You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:33

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #160644 Wysłany: 25 Sie 2008, 13:56; 
 Temat postu: Wymiana klocków i szczęk hamulcowych
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
mam pytanko... jeżeli wymienię klocki na nowe trzeba wepchnąć tłoczek do samego końca...no właśnie..czy trzeba odkręcić korek od zbiorniczka na płyn hamulcowy? czy po wepchnięciu będzie podnosił się poziom płynu w zbiorniczku? trzeba trochę spuścić płynu? i czy trzeba potem odpowietrzać cały układ hamulcowy (chociaż wydaje mi się że nie....?) :?:
teraz druga sprawa- czy jest jakiś manual jak wymienić szczęki tylne :?:
liczę na was :E

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 

 
 Post #160663 Wysłany: 25 Sie 2008, 15:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
Poprostu wpychasz tłoczek tak żeby tarcza weszła pomiędzy klocki, lepiej odkręcić korek od zbiorniczka, jak będziesz wpychał tłoczek to patrz żeby ci sie płyn nie wylał ze zbiorniczka bo sie będzie podnosił jak będzie go dość dużo to spuść go strzykawką do poziomu pomiędzy mini a max, nie trzeba odpowietrzać układu, a manuala do szczęk to chyba nie ma ale poszukaj tutaj jeszcze: http://www.fiatpunto.org.pl/

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160685 Wysłany: 25 Sie 2008, 15:46; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 26 Mar 2008,
Posty: 30
Ja bym podszedł do wymiany na twoim miejscu zapobiegawczo ze strzykaweczka - zalezy tez ile masz plynu w zbiorniczku . Ostatnio jak wymieniałem zapomniałem o tej kwesti i po wciśnięciu tłoczka część płynu wyleciała 'górą' . Oddessałem i po sprawie. Co do drugiej kwestii (bo tez ostatnio wymieniałem szczęki - pierwszy raz ale pewne wskazówki mogę udzielić...... otóż jeśli robisz to pierwszy raz to polecam cyfróweczke i strzał komponentów w pozycji przed wymiana po zdjęciu bębna - tak aby nie zastanawiać się później gdzie jaka spręzynka musi byc i gdzie jaka częśc ma być hehe ..... troche gimnastyki będzie ze zdjęciem spręzynek i ponownym ich założeniem ale do zrobienia.Ważne będzie ustawienie na końcu ząbków na szczękach ( odległość szczęki od bębna) - najlepiej to zrób tak aby bęben wszedl luźno, ale bez przesady - za ciasno też nie wskazane, bo będa się bebny grzały i okladziny sie skoncza predko. Po założeniu szczęk i bębnów zaciągaj ręczny po jednym ząbku i sprawdzaj kiedy lapie aż do 'fest' zatrzymania (zakręcając recznie kołem :)

Mnie najwięcej czasu zajęło zdjęcie samego bębna (duży rant +korozja ) i założenie linki recznego + zabawa ze sprezynkami - około 4 h roboty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160703 Wysłany: 25 Sie 2008, 16:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3107
Pomógł: 50
danaga1 jest szczegółowo opisana wymiana przednich hamulców w poradniku.Poza tym jak nie będziesz odkręcać przewodów, to nic się nie odpowietrza. Przypominam o sprawdzeniu w jakim stanie jest tarcza i czy lużno chodzi zacisk.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160724 Wysłany: 25 Sie 2008, 17:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
sprawdź jeszcze gumowe uszczelki wokół tłoczka czy jeszcze tam są. Reszta jak koledzy napisali :banan:

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #160737 Wysłany: 25 Sie 2008, 17:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008,
Posty: 222
dzięki za wszystkie informacje! no... z cyfrówką to niezły pomysł!!! pozdro!!!

_________________
/F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161227 Wysłany: 26 Sie 2008, 16:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
wciśnięcie tłoczka przy zakręconym zbiorniczku nie powinna przyspożyć problemu, sam tak robiłem śrubokrętem

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161289 Wysłany: 26 Sie 2008, 19:00; 
 Temat postu:
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24013
Pomógł: 128
BobMF: ja robiłem tak jak Ty, tylko subtelniej - łom zamiast śrubokręta :E
A jak w zbiorniczku pełno płynu to lepiej go trochę odessać - łatwiej będzie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #161510 Wysłany: 27 Sie 2008, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 01 Kwi 2007,
Posty: 1044
śrubokręta miałem takiego wzmacnianego co można go młotem stukać i mały też nie był :E

_________________
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne:
domino.sklep.pl
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO