|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 05:03
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
raiden_13 |
#623321 Wysłany:
25 Lis 2012, 21:01; Temat postu: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
Dzisiaj spotkała mnie jak na złość niemiła niespodzianka. Auto stało od soboty pod chmurką, 3 dni był mróz, ale ubiegłej nocy już nie. Rano odpaliłem auto, obyło się to bez większych perturbacji, załapał od pierwszego strzału i jako, że czekałem na kogoś silnik pracował. Na początku chodził na ok 1200 obrotach, po chwili zszedł na ok 800-900 (tak jak standardowo na jałowym) i niestety po kilku minutach kropek zaczął szaleć - wskazówka obrotomierza zaczęła nieznacznie podnosić się i dużo bardziej opadać, aż silnik zaczął przerywać i zgasł. Odpaliłem ponownie, też bez problemów, ale obroty już od początku skakały, więc potrzymałem go trochę dłużej na gazie. Puściłem i jakby na chwilę się ustabilizował po czym ponownie sfixował. I niestety kolejne próby zakończyły się tak samo. Podpowiedzcie od czego zacząć żeby go cudownie uzdrowić, może ktoś miał podobny problem?? Dodam, że to CVT (automat) i niestety nie da rady nawet ruszyć z miejsca, bo jak puszcze gaz i wcisnę hamulec żeby zmienić bieg (R lub D) to gaśnie. Kontrolki na desce niby ok, nie zauważyłem żadnej choinki, przygaszania itp.
[ Dodano: 25 Lis 2012 21:01 ]
Widzę, że nikt nie ma/miał podobnego problemu?? Dodam, że auto zachowuje się dziwnie (trzęsie, tak jakby nie pracowały wszystkie cztery cylindry, obroty biegu jałowego falują, spadają aż silnik gaśnie) w zasadzie tylko po dłuższym postoju, albo po mrozie. Trzeba wówczas odpalić (odpala bez problemu) i niestety trzymać na lekkim gazie (1200-1500 obrotów), aż do momentu zagrzania się silnika (ładnych parę minut). Wtedy obroty stabilizują się i problem znika. Nie mam pomysłu co to może być, że taka akcja występuje tylko na zimnym silniku, a po rozgrzaniu wszystko hula. FES nie pokazuje żadnych błędów, żadnych kontrolek typu marchewka itp. Jak np. jednego dnia jeżdżę i nocą nie ma mrozu, to kolejnego dnia jest ok, trzyma obroty na jałowym i nic się nie dzieje. Tak więc na pewno problem występuje tylko po dłuższym postoju albo mrozie. Jakiś czujnik temperatury??
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
|
|
|
BogdanK |
#627854 Wysłany:
25 Lis 2012, 23:57; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
raiden_13 napisał(a): Jakiś czujnik temperatury?? Opisane objawy sugerują w pierwszej kolejności na niesprawny czujnik temperatury.
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
raiden_13 |
#627892 Wysłany:
26 Lis 2012, 09:15; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
BogdanK napisał(a): niesprawny czujnik temperatury. czujnik temperatury powietrza?? gdzie on jest zlokalizowany w 16V?? orientujesz się może??
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#627894 Wysłany:
26 Lis 2012, 09:34; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
raiden_13 napisał(a): gdzie on jest zlokalizowany w 16V?? orientujesz się może?? Przerabialem ten temat. Po pierwsze podpiecie pod kompa. Prawdopodobnie bedziesz miec bledy, np. takie jakie ja mialem tutaj przez zime szukaj rysunku z bledem "P1691 - Awaryjne odciecie przez sterownik". post623853.html#p623853Po drugie czujnik temperatury plynu chlodzacego jest zielony, wkrecony w blok silnika - post623005.html#p623005 Cytuje fragment Cytuj: jarekja napisał(a): przesyłam skan z diagnostyki co wyszło Załącznik:
diagnostyka punto.jpg [ 27.85 KiB | Obejrzany 6947 razy ]
Masz do wymiany czujnik temperatury plynu chlodzacego, prosta sprawa. Czujnik kupujesz i wymieniasz samodzielnie - potrzebny dlugi, gleboki klucz nasadowy, chyba 15 o ile pamiec mnie nie myli - np. taki http://allegro.pl/listing.php/search?st ... 31&order=p. Tematy do przeczytania post599941.html#p599941 oraz post569772.html#p569772. Co do wypadania zaplonow pisalem tutaj topic33647.html Czujnik zielony lokalizacja - post348716.html Jak wyglada taki czujnik i ile kosztuje (zielony) znajdziesz sobie tutaj http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujni ... 02809.htmlraiden_13 napisał(a): Dodam, że auto zachowuje się dziwnie (trzęsie, tak jakby nie pracowały wszystkie cztery cylindry, obroty biegu jałowego falują, spadają aż silnik gaśnie) w zasadzie tylko po dłuższym postoju, albo po mrozie. Przeplywomierz masowy powietrza, czujnik temperatury zasysanego powietrza. To dwa podejrzane czujniki. Jezeli sa nieszczelne/uszkodzone objawiaja sie wlasnie takimi problemami. Rozwiazaniem jest wyczyszczenie/wysuszenie czujnika, prawdopodobnie zbiera Ci sie w nim wilgoc, ktora w mrozne dni robi sie jak brylka lodu. Dopoki nie rozpusci sie brylka lodu/wilgoc i nie przepali w silniku (piszesz o tym, ze nie pali na wszystkie cylindry/szarpie) problem nie ustapi. Przerabialem to, nielatwo bylo do tego dojsc, metoda prob-bledow udalo mi sie zlokalizowac zrodlo problemow Przeplywomierz znajdziesz na rysunku oznaczony jako 3 - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1 a jego zdjecie np. tutaj - http://autowak.com.pl/Start.asp?WCU=~TUoxMC4zMDkx
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
raiden_13 |
#627905 Wysłany:
26 Lis 2012, 09:56; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
mario1978 napisał(a): Przerabialem ten temat. Po pierwsze podpiecie pod kompa. Prawdopodobnie bedziesz miec bledy... "P1691 - Awaryjne odciecie przez sterownik". Właśnie, że u mnie FES nie pokazał żadnych błędów. Podepnę jeszcze raz, może tym razem coś zapisał. mario1978 napisał(a): Po drugie czujnik temperatury plynu chlodzacego jest zielony, wkrecony w blok silnika... Przeplywomierz masowy powietrza, czujnik temperatury zasysanego powietrza. To dwa podejrzane czujniki. Po wymianie tych czujników konieczne jest jakieś strojenie?? Czy na zasadzie odkręć -> zakręć nowy -> działa.
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#627914 Wysłany:
26 Lis 2012, 10:27; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Czujnik zasysanego powietrza wykrecasz/czyszcisz/suszysz i wkrecasz z powrotem. Nie potrzeba go stroic. Nawet jakby go nie bylo/byl uszkodzony to komputer przyjmuje wartosci usrednione, tez powinien dzialac. Musisz z tymi czujnikiem sie pobawic. Czujniki nie zawsze Ci zwroca blad, gdyz jak to czujniki, maja jakis tam zakres dzialania i jezeli ich wskazania choc bledne, ale mieszcza sie w zakresie dopuszczalnym, nie beda zwracac bledow. Co najwyzej komputer zle bedzie dawkowac mieszanke, na podstawie ich zlych odczytow, ale mieszczacych sie w zakresie ich dzialania. Tutaj roberto121 tez mial problem z przeplywka/zarowem EGR w 1.9 JTD, zobacz jak on to zdiagnozowal - post627425.html#p627425Jezeli masz mozliwosc zapakorwania samochodu na noc w cieplym/ogrzewanym garazu, sprobuj tego rozwiazania, aby wykluczyc ze wilgoc/przymrozki cos Ci "zamrazaja" w czujnikach/ukladach samochodu. Jezeli po takiej cieplej nocy odpali bez problemu, duze prawdopodobienstwo, ze moze Ci gdzies sie wilgoc zbierac/zamrazac - pytanie bedzie, gdzie?
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
raiden_13 |
#627942 Wysłany:
26 Lis 2012, 11:54; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntomaniak |
|
Imię: raiden_13
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 27 Lip 2011, Posty: 97
|
mario1978 napisał(a): Czujnik zasysanego powietrza wykrecasz/czyszcisz/suszysz i wkrecasz z powrotem. Czym to wyczyścić?? Można benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem pomerdać??
_________________ Fiat Punto II 1.2 16V ELX CVT '00
|
|
Góra |
|
|
mario1978 |
#627948 Wysłany:
26 Lis 2012, 12:31; Temat postu: Re: kropek gaśnie po pownym czasie od uruchomienia |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Benzyna ekstrakcyjna + pedzelek. Szybko odparuje. Niech sobie porzadnie wyschnie.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|