Fiat Punto :: Forum
https://fiatpunto.com.pl/

Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdzić?
http://fiatpunto.com.pl/topic39903.html
Strona 1 z 1

Autor:  glebor [ 17 Sty 2013, 21:58 ]
Temat postu:  Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdzić?

Witam. Mam kropka II z 2000R silniczek 60KM 1.2 8V 13 koła, BENZYNA NIGDY NIE WIDZIAŁA GAZU! Wersja biedna brak wspomagania itd. Od pewnego czasu zauważyłem, że punto coraz więcej pali. Problemy zaczęły się zeszłej zimy.
Punto wcześniej paliło około 5.5L w trasie bo z łodzi zajechałem w góry pojeździłem trochę pozwiedzałem i wróciłem z powrotem na jednym baku.
Niestety od zimy spalanie w trasie wzrosło do 10.2L a latem do 9.8L (przy tym samym stylu jazdy) a w mieście nawet nie mierzyłem, bo robię zbyt krótkie odcinki aby dobrze rozgrzać auto. (jeżeli ma to znaczenie kropek jeżdżony cały rok na letnich oponach)

W związku ze zwiększonym spalaniem wymieniłem:
- świece zapłonowe na bosch irydowe, ale nie zgadzał się kolor spalania (zbyt czarne), gdyż były nie dogrzane, więc po nr.VIN dobrałem NGK 1 elektrodowe. (nie zauważyłem, aby zarówno jedne jak i drugie świece miały wpływ na spalanie)
- filtr powietrza
- olej na LIQUI MOLY 10W40
- rozrząd

Sprawdziłem:
-iskrę na poszczególnych świecach (odpinając przewody i łącząc świecę z blokiem silnika)
-termostat - jest ok i cały układ chłodniczy (czujnik temp, wentylator wszystko ok) wentylator przy 92 stopniach łapie i do 85 schładza. (odczyt temperatury z OBD II)
-błędy przez obdII ale żadnych nie było

Co mnie zainteresowało to: komunikat centralka wtryskowa niezaprogramowana.
zauważyłem, że po odpięciu akumulatora na noc i poranny rozruch auto spala mniej przez pierwszą jazdę ale przy następnym odpaleniu jakby spalanie wracało do tych 10L.

Powiedzcie mi co jeszcze sprawdzić?
myślałem nad sondą, ale auto ma przejechane blisko 30 tys. km (jest prawie nowe, bo nikt w rodzinie na co dzień nie jeździ) co prawda mój styl jazdy był bardzo ekonomiczny i starałem sie bardzo pilnować obrotów poza tym odcinki były krótkie i sonda była raczej mało razy dogrzana i często zalewana paliwem bo przy niskich obrotach używałem dość dużo "gazu" także nie wiem, czy nie wykończyłem tej sondy.
Auto nie kopci, nie bierze oleju itd. Oczywiście chłodnica na zimę zakryta tekturą.

Autor:  wojtass18 [ 17 Sty 2013, 22:37 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

glebor napisał(a):
Oczywiście chłodnica na zimę zakryta tekturą.

zbędne, przecież obieg płynu masz zamknięty :> termostat puszcza go powyżej 80stopni, a w korku lub przy ostrej jeździe można zagrzać silnik
nie wiem ile masz to auto, jak od niedawna to przebieg bardzo niski i jakoś mało realny, swoją drogą wiek też robi swoje i sonda może być walnięta, zastanawia mnie ta centralka

[ Dodano: 17 Sty 2013 21:37 ]

glebor napisał(a):
(jeżeli ma to znaczenie kropek jeżdżony cały rok na letnich oponach)

chyba sobie żartujesz :> nie odpowiedzialne i lekkomyślne

Autor:  mario1978 [ 17 Sty 2013, 22:44 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

wojtass18 napisał(a):
termostat puszcza go powyżej 80stopni
Aby mieć pewność na 100%, że termostat nie przepuszcza, zapraszam tutaj. Opisałem jak sprawdzić termostat metodą "na rękę" - post527788.html#p527788
glebor napisał(a):
(jeżeli ma to znaczenie kropek jeżdżony cały rok na letnich oponach)
wojtass18 napisał(a):
chyba sobie żartujesz :> nie odpowiedzialne i lekkomyślne
Ale nie jest zabronione, zimówki pomogą jedynie na śniegu, w deszczu czy na lodzie już nie. Więc nieważne na czym jeździ, ważne aby potrafił na jego gumach śmigać ;) Kiedyś w czasach PRL nie było "zimówek", teraz "zimówki" to głównie wymysł działu reklamy, nie przeczę, bezpieczeństwo podnoszą na śniegu - http://www.youtube.com/watch?v=Gu4vyP7oA8k i http://www.youtube.com/watch?v=BHFDTIEvC4g Wszystkie opony są testowane do pewnej niewielkiej prędkości, dlatego mają tą przewagę nad letnimi (marketing). Przy prędkości 50km/h jak trafisz na lód pod śniegiem, nic Ci nie pomoże, tylko opona z kolcami - http://www.youtube.com/watch?v=SnRj0C2mr4Q

Autor:  lioton [ 17 Sty 2013, 22:46 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

wojtass18 napisał(a):
chyba sobie żartujesz :> nie odpowiedzialne i lekkomyślne


Mój też na letnich stoi :wink: bo odnawiam stalówki z zimowymi a odnowić nie mogę :E
Eeee tam fajnie pomiatać na letnich w zimie :wink:

glebor, powodów może być tyle, że nie wiadomo od czego zacząć :?
A z ta centralką to może zrób jakąs adaptacje albo coś tego typu ...

Autor:  mario1978 [ 17 Sty 2013, 22:50 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

glebor napisał(a):
Co mnie zainteresowało to: komunikat centralka wtryskowa niezaprogramowana.
A zainteresowałeś się tym tematem? - topic27820.html

Autor:  glebor [ 18 Sty 2013, 16:59 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

mario1978 napisał(a):
glebor napisał(a):
Co mnie zainteresowało to: komunikat centralka wtryskowa niezaprogramowana.
A zainteresowałeś się tym tematem? - topic27820.html


W moim kropku nie ma najmniejszych problemów z odpalaniem czy zimny czy ciepły obroty trzyma nie gaśnie odpala bez "gazu" nawet po odpięciu jednej fajki ze świecy (na 3 garach i także trzyma obroty). Przewody niestety nie są zaśniedziałe ani poprzecierane. Auto jest od 7 lat w rodzinie kupione od 80 letniego emeryta pierwszego właściciela jeżdżone raz w miesiącu w rodzinie, więc przebieg jest realny, dlatego tym bardziej chciałbym naprawić samochód bo szkoda sprzedawać :(
centralkę sterującą mam magnetti marelli jak wszystkie 1.2 60KM.
Co do opon zimowych to przy takim przebiegu myślę, ze nie ma sensu inwestować, bo zimą fiacik wyjeżdża wyłącznie jak do znajomych jedziemy...

Sprubuje wlać jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków i do odwadniania paliwa. Może to pomoże...
Co można sprawdzić w tym kropku piszcie jak macie jakieś pomysły, bo co potrzeba to wykręcę i sprawdzę wszystko po kolei
Po odpalaniu widać jak benzyna kapie z tłumika (na zimnym) a jak dodam porządnie gazu na zimnym to aż ciurkiem kapie :(

Autor:  mario1978 [ 18 Sty 2013, 20:20 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

glebor napisał(a):
jeżdżone raz w miesiącu w rodzini e(...) zimą fiacik wyjeżdża wyłącznie jak do znajomych jedziemy...
Polecam częściej jeździć, mało jeżdżony jest równie szkodliwe co katowanie silnika. Auto to nie rower, musi jeździć, inaczej problemy będą zawsze.
glebor napisał(a):
Sprubuje wlać jakiś dodatek do czyszczenia wtrysków i do odwadniania paliwa. Może to pomoże...
Nie polecam w Twoim wypadku do czyszczenia wtrysków, odwadniacz oczywiście możesz, nie zaszkodzi. Jak jest silnik "zastany" jak piszesz, to ręczne czyszczenie przepustnicy, środek do czyszczenia może Ci tak wyczyścić, że więcej szkód niż pożytku będzie. Skąd wiesz co "siedzi" w układzie zasilania benzynką/wtryskach itd. Czy aby nie za dużo taki środek wyczyści, poszukasz w internecie, dowiesz się o czym piszę.
glebor napisał(a):
Po odpalaniu widać jak benzyna kapie z tłumika (na zimnym) a jak dodam porządnie gazu na zimnym to aż ciurkiem kapie :(
Benzyna czy para wodna skroplona w zimie, czyli woda? Jak kapie, to weź podłóż słoiczek, dla pewności sprawdź czy to benzyna czy aby nie woda?

Autor:  glebor [ 03 Kwi 2013, 23:03 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

Cóż zima nie odpuszcza ale wziąłem się dzisiaj za kropka, bo mi będzie potrzebny na piątek chciałem pojechać na działkę i zaczynam diagnozować.
no cóż po 4 miesiącach stania przekręciłem stacyjkę i odpalił bez problemu :)
wziąłem go na kanał do garażu i obejrzałem dokładnie. Mam jedną sondę lambda więc nie mam zielonego pojęcia, dlaczego komputer OBD II pokazuje 2 sondy.
Wziąłem miernik i wkułem się w przewód sygnałowy +.
Wyniki jakie uzyskałem to impulsy -na wolnych obrotach wartość ta waha się 0-0,7V impulsowo. Przy gwałtownym wciśnięciu gazu wartość na sądzie rośnie do 0.85V gdy autko się wkręci na 5 tys. obr wartość stała 0,17V jak autko schodzi z obrotów wartość ma blisko 0 (0,04 0,07V) i na wolnych obrotach impulsy wahają się od 0-0.7V impulsowo. Przy pomiarach auto było rozgrzane do 40-50 stopni.

Jutro wstawię filmik.

Tak myślę, żeby sprawdzić jeszcze map-sensor tylko jak się do niego zabrać?

Autor:  mario1978 [ 04 Kwi 2013, 13:02 ]
Temat postu:  Re: Problem ze zwiększającym się spalaniem - co mogę sprawdz

Odczyty sondy lambda masz w porządku. Zakres 0-1V.
glebor napisał(a):
Tak myślę, żeby sprawdzić jeszcze map-sensor tylko jak się do niego zabrać?
Polecam lekturę - post632217.html#p632217 odnosi się do 1.2 16V, ale pokazuje na rysunkach w ePER, gdzie ten czujnik znajduje się w 1.2 8V

Strona 1 z 1 Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/