|
Obecny czas: 17 Cze 2025, 17:46
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
zalew |
#494460 Wysłany:
31 Lip 2011, 21:12; Temat postu: Alternator |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 16 Wrz 2009, Posty: 31
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#494546 Wysłany:
01 Sie 2011, 10:11; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Wienio |
#496717 Wysłany:
10 Sie 2011, 10:02; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 22 Lip 2011, Posty: 29
|
ja od siebie mogę polecić taki alternator firmy HC-Parts, mam go zamontowane w swoim autku i mogę z czystym sumieniem polecić.
|
|
Góra |
|
 |
AdamSxl |
#496968 Wysłany:
11 Sie 2011, 08:23; Temat postu: Alternator do PI od CC |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 11 Sie 2011, Posty: 1
|
W zeszłym tygodniu wymieniłem alternator prewencyjnie ! Poprzedni już gwizdał po deszczu. założyłem alternator od CC 1.1 (kupiłem regenerowany). Pasuje idealnie, różnica tylko w mocowaniu - nie ma wspornika od strony elektroniki, czyli tylko dwie śruby od strony koła pasowego.
_________________ PI SX/75 + LPG sekw.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#508637 Wysłany:
01 Paź 2011, 17:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
darcyn |
#508727 Wysłany:
01 Paź 2011, 22:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: sosnowiec Rejestracja: 19 Cze 2011, Posty: 175 Pomógł: 1
|
zależy co ci padło. regeneruj...
_________________ ASO ASO ASO ASO ASO
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#508795 Wysłany:
02 Paź 2011, 11:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Jeżeli wirnik, łożyska, uzwojenie stojana jest w dobrym stanie, to warto w swój inwestować.Wymienisz co najwyżej urzadzenie prostownicze lub regulator napięcia. Gorzej jak pękła obudowa. Z tanimi regenerowanymi daj sobie spokój. Profesjonalnie regenerowane są w cenie powyżej 200 zl. i takie warto kupić. Sam to przechodziłem.
Bardzo ważne: odłącz akumulator przed odkręceniem alternatora.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#509672 Wysłany:
05 Paź 2011, 21:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#509710 Wysłany:
06 Paź 2011, 06:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Nie ma żadnego problemu z odkręceniem śrub, zarówno mocujących i przewodów. Ważne aby mieć nasadowe klucze. Do śrub trzymających przewody potrzebne są nasadowa 12mm i 8 mm. Można odkręcić najpierw przewody, bez problemu sięgniesz. Można po odkręceniu alternatora trzymać go jedną ręką pionowo, a drugą odkręcić przewody. Wyciągasz go w pionie.
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#509724 Wysłany:
06 Paź 2011, 08:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
może dostęp będzie od strony kola zdejm i odchyl nadkole w 1.1 powinno być miejsca hoho
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
jls |
#509734 Wysłany:
06 Paź 2011, 10:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 101
|
punto 1.6 napisał(a): może dostęp będzie od strony kola zdejm i odchyl nadkole w 1.1 powinno być miejsca hoho
Nie ma potrzeby zdejmowania koła.
Miejsca jest na tyle, że można to zrobić bez zbędnej robiórki auta.
Tak jak pisał kolega wyżej klucze w dłoń i jazda.
Potrzebna jeszcze dla ułatwienia wykręcania i wkręcania nakrętek
grzechotka.
_________________ CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.
|
|
Góra |
|
 |
punto 1.6 |
#509754 Wysłany:
06 Paź 2011, 12:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl Rejestracja: 20 Lip 2010, Posty: 1775 Pomógł: 40
|
bez kanału w 1.1 można wyjąc alternator do góry?
_________________ PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#509760 Wysłany:
06 Paź 2011, 13:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
jls |
#509781 Wysłany:
06 Paź 2011, 15:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jerzy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SOSNOWIEC Rejestracja: 23 Cze 2006, Posty: 101
|
Białastrzała97S napisał(a): czech22 Spoko rozumiem, dzięki  nasadki i grzechotke mam  Ja go wyjmę przez wlot tam gdzie koło prawe jest, od góry się raczej nie da go wyjąć, mało miejsca.
Wyjmiesz go od góry.
_________________ CZERWONE PUNTO ZAGŁĘBIA SX55-97-Uważaj na szwagra.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#509813 Wysłany:
06 Paź 2011, 18:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#509869 Wysłany:
07 Paź 2011, 19:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#510223 Wysłany:
10 Paź 2011, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Tak, należy odkręcić koło pasowe. Imbus 8, klucz oczkowy wygięty 24. Sciągacz. Wcześniej należy odlutować końcówki stojana. O ile wszystko jest w porządku, nic nie trze, nie ma luzu, to nie ma potrzeby to rozkręcać. Nic nie da czyszczenie. Tak w ogóle sprawdziłeś ładowanie przy wyściu z alternatora  Prawdopodobnie będziesz miał problem z regulatorem napięcia, bądż urządzeniem prostowniczym. Sprawdż szczotki.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#510237 Wysłany:
10 Paź 2011, 14:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#510241 Wysłany:
10 Paź 2011, 14:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#510746 Wysłany:
12 Paź 2011, 19:47; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
Nie mierzyłem na wyjściu z altka bo nie wiem gdzie "patyczki" miernika przyłożyć
Na wolnych obrotach, na światłach mijania, dmuchawa na 1, i światło przeciwmgielne tylne i ładowanie dokładnie 13,57-13,58
Na wolnych obrotach bez niczego 13,8 - 13,85
Pomiary przy akumulatorze.
Wydaję mi się, że te 0,2 - 0,4 wolta ucieka mi przez masę. Jedną masę obok akumulatora zlokalizowałem, wyczyściłem. Jest jeszcze jakaś gdzieś? Bo nie mogę znaleźć, a ponoć gdzieś jest masa do silnika 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#510810 Wysłany:
12 Paź 2011, 23:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
Napięcie z alternatora mierzy się bezpośrednio w następujący sposób.
Plus przykładasz do miejsca< gdzie przyłączony jest gruby kabel< minus do masy silnika, np głowicy. To wszystko.
|
|
Góra |
|
 |
Białastrzała97S |
#510877 Wysłany:
13 Paź 2011, 22:13; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Patryk
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Szczecin/Żary Rejestracja: 17 Lip 2010, Posty: 674 Pomógł: 7
|
czech22 Dzięki  Dzisiaj sprawdzę. A druga masa wie ktoś gdzie jest? [ Dodano: 13 Paź 2011 21:13 ]Znalazłem drugą masę  Jest przykręcona do skrzyni biegów dokładnie pod akumulatorem (trzeba odkręcić podstawe pod akumulator aby się do niej dostać)  Oraz jeszcze jedna masa jest przykręcona z przodu lewej strony podstawy pod akumulator  Te dwie masy również wyczyściłem. Ładowanie na wolnych bez świateł 13.85, ze światłami 13,7... Miernik z marketu  Ładowanie z alternatora sprawdzę jutro 
_________________
+ 
Jako pierwszy samochód w życiu był Fiat Punto 1.1 1997 Teraz jest Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 + LPG http://fiatpunto.com.pl/topic34391.html
Szerokości i przyczepności
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|