|
Obecny czas: 05 Cze 2024, 09:42
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Grzegorz1976 |
#218200 Wysłany:
12 Lut 2009, 01:11; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): Nie wiem jak ty jezdzisz ale powyzej 120 km/h 1,2 wogole juz nie chce jechac Teraz pitolisz , albo mój 1,2 to jakiś rasowany mutant bo do licznikowych 170 km/h rozbujałem go bez jakichś większych problemów. 1,4 8v w podobnych warunkach dociągnął praktycznie do tej samej prędkości (no może 175 licznikowe) i ni hu hu więcej. olos47 napisał(a): O spalaniu nic nie powiem bo nie wiem, ale w instrukcji jest w sumie identyczne. O to mam największy żal do 1,4 8v. Bo de facto nie jest to zły silnik ale jego spalanie nie przekłada się na dynamikę. Co mam powiedzieć? Jeżdżę srebrnym po katowycach (1,2 8v) i spalanie jakbym go nie kręcił dochodzi do 6,8l/100km a czerwonym średnio 8l i jak 7,5 osiagnę to się cieszę, bo zimą wyniki są jeszcze bardziej zaskakujące (przy dużych mrozach i 10 się pokazało). [ Dodano: 12 Lut 2009 00:11 ]olos47 napisał(a): Inna sprawa jest, ze jak chcesz 1,2 to jestes skazany tylko na podstawowe wersje.
Ale tak jest od niedawna. Półtora roku temu jak kupowałem czerwonego grandasa można było spokojnie kupić 1,2 8v dynamic ze wszelkimi dobrami doczesnymi
|
|
Góra |
|
|
|
|
olos47 |
#218202 Wysłany:
12 Lut 2009, 01:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Grzegorz1976, nie chodzi ile ci sie uda rozbujac tylko jak to dlugo trwa!!! Nie myl tego bo to zupelnie co innego znaczy. Ja zanim kupilem jechalem oby dwoma po tej samej trasie. I tak jak mowie, ze przy wiekszych predkosciach 1,4 przyspiesza lepiej.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218206 Wysłany:
12 Lut 2009, 01:22; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): I tak jak mowie, ze przy wiekszych predkosciach 1,4 przyspiesza lepiej.
Tu się zgodzę. Rzeczywiście powyżej tych 120 -130 1,4 8v przyspiesza ciut lepiej i ja też to odczuwam natomiast jest to okupione żłopaniem paliwa w zastraszajacym tempie. No i rakietowe przyspieszanie to też nie jest. Więc szału ni ma. Dlatego uważam, że jeśli ktoś jeździ głównie w trasie to warto rozejrzeć się za silnikiem 1,4 16v, który jest jednak jeszcze bardziej dynamiczny, przy porównywalnej ekonomii, a jeśli ktoś jeździ tak jak ja głównie po mieście to 1,4 8v może sobie sokojnie darować i wziąć 1,2. Dlatego to co pisałem dla mnie 1,4 8v nie jest trafiony. I ja osobiście w chwili obecnej skłaniałbym się do 16 zaworówki, a 1,2 8v zostawiłbym jako ekonomiczniejszego mieszczucha.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218208 Wysłany:
12 Lut 2009, 01:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Grzegorz1976, no to wreszcie doszlismy do consensusu.
Dla mnie pierwszym silnikiem do jezdzenia tym samochodem i tak jest 1,4 T-Jet 120 KM. Wszystko ponizej to takie wozidelka.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218215 Wysłany:
12 Lut 2009, 02:03; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): Dla mnie pierwszym silnikiem do jezdzenia tym samochodem i tak jest 1,4 T-Jet 120 KM. Wszystko ponizej to takie wozidelka.
Ja nie potrzebuję aż takich doznań i wozidełkowy silnik jest dla mnie jak najbardziej ok. Natomiast jedyne czego nie lubie to niekonsekwencji. Czyli: Jeśli silnik 1,2 8v ma zadanie być może mało dynamiczny ale tani i szczędny i tak jest - to super i coś takiego do mnie przemawia. Natomiast jeśli silnik 1,4 8v na papierze ma być dynamiczniejszy i porównywalnie ekonomiczny do 1,2 a tak naprawdę to jest porównywalnie dynamiczny natomiast nieporównywalnie droższy w użytkowaniu to juz dla mnie jest coś nie tak. Jeśli 1,4 77KM przy takich osiągach paiłby na trasie 5,5/100 w tr mieszanym 6 - 6,5l/100 a w mieście 7l to powiedziałbym że jest to super silniczek. Natomiast przy takim spalaniu jak w rzeczywistości prezentuje, te ciut lepsze osiągi można sobie wsadzić w... kieszeń.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218222 Wysłany:
12 Lut 2009, 02:23; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Za krotko mam ten samochod zeby cos powiedziec o ekonomi.
Mam tez w domu Skode SUperb 2,0 TDI 140 KM, ktora na trasie pali 4,6l/100km przy naprawde dobrej dynamice. Niedawno sprzedalem SAAB'a 9-3 2,0 TURBO benzyne, przy ktorym ABARTH 1,4T nie ma nic do powiedzenia (palil 16l/100km!!!).
Teraz zostalem zmuszony do kupienia jakiegos samochodu na szybko za jakies male pieniadze; stad mam GP. Dlatego tez pisalem, ze ten 1,4 T-Jet 120 KM to jak dla mnie minimum.
A co do 1,2 i 1,4 8v to poruszasz i mieszasz za duzo spraw. Ja pare razy pisalem, ze o ekonomi sie nie wypowiadam bo nie wiem. Mowilem tylko ze jechalem na trasie 1,4 i 1,2 i oba sa mulowate, ale 1,4 jednak przyspiesza lepiej powyzej 120 km/h i to jest fakt!!! Ty do tego dolaczasz spalanie itd. itp. JA PISALEM, ZE NIE WIEM O SPALANIU NIC.
JA TYLKO POROWNYWALEM OSIAGI NA TRASIE!!! NIE POROWNYWALEM SPALANIA!!!
Reszta rzeczy, o ktorych piszesz moze i jest prawda, ale ja ich nie poruszalem.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218327 Wysłany:
12 Lut 2009, 18:24; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): jednak przyspiesza lepiej powyzej 120 km/h i to jest fakt!!! Jest to fakt baaaardzo na wyrost. To przyspieszanie jest po prostu kosmetycznie lepsze. Żadna rewelka i płacenie za to watpliwe lepsze samopoczucie przy każdym tankowaniu uważam po prostu za nonsensowne. olos47 napisał(a): JA PISALEM, ZE NIE WIEM O SPALANIU NIC. JA TYLKO POROWNYWALEM OSIAGI NA TRASIE!!! NIE POROWNYWALEM SPALANIA!!!
nie krzycz widzę jeszcze dobrze.
Chodziło mi po prostu o fakt że dla mnie niuanse w teoretycznych osiagach pomiędzy 1,2 i 1,4 8v są nic nie warte jeżeli spojrzy się przez pryzmat wszystkich aspektów użytkowania auta i mając możliwość zakupu autka z silnikiem 1,4 16 warto się właśnie tym zaiteresować jeśli chce się mieć więcej dynamiki przy kosztach uzytkowania 1,4 8v.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218333 Wysłany:
12 Lut 2009, 18:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Grzegorz1976 napisał(a): nie krzycz Szczerbol widzę jeszcze dobrze
Grzegorz1976, nie krzyczalem, tylko dobitnie zwrocilem uwage na to o czym mowie...
Tym 16V akurat nie jechalem, ale sadzac po wykresie momentu i mocy to jak kazda 16to zaworowke trzeba krecic wysoko zeby czuc ta moc, a to sie odbija na spalaniu. Turbinka daje auto jednak kopa juz od "dolu". Polityka cenowa Fiata jest niestety taka w Polsce, ze jak chcesz lepszy silnik to musisz kupic drozsza wersje wyposazenia.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218341 Wysłany:
12 Lut 2009, 18:59; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): ale sadzac po wykresie momentu i mocy to jak kazda 16to zaworowke trzeba krecic wysoko zeby czuc ta moc, a to sie odbija na spalaniu.
Niestety ale mimo że 8 mio zaworówka ma może na papierze inne wykresy, to żeby dostała życia tez trzeba ją pokręcić. W moim odczuciu życie zbiera się w niej powyżej 3500 obrotów. I na spalaniu odbija się to jak najbardziej.
I jeszcze jedna moja obserwacja z życia codziennego. Może to moje subiektywne odczucie ale dla mnie 1,2 8v chętniej i szybciej wkręca sie na obroty niz 1,4 8v. Może coś w tym jest a moze tylko moje wrażenie. Ciekawe.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#218343 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:03; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976: zmierz po prostu elastyczność, np standardowe 60-100 na IV. i 80-120 na V. biegu to będzie jasne, który jest dynamiczniejszy i o ile.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218344 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:09; Temat postu: |
|
|
STax - niezły pomysł ale:
1. Jakiego przyrzadu uzyć, żeby mierzył czas i przyrost prędkości jednocześnie i możliwe by było zastosowanie go w obu samochodach?
2. Czy taki przyrząd ma mozliwośc automatycznego włączenia pomiaru czasu przy osiagnięciu dokładnie np 60 km/h i wyłączenia przy np 100km/h?
3. Skad takie ustrojstwo wziąć
4. Skad wziąć pieniadze na takie ustrojstwo
[ Dodano: 12 Lut 2009 18:09 ]
P. S. zakładam że stoper i patrzenie na licznik to mozemy sobie w ramach dobrego zarciku tu przytoczyć
Ostatnio edytowany przez Grzegorz1976, 12 Lut 2009, 19:10, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
STax |
#218346 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:09; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976: nikt tu nie wymaga dokładności 100%, najlepsza jest kamera i filmowanie prędkościomierza, bo wtedy widać w której sekundzie się pomiar zaczyna i w której kończy... A nikt dokładności co do 0,001s ani co do 1km/h nie wymaga.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218347 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:13; Temat postu: |
|
|
STax a jakie przyjąć parametry przyspieszania? To znaczy przyspieszam w obydwu na chama czyli gaz w podłogę czy przyspieszam efektywnie czyli gaz wcisnięty na 2/3? [ Dodano: 12 Lut 2009 18:13 ]STax napisał(a): najlepsza jest kamera i filmowanie prędkościomierza, bo wtedy widać w której sekundzie się pomiar zaczyna i w której kończy...
Co z błędem Paralaksy? Może znacząco sfałszować wynik
|
|
Góra |
|
|
STax |
#218348 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:14; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218352 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:17; Temat postu: |
|
|
STax napisał(a): Oj Grzesiu, szukasz dziury w całym...
Nie, ustalam metodyke badania i ewentualne zafałszowania które moga wpłynąć na wynik. Jak mamy coś udowadniać to porzadnie. Poza tym według mnie różnice są tak niewielkie że trzeba mieć dość dokładne metody pomiarowe. Ale dałeś mi do myślenia i może rzeczywiście kiedyś to wypróbuję.
|
|
Góra |
|
|
STax |
#218354 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:19; Temat postu: |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Grzegorz1976: ale to właśnie o to chodzi, jeśli różnice są minimalne to przy pomiarze może ich nie być wcale, a jeśli by były duże to i przy mało dokładnym pomiarze będą widoczne...
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218355 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
to, ze 1,4 jest szybszy to napewno. pytanie ile
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218359 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:24; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): pytanie ile Question
... i za ile miesięcznie
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218361 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
Ja gdzies widzialem w necie pomiary elastycznosci dla GP z roznymi silnikami, ale nie moge teraz tego znalezc. Napewno od 80-120 km/h 1,4 byl szybszy i to chyba pare sekund nawet. Niestety nie pamietam gdzie to bylo, ale poszukam [ Dodano: 12 Lut 2009 17:31 ]Grzegorz1976, z tego co tu pisza to wynika dokladnie cos odwrotnego o czym ty piszesz jesli chodzi o spalanie. Moze ci sie pomylilo, ktorym GP jechales?? Z tego co tu pisza to 1,4 pali w miescie 7,7 a 1,2 - 7,9 l/100 km. Pewnie dlatego zeby 1,2 jak tako jechal to trzeba go krecic.
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... giaro.html
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
mufc7 |
#218366 Wysłany:
12 Lut 2009, 19:37; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
|
Góra |
|
|
Grzegorz1976 |
#218381 Wysłany:
12 Lut 2009, 20:03; Temat postu: |
|
|
olos47 napisał(a): z tego co tu pisza to wynika dokladnie cos odwrotnego o czym ty piszesz jesli chodzi o spalanie. Moze ci sie pomylilo, ktorym GP jechales?? Z tego co tu pisza to 1,4 pali w miescie 7,7 a 1,2 - 7,9 l/100 km. Pewnie dlatego zeby 1,2 jak tako jechal to trzeba go krecic.
Przeczytaj któryś z moich poprzednich postów. Juz o tym pisałem. Nic mi się nie pomyliło i teoria nijak sie nie ma u mnie do praktyki. 1,2 pali w mieście znacznie mniej. Nawet do 2 lirów mniej.
|
|
Góra |
|
|
charlie |
#218524 Wysłany:
13 Lut 2009, 00:58; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Wlkp Rejestracja: 10 Lip 2008, Posty: 449
|
olos47 napisał(a): Mowilem tylko ze jechalem na trasie 1,4 i 1,2 i oba sa mulowate,
A czego się spodziewałeś? 1.2 8V i 1.4 8V to z założenia nie są silniki do gwałtownych przyspieszeń, wiec dziwie się, że narzekasz na brak dynamiki powyżej 120-130, pomijam juz brak komfortu przy takich i wyzszych prędkościach, bo auta miejskie maja krótki rozstaw osi. A po drugie jesli przesiadłeś się do GP z saaba turbo czy 2.0 tdi, czyli aut z wysokim momentem obrotowym i turbiną, to zawsze będzie niedosyt.
_________________ ,,Nigdy nie kłóćcie sie idiotą, ponieważ ten idiota najpierw sprowadzi rozmówcę do swojego poziomu, a później pokona Was doświadczeniem''.
fiat punto II SX 1.2 8V http://fiatpunto.com.pl/topic9917.html
nie dziękuj , klikaj pomógł
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218535 Wysłany:
13 Lut 2009, 01:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
No zgadza sie. Ale na szczescie TDI mam razem z Punto. Poza tym Punciak fajne auto, tylko jakbym mial w tej chwili troche wiecej kasy to zdecydowanie T-Jeta 120 KM bym bral.
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
mufc7 |
#218694 Wysłany:
13 Lut 2009, 19:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Sie 2007, Posty: 218
|
olos47 napisał(a): tylko jakbym mial w tej chwili troche wiecej kasy to zdecydowanie T-Jeta 120 KM bym bral. Cool
mówią na mieście, że daje rade... ten t-jet
_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic10306-15.html
.
|
|
Góra |
|
|
olos47 |
#218723 Wysłany:
13 Lut 2009, 20:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Katowice/Siedlce/Birmingham UK Rejestracja: 09 Lut 2009, Posty: 568
|
_________________ FIAT GRANDE PUNTO RACING 1,4 8v 75KM, YELLOW&BLUE&ME
Renault Megane Grandtour Dynamique 1,5 dci 106KM
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|