|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:52
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
STax |
#153503 Wysłany:
06 Sie 2008, 18:37; Temat postu: Dziwne pomysły mechaniczne by STax :D |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Rózne pomysły nieraz mi chodzą po głowie, w tym pewne wynalazki, które chętnie bym wprowadził np u siebie, gdzyby nie brak funduszy/czasu etc.
Dlatego też, podzielę się nimi z wami, licząc na to, że będziecie się z nich śmiać tylko troszkę (z góry przepraszam za całkowitą nieznajomość pewnych zasad na których opiera się działanie niektórych urządzeń)  A może narodzi się z tego jakaś ciekawa dyskusja?
No to do dzieła:
Pomysł 1 - turbo on/off
Sprawa jest prosta - turbo powoduje większe spalanie (i lepsze osiągi oczywiście) ale turbosprężarka napędzana spalinami ma turbodziurę... Natomiast czym innym jest kompresor - sprężarka mechaniczna napędzana z wału silnika, tyle że ona z kolei ma mniejszą wydajność bo część mocy silnik traci na jej napęd.
Otóż przyszło mi do głowy, czy nie dało by się zrobić czegoś w rodzaju sprzęgła do kompresora, żeby dawało się go włączać i wyłączać z kabiny w razie potrzeby. Tym sposobem i spalanie i moc były by pod kontrolą.
I tak myślałem, myślałem aż... Eureka! Odkryłem. Przecież to da się zrobić. Nie wiem konkretnie jak, ale przecież tak samo działa sprężarka klimatyzacji (do której jeszcze wrócę) - można ją włączać i wyłączać więc pomysł jest wykonalny
Pomysł 2 - turbo z klimy
To co napiszę, to pewnie już totalna herezja, ale przyszło mi do głowy, że taka klimatyzacja, mogła by być świetnym punktem wyjścia do swego rodzaju "turbo". Zastanawiam się, czy gdyby poświęcić swój komfort i przewody z powietrzem z klimy zamiast do kabiny poprowadzić do silnika to czy jej zimniutkie powietrze nie wpłynęło by pozytywnie na jego moc (taki efekt mamy np gdy uruchamiamy samochód zimnym rankiem - jest mocniejszy niż w upalny dzień). Oczywiście nie było by to typowe turbo, bo nie zwiększyło by ciśnienia (choć pewnie i o to można by się postarać) ale...
Co myślicie o tych pomysłach?
A i jeszcze prośba - nie traktujcie tego w 100% poważnie, znawców techniki i mechaników z góry przepraszam 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Courage |
#153526 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:18; Temat postu: |
|
 |
Kukurydza |
 |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 22 Sty 2008, Posty: 2911 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#153527 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
1. bezsens :] Turbo z westgate'm na 1 bar i w rurze obok jakaś inna odmiana westgate (jest coś takiego  ) na 0,2-0,3 bar z elektrozaworem.
przełącznik ze zmianą map kompa (świnia i wszystko można)...
1 bar masz 140km i większe spalanie, 0,2 - 0,3 bar większa moc... ze 70-80km przy minimalnie wyższym spalaniu i praktycznie bez wpływu na żywotność silnika.
2. total bezsens :] Zimne powietrze w praktyce malutko daje, taka różnica, ze nawet nic nie poczujesz a koszt takiego widzimisia będzie drogi. Jeszcze weź pod uwagę, że sprężarka klimy zabiera z 15-20KM, a zimne powietrze da Ci może z pół konia 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
Ostatnio edytowany przez ipIV 06 Sie 2008, 19:26, edytowano w sumie 2 razy
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#153528 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:24; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Courage: W zasadzie to tylko ten drugi pomysł jest lekko głupawy, pierwszy wydaje mi się jak najbardziej wykonalny i użyteczny [ Dodano: 06 Sie 2008 18:22 ]ipIV: 15-20km? Nie przesadzaj, bo wyjdzie, że punto z klimą nie ma prawa się poruszać. Klima jakieś 5-8km zabiera, ale wydaje mi się, że faktycznie zimne powietrze bez wzrostu ciśnienia nie zrekompensuje tej straty. Chyba, żeby zrobić tak, żeby jego część szła do kabiny a część do silnika, wtedy też nie było by zysku, ale za to strata była by mniejsza [ Dodano: 06 Sie 2008 18:24 ]A i jeszcze co do turbo - ostatnio odkryłem, że jestem przeciwnikiem sprężarek napędzanych spalinami, gdybym kieds u siebie turbo robił, to tylko kompresor (oczywiście z układem on/off  )
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#153530 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:27; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): A i jeszcze co do turbo - ostatnio odkryłem, że jestem przeciwnikiem sprężarek napędzanych spalinami
yhy... sprężarka napędzana spalinami ma największą sprawność w przeciwieństwie do kompresora czy innych bajerów.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#153531 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV: oczywiście, sprawnośc ma większą, ale tylko w pewnym zakresie obrotów inaczej jest turbodziura  Albo jak dasz małą sprężarkę to nie ma dziury, ale mało ładuje... A kompresorek daje cały czas bez dziur  Dlatego mi się tak spodobał.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#153532 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:30; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
"-" turbosprężarki jest turbo dziura.... więcej "-" nie widzę :] a raczej + jak się da fajny blow-off  a sam świst turbo też jest fajny 
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#153533 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:32; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
ipIV no widzisz, a "-" kompresora jest tylko mniejsza sprawność, którą można zrekompensować jego wielkością...
Oczywiście, optymalny układ to biturbo w postaci albo kompresora i dużej sprężarki, albo dwóch sprężarek - dużej i małej.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Dela |
#153537 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:39; Temat postu: |
|
 |
Swój chłop |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 27 Wrz 2007, Posty: 930
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#153538 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:41; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#153545 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:56; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
STax napisał(a): Hmm, a do kompresora blow offa nie ma?
Nie, on siedzi na przepustnicy i zmienia ciśnienie w zależności od obrotów, a turbo nawet jak silnik z 6000rpm zejdzie na jałowy dalej dmucha i powoli zwalnia... nadciśnienie wtedy usuwa blow off...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#153546 Wysłany:
06 Sie 2008, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
MatiGP |
#153609 Wysłany:
06 Sie 2008, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 20 Mar 2008, Posty: 924
|
Ach, ciekawe pomysły, ale zgadzam się z ipIV
_________________ Fiat Seicento 1.1 MPI 54 Km 2004 rok
|
|
Góra |
|
 |
tolst |
#153617 Wysłany:
06 Sie 2008, 22:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 568
|
|
Góra |
|
 |
mrider |
#153689 Wysłany:
07 Sie 2008, 01:36; Temat postu: |
|
|
Daje to że przy nagłej zmianie prędkości obrotowej silnika nic nie rozrywa nadmierne ciśnienie na drodze turbo - przepustnica.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#153691 Wysłany:
07 Sie 2008, 01:41; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
rozrywać raczej nie rozrywa... niektóre auta nie mają tego zaworu
Mi się wydaje, że chodzi głównie o to, żeby wysokie ciśnienie za bardzo nie zwolniło turbiny, gdyż po ponownym dodaniu gazu będzie jeszcze większa niż normalnie turbo dziura.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
PiotrT |
#153956 Wysłany:
07 Sie 2008, 17:18; Temat postu: Re: Dziwne pomysły mechaniczne by STax :D |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Legionowo Rejestracja: 21 Sie 2007, Posty: 132
|
STax napisał(a): Rózne pomysły nieraz mi chodzą po głowie, w tym pewne wynalazki, które chętnie bym wprowadził np u siebie, gdzyby nie brak funduszy/czasu etc. Dlatego też, podzielę się nimi z wami, licząc na to, że będziecie się z nich śmiać tylko troszkę (z góry przepraszam za całkowitą nieznajomość pewnych zasad na których opiera się działanie niektórych urządzeń)  A może narodzi się z tego jakaś ciekawa dyskusja? No to do dzieła: Pomysł 1 - turbo on/off Sprawa jest prosta - turbo powoduje większe spalanie (i lepsze osiągi oczywiście) ale turbosprężarka napędzana spalinami ma turbodziurę... Natomiast czym innym jest kompresor - sprężarka mechaniczna napędzana z wału silnika, tyle że ona z kolei ma mniejszą wydajność bo część mocy silnik traci na jej napęd. Otóż przyszło mi do głowy, czy nie dało by się zrobić czegoś w rodzaju sprzęgła do kompresora, żeby dawało się go włączać i wyłączać z kabiny w razie potrzeby. Tym sposobem i spalanie i moc były by pod kontrolą. I tak myślałem, myślałem aż... Eureka! Odkryłem. Przecież to da się zrobić. Nie wiem konkretnie jak, ale przecież tak samo działa sprężarka klimatyzacji (do której jeszcze wrócę) - można ją włączać i wyłączać więc pomysł jest wykonalny  Pomysł 2 - turbo z klimy  To co napiszę, to pewnie już totalna herezja, ale przyszło mi do głowy, że taka klimatyzacja, mogła by być świetnym punktem wyjścia do swego rodzaju "turbo". Zastanawiam się, czy gdyby poświęcić swój komfort i przewody z powietrzem z klimy zamiast do kabiny poprowadzić do silnika to czy jej zimniutkie powietrze nie wpłynęło by pozytywnie na jego moc (taki efekt mamy np gdy uruchamiamy samochód zimnym rankiem - jest mocniejszy niż w upalny dzień). Oczywiście nie było by to typowe turbo, bo nie zwiększyło by ciśnienia (choć pewnie i o to można by się postarać) ale... Co myślicie o tych pomysłach? A i jeszcze prośba - nie traktujcie tego w 100% poważnie, znawców techniki i mechaników z góry przepraszam 
Rozczaruję cię, ale nie wymyśliłeś kompresora, który można odłączać.
Robiono już kompresory ze sprzęgłem elektromagnetycznym (jak w MAD MAX 2) nie interesowałem się tym od dawna, ale kiedyś takie rzeczy były do kupienia jako gotowe zestawy. Czytałem też o gościu, bodaj z Pomorza, który zamontował sobie kompresor ze sprzęgłem elektromagnetycznym w Fiacie 125P. Problemem w takiej instalacji jest to że załączenie sprzęgła musi spowodować przełączenie komputera na inną mapę jak i wypadało by podać więcej paliwa. Suma summarum nikt takich rzeczy nie robi nie dlatego że się nie da, tylko dla tego że łatwiej/taniej jest zamontować kompresor i zdjąć nogę z gazu jak chesz oszczędzać....
_________________ Clockwork Orange
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#153986 Wysłany:
07 Sie 2008, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
PiotrT: no w mad maxie to widziałem, ale zastanawiałem się czy to tylko w filmie czy w rzeczywistości też.
No i mówisz, że coś takiego jest... Świetnie... Widzę świetlaną przyszłość 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#154645 Wysłany:
09 Sie 2008, 15:23; Temat postu: Re: Dziwne pomysły mechaniczne by STax :D |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
STax napisał(a): Zastanawiam się, czy gdyby poświęcić swój komfort i przewody z powietrzem z klimy zamiast do kabiny poprowadzić do silnika to czy jej zimniutkie powietrze nie wpłynęło by pozytywnie na jego moc
Nie, ponieważ od zimniutkiego powietrza może droselklapa ryksztosować.
Wtedy, trzeba będzie pufer lochować, czyli dać mu szprajc, żeby stender udychtować.
Do tego, niestety, trzeba holajzę, bo bez holajzy nie można lochbajtla krypować. Żeby trychter był na szoner robiony, to tak, ale on jest krajcowany (ma kajfę na iberlaufie) i we flanszy culajtungu nie ma, a na sam abszperwentyl się nie zrobi.
Żartowałem.  Zawsze tak mam, jak wypiję parę "bąbli".
|
|
Góra |
|
 |
kociniak |
#155016 Wysłany:
10 Sie 2008, 14:26; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 03 Sty 2007, Posty: 115
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157298 Wysłany:
15 Sie 2008, 20:38; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Moich przemysleń ciąg dalszy...
Ostatnimi czasy oglądałem troszkę programów o motocyklach i zauważyłem, że w niektórych z nich występuje coś takiego jak "doładowanie dynamiczne". Nie wiem jak dokładnie to działa, ale z tego co zrozumiałem im wyższa prędkość tym wyższa moc max silnika.
No i teraz pytanie - dlaczego w samochodach czegoś takiego nie ma? I może ktoś wyjaśni mi jak to dokładnie działa?
I drugie spostrzeżenie: już dawno zastanawiałem się, dlaczego najmniejsze widlaste silniki w samochodach mają 6 cylindrów? (Najmniejszy jaki znam to 1.8 V6 z mazdy mx-3). Początkowo myślałem, że może po prostu nie da rady zrobić V'ki z 4 cylindrów, ale... No właśnie - motocykle. One często mają V4 i to nierzadko o czysto samochodowych pojemnościach np 1.2 czy nawet 1.8l
Dlaczego więc w samochodach nie ma V4?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#157309 Wysłany:
15 Sie 2008, 20:57; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
STax napisał(a): Dlaczego więc w samochodach nie ma V4?
Widzisz kolego, za krótko żyjesz.
Rosjanie już dawno zastosowali sinik V4 w "Zaporożcu". Jako ciekawostkę dodam, że był to silnik chłodzony powietrzem. 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157312 Wysłany:
15 Sie 2008, 21:05; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
cykl_amen: zaporożca pamiętam, jaki miał silnik nie wiedziałem. Tym niemniej pytanie pozostaje - dlaczego teraz się takich silników nie stosuje? Coś z nimi nie tak? Czy może jak z wanklem - po prostu nie są popularne?
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
cykl_amen |
#157317 Wysłany:
15 Sie 2008, 21:16; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 03 Kwi 2008, Posty: 267
|
STax - widocznie inżynierowie i konstruktorzy doszli do wniosku, że "V" jest optymalny od 6 cylindrów wzwyż.
Z "Wanklem", jak pamiętam zawsze były problemy ze szczelnością między tzw. cylindrami i chyba tylko "Mazda" zdecydowała się na ich zastosowanie.
_________________ Lepiej mieć Parkinsona i trochę rozlać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#157318 Wysłany:
15 Sie 2008, 21:19; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|