You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 12:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #193169 Wysłany: 23 Lis 2008, 23:32; 
 Temat postu: Problem z ładowaniem chyba.
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Hej
Męcze się już 2 miesiąc z ładowaniem- tak myśle. Zaczeło się od padniętego akum. był stary. Kupiłem nowy naładowałem po 2 tyg. padł. Wyczyściłem alternator, styki wszystkie możliwe. Po około 2 tyg znowu to samo. Kupiłem nowy regulator wymieniłem. Teraz są małe mrozy i po tygodniu kaputt. Zaopatrzyłem się w diodę która monitoruje ładowanie niby jest w normie. Robiłem wszelkie pomiary pobór na postoju to ledwie 0,o7mA, ładowanie na światłach 13,89 w porywach 14. Bez świateł 14,36. Jeszcze podmienie z kimś aku może ma wadę. A co może być z altkiem????? Aha pasek naciągnięty.


Ostatnio edytowany przez Duh, 25 Lis 2008, 19:05, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #193196 Wysłany: 24 Lis 2008, 00:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
Duh a czasem nie powinno być max 0.02mA? Wydaje mi się że za dużo Ci coś zabiera.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193394 Wysłany: 24 Lis 2008, 17:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
w instr.sterownika zamka jest napisane ze może brać do 0,06 mA więc mam w normie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193532 Wysłany: 24 Lis 2008, 22:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 02 Mar 2008,
Posty: 461
Duh widzisz różnice miedzy 0,06mA a 7mA?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193822 Wysłany: 25 Lis 2008, 19:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Zrobiłem byka na początku cały pobór mam 0,07 mA
:oops: więc teraz się zgadza. Centralka pobiera do 0,06. Ale to nie o to chodzi- problem nadal jest.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #193828 Wysłany: 25 Lis 2008, 19:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Duh napisał(a):
Robiłem wszelkie pomiary pobór na postoju to ledwie 0,o7mA,
Czy napewno 0,06 mA? A nie 0,06A?

Nie wiem dlaczego do tej pory nie wpadłeś na pomysł odpinania akumulatora na noc?
Duh napisał(a):
Teraz są małe mrozy i po tygodniu kaputt.
Co to znaczy? czy on jest tylko rozładowany, czy już się naładować nie da?

Nie zdarza ci sie zostawiać włączonego radia? Odłącz na jakis czas radio wogóle.

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194963 Wysłany: 28 Lis 2008, 17:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Radio nie zostawiam włączone. Pobór na postoju znikomy. Prostownikiem naładuję. Akum. jest nowy. Pewny już jestem na 80% że to wina alternatora. Znajomy miał przypadłość podobną jak moja wymienił alter. i jak ręką odjął.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194969 Wysłany: 28 Lis 2008, 18:18; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Skarżysko
Rejestracja: 08 Kwi 2008,
Posty: 403
ale po co wymieniac ? skoro prosciej byloby udac sie do elektryka i zrobilby Ci to szybko i psrawnie zobaczylby fachowym okiem co i jak i naprawil...

_________________
#1 Mercedes-Benz W123 '77, Niech mu Ruda lekką będzie...
#2 Fiat Punto '96
#3 Yamaha XJ 600 Diversion '92

Image
Puntolotek 1,2 SX 60HP Rosso Swift :>

Image
--------------------------------------------------------
Twoja pierwsza próba wymuszenia pierwszeństwa może być moją ostatnią....
-=Panjavor=-


Góra
 Profil  
 
 
 Post #194994 Wysłany: 28 Lis 2008, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Beskid Wyspowy
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 992
Z pierwszego postu wynika że mierzyłeś napięcia i są prawidłowe, dlaczego więc obwiniasz alternator?

_________________
Punto I 1,2 75 KM SX MPI '94
Punto II 1,2 60 KM MPI '01
Suzuki Grand Vitara 2,5 V6 144 KM '04


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195303 Wysłany: 29 Lis 2008, 23:26; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
Napiecie a prąd to dwie znaczace róznice.Bedzie miał 14v ale mały prad i tak sie rozładuje.Alternator to 3 sekcje karzda daje pełne napiecie.Wystarczy ze na jednej dioda siadła i juz bedzie słabszy prad ładowania.A 13,89 przy właczonych swiatłach to ciut zamało.Tak bywało w maluszkach ale nie w punto!Ja stawiam na 100% na walniętą diode w alternatorze.Chyba ze silnik ma brak masy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195309 Wysłany: 30 Lis 2008, 00:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chwaszczyno
Rejestracja: 01 Lip 2007,
Posty: 489
cyklista napisał(a):
Napiecie a prąd to dwie znaczace róznice.
Z tego co ja pamietam z fizyki: prąd to ukierunkowany ruch elektronów więc nazywanie natężenie prądu po prostu prądem jest tak jakby zwyczajną mową potoczną. skoro normalnie właściwości prądu po coś sa nazwane to operjmy konkretnymi nazwami: napięcie, natężenie, opór itp.

_________________
Jarosław --> Szczecin --> Gdynia --> Gdańsk -->Chwaszczyno :E
Wcześniej MK1 1.7 TD 1994
Obecnie GP 1.9 MJ 2008


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195345 Wysłany: 30 Lis 2008, 10:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: niewiem
Rejestracja: 05 Lis 2008,
Posty: 85
szybko można sprawdzić dodaj gazu jak samochód chodzi i światła nie powinny przygasać a jak przygasną to alternator :E bynajmniej ja tak kiedys miałem w starym aucie :/

_________________
Punto GT błogosławieństwo :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195452 Wysłany: 30 Lis 2008, 18:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź-Zakopane
Rejestracja: 06 Sie 2008,
Posty: 148
cuspis-Cos kiepsko pamietasz ta fizykę!To co wyrazamy w voltach to nie prad tylko napiecie a prad wyrazamy w amperach

np. napiecie 12 Volt
np. prad lub natezenie to 30 Amper
a opornosc to akurat niewiele ma tu do znaczenia w tej sytuacji.Chyba ze styki sa brudne i jest duza opornosc przepływu pradu .I własnie wtedy moze byc np.12 volt ale prad ładowania moze byc np.tylko 1 Amper.To jest tylko przykład.
Potocznie mówi sie o pradzie ładowania ale tak naprawdę karzdy mierzy tylko napiecie ładowania.A to morze byc złudne.Choc napiecie ładowania moze wydawac sie dobre ale prad wyrazany w amperach bedzie bardzo słaby i przy właczonych swiatłach nie bedzie wstanie doładowywac akumulatora.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #195498 Wysłany: 30 Lis 2008, 20:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Białystok - Łapy
Rejestracja: 30 Mar 2008,
Posty: 133
U mnie jak silnik nie miał masy to raz odpalał a raz nie jak masy wiecej łapnoł to normalnie odpalał a jak nie to na pych zanim sie dowiedziałem co to było.. Już jest oki :D

_________________
Fiat Punto 1.1 1995 r. --> http://fiatpunto.com.pl/topic17557.html

Nigdy nie kłóć się z idiotami. Sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #196538 Wysłany: 14 Gru 2008, 18:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
hej
widzę że cos tu mam- z ta masa to mnie zainspirowałeś bo dzis poszedłem po 4 dniach postoju i auto zakręciło. Czyli akum był naładowany. Muszę sprawdzić ta masę bo może mi ładuje ale masę mam słaba i dla tego raz kręci raz nie. jeden z kolegów ma rację że napięcie mozesz miec 14v i tak sie nie doładuje kiedy prądu daje za mało. Prąd jedynie sprawdzić można cęgami ale ja mam tylko na zmienny :( A masa silnika to ten przewód pod półka na akumulator? i to jest jedyne połączenie silnika z budą?
Szkoda mi tak wykładać 150 na alter może cos sie jeszcze znajdzie. A swiatła nie przygasają wszystko jest w normie. Będę kombinował z tą masą a jak nie pomoże to zobaczymy.
Aha ---do "fachowców" nigdy nie jeździłem i dalej będę tego unikał. Szkoda kasy przede wszystkim. Punto to dość prosta konstrukcja wiec nie ma po co.

[ Dodano: 08 Gru 2008 23:24 ]
brak dalszych rad?

[ Dodano: 14 Gru 2008 18:16 ]
Radio bierze 0,05 a auto 0,02 czyli razem 0,07 to sa grosze wiec nie sadze zeby to mogło rozładować akum.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #199170 Wysłany: 14 Gru 2008, 18:48; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
alternator niezaleznie od predkosci obrotowej silnika laduje tak samo i daje to samo napiecie .... czy to na biegu jalowym czy na maksymalnych obrotach ...

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #199295 Wysłany: 14 Gru 2008, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Beskidy-Cracov
Rejestracja: 20 Kwi 2008,
Posty: 222
Zgadza się ale może być tak że napiecie będziesz miał np 14,4 a i tak ładować ci będzie szczątkowo bo prąd ładowania będzie mały. ja własnie podejrzewam to w moim altku. kolega tak mial w SC ze napiecie było ale czasem mu ładował czasem nie robilismy próby wszelakie i nic kupił nowy po regeneracji i co zdziwił byś się załozylisy dokładnie tak samo naciag paska ten sam i pasek slizgał bo nie chciał pociągnąć nowego alter bo ten juz wytwarzał pełny prad a tamten nie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #199297 Wysłany: 14 Gru 2008, 23:36; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
pod obciazeniem wystarczy sprawdzic jak dziala i bedzie widac jakim pradem laduje aku a nie na luzie ....

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 18 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO