|
Obecny czas: 14 Cze 2025, 21:43
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
danaga1 |
#160644 Wysłany:
25 Sie 2008, 13:56; Temat postu: Wymiana klocków i szczęk hamulcowych |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
mam pytanko... jeżeli wymienię klocki na nowe trzeba wepchnąć tłoczek do samego końca...no właśnie..czy trzeba odkręcić korek od zbiorniczka na płyn hamulcowy? czy po wepchnięciu będzie podnosił się poziom płynu w zbiorniczku? trzeba trochę spuścić płynu? i czy trzeba potem odpowietrzać cały układ hamulcowy (chociaż wydaje mi się że nie....?)
teraz druga sprawa- czy jest jakiś manual jak wymienić szczęki tylne
liczę na was 
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Daniels |
#160663 Wysłany:
25 Sie 2008, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Włocławek Rejestracja: 24 Maj 2008, Posty: 309
|
Poprostu wpychasz tłoczek tak żeby tarcza weszła pomiędzy klocki, lepiej odkręcić korek od zbiorniczka, jak będziesz wpychał tłoczek to patrz żeby ci sie płyn nie wylał ze zbiorniczka bo sie będzie podnosił jak będzie go dość dużo to spuść go strzykawką do poziomu pomiędzy mini a max, nie trzeba odpowietrzać układu, a manuala do szczęk to chyba nie ma ale poszukaj tutaj jeszcze: http://www.fiatpunto.org.pl/
_________________ Śpiesz się powoli.
PUNTO 1.2 75km ELX 5D 1995-1996
|
|
Góra |
|
 |
minidet |
#160685 Wysłany:
25 Sie 2008, 15:46; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Miejscowość: Poznań Rejestracja: 26 Mar 2008, Posty: 30
|
Ja bym podszedł do wymiany na twoim miejscu zapobiegawczo ze strzykaweczka - zalezy tez ile masz plynu w zbiorniczku . Ostatnio jak wymieniałem zapomniałem o tej kwesti i po wciśnięciu tłoczka część płynu wyleciała 'górą' . Oddessałem i po sprawie. Co do drugiej kwestii (bo tez ostatnio wymieniałem szczęki - pierwszy raz ale pewne wskazówki mogę udzielić...... otóż jeśli robisz to pierwszy raz to polecam cyfróweczke i strzał komponentów w pozycji przed wymiana po zdjęciu bębna - tak aby nie zastanawiać się później gdzie jaka spręzynka musi byc i gdzie jaka częśc ma być hehe ..... troche gimnastyki będzie ze zdjęciem spręzynek i ponownym ich założeniem ale do zrobienia.Ważne będzie ustawienie na końcu ząbków na szczękach ( odległość szczęki od bębna) - najlepiej to zrób tak aby bęben wszedl luźno, ale bez przesady - za ciasno też nie wskazane, bo będa się bebny grzały i okladziny sie skoncza predko. Po założeniu szczęk i bębnów zaciągaj ręczny po jednym ząbku i sprawdzaj kiedy lapie aż do 'fest' zatrzymania (zakręcając recznie kołem
Mnie najwięcej czasu zajęło zdjęcie samego bębna (duży rant +korozja ) i założenie linki recznego + zabawa ze sprezynkami - około 4 h roboty
|
|
Góra |
|
 |
czech22 |
#160703 Wysłany:
25 Sie 2008, 16:32; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec Rejestracja: 13 Kwi 2008, Posty: 3107 Pomógł: 50
|
danaga1 jest szczegółowo opisana wymiana przednich hamulców w poradniku.Poza tym jak nie będziesz odkręcać przewodów, to nic się nie odpowietrza. Przypominam o sprawdzeniu w jakim stanie jest tarcza i czy lużno chodzi zacisk.
|
|
Góra |
|
 |
ZAKRZA |
#160724 Wysłany:
25 Sie 2008, 17:34; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: okolice Słupska Rejestracja: 20 Lis 2007, Posty: 405
|
sprawdź jeszcze gumowe uszczelki wokół tłoczka czy jeszcze tam są. Reszta jak koledzy napisali 
_________________ PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.
|
|
Góra |
|
 |
danaga1 |
#160737 Wysłany:
25 Sie 2008, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 31 Lip 2008, Posty: 222
|
dzięki za wszystkie informacje! no... z cyfrówką to niezły pomysł!!! pozdro!!!
_________________ /F/I/A/T/ Punto II FL 2005r.czarny met.+KLIMA
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#161227 Wysłany:
26 Sie 2008, 16:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
wciśnięcie tłoczka przy zakręconym zbiorniczku nie powinna przyspożyć problemu, sam tak robiłem śrubokrętem
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#161289 Wysłany:
26 Sie 2008, 19:00; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
BobMF: ja robiłem tak jak Ty, tylko subtelniej - łom zamiast śrubokręta
A jak w zbiorniczku pełno płynu to lepiej go trochę odessać - łatwiej będzie.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
BobMF |
#161510 Wysłany:
27 Sie 2008, 00:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: BobMF
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław Rejestracja: 01 Kwi 2007, Posty: 1044
|
śrubokręta miałem takiego wzmacnianego co można go młotem stukać i mały też nie był 
_________________ -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Wszystko do Diesla - wtryski, pompy, akumulatory i inne: domino.sklep.pl --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 9 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|