumulatora 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#165983 Wysłany:
07 Wrz 2008, 09:09; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: ale z tą mocą to nie do końca tak, nie potrzeba takiej mocy. Tak jak piszę, zwykła wiertarka, która ma 500rpm na wiertle ma silniczek któy w tej samej chwili robi pewnie coś koło 3000rpm... A to już powinno coś dać 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#166058 Wysłany:
07 Wrz 2008, 12:15; Temat postu: |
|
|
Jesteś pewien że takim sprzętem osiągniesz chociaż 0.2 bar 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#166113 Wysłany:
07 Wrz 2008, 14:11; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
mrider: ni h.. eee, ani trochę
Z tych tabelek co kolega dał stronę wcześniej, wynika, że coś ponad 0,1ba by było. Ale może taki silniczek do 4000rpm się rozkręci (w końcu aku daje ok 13v tak naprawdę) i będzie 0,2? 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|