|
Obecny czas: 04 Maj 2025, 06:50
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Kalinowcyk |
#609731 Wysłany:
05 Wrz 2012, 15:08; Temat postu: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Witam. Na początek chciałem się przywitać, jako że jestem nowy na forum.
Teraz mój problem. Od czasu do czasu samochód w trakcie jazdy nagle zaczyna się dusić. Wygląda to tak, jakby nie palił na wszystkie cylindry. Czasami trwa to kilka sekund, czasami dłużej. Czasami pomaga przegazowanie samochodu, czasami zgaszenie silnika i odpalenie na nowo, a czasami po prostu trzeba poczekać.
Wymieniłem świece i kable zapłonowe, ale objawy nie ustały. Zdarzają się raz w tygodniu, czasem rzadziej. Domyślam się, że powodem mogą być: cewki wysokiego napięcia, ECU, może filtr paliwa. Pytanie, jak najłatwiej sprawdzić dwie pierwsze opcje.
A może są jeszcze jakieś inne elementy, które powinienem wziąć pod uwagę?
Dodam, że byłem już z tym u mechanika, ale akurat w tym momencie silnik działał bez zarzutu, więc mechanik nie był w stanie nic powiedzieć. Domyślam się, że można by zrobić diagnostykę komputerową. Ile może ona mnie kosztować? A może bardziej opłaca się zakupić prywatny interfejs i oprogramowanie?
I jeszcze jedno pytanie: czy przez powtarzanie tego problemu co jakiś czas jakoś znacząco szkodzę silnikowi? Czy może to grozić jakimiś poważniejszymi usterkami?
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Ostatnio edytowany przez Kalinowcyk, 06 Wrz 2012, 12:23, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nasa |
#609733 Wysłany:
05 Wrz 2012, 15:30; Temat postu: Re: Dziwne zachowanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kuba
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice/Opole Rejestracja: 14 Cze 2011, Posty: 336 Pomógł: 3
|
podpięcie do kompa to podstawa. Koszt własnego interfejsu jest niewielki. Teraz radziłbym napisać do kogoś z Twojego miasta/województwa kto ma kabelek, podjechać i sprawdzić
_________________ Alfa Romeo 156 1,9jtd 2000r
|
|
Góra |
|
 |
_wladimir_ |
#609737 Wysłany:
05 Wrz 2012, 15:47; Temat postu: Re: Dziwne zachowanie |
|
 |
Moderator |
 |
Imię: janek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 85KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CTR / CT Rejestracja: 19 Sie 2008, Posty: 3780 Pomógł: 5
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#609742 Wysłany:
05 Wrz 2012, 16:00; Temat postu: Re: Dziwne zachowanie |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
nasa napisał(a): podpięcie do kompa to podstawa. Koszt własnego interfejsu jest niewielki. Temat "Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów." - a poradnik napisany w zwiazku z tym tematem znajdziesz pod adresem "FIAT PUNTO II - Diagnostyka komputerowa" - http://www.download.mojakomorka.eu/1_fi ... erowa.htmlnasa napisał(a): Teraz radziłbym napisać do kogoś z Twojego miasta/województwa kto ma kabelek, podjechać i sprawdzić Jak jestes z okolic Katowic (Ligota - Eurocentrum) lub Siemianowic Slaskich, to Ci moge podpiac pod komputer. Kalinowcyk napisał(a): Witam. Na początek chciałem się przywitać, jako że jestem nowy na forum. Wpisz sie do ksiegi na stronie topic9-775.htmlKalinowcyk napisał(a): Teraz mój problem. Od czasu do czasu samochód w trakcie jazdy nagle zaczyna się dusić. Wygląda to tak, jakby nie palił na wszystkie cylindry. Przejrzyj watek, mialem podobne objawy, padnieta byla sonda lamba, zbyt bogato tryskaly wtryski - "Wypadanie zapłonów - świece NGK - nieodpowiedni model?!" - post551079.html
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
domin45670 |
#609798 Wysłany:
05 Wrz 2012, 20:16; Temat postu: Re: Dziwne zachowanie |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 25 Maj 2008, Posty: 14400 Pomógł: 128
|
Kalinowcyk, co dziwne zachowanie? Czego dziwne zachowanie? Nazwa tematu nie streszcza problemu, proszę poprawić. Jako nowy na forum powinieneś mieć zaakceptowany przez siebie regulamin w małym palcu.
_________________ PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 128 000 km GRIGIO STEEL Gorąca Szesnastka Club
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#609941 Wysłany:
06 Wrz 2012, 12:46; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Co do tematu wątku, to przepraszam za niedociągnięcie. Już poprawiłem. Mam nadzieję, że teraz jest OK.
Generalnie muszę na początek poczytać poradnik na temat swojego interfejsu. Na pewno w przyszłości się przyda, więc warto tym tematem się zainteresować. Do Katowic/Siemianowic kawałek mam (jestem z Tarnowskich Góry), więc póki co wstrzymam się z podjechaniem. Jak w najbliższym czasie nic się nie wyjaśni, to pewnie się przypomnę.
Jeśli chodzi o sondę lambda, wydaje mi się, że dodatkowymi objawami byłoby wysokie spalanie, a te póki co mam w normie. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić.
Generalnie poza odczytaniem błędów z ECU chyba będę musiał zainwestować w cewki. Może to pomoże. Czy możecie mi doradzić, jakie wybrać?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#609954 Wysłany:
06 Wrz 2012, 14:21; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Kalinowcyk napisał(a): Jeśli chodzi o sondę lambda, wydaje mi się, że dodatkowymi objawami byłoby wysokie spalanie, a te póki co mam w normie. Jeśli się mylę, proszę mnie poprawić. Niekoniecznie, to tylko jeden z objawow, ktory nie musi wystapic. U mnie nie bylo podwyzszonego spalania, a pierwsza sonda lambda (regulacyjna) byla padnieta - dokladniej grzalka sondy. Dla zainteresowanych "Sonda lambda – problemy i skutki awarii" - http://autokult.pl/2011/08/17/sonda-lam ... tki-awarii
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#609996 Wysłany:
06 Wrz 2012, 18:42; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Analizuję teraz wspomniany wcześniej poradnik dotyczący zakupu interfejsu diagnostycznego. Patrzę na tabelkę "Fiat Punto II 1.2 8V. Rozumiem, że w moim przypadku interesują mnie następujące opcje: Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection, ewentualnie Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Injection (Outside EU version). Wynika z tego, że potrzebuję interfejsu KL, ELM, oraz OBDKey czyli Interfejs KKL/VagCom z ADAPTEREM 1, Interfejs ELM 327 v1.3+ bez adaptera (niemodyfikowany) oraz Interfejs OBDKey 1.40 bez adapteru (niemodyfikowany). Dobrze rozumiem, że aby zdiagnozować moją usterkę, potrzebuję aż trzech interfejsów? Czy może potrzebuję jednego ze wskazanych interfejsów? Jeżeli tak, to jak ustalić, jakiego? Jeżeli powyższe się zgadza, to analogicznie dla pierwszego interfejsu coś takiego by się nadało: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-409 ... 19419.html ? A dla drugiego i trzeciego coś takiego? http://allegro.pl/kb3a-kabel-diagnostyc ... 67129.htmlEDIT http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.htmlSkoro na liście obsługiwanych modeli tego interfejsu jest Punto 99 1.2 8V, to wydaje mi się, że będzie on dla mnie odpowiedni. Proszę o potwierdzenie, że dobrze myślę, lub wyprowadzenie mnie z błędu...
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#610036 Wysłany:
06 Wrz 2012, 21:24; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Kalinowcyk napisał(a): Wynika z tego, że potrzebuję interfejsu KL, ELM, oraz OBDKey czyli Interfejs KKL/VagCom z ADAPTEREM 1, Interfejs ELM 327 v1.3+ bez adaptera (niemodyfikowany) oraz Interfejs OBDKey 1.40 bez adapteru (niemodyfikowany). Moze zacytuje kilka zdan z poradnika, wnioski same sie nasuwaja: Cytuj: Przykład 2: FIAT PUNTO II 1.2 8V Na podstawie legendy oznaczeń i symboli, z powyższego zestawienia wynika, że do pełnej diagnostyki komputerowej, wymagany jest interfejs KKL/VagCom oraz ELM 327. Dzięki nim będzie można diagnozować ECU silnika, ABS, poduszki powietrzne, oraz urządzenia podłączone do magistrali CAN. Jak napisałem wcześniej, kolorem czerwonym autor programu zaznaczył, które systemy pokładowe możemy diagnozować, wyłącznie zarejestrowaną wersją programu. Gdzie tu adapter 1? Wskazalem taki przyklad w poradniku, bo to najczesciej pojawialo sie w pytaniach. Strona 3 poradnika. EDIT: moj blad, nie dopisalem informacji, ze VAGKKL z przelacznikiem nie wymaga zadnego adaptera. Juz poprawiam dokument, dziekuje ze to opisales z punktu widzenia laika, bardzo wazna uwaga  Kalinowcyk napisał(a): Dobrze rozumiem, że aby zdiagnozować moją usterkę, potrzebuję aż trzech interfejsów? Czy może potrzebuję jednego ze wskazanych interfejsów? Jeżeli tak, to jak ustalić, jakiego? Wystarczy Ci jeden VAGKKL bez zadnego adaptera. W poradniku na samym koncu "Rozdział 4 – Wykaz przetestowanych interfejsów diagnostycznych" juz jest wskazane, ze Qbass potwierdzil dzialanie tego zestawu w PUNTO II 1.2 8V. Kalinowcyk napisał(a): Jeżeli powyższe się zgadza, to analogicznie dla pierwszego interfejsu coś takiego by się nadało: http://allegro.pl/interfejs-vag-kkl-409 ... 19419.html ? Nie do konca jestem pewien, niby tak, ale na zdjeciu nie ma przelacznika. Stad ta cena taka niska... Do tego pewnie bys musial miec wszystkie 3 adaptery, w zaleznosci co chcesz diagnozowac. To "czysty VAG KKL". Ten co w poradniku trzeba szukac, sprawdzony VAGKKL z przelacznikiem "3 w 1", dedykowany dla programu FiatEcuScan/MultiEcuScan. Kalinowcyk napisał(a): Jak wynika z tabelki, wg odczytanej legendy, ELM sluzy w PUNTO II 1.2 8V do spraw "elektrycznych", podlaczenia sie do urzadzen dzialajacych w sieci CAN. VAGKKL podlaczysz sie do silnika, ABS i poduszek powietrznych. ELMem do pozostalych rzeczy opisanych w tabelce. Kalinowcyk napisał(a): http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html Dokladnie taki VAGKKL z przelacznikiem  Prosze jak dobrze odrobiles zadanie domowe, z pomoca poradnika  Jezeli cos sprawia problemy z poradnikem, napiszcie do mnie, co mam zmienic. Chce aby byl mozliwie NAJPROSTSZY w czytaniu, a jednoczesnie wyjasnil najwazniejsze rzeczy.... Kalinowcyk napisał(a): Skoro na liście obsługiwanych modeli tego interfejsu jest Punto 99 1.2 8V, to wydaje mi się, że będzie on dla mnie odpowiedni. Proszę o potwierdzenie, że dobrze myślę, lub wyprowadzenie mnie z błędu... Potwierdzam, bedzie dzialac powyzszy z VIAKEN'a z linku z poradnika. Kabelkiem bedziesz mogl np. zdiagnozowac sondy lambda, strona 27 "3.4.6 Okno "Wykres". Wyprzedze temat, jak znajdziesz bledy w swojej kropce, zapoznaj sie z tym poradnikiem "System OBD" - http://www.download.mojakomorka.eu/2_system_obd.html Znajdziesz tam kody OBD, wraz z polskim opisem najczesciej spotykanych. Pod adresem www.download.mojakomorka.eu znajdziesz inne publikacje, z czasem beda pojawiac sie kolejne, oraz uzupelnienia obecnych.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#610048 Wysłany:
06 Wrz 2012, 21:29; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Wielkie dzięki. W takim razie jutro zamawiam interfejs. Mam nadzieję, że uda mi się za jego pomocą coś ustalić. Tak na marginesie: czy za pomocą multiecuscan jestem w stanie zdiagnozować usterki cewki wysokiego napięcia? Odnośnie poradnika, moim zdaniem niezbyt czytelne są tabelki, a konkretnie prezentacja interfejsów dla odpowiednich modeli i ich modułów sterowania. Dlaczego dla mojego modelu (Punto 99 1.2 8V), przy module Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF EOBD Injection widnieją oznaczenia trzech interfejsów: KL, ELM, OBDKey? Z powyższych odpowiedzi wynika (w mojej opinii), że wystarczyło by tam napisać KL i wtedy jednoznacznie byłoby wiadomo, że do diagnostyki tego modułu wystarczy wskazany interfejs. Jeżeli mój tok rozumowania jest błędny, proszę o naprostowanie  Poza tym reszta poradnika świetna. Bardzo się przydaje dla takich laików, jak ja. Jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdrawiam.
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#610054 Wysłany:
06 Wrz 2012, 22:58; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Kalinowcyk napisał(a): Tak na marginesie: czy za pomocą multiecuscan jestem w stanie zdiagnozować usterki cewki wysokiego napięcia? Jak pisze w poradniku, funkcje programu roznia sie od tego, na ile modul samochodu pozwala. Starsze moduly pozwalaja mniej diagnozowac problemow, anizeli najnowsze super systemy pokladowe  Diagnostyka cewek jest tu - post386667.html#p386667Kalinowcyk napisał(a): Odnośnie poradnika, moim zdaniem niezbyt czytelne są tabelki(...) Przyjrze sie temu i poprawie, jezeli faktycznie cos zostalo zle wyjasnione, ja pisalem go z duzym "bagazem doswiadczen", wiec ktos kto sie nie zna, jest najlepszym recenzentem i opiniotworca. Niejeden kto musial obronic prace dyplomowa, wylozyl sie, bo ten z drugiej strony nie zrozumial tego, co rozumial piszacy he... Taka analogia do Twoich slow. Kalinowcyk napisał(a): Poza tym reszta poradnika świetna. Bardzo się przydaje dla takich laików, jak ja. Dziekuje! Beda kolejne, zycie pokaze kiedy i co. Zapoczatkuje nowy watek na forum, odnosnie oprogramowania diagostycznego, jakiego uzywaja serwisy samochodowe i hurtownie/sklepy motoryzacyjne. To tez duzo Wam pomoze w diagnostyce samochodowej, jak rowniez pozwoli szybko i latwo znalezc czesc, rowniez zamienniki. Ale o tym... we wlasciwym czasie, chce dobrze to opisac  EDIT: tak jak obiecalem, zamiescilem nowy watek "Oprogramowanie diagnostyczne, katalogi części - CD/DVD" - topic37769.html Zapraszam!
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#610121 Wysłany:
07 Wrz 2012, 07:38; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Jeszcze jedno pytanie odnośnie interfejsu. Gdzie w samochodzie znajduje się gniazdo, do którego interfejs jest podłączany? Jak najłatwiej je zlokalizować?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#610128 Wysłany:
07 Wrz 2012, 08:30; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#611221 Wysłany:
11 Wrz 2012, 21:05; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Historii ciąg dalszy. Po podłączeniu komputera widoczny był błąd cewki B. Po wymianie cewki błąd nie zniknął. Auto dalej pali na dwa cylindry. Zamiana cewek - efekt ten sam - dalej wg ECU uszkodzona cewka B. Wychodzi na to, że cewka jest OK.
Jeśli dobrze rozumiem, wszystko wskazuje na to, że padł ECU. Jakie mam dalej możliwości? Ile mnie będzie kosztować wymiana ECU? Wymieniać na nowy czy używany? A może oznacza to jeszcze co innego? Może mogą być inne powody problemów?
Za wszelkie rady z góry dzięki.
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#611222 Wysłany:
11 Wrz 2012, 21:15; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
@Kalinowcyk zajrzyj tutaj "Fiat Punto 2001 1.2 8V Błąd P0351" - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1823417.html problem goscie juz przerabiali. Cytuje fragment z dyskusji Cytuj: Ja stawiam na centralkę zapłon-wtrysk.Palenie na dwa gary to typowy objaw. Dzwon do tego gościa tam dowiesz sie wszystkiego i kup nową centrale. Poczytaj dokladnie, masz rozwiazanie 
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#611231 Wysłany:
11 Wrz 2012, 21:29; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Pisząc "masz rozwiązanie" masz na myśli wymianę ECU, czy może jest duża szansa, że tak, jak w tamtym przypadku, problemy mogą być na wtyczce/przewodach ECU -> cewka?
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#611235 Wysłany:
11 Wrz 2012, 21:37; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
Moj skrot myslowy, masz odpowiedz jak sie do tego zabrac. Dyskusja jest dluga, wiec musisz dokladnie przeczytac. Rozwiazanie to albo usuniecie problemu z wtyczka do ECU, lub samym ECU. Pytasz sie wczesniej o tematy zwiazane z ECU, w tamtej dyskusji sa one rowniez "na tapecie". Cytuje fragment Cytuj: Wiązka raczej rzadko pada - ale warto ją sprawdzić. Tu masz firmę która naprawia te centralki i sprzedaje nowe/regenerowane: http://www.kocar.com.pl/Wystarczy ze zadzwonisz np. do wspomnianego na forum KOCAR, czy do innych firm zajmujacych sie naprawa ECU, bedziesz wiedzial ile kosztuje taka usluga. Przytoczony link do forum powinien Ci pomoc w rozwiazaniu problemu.
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#612763 Wysłany:
17 Wrz 2012, 09:27; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Dla zainteresowanych: skończyło się na wymianie ECU - auto działa bez zarzutu.
|
|
Góra |
|
 |
jarekja |
#619690 Wysłany:
15 Paź 2012, 19:54; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Paź 2012, Posty: 4
|
Witam! jaki był kolego koszt wymiany??
mam chyba podobny problem z tym ze najpierw zapaliła mi sie bursztynowa kontrolka silnika, komputer pokazał błedy wymienili mi swiece i przewody skasowali błędy i tyle
Mam wrazenie ze za pare chwil znowu bedzie to samo poniewaz jak auto stoi na zalaczonym silniku mam wrazenie jakby go podbijało tak nie równo chodzi a na biegu 1,2,3 nie dodajac gazu lub bardzo delikatnie dajac i puszczajac zaraz szarpie autem.
|
|
Góra |
|
 |
Kalinowcyk |
#619829 Wysłany:
16 Paź 2012, 07:55; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Wrz 2012, Posty: 10
|
Koszt samego ECU wyniósł mnie jakoś 750 zł. Do tego mój mechanik doliczył mi koszty jego sprowadzenia oraz montażu - razem 870 zł.
ECU był zakupiony u wymienianego już na różnych forach gościa z Tychów.
|
|
Góra |
|
 |
jarekja |
#622917 Wysłany:
29 Paź 2012, 22:26; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Paź 2012, Posty: 4
|
Witam ponownie i prosze doswiadczonych o jakies sugestie, tak jak przypuszczałem minął ponad miesiąc i znowu to samo kontrolka sie dzis zapaliła, przesyłam skan z diagnostyki co wyszło moze komus to cos powie, tak jak pisałem wczesniej swiece i przewody wymienione skasowali błędy i był spokój jaki ponad miesiąc a dzis to samo, prosze o jakas porade, jestem z Żor. czy to rzeczywiscie ECU ? moze cos innego? Załącznik:
Komentarz do pliku: diagnostyka z komputera
diagnostyka punto.jpg [ 27.85 KiB | Obejrzany 11609 razy ]
|
|
Góra |
|
 |
mario1978 |
#623005 Wysłany:
30 Paź 2012, 14:16; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011, Posty: 1063 Pomógł: 33
|
jarekja napisał(a): kontrolka sie dzis zapaliła zolta mrugajaca "check engine" jarekja napisał(a): swiece i przewody wymienione skasowali błędy i był spokój jaki ponad miesiąc a dzis to samo Bo przez miesiac nie panowaly temperatury w okolicach zera stopni. Bylo w miare cieplo i sucho. Przy okazji wymiany swiec i przewodow powinno sie diagnozowac cewki zaplonowe, do pelni szczescia. Byc moze przewody i swiece miales dobre, zrobili "po najmniejszej linii oporu". Dzisiaj mechanicy nie diagnozuja, ale wymieniaja pol samochodu, w sumie sie nie dziwie - nie ich kasa he... Ja zanim cos wymienie, diagnozuje aby miec 100% pewnosci, ze dana czesc jest do wymiany. Chyba ze mam sponsora, ktory bedzie placic za "wymiane czesci do skutku". jarekja napisał(a): czy to rzeczywiscie ECU ? moze cos innego? Nie, ECU masz w porzadku. jarekja napisał(a): przesyłam skan z diagnostyki co wyszło Masz do wymiany czujnik temperatury plynu chlodzacego, prosta sprawa. Czujnik kupujesz i wymieniasz samodzielnie - potrzebny dlugi, gleboki klucz nasadowy, chyba 15 o ile pamiec mnie nie myli - np. taki http://allegro.pl/listing.php/search?st ... 31&order=p. Tematy do przeczytania post599941.html#p599941 oraz post569772.html#p569772. Co do wypadania zaplonow pisalem tutaj topic33647.html Czujnik zielony lokalizacja - post348716.html Jak wyglada taki czujnik i ile kosztuje (zielony) znajdziesz sobie tutaj http://www.iparts.pl/auto-czesci/czujni ... 02809.htmlJezeli nadal bedziesz miec "mruganie" check engine, sprawdz cewki zaplonowe, byc moze cewki zaplonowe sa tez do wymiany - post386667.html#p386667 Jezeli i to nie pomoze, to trzeba szukac przetarc, wilgoci w ukladzie zaplonowym. Dzieje sie to zawsze wtedy, kiedy elektryka dostanie wilgoci. Wtedy iskra nie jest na swiecy, i masz wypadniecie zaplonu, taki skrot myslowy - "Jakie są przyczyny wypadania zapłonu?" - http://spec.pl/motoryzacja/naprawa-i-ek ... ia-zaplonuInna sprawa to sonda lambda, ta pierwsza regulacyjna, wpieta w kolektor. Moze rowniez powodowac wypadanie zaplonow, kiedy jest bogata mieszanka. Musisz rowniez ja zdiagnozowac - czy dziala prawidlowo. Sonda lambda posiada podgrzewacz, ktory jak nie dziala to wtedy sonda lambda nie dziala poprawnie - wiecej tutaj topic30224.html. Podgrzewacz jest po to, aby w zimie, w mrozne dni kiedy sonda lambda nie zostanie ogrzana, jej ogrzaniem zajmuje sie elektryczna grzalka. Idzie zima i wilgoc. A zima ujawnia wszelkie bolaczki samochodow niestety  Diagnostyka sondy lambda, rozpocznij czytanie od tego post610198.html#p610198 i to http://www.autotechnikaekspert.republik ... .htm#SondaDobra rada, zainwestuj 50 zeta w sprzet do diagnostyki komputerowej - http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -obd2.html. Samemu sobie diagnozuj kropka, szkoda kasy na tak proste rzeczy placic mechanikom. Zajrzyj tutaj http://www.download.mojakomorka.eu/ i pobierz sobie plik "Diagnostyka komputerowa - ALFA ROMEO, FIAT, LANCIA" z adresu http://www.download.mojakomorka.eu/1_di ... ancia.html Potem zainstaluj sobie program MultiEcuScan ze strony http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=& ... fpPuM0Fr9g reszte znajdziesz w poradniku. Po wiecej informacji zapraszam tutaj topic20463.htmlDoczytalem jeszcze to z Twojej wypowiedzi jarekja napisał(a): jak auto stoi na zalaczonym silniku mam wrazenie jakby go podbijało tak nie równo chodzi a na biegu 1,2,3 nie dodajac gazu lub bardzo delikatnie dajac i puszczajac zaraz szarpie autem. Mialem to samo, wiedzialem ze poprzednik prawie zawsze jezdzil na rezerwie, stad wilgoc w zimie sie odezwala w baku - post547232.html#p547232 Wlalem czarne STP do czyszczenia wtryskow - http://www.stp.com.pl/produkt-21-30036_ ... 82427.html, do pelna bak i w trase - przegonilem porzadnie na wysokich obrotach kropka. Pomoglo, przeczyscilem w ten sposob wtryski, uklad paliwowy. Dodatkowo rowniez wyczyscilem sobie przepustnice - dla Ciebie bedzie pomocne to dla 8V - topic10725.html Prawdopodobnie odzywa Ci sie wilgoc w ukladzie paliwowym, podobna historia co ja mialem. Dlatego w zimie nie dopuszczam, aby w baku bylo mniej jak polowe paliwa. Robie dolewki od polowy baku do pelna - pomaga, wilgoc nie ma sie gdzie odlozyc, a i pompa paliwowa ma super warunki, bo ciagle zalana  )) Jeszcze to znalazlem - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2185077.html Pisza nt. wady fabrycznej dotyczacej mocowania plytki sterownika, egzemplarze z 2000 roku. Poprzez usterke nie palily 2 cylindry. To pewnie dopadlo kropka mojej zony z 2000 roku, ze wlasnie nie palil na 2 cylindry, wymienili cos w ASO i problem ustapil. Byc moze masz kropke z 2000 roku?
_________________ "Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
|
|
Góra |
|
 |
jarekja |
#623091 Wysłany:
30 Paź 2012, 18:47; Temat postu: Re: Auto od czasu do czasu sie dusi |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 15 Paź 2012, Posty: 4
|
dzięki za obszerną lekture nic tylko sie douczac:)
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 23 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|