You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 19 Cze 2025, 00:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #376370 Wysłany: 24 Cze 2010, 16:02; 
 Temat postu: Luźne refleksje oparte na motywie końcówek drążków.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Dziś wymieniałem końcówki drążków w Puntolocie (obie strony, TRW, 75 z groszami za komplet) i zaobserwowałem dziwne zjawisko- otóż końcówki w aucie miały logo TRW i coś, co wyglądało na zakodowaną datę- marzec 2000. Wniosek taki, że końcówki drążków w Fiacie wytrzymują 120000 km po polskich drogach! Wprawdzie to już druga ingerencja w podwozie (po 100000 km wymieniałem tuleje wahaczy), ale jestem pod wrażeniem. Jak uda mi się Punto wyeksploatować, to chyba następnego Fiata będę szukał:)

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 

 
 Post #376381 Wysłany: 24 Cze 2010, 17:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
U mnie końcówka drążka kierowniczego po stronie kierowcy padła po ~30tyś km, była to jedyna rzecz która padła w zawieszeniu jak do tej pory (~85tyś).

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376410 Wysłany: 24 Cze 2010, 18:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
moje koncowki maja 150k
i dopiero teraz bede wymieniac ;)

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376411 Wysłany: 24 Cze 2010, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Ciekawe jak długo wytrzymują w VW?;)

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376421 Wysłany: 24 Cze 2010, 19:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Pewnie podobnie, w czasach globalizacji wiekszosc czesci robią Ci sami podproducenci. Wszystkie auta dla ludu to masówa, zasadniczo różnią się jedynie logiem na masce no i ceną.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376424 Wysłany: 24 Cze 2010, 19:58; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
w II FL wytrzymuja tyle samo - wahacz troche dłużej... ale co sie dziwić.. przecież to to samo autko w sumie :E

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376426 Wysłany: 24 Cze 2010, 20:08; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13084
Pomógł: 54
prawa zdechła po 70kkm, przy 137 obydwie były wytrzepane, a prawa na amen :lol:

[ Dodano: 24 Cze 2010 20:05 ]
co do wahaczy... po 76kkm tulejki były w kawałkach, zmieniono na 2x birth...
przy 91kkm w lewym sworzeń był konkretnie wybity, zmieniono na qap - trzyma się do dziś; prawy poleciał przy 125kkm - tulejka w kawałkach zmieniono na birth trzyma się do dziś :>

[ Dodano: 24 Cze 2010 20:08 ]
a to są małe przebiegi :> Kolega ma audi A4 1,9TDI od nowości i 170kkm obecnie przy zawieszeniu nic nie było robione i sie trzyma :> Ale za to orurowanie tłoczące 2x mu popękało i kopcił + spadek mocy.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376434 Wysłany: 24 Cze 2010, 20:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
buladag napisał(a):
Pewnie podobnie, w czasach globalizacji wiekszosc czesci robią Ci sami podproducenci. Wszystkie auta dla ludu to masówa, zasadniczo różnią się jedynie logiem na masce no i ceną.


Dlatego trzeba kupować auta na F:) Zaskoczony jestem pozytywnie tym, że jakość Punto jest nieporównywalnie wyższa niż Seicento. Sejka pozbywałem się z tego powodu, że po 100000 wymagał wymiany kompletu amortyzatorów, wahaczy przednich, końcówek drążków i tulei tylnego zawieszenia. Oryginalne amortyzatory przednie w SC wytrzymały jakieś 70000, zmieniłem na Monroe i po kolejnych 30000 jeden puścił olej. Sprzęgło identycznie- tu i tu po 90000 km profilaktycznie zmieniłem na Valeo. Ponadto jakość plastików, tapicerki. A Seicento na 100% miało pewny przebieg, Punto tylko na 95.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376498 Wysłany: 24 Cze 2010, 21:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
przednie amorku tez pamietaja czas wyjazdu z fabryki :lol:

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376529 Wysłany: 24 Cze 2010, 23:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
A i u mnie się jeszcze długo nie zapowiada wymiana.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376547 Wysłany: 25 Cze 2010, 07:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 07 Sie 2008,
Posty: 4521
Pomógł: 42
za to tylne zmieniane juz dwa razy

_________________
bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #376569 Wysłany: 25 Cze 2010, 11:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Jeszcze oryginały. Ale jeżdżę na pusto, a i Twoja butla lpg trochę waży.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377013 Wysłany: 27 Cze 2010, 20:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
hmm,
amory przod 109k, tyl 123 k (wymienie w piatek)
btw czy wahacze wymienia sie parami jak amory czy tez mozna wymienic tylko jeden ?

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377025 Wysłany: 27 Cze 2010, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Wahacze w zasadzie można pojedynczo, ale np. wtedy, kiedy prawie nowym autem zaliczyć megadziurę lub dzwon i wahacz ów odkształcisz. Jeśli auto ma swój przebieg, a wahacz, tj. sworzeń jest po prostu zużyty to wymień oba. Drugi i tak za chwilę pójdzie, a mechanik za wymianę dwóch na raz policzy mniej i niż za wymianę 2 razy jednego.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377141 Wysłany: 28 Cze 2010, 10:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
wlbn,

czy mozna jakos organoleptycznie stwierdzic w jakim stanie jest wahacz (pomijam oczywiscie sytuacje ze wypadl albo sie rozpadl ?)
Zastanawiam sie czy jechac na szarpaki. 15 zl za jedna os na SKP bierze ?
Tylne amory i tak wymienie w piatek, zastanawiam sie nad stanem zawieszenia z przodu. Wszystko jak fabryka dala, tylko amory wymienione na kyb :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377357 Wysłany: 28 Cze 2010, 22:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
Jak się całkiem nie rozpadły to wydaj te 15 zł.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377359 Wysłany: 28 Cze 2010, 22:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
w sumie masz racje. odzaluje 30 zeta, moze cos jeszcze wykryja :E

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377396 Wysłany: 28 Cze 2010, 23:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Biecz/Kraków
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 495
Pomógł: 4
W stacji diagnostycznej odżałujesz 15-20 zł, wytłuką Ci auto konkretnie i wszystko będzie jasne.

_________________
WLBN


Góra
 Profil  
 
 
 Post #377443 Wysłany: 03 Lip 2010, 00:25; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie)
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1616
Pomógł: 3
WLBN

w czwartek jade na SKP, krop pozniej do mechaniora a w piatek odbior, jak powazniejszej awarii nie bedzie :twisted: bede informowal na biezaco :E

[ Dodano: 01 Lip 2010 18:03 ]
pieta napisał(a):
wlbn,

czy mozna jakos organoleptycznie stwierdzic w jakim stanie jest wahacz (pomijam oczywiscie sytuacje ze wypadl albo sie rozpadl ?)
Zastanawiam sie czy jechac na szarpaki. 15 zl za jedna os na SKP bierze ?
Tylne amory i tak wymienie w piatek, zastanawiam sie nad stanem zawieszenia z przodu. Wszystko jak fabryka dala, tylko amory wymienione na kyb :E


Bylem na szarpakach, 28 zl wydalem, przod sprawny okolo 66-67 tyl tez 52- 53 teraz :E na moje uwagi ze cos wali z tylu pan diagnosta poogladal najpierw koncowki drazkow a nastepnie zanurkowal pod kanal. Sprawca metalicznych dzwiekow okazala sie... oslona termiczna tlumika ktora sobie luzno latala i na wiekszych wybojach lubila sobie pobrzeczec metalicznie. :E Pan przyczepil na plastikowa zapinke i jak reka odjal. czasem zabrzeczy ale jak w wieksza dziure wjade.
Ale amory i tak wymienie bo mi krop sie zle prowadzi na zakretach. Jutro zdam relacje co i jak :E

[ Dodano: 02 Lip 2010 23:25 ]
pieta napisał(a):
WLBN

w czwartek jade na SKP, krop pozniej do mechaniora a w piatek odbior, jak powazniejszej awarii nie bedzie :twisted: bede informowal na biezaco :E

[ Dodano: 01 Lip 2010 18:03 ]
pieta napisał(a):
wlbn,

czy mozna jakos organoleptycznie stwierdzic w jakim stanie jest wahacz (pomijam oczywiscie sytuacje ze wypadl albo sie rozpadl ?)
Zastanawiam sie czy jechac na szarpaki. 15 zl za jedna os na SKP bierze ?
Tylne amory i tak wymienie w piatek, zastanawiam sie nad stanem zawieszenia z przodu. Wszystko jak fabryka dala, tylko amory wymienione na kyb :E


Bylem na szarpakach, 28 zl wydalem, przod sprawny okolo 66-67 tyl tez 52- 53 teraz :E na moje uwagi ze cos wali z tylu pan diagnosta poogladal najpierw koncowki drazkow a nastepnie zanurkowal pod kanal. Sprawca metalicznych dzwiekow okazala sie... oslona termiczna tlumika ktora sobie luzno latala i na wiekszych wybojach lubila sobie pobrzeczec metalicznie. :E Pan przyczepil na plastikowa zapinke i jak reka odjal. czasem zabrzeczy ale jak w wieksza dziure wjade.
Ale amory i tak wymienie bo mi krop sie zle prowadzi na zakretach. Jutro zdam relacje co i jak :E



powiem krotko, amory zmienione i to tobylo to czego brakowalo. Nie ma #%$#%$we wsi :E tyl wreszcie sie trzyma sztywno na zakretach. Nie skrzypi przy wysiadaniu, komfort przy przejezdzie przez progi. Dodatkowo olej wymienilem, wycieraczki oraz oslona termiczna przynitowana na stale. Ponadto przylutowany kabelek w lewym tylnim glosniki wplywa pozytywnie na komfort jazdy (skuteczniej zaglusza :D

_________________
byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002
czerwony bo najszybszy :)
topic18886.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 19 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO