You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 21:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #385985 Wysłany: 08 Sie 2010, 00:39; 
 Temat postu: 1.2 8V 60KM / brak mocy, problemy z odpaleniem
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
Punto 2000r (przebieg 120k mil) rozpędza się jak muł bagienny, idzie go rozbujać z trudem do 120km/h a większe prędkości to tylko na autostradzie (vmax 137), czyli mało. Kumpel ma MK1 z tym silnikiem, które zbiera się dużo szybciej i lepiej :/

Dodatkowo po przejechaniu 700mil od zakupu zmieniłem świece i filtr powietrza. Wtedy Punto zaczęło wariować, zwłaszcza po całej nocy deszczu (standard w Irlandii) jest problem z odpaleniem. Czasem przy odpalaniu zapala się kontrolka silnika, odpala za 5-7 razem i to nie na wszystkie cylindry. Po dodaniu gazu wchodzi na obroty i w pewnym momencie się dławi i robi buuuuu :)
Co ciekawe w dobrą pogodę odpala od razu i chodzi OK, chociaż dzisiaj wróciłem od kumpla gdzie auto stało kilka godzin, dojechałem bez problemu, a pół godziny później zajęło mi 10minut żeby w ogóle go odpalić, więc ogólnie strach gdzieś dalej jechać... :/

Dodatkowo prosiłbym o jakiś łopatologiczny schemat jaka jest kolejność podłączenia przewodów do świec, bo porównywałem z innym MK2 z tym samym silnikiem i kable były podłączone inaczej :O
A no i przy wymianie pierwsza świeca od lewej była trochę ubrudzona olejem,
dzisiaj wykręciłem te nowe świece i znowu pierwsza ma ślady oleju. Skąd to się bierze?
Świece ma od DENSO wg tutejszego katalogu, wcześniej jak się okazało miał identyczne...
Czy to może być problem z kablami?

Pomóżcie, bo nie mam pojęcia o samochodach, a chciałbym choć kilka miesięcy pojeździć tym Puntem... Brak mocy jeszcze zniosę, bo dzięki temu ciężko jeździć nieprzepisowo :P ale to losowe marudzenie przy odpalaniu mnie załamuje :/


Góra
 Profil  
 

 
 Post #385986 Wysłany: 08 Sie 2010, 01:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
świece wymieniałeś, wiec przydało by się wymienić i przewody, problem może być też z cewką zapłonową, a jakie świece masz ?
jeśli masz zamienione przewody to się też nie dziw że muli i nie pali jak należy

[ Dodano: 08 Sie 2010 00:09 ]
GemBoy napisał(a):
o porównywałem z innym MK2 z tym samym silnikiem i kable były podłączone inaczej :O

a nie mogłeś na wzór przepiać tak jak w innym ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #385996 Wysłany: 08 Sie 2010, 01:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
wojtass18 napisał(a):
świece wymieniałeś, wiec przydało by się wymienić i przewody

i tu może tkwić problem, odpaliłem go przed chwilą w ciemności (odpalił od cyknięcia) i jak poruszać kablami to się iskry sypią :D ogarnę to w poniedziałek mam nadzieję, a jak nie pomoże to przejdę do cewki...


wojtass18 napisał(a):
a jakie świece masz ?

świece mam DENSO, modelu nie podam bo stare już poleciały w kosmos, ale w sklepie koleś dał mi je wg katalogu części zamiennych więc raczej odpowiednie...


Cytuj:
GemBoy napisał:
o porównywałem z innym MK2 z tym samym silnikiem i kable były podłączone inaczej :O

a nie mogłeś na wzór przepiać tak jak w innym ?

Nie, bo tamto punto muli się i faluje na wolnych obrotach, a właściciel też nie ma pojęcia czy on ma dobrze te kable, więc ponawiam prośbę o jakiś schemat :)
Poza tym około 1000km zrobiłem i nie było żadnych problemów poza zamuleniem, a po zmianie świec podłączyłem kable tak samo...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386003 Wysłany: 08 Sie 2010, 05:42; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
nie wiem co za katalogi tam maja ale do Punto 2 1,2 8V dedykowane są świece NGK – BKR5EZ i są to dobre świece

[ Dodano: 08 Sie 2010 04:26 ]
schematu niestety nie posiadam (ściągnij z neta sobie "sam naprawiam fiata punto 2 " może tam będzie)
a od kupna poza świecami i filtrem coś wymieniałeś ?
bo rozumiem że kupiłeś i tylko to od kupna było wymienione, a rozrząd, olej ?
ja zalewam środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy
co trzecie tankowanie ten czerwony a tak co pół roku czarny
http://www.stp.com.pl/produkty/ może pomoże na zamulanie choć w pewnie w Irlandii tego środka nie znajdziesz to kup tam coś podobnego, no chyba że masz już silnik zajechany to raczej poza remontem nic nie pomoże

[ Dodano: 08 Sie 2010 04:42 ]
GemBoy napisał(a):
i jak poruszać kablami to się iskry sypią

jak widać iskry to raczej cewka, ale zacznij od wymiany kabli


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386005 Wysłany: 08 Sie 2010, 07:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386018 Wysłany: 08 Sie 2010, 10:38; 
 Temat postu:
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
a rozrząd masz dobrze ustawiony :?:

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386053 Wysłany: 08 Sie 2010, 13:47; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
wojtass18 napisał(a):
jak widać iskry to raczej cewka, ale zacznij od wymiany kabli

nie kombinujcie już jak iskry się sypią to macie przyczynę.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386824 Wysłany: 10 Sie 2010, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
abel: dziękuję za schemat, cylindry 2 i 3 miały zamienione przewody :o
jak podłączyłem wg schematu to zniknął problem z odpalaniem, aczkolwiek na zimno dalej nie palił na wszystkie cylindry. przynajmniej silnik zaczął wchodzić na obroty :p


xONx napisał(a):
a rozrząd masz dobrze ustawiony Question

nie wiem co do mnie napisałeś prawdę mówiąc, bo się nie znam :/

ale po dzisiejszym dniu to już w ogóle nie wiem o co chodzi.
dostałem nowe przewody, podłączyłem a tu zonk, silnik odpala, oczywiście nie na wszystkie cylindry, chodzi jak czołg aż się cała buda trzęsie, a z okolicy cewek słychać takie cykanie, którego wcześniej nie było. nie miałem już czasu zmienić kabli na stare, żeby porównać bo się ciemno zrobiło...

a dodatkowo zauważyłem, że te dwie wtyczki które idą od cewek kopią prądem (dobrze, że nie mnie, tylko kumpla :)) to chyba nie jest normalne?

ręce mi opadają normalnie, więc pomóżcie dobrzy ludzie na odległość.
czyżby cewki w kolejce do wymiany?

_________________
08' Grande Punto 1.9JTD Sport ^_^'

Kropek VS Malina


Góra
 Profil  
 
 
 Post #386827 Wysłany: 10 Sie 2010, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN
Rejestracja: 10 Gru 2009,
Posty: 4596
Pomógł: 56
a jak wyglądają wtyczki nie są uszkodzone ?
wychodzi że cewka
Tu masz jak sprawdzić cewki, wprawdzie na przykładzie P1 ale to w sumie to samo
http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387095 Wysłany: 11 Sie 2010, 23:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
właściwie miałem już kupić cewki, ale zrobiłem szybkiego fixa po konsultacji z fatherem i oto co wyszło :p

sprawdziłem czy nie ma jakichś wypalonych ścieżek gdzie by iskra uciekała (nie było :)), przeczyściłem gniazda od kabli w cewkach i przyklepałem leciutko świece :P

Kropek2 chodzi jak złoto, przyspieszenie ma tak jak powinien, tam gdzie wcześniej miałem 80kmh to teraz już jest 110kmh więc bangla :P więc na razie nowych cewek Kropek2 nie zazna ;p

został jeden problem, który się właściwie w tym momencie pojawił, na wolnych obrotach lekko szarpie. właśnie znajomy co ma takie samo Mk2 też ma ten problem tylko u niego szarpie mocniej, ale on też nie ma pojęcia ossochodzi i jego Kropek2 stoi właśnie u jakiegoś mechanika...

w guglach znalazłem coś o czujniku otwarcia przepustnicy, ale wolę poradzić się Was - Puntomaniaków :)

doklejone:
wojtass18 napisał(a):
a jak wyglądają wtyczki nie są uszkodzone ?
wychodzi że cewka
Tu masz jak sprawdzić cewki, wprawdzie na przykładzie P1 ale to w sumie to samo
http://fiatpunto.com.pl/topic23719.html

nie udało mi się oganąć miernika, ale chwilowo to już niepotrzebne. w każdym razie dzięki za linka, zawsze to trochę wiedzy, która może się przydać kiedyś-tam :)


Ostatnio edytowany przez GemBoy, 11 Sie 2010, 23:35, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #387096 Wysłany: 11 Sie 2010, 23:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
czyszczenie korpusu przepustnicy Cię czeka - obowiązakowe zadanie każdego właścieleca Kropki PII/PII FL:) zrobisz, zobaczysz jakie to proste (na forum jest manual z dziale Zrób to sam), i będziesz mądrzejszy o kolejne doświadczenie z Kropkiem:)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #387097 Wysłany: 11 Sie 2010, 23:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Imię: GemBoy
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: pomorze
Rejestracja: 27 Maj 2010,
Posty: 86
teraz już będę pamiętał :)

a dla ciekawskich, świece które są w tutejszym katalogu do Punto Mk2 1.2 8V ble ble ble, to DENSO K16PR-U

_________________
08' Grande Punto 1.9JTD Sport ^_^'

Kropek VS Malina


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 12 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO