Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

SWAP Fiat 125p
http://fiatpunto.com.pl/topic24816.html
Strona 1 z 2

Autor:  michu0802 [ 15 Paź 2010, 17:52 ]
Temat postu:  SWAP Fiat 125p

Witam.Dzis zastanawiałem sie czy jest możliwosc SWAPU fiata 125p. Słyszałem o silnikach 1.4 ROVER'a , 2.0 DOHC (nie pamietam czyj) ,2,5 BMW. Czy ktos ma informajce na ten temat SWAPU duzego fiata? Zastanawiałem sie nad kupnem takije zabawki i polataniem bokiem. Jest to narazie tylko pomysł więc prosze nie wyzywać że niszcze samochód legende. Kazdy z nas ma inny pnkt widzenia na daną sprawe ;)

Autor:  dzikidaniel [ 15 Paź 2010, 21:23 ]
Temat postu: 

Jest google to poszukaj. Tylko jeśli nie masz zdolnosci i zaplecza lub bardzo grubego portfela to se odpuść...

Autor:  STax [ 17 Paź 2010, 19:32 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Tylko jeśli nie masz zdolnosci i zaplecza lub bardzo grubego portfela to se odpuść...

A to w tym wypadku połowiczna prawda.
125p to prawie to samo co polonez, więc najprościej będzie wsadzić 1.4 z rovera albo 1.8 rovera (1.8 często są swapowane do poldków, coś koło 125km to ma i chodzi na osprzęcie od 1.4).
2.0 to pewnie fordowskie, z jakiejś sierry na przykład, przynajmniej do poldków takie dają.

Tylko koszty tak czy siak pewne są, za 100 ani za 1000zł tego nie zrobisz, 5-6tys to już bardziej realne.

Autor:  MaxPK [ 17 Paź 2010, 19:53 ]
Temat postu: 

Zależy co chcesz z tym autem zrobić, bo jak tylko latanie bokami to kup poloneza 1.4 za 1k i latasz bez problemu. Jak coś więcej (KJS) to fiatowskie 1.6 DOHC z fiata 131 bardzo żwawy silniczek i dobrze dobrany do przedziału pojemnościowego grup KJSowych...

Autor:  wojtass18 [ 17 Paź 2010, 20:06 ]
Temat postu: 

2,5 od BMW gdzieś o tym czytałem
w rajdach też ktoś szalał z silnikiem 1,8 od audi

Autor:  dzikidaniel [ 17 Paź 2010, 21:13 ]
Temat postu: 

Latać bokiem ze 125KM? Chyba zimą jedynie...

Autor:  kox [ 17 Paź 2010, 21:19 ]
Temat postu: 

dzikidaniel wpisz sobie driftolonez i zobaczysz co można polonezem serią robić. Koleś z Zabrza kilka lat temu na pierwszych treningach driftu w Zabrzu ostro zamieszał w stawce między skylinami i innymi japońcami;) Nawet ogień był pełen podziwy

Autor:  dzikidaniel [ 17 Paź 2010, 21:30 ]
Temat postu: 

Seria wcale nie skręca więc to nie była seria...

Autor:  STax [ 18 Paź 2010, 04:05 ]
Temat postu: 

dzikidaniel: a jeździłeś polonezem wogóle? Fakt, średnica zawracania to może nie 9 czy 10m, ale do driftu auto jak najbardziej się nadaje, już z roverem 1.4 103km daje radę, tylko trzeba zaspawać most i ewentualnie sprężyny od trucka wstawić, ale tak jak pisał kox - można się nim dobrze bawić. A przy roverze 1.8 tym bardziej, bo moc niby tylko 125km, ale tez moment odpowiednio więszky (165 zamiast 127nm).

[ Dodano: 18 Paź 2010 03:05 ]
A tak wogóle, to kolega pytał o fiata 125p, który jest od poldka lżejszy, więc i silnik lepiej sobie z nim poradzi.

Autor:  dzikidaniel [ 18 Paź 2010, 09:43 ]
Temat postu: 

Ty rozumne jeździłeś i wiesz że się da. Bo ja na normalnej oponie nie widzę by te 125 koni mogło przejść cały zakręt bokiem. Już o tych 100 KM nie wspominając...

Autor:  STax [ 18 Paź 2010, 11:01 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Ty rozumne jeździłeś i wiesz że się da.

http://fiatpunto.com.pl/post269254.html#269254 jakby ci coś umknęło ;)

dzikidaniel napisał(a):
Bo ja na normalnej oponie nie widzę by te 125 koni mogło przejść cały zakręt bokiem. Już o tych 100 KM nie wspominając...

A wiesz, tak mówią bodajże o trzmielach, że patrząc na prawa fizyki, to one nie mają prawa latać, ale robią to, bo nie wiedzą że nie mogą :E

[ Dodano: 18 Paź 2010 10:01 ]
Jeszcze parę ciekawostek (i przypominam, że fiat 125 jest jeszcze lżejszy ;))
http://www.youtube.com/watch?v=-B3BUJyyh4w
http://www.youtube.com/watch?v=440RWS2Tv1c

A tu chyba to co kolegę najbardziej zainteresuje - fiacik 125 2.0 dohc 120km http://www.youtube.com/watch?v=XejlhNFr ... re=related

Autor:  michu0802 [ 18 Paź 2010, 22:38 ]
Temat postu: 

Dzieki STax za filmiki :)

Tzn chciałbym nauczyć sie polatać bokiem. I może wystartować z czasem w jakieś imprezie (ale to dalekie plany). Zastanawiam się nad silnikiem ROVERA 1.8. Ale jakie mogą wiązać się z tym koszty? Takim Fiacikiem spróbował bym również swoich sił w KJS. (co do KJS rozważałem Fiata 126p z silnikiem od punta 1.2 75KM i właśnie dużego Fiata) Wybór padł na 125p bo chyba nim można lepiej polatac bokiem niż maluchem. Ogólnie na początku chciałbym sie zmieścić w 5-6tys. Ale czy to realne? Jest to na razie nowy pomysł w mojej głowie i chciałbym na początek ,,rozejrzeć się w temacie" . Pzdr

Autor:  STax [ 19 Paź 2010, 08:26 ]
Temat postu: 

5-6tys to kwota, żeby wsadzić roverowe 1.4 takie jak w poldkach było. 1.8 to lepiej na później zostaw, bo ono będzie chodzić na osprzęcie od 1.4 a kupienie od razu kompletnego silnika wyjdzie znacznie drożej niż 1.4

[ Dodano: 19 Paź 2010 07:26 ]
michu0802 napisał(a):
co do KJS rozważałem Fiata 126p z silnikiem od punta 1.2 75KM i właśnie dużego Fiata) Wybór padł na 125p bo chyba nim można lepiej polatac bokiem niż maluchem.

michu0802 napisał(a):
Tzn chciałbym nauczyć sie polatać bokiem


Łatwiej się tego nauczysz na 125 niż na maluchu, maluch ma mały rozstaw osi, a to utrudnia zabawę, tzn trzeba więcej poćwiczyć, no i tam tylny napęd przydaje się głównie na nawrotach.

Autor:  kornat [ 19 Paź 2010, 14:44 ]
Temat postu: 

http://allegro.pl/fiat-125p-dohc-i1269431389.html
http://allegro.pl/fiat-125p-rajdowy-i1279167636.html
kup sobie gotowca, najtaniej wyjdzie

Autor:  STax [ 19 Paź 2010, 16:31 ]
Temat postu: 

Najtaniej tak, ale tanio też raczej nie, ten z pierwszego linku raczej będzie wymagał dofinansowania, ten z drugiego pewnie za 5tys dopiero pójdzie, ale faktycznie fajny.

Autor:  koller [ 19 Paź 2010, 21:33 ]
Temat postu: 

Ten drugi fiacik baaaardzo fajnie wymiatal na elmocie jednego roku warto to obejrzec
http://www.youtube.com/watch?v=7SKY9Zz-epE

[ Dodano: 19 Paź 2010 20:33 ]
http://www.youtube.com/watch?v=txrkq1H_A_c
a to filomik z krainy ktorej pochodze ten kto sie interesuje rajdami to wie gdzie to jest

Autor:  nismo [ 20 Paź 2010, 12:39 ]
Temat postu: 

Moim zdaniem najlepiej kupić Poloneza Plusa z silnikiem 1.4. Wszystkie mają wspomaganie, które na pewno się przyda (zawsze będzie bardziej sterowny) i powinny mieć większy skręt niż MR'93. Ja mam Atu z 96 roku i w porównaniu do starszych egzemplarzy różnica jest ogromna. Powiedziałbym nawet, że średnicę zawracania ma mniejszą niż Punto czy C3 :). Podobno dzięki temu, że zaciski są z przodu tarczy a nie z tyłu lub odwrotnie ;)

[ Dodano: 20 Paź 2010 12:39 ]
http://www.youtube.com/watch?v=TMHN1KW6 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=3z_c7OCmMAw
Daje radę :D

Autor:  dzikidaniel [ 20 Paź 2010, 12:57 ]
Temat postu: 

nismo napisał(a):
Powiedziałbym nawet, że średnicę zawracania ma mniejszą niż Punto czy C3 :). Podobno dzięki temu, że zaciski są z przodu tarczy a nie z tyłu lub odwrotnie ;)

Podobno dzięki temu że ma napęd na tył - z przodu nie ma półosi.

Autor:  nismo [ 20 Paź 2010, 13:24 ]
Temat postu: 

Stare też miały na tył, a skręt o wiele mniejszy ;)

Autor:  dzikidaniel [ 20 Paź 2010, 13:51 ]
Temat postu: 

nismo, nie wnikam w skręt pomiędzy wersjami poldków. Jednak FWD musi uznać wyższość RWD jeśli chodzi o promień skrętu.

Autor:  nismo [ 20 Paź 2010, 14:53 ]
Temat postu: 

dzikidaniel napisał(a):
Jednak FWD musi uznać wyższość RWD jeśli chodzi o promień skrętu.

Nie zawsze tak jest. Starszy Poldek miał mniejszy kąt skrętu niż np. Punto, a nowy ma większy. Więc nie zawsze RWD ma przewagę.
To co znalazłem:
http://allegro.pl/show_item.php?item=1276606509
http://allegro.pl/show_item.php?item=1271292583
http://allegro.pl/show_item.php?item=1279833082

Autor:  dzikidaniel [ 20 Paź 2010, 15:11 ]
Temat postu: 

nismo, przewaga jest. Co innego że konstruktor nie korzysta z tej przewagi.

EDIT

Ja bym olał kompletni Fiaty i Poldki i do driftu bym wziął benie e36 328. Jest blisko 200KM silnik, zawiecha już bardziej adekwatna (żadnych resorów piórowych), szlak przetarty na wiele sposobów, dobór części bardzo szeroki i w najróżniejszych cenach.

Autor:  nismo [ 20 Paź 2010, 18:20 ]
Temat postu: 

dzikidaniel, Jeździć bokiem BMW to zbyt proste i nudne. Ale jeździć bokiem Poldkiem to już co innego, bo udowodnić, że Poldek lepiej zamiata niż BMW - bezcenne :D

Autor:  mati.91 [ 20 Paź 2010, 18:58 ]
Temat postu: 

kwestią jest też cena. Kupić gotowe e36 lub e30 z ok 150km wyjdzie taniej niż kupić poldka, i swapować. O fiacie 125p już nawet nie mówię bo ładnie trzymają się ceny. A nawet jeśli uda się tanio wyrwać to i tak kwota jaką trzeba będzie włożyć w niego będzie sporawa. Pragnę również zaznaczyć, że poldek Zombiepoxa owszem ma silnik 1,4 z rovera, lecz pomodzony, do tego most z mniejszym przełożeniem. Więc te 100 parę KM rośnie w siłę :E

Autor:  dzikidaniel [ 20 Paź 2010, 19:46 ]
Temat postu: 

nismo, tylko jakbym miał Fiacika kupować to nie po to by go katować. Poza tym zanim taki 125 będzie jeździć jak pierwsze lepsze BMWu to wsadzisz sporo kasy. Owszem można pokazać że można. Tylko komu? Sobie?...

Strona 1 z 2 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/