You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 22:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #220162 Wysłany: 17 Lut 2009, 22:43; 
 Temat postu: Problem z hamulcami
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Kwi 2008,
Posty: 6
Pojawił się u mnie problem z hamulcami. Chodzi o to, że gdy przycisnę parę razy hamulec staje się twardy i praktycznie nie hamuje. Jak ujadę kawałek znów jest ok. Pojechałem do mechanika i stwierdził że to serwo a pompa jest sprawna ale nie potrafił mi zagwarantować tego w 100%. Sprawdzałem też zasłyszanym sposobem na zgaszonym silniku nacisnąłem kilka razy pedał aż stwardniał i po zapaleniu nie opada a ponoć powinien dopiero po chwili kiedy auto trochę pochodzi idzie na dół. Co o tym sadzicie?? Ma ktoś jakieś rady?? Czy serwo od benzyniaka pasuje do disla?? Dzięki za wszelkie odpowiedzi


Góra
 Profil  
 

 
 Post #220185 Wysłany: 18 Lut 2009, 00:11; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: SWD
Rejestracja: 05 Lut 2008,
Posty: 328
Wyglada mi razcej na 100% pompa, albo nieszczelnosc ukladu chamulcowego.

_________________
Punto S 1.1 55 KM 97r

http://fiatpunto.com.pl/post216895.html#216895

Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #220235 Wysłany: 18 Lut 2009, 11:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Kwi 2008,
Posty: 6
szczelny raczej jest bo płynu nie ubywa. Mnie też to wygląda na serwo ale wole się upewnić, wykluczyłem pompe bo jak się jedzie to hamulec jest. Wygląda tak jakby serwo przepuszczało tylko czy da się jakoś upewnić żebym kasy na marne nie wydał ?? Ma ktoś może jakiś sposób??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220307 Wysłany: 18 Lut 2009, 18:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 Lut 2009,
Posty: 273
witaj
Trzeba odpiąć przewód od kolektora ssącego i należy zrobić podciśnienie (np. pompą próżniową, wykonywanie podciśnienia ustami może nie dać efektu :D ), serwo powinno być całkowicie szczelne (brak syczenia). Czasami objawem nieszczelnego serva jest zła praca silnika na biegu jałowym (fałszywe powietrze w kolektorze ssącym przedostające się prze dziurawą membrane serva. Można też popsikać sprayem z zawarością jakiegos alkocholu, rozpuszczalnika (np. kokpit, dezodorant) w okolicacy serva podzcas pracy silnika na biegu jałowym, jeśli jest dziurawe to powinna się odzczuwalnie zmienić praca silnika. Sprawdź przewód podciśnieniowy czy nie jest uszkodzony.

[ Dodano: 18 Lut 2009 17:49 ]
Niedoczytałem masz diesla ?
Wtedy przewód odepnij od pompy próżniowej a nie od kolektora ssącego. Jeśli jest wszysto szczelne to należy sprawdzić jakie podciśnienie robi pompa próżniowa. Potrzebny do tego jest miernik zwany vacuometrem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220528 Wysłany: 19 Lut 2009, 14:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Włocławek
Rejestracja: 24 Maj 2008,
Posty: 309
krzysiek_pere Właśnie miałem tak w podobie mu napisać. :)
Widze ze jestes nowy no to cie WITAM, chyba jestes mechanikiem co?

_________________
Śpiesz się powoli. :)
PUNTO 1.2 75km ELX 5D :D 1995-1996


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220538 Wysłany: 19 Lut 2009, 15:21; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: zamość
Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 110
Z tego co tu napisałeś to serwo padło na bank :> a jak byś szukał serwa to zapraszam na moje aukcje http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10913987

_________________
Naprawiacz Sztrucli !!!


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220628 Wysłany: 19 Lut 2009, 20:34; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Kwi 2008,
Posty: 6
a czy do diesla pasuje od benzyniaka serwo ??


Góra
 Profil  
 
 
 Post #220982 Wysłany: 20 Lut 2009, 20:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 24 Lut 2007,
Posty: 297
a co z tym zaworkiem na serwie ? nie mogl czasem on pasc?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #332565 Wysłany: 04 Lut 2010, 22:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 11 Gru 2009,
Posty: 22
Witam. Mam nastepujace objawy przy hamowaniu:
- przy wylaczonym silniku naciskam kilka razy i pedal twardnieje - czyli ok
- w trakcie jazdy natomiast hamulce lapia juz pod koniec skoku pedalu, ktory jest miekki i dopiero twardnieje pod koniec. Hamowanie tez jest slabawe.
Dodam ze mam na jalowym 1400obr/min. Walczylem z tym, m. in. przez wymiane silniczka krokowego bez zmian. Natomiast po przeczytaniu tego tematu mysle ze moze byc tak ze mam uszkodzone serwo hamulcow i idzie lewe powietrze do kolektora oraz hamulce dzialaja pod sam koniec.

Czy moge miec racje?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO