Fiat Punto :: Forum https://fiatpunto.com.pl/ |
|
Odpowietrzanie nagrzewnicy http://fiatpunto.com.pl/topic4338.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | 4motion [ 09 Lis 2007, 23:09 ] |
Temat postu: | Odpowietrzanie nagrzewnicy |
Witam, zostałem szczęśliwym posiadaczem Punto II 01', a ponieważ mieszkam w Irlandii mam kierownice z prawej strony i to jest chyba jedyna różnica od Waszych Punciaków. Mam właśnie taki problemik podczas ruszania słyszę bulgotanie w desce rozdzielczej znalazłem już na waszym fajnym forum że jest to zapowietrzona nagrzewnica. Nie udało mi się tylko znaleźć jak można ją odpowietrzyć. Moglibyście mi pomóc? Jakieś może zdjęcie i co bym potrzebował. I jeszcze jedno na wolnych obrotach autko drga nie jest to uciążliwe ale może da sie to jakoś zlikwidować? Dzięki Wielkie za pomoc Pozdriawiam |
Autor: | slawko [ 10 Lis 2007, 00:03 ] |
Temat postu: | |
Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz. 2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ] co do drgania nie wiem.... |
Autor: | mwas [ 10 Lis 2007, 00:41 ] |
Temat postu: | |
slawko napisał(a): co do drgania nie wiem....
Najprawdopodobniej zapowietrzone sprzęgło, zapraszam do lektury -> http://fiatpunto.com.pl/topic2627.html P.S. Witam nowego usera forum, ale 4motion, na przyszłość postaraj się użyć magicznej funkcji szukaj -> Odnośnie odpowietrzania nagrzewnicy/chłodnicy, to też to byłu już opisywane na forum |
Autor: | 4motion [ 10 Lis 2007, 00:58 ] |
Temat postu: | |
Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania. Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie. Ciągle to ten sam problem? Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki. Dziękuje i przepraszam. |
Autor: | mwas [ 10 Lis 2007, 01:07 ] |
Temat postu: | |
4motion napisał(a): Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. A to inna bajka.... w takim układzie to raczej nie będzie zapowietrzone sprzęgło, bardziej podejrzewał bym w tym układzie drżenie silnika podczas pracy, a to może być związane np z poduszkami pod silnikiem. 4motion napisał(a): Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki. Np tutaj masz o tym -> http://fiatpunto.com.pl/topic3214.html? ... wietrzanie 4motion napisał(a): Dziękuje i przepraszam.
Nie ma za co, jesteś nowy więc wybaczamy Pozdrawiam użytkownika z "Zielonej Wyspy" |
Autor: | luki7wwl [ 12 Lis 2007, 09:27 ] |
Temat postu: | |
4motion napisał(a): Używałem funkcji szukaj i znalazłem tylko problemy a nie opis ich rozwiązania.
Nie wiem czy to jest zapowietrzone sprzęgło bo co ono ma do biegu jałowego? Jak jest wysprzęglone i podczas załączonego sprzęgła auto drży ale tylko jak stoję. Obroty nie falują auta nie szarpie. Ciągle to ten sam problem? Jeżeli sposób odpowietrzanai nagrzewnicy był opisany to poprosze linki. Dziękuje i przepraszam. witam odnosnie drżenia silnika to u mnie tak sie zaczęło jak sobie zmieniłem przewody zapłonowe i swiece ISKRY; przewody raczej powinny byc ok BOSCHa ale te swieczkki ISKRY chyba sie nie sprawdziły wiec bede chyba zmieniał na NGK w sumie nie duzy koszt. Wiec proponuje zmiane swiec moze i przewody na nowe i wtedy zobacz, nie wiem jak u ciebie ale u mnie jedyne negatywne zachowanie silnika to własnie na postoju, co jakis czas drzy silnik, przyspiesza ok spalanie takie same, wszystko ok tylko to drzenie mnie denerwuje |
Autor: | 4motion [ 12 Lis 2007, 17:45 ] |
Temat postu: | |
Dokładnie tak jak piszesz tylko na postoju. Dzięki za podpowiedz sprawdzę to. |
Autor: | marcogal [ 12 Lis 2007, 18:14 ] |
Temat postu: | |
4motion zobacz jeszcze tu: http://www.fiatforum.com/punto-guides/9 ... punto.html i tu: http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/wym ... 5_mk1.html dotyczy mk1 ale w mk2 jest chyba podobnie. |
Autor: | PrzemekN [ 19 Sty 2008, 19:06 ] |
Temat postu: | |
slawko napisał(a): Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ] co do drgania nie wiem.... Ten drugi zaworek rozumiem jest też dostępny pod maską a nie gdzieś przy nagrzewnicy w środku? |
Autor: | jak [ 19 Sty 2008, 19:26 ] |
Temat postu: | |
Jest na wężu który idzie do nagrzewnicy jest to taka perforowana nakrętka ze środkiem na śrubokręt |
Autor: | ipIV [ 19 Sty 2008, 19:27 ] |
Temat postu: | |
http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg |
Autor: | PrzemekN [ 27 Sty 2008, 11:50 ] |
Temat postu: | |
ipIV napisał(a): http://fiatpunto.com.pl/img,IMG_4707ee7bbfdac156.jpg
Dzięki! [ Dodano: 20 Sty 2008 15:30 ] Rozumiem, że tą operację wykonać na max. nagrzanym silniku? Czy oba korki lepiej odkręcić jednoczesnie? Czy ma znaczenie czy w chwili ich odkręcenia będę miał włączone ogrzewanie czy nie? [ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ] Własnie wczoraj "odpowietrzałem". Zagrzałem silnik i odkręciłem cały korek na chłodnicy... nic się nie działo. Zgasiłem z obawy silnik i odkręciłem korek na wężu do nagrzewnicy. Wtedy zaczęło mocno ciec korkiem na chłodnicy. Zakręciłem na chłodnicy, włączyłem silnik. Pociekło trochę z węża... za jakiś czas po kilkurazowym przegazowaniu zakręciłem korek. Następnie odkręciłem znowu ten w chłodnicy... pogazowałem, silnik trochę pochodził, troszkę pociekło i zakręciłem. Pewiem sukcesu poszedłem do domu. Dziś rano okazało się, że poza zmniejszeniem stanu płynu z max na min nie ma żadnych efektów Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię? PS: Czy do Paraflu można dolać innego płynu? np. Borygo? |
Autor: | Gennosuke [ 27 Paź 2008, 18:03 ] |
Temat postu: | |
wiec przy odpowietrzaniu to możesz nalać i więcej wody śmiało ponad max zakręcasz korek wlewu do chłodnicy i odpalasz samochód żeby się nagrzał po rozgrzaniu odkręcasz te korki od odpowietrzania przy chłodnicy i tam gdzie pokazałeś na zdjęciu czekasz az zacznie się wydobywać woda nie powietrze możesz nawet przygazowac zobaczyć czy coś to zmieni jaka masz temperaturę jak jedziesz ? bo coś możne być jeszcze z termostatem.. |
Autor: | terlik87 [ 06 Lis 2008, 18:35 ] |
Temat postu: | Więc tak |
Wymieniłem już Rozrząd, pompę wody, - dobrze odpowietrzone wszystko i dalej CZERWONA Kropka, gotuje się woda i zimne powietrze. Może to być termostat. Proszę o odpowiedź |
Autor: | michał45241 [ 06 Lis 2008, 19:52 ] |
Temat postu: | |
tak to może być termostat,jestem na 99% pewny że to jego wina... koszt 37 zł + wymiana samemu 30min roboty |
Autor: | pawi81 [ 06 Sty 2009, 15:42 ] |
Temat postu: | |
slawko napisał(a): Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz.
2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ] co do drgania nie wiem.... Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo |
Autor: | eskulap [ 03 Maj 2010, 17:47 ] |
Temat postu: | |
[ Dodano: 27 Sty 2008 10:50 ] Własnie wczoraj "odpowietrzałem". (...) Na zimnym silniku dalej słychać "bulkanie" przy dodawaniu gazu szczególnie. Co źle robię? [/quote] Mam taki sam problem jak kolega. Odpowietrzałem chłodnicę i przewód do nagrzewnicy, aż tryskała gorąca woda i mimo to nadal od czasu do czasu słychać bulgotanie. |
Autor: | idarudei [ 10 Kwi 2011, 21:17 ] |
Temat postu: | |
napisze jak to u mnie wygladalo fita punto mk2 1.2 8v auto zaczelo sie grzac do momentu az swiecila sie kontrolka plyn w zbiorniku byl na max odpowietrzylem tak jak w poprzednich postach... 1. na zimnym silniku odkrecilem 1 odpowietrznik (ten na rurce) slychac bylo jak powietrze ucieka 2. odkrecilem 2 odpowitrznik (na chlodnicy) - nic sie nie dzialo 3. odpalime auto i chodzilo do czsu wlaczenia chlodicy (przygazowka) woda sie nie lala z odpowietrznikow tylko dym bylo widac takze wlalem chyba z 3 litry dobrze jest tez przedmuchac samemu uklad... (dmuchamy w zbiornik) 4.dopiero wedy reszta powietrza uciekla noi zaczela lac sie woda. 5.pozakrecalem wsjo i dziala jak narazie - dmuchawa w aucie tez juz grzeje jednak nadal slychac przelewajaca sie wode |
Autor: | mp3zenek [ 12 Kwi 2011, 08:47 ] |
Temat postu: | HGT |
Witam A ja zapytam się troszkę z innej beczki, ale oczywiście zapytanie związane z tematem. Czy w Punto II 1.8 HGT (lub w Diesel'u - z tego co się orientuję mają taki sam układ chłodzenia) też się odpowietrzą układ chłodzący czy też sam automatycznie się odpowietrza ? Pytam gdyż byłem zmuszony wymienić zbiorniczek wyrównawczy gdyż się rozszczelnił i uciekał płyn chłodniczy. Po tej wymianie obserwuje teraz taki objaw: Po odpaleniu i nagrzaniu się silnika (wskazówka dochodzi do srodkowego punktu) po około 1-2 minucie wskazówka opada do kreski poniżej (około 1/4 normalnie utrzymującej się temperatury, czyli spada z około 90 stopni na około 70-75 stopni) i w przeciągu 30-45 sekund wskazówka wraca do środkowego punktu i jeszcze przez około 5 min potrafi delikatnie się obniżać i wracać na swoje miejsce i po tym czasie staje na początku środkowego punktu (czyli około 85-90 stopni) i stoi jak wryta. Pytam się gdyż w czasie jak miałem rozszczelniony zbiorniczek to nie zauważyłem takiego efektu i wskazówka standardowo trzymała się bliżej końca środkowego punktu (około 90-95 stopni). Dodam że od czasu jak wymieniłem zbiorniczek to nic nie odpowietrzałem i poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku jest na poziomie MAX i nie zauważyłem żeby płynu ubywało. |
Autor: | _marcin00_ [ 12 Kwi 2011, 11:05 ] |
Temat postu: | |
Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej. |
Autor: | mp3zenek [ 14 Kwi 2011, 10:38 ] |
Temat postu: | |
_marcin00_ napisał(a): Może być, że przypadkowo termostat poległ przy wymianie. Zresztą u mnie (fakt że silnik zupełnie inny) jak w zimę się rozgrzewał silnik to też dochodził do połowy po czym w momencie jak termostat otwierał duży obieg temperatura spadała o dwie kreski po czym znowu rosła do normalnej.
Dzięki za odpowiedz, Z tego co wnioskuję to wygląda że wszystko jest okej i spadek temperatury jest związany z tym że się otwiera termostat (duży obieg). |
Autor: | maciek8989 [ 03 Paź 2015, 15:12 ] |
Temat postu: | Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
Witam czytam i czytam i nie mogę porównać waszych awarii z moją. Mianowicie nie do końca mogę odpowietrzyć układ chłodzenia. Korka na chłodnicy leci płyn dopiero po mocnym przegazowaniu, a wentylator albo się włącza albo nie co mnie martwi, po za tym czy nie powinien działać nawet po zgaszeniu silnika skoro pali się kontrolka przegrzania cieszy chłodniczej w moim nie działa. dodatkowo zastanawiam mnie jak sterowany jest 1 i 2 bieg wentylatora bo na chłodnicy nie znalazłem żadnego rezystora ( prócz zasilnia wentylatora nie idą żądne przewody) |
Autor: | _marcin00_ [ 03 Paź 2015, 17:15 ] |
Temat postu: | Re: Odpowietrzanie nagrzewnicy |
Pytanie zasadnicze czy masz klime? Jeżeli nie, to jest tylko jeden bieg. A co do przegrzewania, to może być zakamieniona i niedrożna chłodnica. Może ktoś wlał jakiś uszczelniacz i teraz jest zatkana. |
Autor: | Aldik [ 13 Lis 2016, 01:40 ] |
Temat postu: | Re: |
pawi81 napisał(a): slawko napisał(a): Patrząc od przodu auta na chłodnicy masz w prawym rogu na górze chłodnicy mały czarny(biały) korek z motylkiem - odkręcasz - oczywiście nie do końca bo go wywali tam jest chyba 7 lub 8 obrotów - podczas pracy silnika i czekasz aż gorące powietrze zejdzie i będzie się wylewać gorący płyn - uwaga na palce - no i zakręcasz. 2 gie miejsce jest na "złączce" przewodów idących do nagrzewnicy - też jest tam czarny plastikowy "korek" można go palcami wykręcić lub śrubokrętem i poczekać aż ci zejdzie powietrze i zacznie przelewać gorący płyn potem zakręcasz i .... powinno być ok... pozdrawiam [ Dodano: 09 Lis 2007 23:03 ] co do drgania nie wiem.... Wg tego sposobu zadzialalo, potwierdzam, ciekawe na jak dlugo Czy kolejność ma znaczenie ? W sensie czy najpierw odpowietrzamy korkiem czy chłodnicy i potem przy nagrzewnicy ? Czy najpierw nagrzewnicy a potem chłodnicy ? |
Strona 1 z 2 | Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni) |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |