You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #631099 Wysłany: 13 Gru 2012, 12:54; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
metoda prob i bledow, powinienes wziac ten czujnik wypiac, zaobserwowac co jest grane, byc moze wtyczka zle kontaktuje, jest zima/wilgoc i elektryka swiruje. Zainteresuj sie tym co pisalem wczesniej czyli przeplywomierzem, wez go odepnij i zrob pomiary z wlaczonym i wylaczonym przeplywomierzem, on rowniez ma zwiazek z dawkowaniem paliwa - robi pomiary ilosci i temperatury zasysanego powietrza, przeczysc go - post627942.html#p627942. Zainteresuj sie tym tematem - post627948.html
bucznet napisał(a):
Jeszcze jedną dziwną rzecz zauważyłem w FES-ie, a mianowicie w parametrach zaznaczyłem ptaszkiem opcje "Centralka wtryskowa" i pisze "Nie zaprogramowany"
Chyba nie uzyles wyszukiwarki, watek masz tutaj - topic27820.html i podsumowanie krotkiego, ale tresciwego watku
tyrkam napisał(a):
Witam wszystkich i jednocześnie zamykam temat.
Sprawa rozwiązana był to problem z wiązką przewodów sterowania silnika, w okolicy kolektora ssącego była totalnie zaśniedziała a izolacja się wykruszyła.
Wymiana wiązki załatwiła sprawę
.
Podsumowujac wszedzie pisza o tym, aby wypiac/przepiac/sprawdzic wszelkie mozliwe kostki/polaczenia/wtyczki/bezpieczniki cokolwiek co mozesz zrobic z instalacja elektryczna. To moze miec zwiazek z Twoim opisem, jak jest zimno/wilgoc gdzies cos zwiera, potem jak sie "wygrzeje" polaczenie odzyskuje stabilnosc i dziala.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 

 
 Post #631157 Wysłany: 13 Gru 2012, 19:09; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
mario1978,

Poczytałem to co podesłałeś...dzięki
Poszperam przy punciaczku i zobaczymy :) Będę informował o rezultatach moich prac...
Byłem dzisiaj w fiacie spytać sie o potencjometr przepustnicy! cena 75 zł :) nie jest źle... ale najpierw posprawdzam jeszcze kabelki i inne duperele !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631159 Wysłany: 13 Gru 2012, 19:27; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978, Wąż od termostatu jest ciepły na zimnym silniku- dzieki :D , teraz tylko ten problem z zamulaniem punciaka

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631164 Wysłany: 13 Gru 2012, 19:50; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
mario1978, Wąż od termostatu jest ciepły na zimnym silniku- dzieki :D ,
Tez tego nie wiedzialem, ale jak sie pracuje z facetami, gdzie maja prawo jazdy dluzej niz ja lat pracy... ;) Stad takie metody jakie stosowali za komuny, kiedy nie bylo komputerow, a wszystko robilo sie organoleptycznie i na dotyk.
marqq napisał(a):
teraz tylko ten problem z zamulaniem punciaka
Odlacz sobie przeplywomierz, jest wpiety czujnik w kolektor ssacy po lewej stronie. Zabezpiecz go sobie woreczkiem foliowym (wtyczke i gniazdko). Jak nabierze zycia punciak, masz winnego, prawdopodobnie zle wskazuje odczyty temperatury lub ilosci zasysanego powietrza - ten czujnik to dwa w jednym. Zaswieci Ci sie zolty kranik i pewnie wywali blad w kompie. Mozna jezdzic, zwiekszy sie spalanie, bedzie bogata mieszanka, taki prosty test na sprawne dzialanie przeplywomierza.

Przeplywomierz znajdziesz na rysunku oznaczony jako 3 - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1 a jego zdjecie np. tutaj - http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUoxMC4zMDkx

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631171 Wysłany: 13 Gru 2012, 20:01; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
Przeplywomierz znajdziesz na rysunku oznaczony jako 3 - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1 a jego zdjecie np. tutaj - http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUoxMC4zMDkx

W którym to jest miejscu na tym zdjęciu?
Image

Przeczytałem właśnie o autoadaptacji, ja nic takiego nie robiłem przez FESA, czyściłem przepustnice i inne.Może w tym tkwi problem :?:

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631176 Wysłany: 13 Gru 2012, 20:35; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
W którym to jest miejscu na tym zdjęciu?
Zaznaczylem zoltym koleczkiem. Ta wtyczke odlacz sobie, zabezpiecz zarowno wtyczke jak i gniazdko np. foliowym woreczkiem, tak aby wilgoc/woda i inne swinstwa nie dostaly sie.

Image

marqq napisał(a):
Przeczytałem właśnie o autoadaptacji, ja nic takiego nie robiłem przez FESA, czyściłem przepustnice i inne.Może w tym tkwi problem :?:
Nie. Ja czyscilem, nie jest wymagana zadna adaptacja. Wpialem i od razu byla gotowa, bez zadnych magicznych czarow.

Przy okazji zaznaczylem rowniez wiazki silnika, odpowiedzialne za sterowanie silnikiem. To rowniez mozesz sobie wypiac i psyknac w sprayu preparatem do czyszczenia stykow, np. takim - http://elektronika-sklep.pl/sklep/index ... pray-100ml Na pewno nie zaszkodzi przeczyscic styki, a zasniedziale styki potrafia robic cuda, w koncu jest zima. Innym sposobem jest przeczekac do wiosny, jak magiczna rozdzka na wiosne wszelkie problemy z wilgocia w elektryce znikaja he... Taki zart z mojej strony na rozluznienie ;) Ja stawialbym na wtyczki/czujniki/itp. a jest tego sporo w samochodzie, co ma zwiazek ze sterowaniem praca silnika na podstawie roznych parametrow odczytanych z czujnikow. Po to sa czujniki, aby na biezaco dokonywala sie "autoadaptacja" jak to jest okreslane, czyli na biezaco mapy wtryskow sa przeprogramowywane (np. dynamiczna jazda w miescie). Jezeli odepnie sie np. przeplywomierz, wtedy jest brak odczytu z tego czujnika i komputer z zapisanych "danych fabrycznych" wchodzi w tryb "serwisowy", jakies fabryczne ustawienia, na podstawie ktorych dokonuje emulacji (udawania) odczytu czujnika. Wywala kranik ale mozna dalej jezdzic. To byl moj taki skrot myslowy.

Jako ciekawostke podam fakt, ze gdzies wyczytalem ze przeplywomierz powietrza jest przez komputer wykorzystywany, rowniez do okreslenia obciazenia jednostki napedowej. W zaleznosci od tego jakie jest cisnienie powietrza/jego ilosc, niedzialajacy/uszkodzony/oblodzony itp. przeplywomierz potrafi nawet odciac awaryjnie silnik - przerabialem to zeszlej zimy, kiedy auto stalo u elektryka kilka dni na ok. -20. st. mrozie.... - post547232.html#p547232 Przy okazji mozna zauwazyc, ze czujnik cisnienia (przeplywomierz) prawdopodobnie byl za to odpowiedzialny.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631186 Wysłany: 13 Gru 2012, 20:58; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978, Jutro odłącze wtyczke i zdam relacje z testów :)

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #631265 Wysłany: 14 Gru 2012, 11:41; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
Witam wczoraj wieczorkiem postanowiłem sprawdzić świece! które wymieniałem miesiąc temu... Odkręcając pierwszą świece (cylinder nr1). okazało się że jest popękana i cała mokra... Dzisiaj rano wymieniłem świece i problem szarpania znikł! równiutko pracuje!
Wieczorkiem podepnę go jeszcze pod komputer i zobaczę czy da się przeprowadzić auto-adaptacje...!

A tutaj zdjęcie miesięcznej świecy NGK, dodam że mi nigdzie nie spadła! Może gdzieś w transporcie była uszkodzona i ją rozsadziło podczas pracy !

Załącznik:
Komentarz do pliku: Świece NGK



Góra
 Profil  
 
 
 Post #632150 Wysłany: 19 Gru 2012, 18:10; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
mario1978, podmień zdjęcia - wrzuć na forumowy serwer, żeby za rok ktoś potrzebujący pomocy nie ujrzał pustego miejsca zamiast zdjęcia.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632217 Wysłany: 20 Gru 2012, 00:27; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
Zgodnie z zaleceniami domin45670, wrzucam ponownie zdjecie na serwer forumowy, dotyczace powyzszego wpisu post631176.html#p631176. Zaznaczenie umiejscowienia przeplywomierza powietrza (map sensor) + czujnik temperatury powietrza, PUNTO 1.2 16V.

Załącznik:


Przy okazji link do ePER'a z rysunkiem:
- wersja 1.2 8V - czesc nr 3 - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
- wersja 1.2 16V - czesc nr 3 - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

numery FIAT OE:
- wersja 1.2 8V - 71714218
- wersja 1.2 16V - 46553045

Załącznik:


Aby naprawic/zregenerowac przeplywomierz, nalezy odkrecic go od kolektora ssacego, a nastepnie dokladnie wyczyscic taki rezystor pomaranczowy, czy jak to cos sie fachowo nazywa - to czujnik temperatury, w srodku obok niego jest szczelina gdzie w srodku mierzone jest cisnienie powietrza. Mozna do tego celu uzyc benzyny ekstrakcyjnej, lub najlepiej IPA (Izopropanol do elektroniki) - http://www.alpinuschemia.com/index.php? ... &Itemid=64 Chodzi o to, aby dokladnie wyczyscic ten czujnik z wszelkich brudow, oraz dobrze wysuszyc. Ja zastosowalem u siebie czyszczenie IPA + mycie w myjce ultradzwiekowej - pare przykladowych znajdziecie na allegro, kazdy szanujacy sie warsztat samochodowy ma myjke ultradzwiekowa - http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... %C4%99kowa W myjce ultradzwiekowej bardzo dokladnie penetrowane jest wnetrze mytych czesci, chociaz recznie pedzelkiem + benzyna ekstrakcyjna wystarczy.

Załącznik:
bosch_ 0261230030.jpg
bosch_ 0261230030.jpg [ 11.33 KiB | Obejrzany 24328 razy ]

Mozna jezdzic bez podpietego przeplywomierza, skutkiem tego bedzie wysokie spalanie oraz "check engine" na desce. Po wpieciu przeplywomierza z powrotem trzeba bedzie skasowac blad z komputera, lub zresetowac pamiec komputera - na 5 minut odpiac akumulator. Komunikat bledu "check engine" bedzie tylko w przypadku kiedy bedziemy jezdzic bez przeplywomierza, np. aby wykonac testy czy to ten czujnik powoduje problemy i zamulenie samochodu. Jezeli wyciagamy czujnik, czyscimy/regenerujemy i wsadzamy z powrotem, zaden blad nam nie wyskoczy, gdyz nie odpalamy samochodu a tym samym nie powodujemy sprawdzenia czujnikow przez komputer.

Komunikaty bledow jakie zostana zapisane w pamieci komputera, jezeli bedziemy jezdzic bez wpietego przeplywomierza powietrza:
P0110 - czujnik temperatury powietrza
P0105 - czujnik ciśnienia

Załącznik:


Przeplywomierz masowy powietrza (map sensor) powoduje gasniecie samochodu w zimne/mrozne dni, a zaraz potem blokuje ponowny rozruch, gdyz komputer poprzez jego bledne odczyty przyjmuje, ze silnik jest bardzo obciazony - na podstawie pomiarow cisnienia powietrza "komputer wie", jak bardzo obciazony jest silnik i dobiera odpowiednio sklad mieszanki w uzupelnieniu o odczyty z innych czujnikow. Dla zainteresowanych odsylam do artykulu "Przepływomierze powietrza – czyli jak zmierzyć powietrze" - http://autokult.pl/2011/04/07/przeplywo ... -powietrze

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632241 Wysłany: 20 Gru 2012, 08:30; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
mario1978, Dziękuj, fajny referacik... Mój Punciaczek jak na razie chodzi bez zarzutów... ale nie robiłem jeszcze auto-adaptacji...!!! ciekawe czy przejdzie ją? !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632242 Wysłany: 20 Gru 2012, 08:49; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
bucznet auto-adaptacje robi sie dla silniczka krokowego - post501122.html, dla tego co wyzej pisalem nie trzeba.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632248 Wysłany: 20 Gru 2012, 10:09; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Racibórz
Rejestracja: 02 Cze 2012,
Posty: 33
mario1978, tak tak wiem ale jak prędzej pisałem to pisze ze komputer niezaprogramowany, i że rozruch niedozwolony... nie mam kiedy podpiąć się... do niego i sprawdzić... czytałem te tematy które podałeś ale powiedz mi jak to z tą auto-adaptacją, bo w fes-ie pisze po angielsku a u mnie trochę ciężko z nim coś tam rozumiem ale nie do końca!

Kiedy nacisnąć przycisk auto-adaptacji?

1. przed rozgrzaniem silnika ?
2. na rozgrzanym silniku ?

bo raz piszą że przed włączeniem zimnego silnika zrobić kasowanie później czekać aż się rozgrzeje i włączy się wentylator... i zrobić 3sx4500obr/min,(to robiłem i nie migała mi kontrolka silnika!!!)

a inni piszą ze rozgrzać silnik wyłączyć zrobić kasowanie włączyć ponownie silnik aż się wentylator załączy, i zrobić 3s x 4500obr/min

a jeszcze inni pisza o odłączeniu akumulatora.... ??

szczerze ogłupiałem! Pomóż!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #632252 Wysłany: 20 Gru 2012, 13:38; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
bucznet napisał(a):
nie mam kiedy podpiąć się... do niego i sprawdzić... (...)szczerze ogłupiałem! Pomóż!
Nie widze innej mozliwosci jak, po pierwsze podpiac pod komputer, a piszesz ze nie masz kiedy tego zrobic. Po drugie sam napisales kilka mozliwosci, zepsuc nie zepsujesz cos co juz masz zepsute. W roznych wersja programu z tego co sie orientuje, byly rozne metody auto-adaptacji, oraz przy okazji rozne wersje silnikowe mialy inna metode auto-adaptacji silniczka krokowego, stad kilka roznych wpisow. Musisz po kolei robic kazda wersje auto-adaptacji, do skutku. Ktoras metoda Ci zaskoczy. Wejdz na strone http://www.download.mojakomorka.eu i pobierz sobie PDF'a z instrukcja do FES/MES - "Diagnostyka komputerowa - ALFA ROMEO, FIAT, LANCIA". Pomoze Ci to w zrozumieniu programu, jezeli masz informacje po angielsku ktorych nie potrafisz przetlumaczyc, wklej tutaj zrzut ekranu, postaramy Ci sie pomoc.

Jak pisza w innym watku nt. adaptacji w Grande Punto, wystarczy odlaczyc aku na kilka mimut, tak aby stracil pamiec i wrocil do ustawien fabrycznych, a reszta zajmie sie komputer - zacznie na nowo sie "stroic" - post632267.html#p632267. Tak samo jak kazdy samochod z fabryki ma ten sa program, potem w zaleznosci jak kto jezdzi, tak mu sie "stroi" komputer - taki skrot myslowy. Moim zdaniem to ma sens. Bo wszelkie te adaptacje i cuda-niewidy wypisywane, skoro ja czyscilem przepustnice, chyba odlaczylem akumulator (chyba, juz nie pamietam a dawno to bylo....) to mnie to nie spotkalo. To by tlumaczylo ze niektorzy nie robia wogole adaptacji.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633517 Wysłany: 18 Sty 2013, 21:21; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Coś dziwnego dzieje się z obrotami tylko na ciepłym silniku.Po dodaniu gazu obroty spadają poniżej wartości normalnej u mnie 900 i wracają spowrotem.Czy to normalne?

Film https://vimeo.com/56369983

[ Dodano: 18 Sty 2013 21:21 ]

Wymieniłem dzisiaj termostat i jest tak najbardziej ok! :D Baaardzo szybko się nagrzewa w porównaniu z poprzednim. :)

Lecz problem dalej jest z przyspieszaniem, objawy zacytuje z innego forum bo u mnie są identyczne:

[quote]
Na pierwszym biegu jest OK. Po wciśnięciu gazu do dechy przyspiesza szybko i równomiernie.
Przeanalizowałem możliwe przyczyny i wyszło mi, w kolejności od najbardziej prawdopodobnych:
1. przytakany filtr paliwa (gwałtowne dodanie gazu oznacza duże zapotrzebowanie na paliwo),
2. początek problemów z przepływomierzem (gwałtowny wzrost przepływu powietrza nie jest właściwie odbierany przez czujnik),
3. czujnik położenia przepustnicy (gdzieś wyczytałem, że odczytuje on nie tylko chwilowe położenie, ale również szybkość otwierania przepustnicy).
Świece i przewody zapłonowe chyba nie powinny mieć wpływu na słabsze przyspieszanie samochodu przy gwałtownym dodaniu gazy w stosunku do przyspieszenia przy wolniejszym wciskaniu pedału.
Acha, jeszcze jedno: efekt braku przyspieszenia przy gwałtownym dodaniu gazu jest bardziej widoczny na zimnym silniku, niż dogrzanym.
[quote]

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 6&t=116270

Ale oczywiście nie wiadomo czy problem rozwiązano, ktoś ma jakieś propozycje możeo to filtr paliwa jest do przeczyszczenia?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638941 Wysłany: 19 Sty 2013, 19:02; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
możeo to filtr paliwa jest do przeczyszczenia?
W PUNTO II filtr paliwa, to taka siateczka przy pompie paliwa, nie jest ona dostępna jako część wymienna. Chociaż spotkałem się gdzieś w necie, że taką siateczkę-filtr można było dostać. Producent założył że pompa paliwa ma służyć do końca, jednak nie wziął poprawki że u nas paliwo to już inna bajka ;) Czyszczenie pompy paliwa jest opisanie tutaj - topic8263.html Chociaż na stronie InterCars mają w ofercie filtr paliwa - http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00253.html Od mechanika usłyszałem to co na forum, że w PUNTO II filtra paliwa jako takiego nie ma.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638963 Wysłany: 19 Sty 2013, 20:15; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978, W takim razie w poniedziałek umówie się na czyszczenie filtra paliwa.Czytałem ostatnio twoje posty w, których mówisz że gaz nalezy stopniowo dodawać, w żadnym innym aucie z czymś takim się nie spotkałem.Może masz to samo co ja?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639017 Wysłany: 19 Sty 2013, 23:24; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
1. przytakany filtr paliwa (gwałtowne dodanie gazu oznacza duże zapotrzebowanie na paliwo),
Opisałem powyżej, więc pomijam.
marqq napisał(a):
2. początek problemów z przepływomierzem (gwałtowny wzrost przepływu powietrza nie jest właściwie odbierany przez czujnik),
Prosty test jak wyżej - post632217.html#p632217 FES/MES zwraca dane nt. ciśnienia powietrza, można zrobić testy w trasie, być może wyjdzie coś podejrzanego?
marqq napisał(a):
3. czujnik położenia przepustnicy
W FES/MES są wskazania procentowe, ile przepustnica się otwiera, można to sprawdzić na wyłączonym silniku w zależności od tego jak się wciska pedał przyspieszenia, jakie są odczyty kąta otwarcia przepustnicy - topic33562.html
marqq napisał(a):
Świece i przewody zapłonowe chyba nie powinny mieć wpływu na słabsze przyspieszanie samochodu przy gwałtownym dodaniu gazy w stosunku do przyspieszenia przy wolniejszym wciskaniu pedału.
Mogą mieć związek ale nie muszą. Dalej piszę o tym.
marqq napisał(a):
Acha, jeszcze jedno: efekt braku przyspieszenia przy gwałtownym dodaniu gazu jest bardziej widoczny na zimnym silniku, niż dogrzanym.
To może wskazywać na przepływomierz/czujnik temperatury zasysanego powietrza. To co piszesz ma związek z temperaturą. Chyba że świruje Ci czujnik temperatury (zielony) wkręcony w blok silnika - post348632.html#p348632.
marqq napisał(a):
mario1978, W takim razie w poniedziałek umówie się na czyszczenie filtra paliwa.
No to trochę zapłacisz, jak zauważysz na fotkach z poradnika, dużo osób krytycznie wypowiada się na temat odkręcenia zakrętki z pompy. A moim zdaniem, jak samodzielnie coś zrobisz, masz pewność że robisz to dla siebie, czytaj dobrze, po drugie będziesz wiedzieć co tam było. A tak? Możesz jedynie zaufać swojemu mechanikowi, chyba że Ci foty walnie co zrobił i co tam było. Na allegro klucze są za ok. 75 zł, chyba więcej wydasz na mechanika - http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... wa&order=p Jeżeli masz wydać na mechanika 200 zł, to lepiej kup sobie nową i wymień dla świętego spokoju - http://allegro.pl/listing.php/search?st ... nge_view=1 Masz wiele możliwości, moim zdaniem nie ma sensu mechanikowi płacić i nie mieć pewności, że i tak skończy się na kupnie nowej pompy... Kasę weźmie, pytanie czy dobrze zdiagnozuje problem? W ciemno wiadomo nie wymieniaj, ale ja bym samodzielnie wykręcał pompę, jak forumowicze piszą można to zrobić. Skoro inni to zrobili to dlaczego nie masz być kolejnym tego dowodem? Decyzja należy oczywiście do Ciebie.
marqq napisał(a):
Czytałem ostatnio twoje posty w, których mówisz że gaz nalezy stopniowo dodawać, w żadnym innym aucie z czymś takim się nie spotkałem.Może masz to samo co ja?
Miałem kiedyś, czyszczenie przepustnicy + czyszczenie przepływomierza/czujnika temperatury rozwiązały problem. Przepustnica była zasyfiona i się blokowała/zatykała/kleiła. Po drugie należy pamiętać że nasze szesnastki lubią wysokie obroty, czyli od 3000 wzwyż. Poniżej to zwykłe 1.2 8V może Cię przegonić na przyspieszeniu, jeżeli nie będziesz przekraczać 2500 obrotów na każdym z biegów ;)

Specjalnie dla Ciebie zajrzałem do DTE, co piszą nt. problemów z ciśnieniem paliwa. W skrócie, bo nie będę przepisywać późnym wieczorem książki, mam robotę do wykonania :>

Na początek zaczynamy od tego:
Sprawdzić wstępnie:
1 - stan świec i odpowiednich przewodów wysokiego napięcia;
2 - filtr powietrza
3 - czy układ zasysania powietrza nie jest uszkodzony;
4 - czy katalizator nie jest zatkany.

W zależności od tego czy wykryto problemy z powyższym, przechodzi się do dalszej szczegółowej diagnostyki wykrytych problemów. Jeżeli nie wykryto problemów z powyższym, potem lecą testy examinerem, czyli przyrządem diagnostycznym. Nie wiem na ile FES/MES zwraca danych dotyczących ciśnienia paliwa/dawkowania/itp. Temat do rozwinięcia.

Jeżeli nadal są problemy, ma to związek z ciśnieniem paliwa:
1 - ciśnienie paliwa niewystarczające - zawór zatkany. Rozwiązanie: wymienić korek zbiornika.
2 - niskie ciśnienie paliwa - regulator ciśnienia uszkodzony. Rozwiązanie: wymienić kompletną pompę.
3 - niskie ciśnienie paliwa - pompa uszkodzona. Rozwiązanie: wymienić kompletną pompę.
4 - niskie ciśnienie paliwa - filtr zatkany. Rozwiązanie: wymienić kompletną pompę.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639451 Wysłany: 21 Sty 2013, 20:28; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Dziś odłączyłem przepływomierz, obroty nie wkręcają się juz nie tak ospale.Ale też po wciśnięciu gazu coś dalej go dusi, ponadto na odłączonym przepływomierzu obroty spadają do wartości 500. Nagrałem film z pracy na odłączonym przepływomierzu:

http://www.youtube.com/watch?v=YW-BIM14roQ

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639529 Wysłany: 21 Sty 2013, 23:28; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
ponadto na odłączonym przepływomierzu obroty spadają do wartości 500.
Na odłączonym przepływomierzu leje bogatą mieszankę, dlatego jest żwawszy. Za trzymanie obrotów na luzie odpowiada silniczek krokowy. Tyle że jest on niewyjmowalny, nie można go wyczyścić. Są odważni co go rozbierają - http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284382649 Można spróbować wlać czarnego STP do czyszczenia wtrysków, on powinien dotrzeć do tego syfu.

Nie wiem czy marqq czyściłeś przepustnicę, bo tutaj bucznet pisał że to zrobił - post631082.html#p631082. Jeżeli nie czyściłeś przepustnicy, zrób to.

Może być również czujnik TPS, potencjometr przepustnicy padnięty - http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/na ... dlowo.html. W skrócie, wszystko co ma związek z przepustnicą, pedałem gazu.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639739 Wysłany: 22 Sty 2013, 18:51; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
mario1978 napisał(a):
marqq napisał(a):
ponadto na odłączonym przepływomierzu obroty spadają do wartości 500.
Na odłączonym przepływomierzu leje bogatą mieszankę, dlatego jest żwawszy. Za trzymanie obrotów na luzie odpowiada silniczek krokowy. Tyle że jest on niewyjmowalny, nie można go wyczyścić. Są odważni co go rozbierają - http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284382649 Można spróbować wlać czarnego STP do czyszczenia wtrysków, on powinien dotrzeć do tego syfu.

Nie wiem czy marqq czyściłeś przepustnicę, bo tutaj bucznet pisał że to zrobił - post631082.html#p631082. Jeżeli nie czyściłeś przepustnicy, zrób to.

Może być również czujnik TPS, potencjometr przepustnicy padnięty - http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/na ... dlowo.html. W skrócie, wszystko co ma związek z przepustnicą, pedałem gazu.


Przepustnice czyściłem. Ale ostatnio, po dynamiczniejszej jeździe było czuć olej w środku(kapał na kolektor wydechowy).To ja od razu do mechanika, bo stan oleju na minimum, okazało się że śruba od głowicy była nie dokręcona(można było palcem krecić śrubą) i olej przez śrube kapał.Dokręcenie śruby załatwiło sprawe :eye:
Co ciekawe, po odłączeniu rury do filtra powietrza, zauważyłem dość znaczną ilość oleju na przepustnicy i rurze, wiec wytarłem ale problem braku mocy do 2500obr dalej sie pojawia tylko na rozgrzanym silniku.

Znalazłem temat, w którym ktoś miał podobny objaw ale temat not solved viewtopic.php?t=17147&view=next

I teraz pytanie, czy katalizator może mieć na to wpływ? Komputer nie wyrzuca żadnego błędu, aktualny przebieg to 169300tyś

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639902 Wysłany: 23 Sty 2013, 09:34; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
czy katalizator może mieć na to wpływ?
Oczywiście, że to jedna z możliwych przyczyn - http://www.motofakty.pl/artykul/zatkany ... zator.html
marqq napisał(a):
Komputer nie wyrzuca żadnego błędu
I nie wyrzuci dopóki całkowicie szlag nie trafi katalizatora. Jak na razie jego parametry pracy mieszczą się w granicach normy, więc błędu nie zwraca. Proponuję Ci podjechać na analizę spalin, będziesz mieć pewność, czy katalizator dobrze pracuje - http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... 583310,324
marqq napisał(a):
aktualny przebieg to 169300tyś
Przebieg nie musi być regułą, można równie dobrze zajechać każde auto z każdym przebiegiem, nawet te z niskimi przebiegami.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #641623 Wysłany: 29 Sty 2013, 14:23; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
No i przyczyna zdiagnozowana, jak wyczycić krokowca w przepustnicy 1.2 16v, bo w 8v widać od razu, zaś w 16v nie wiadomo?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
 
 Post #641636 Wysłany: 30 Sty 2013, 15:54; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marqq napisał(a):
No i przyczyna zdiagnozowana
Silniczek krokowy? O którym wcześniej wspominałem?
mario1978 napisał(a):
Za trzymanie obrotów na luzie odpowiada silniczek krokowy. Tyle że jest on niewyjmowalny, nie można go wyczyścić.
Powyżej w poście - post639529.html#p639529 ?
marqq napisał(a):
jak wyczycić krokowca w przepustnicy 1.2 16v, bo w 8v widać od razu, zaś w 16v nie wiadomo?
W PUNTO II podobno nie da się go wyczyścić, jest zintegrowany z przepustnicą - http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284382649 Jeżeli wprowadzam w błąd, proszę mnie poprawić.

Więcej informacji również tutaj - topic28754.html

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #642762 Wysłany: 02 Lut 2013, 18:18; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 80 Szarpie po rozgrzaniu i traci moc.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: WWL/Zielonka
Rejestracja: 26 Sie 2012,
Posty: 169
Dzisiaj podpiełem znowu kropa pod FESa i błędów żadnych brak, jedynie te P0139 Stored. Nieraz podczas jazdy w korku mignie lampka pod obrotomierzem taka żółta, do tego podczas ruszania bieg 1 potem 2 i nagle czerwone światło trzeba hamować, wiec hamulec potem sprzęgło a obroty w tym czasie spadają do wartości przeważnie 500 lub nawet ostatnio mniej. Czy konieczna jest w tym wypadku wymiana przepustnicy? Czy jak kupie używana z Allegro, to problem rozwiąże czy pogorszy?

Licze na wasze sugestje :?

_________________
GP 1.9 Sport 160Ps 370Nm i Punto II
Image
Show Car Shine 692 758 435


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 53 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO