|
Obecny czas: 19 Cze 2025, 00:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
WLBN |
#376370 Wysłany:
24 Cze 2010, 16:02; Temat postu: Luźne refleksje oparte na motywie końcówek drążków. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Dziś wymieniałem końcówki drążków w Puntolocie (obie strony, TRW, 75 z groszami za komplet) i zaobserwowałem dziwne zjawisko- otóż końcówki w aucie miały logo TRW i coś, co wyglądało na zakodowaną datę- marzec 2000. Wniosek taki, że końcówki drążków w Fiacie wytrzymują 120000 km po polskich drogach! Wprawdzie to już druga ingerencja w podwozie (po 100000 km wymieniałem tuleje wahaczy), ale jestem pod wrażeniem. Jak uda mi się Punto wyeksploatować, to chyba następnego Fiata będę szukał:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
|
|
buladag |
#376381 Wysłany:
24 Cze 2010, 17:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
U mnie końcówka drążka kierowniczego po stronie kierowcy padła po ~30tyś km, była to jedyna rzecz która padła w zawieszeniu jak do tej pory (~85tyś).
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#376410 Wysłany:
24 Cze 2010, 18:50; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
moje koncowki maja 150k
i dopiero teraz bede wymieniac 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#376411 Wysłany:
24 Cze 2010, 18:52; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ciekawe jak długo wytrzymują w VW?;)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
buladag |
#376421 Wysłany:
24 Cze 2010, 19:44; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Pewnie podobnie, w czasach globalizacji wiekszosc czesci robią Ci sami podproducenci. Wszystkie auta dla ludu to masówa, zasadniczo różnią się jedynie logiem na masce no i ceną.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
 |
Kamillo |
#376424 Wysłany:
24 Cze 2010, 19:58; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków Rejestracja: 19 Maj 2008, Posty: 1975 Pomógł: 10
|
w II FL wytrzymuja tyle samo - wahacz troche dłużej... ale co sie dziwić.. przecież to to samo autko w sumie 
_________________ Forza Italia !
Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ... Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ... Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ... GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#376426 Wysłany:
24 Cze 2010, 20:08; Temat postu: |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13084 Pomógł: 54
|
prawa zdechła po 70kkm, przy 137 obydwie były wytrzepane, a prawa na amen [ Dodano: 24 Cze 2010 20:05 ]co do wahaczy... po 76kkm tulejki były w kawałkach, zmieniono na 2x birth...
przy 91kkm w lewym sworzeń był konkretnie wybity, zmieniono na qap - trzyma się do dziś; prawy poleciał przy 125kkm - tulejka w kawałkach zmieniono na birth trzyma się do dziś [ Dodano: 24 Cze 2010 20:08 ]a to są małe przebiegi  Kolega ma audi A4 1,9TDI od nowości i 170kkm obecnie przy zawieszeniu nic nie było robione i sie trzyma  Ale za to orurowanie tłoczące 2x mu popękało i kopcił + spadek mocy.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#376434 Wysłany:
24 Cze 2010, 20:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
buladag napisał(a): Pewnie podobnie, w czasach globalizacji wiekszosc czesci robią Ci sami podproducenci. Wszystkie auta dla ludu to masówa, zasadniczo różnią się jedynie logiem na masce no i ceną.
Dlatego trzeba kupować auta na F:) Zaskoczony jestem pozytywnie tym, że jakość Punto jest nieporównywalnie wyższa niż Seicento. Sejka pozbywałem się z tego powodu, że po 100000 wymagał wymiany kompletu amortyzatorów, wahaczy przednich, końcówek drążków i tulei tylnego zawieszenia. Oryginalne amortyzatory przednie w SC wytrzymały jakieś 70000, zmieniłem na Monroe i po kolejnych 30000 jeden puścił olej. Sprzęgło identycznie- tu i tu po 90000 km profilaktycznie zmieniłem na Valeo. Ponadto jakość plastików, tapicerki. A Seicento na 100% miało pewny przebieg, Punto tylko na 95.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#376498 Wysłany:
24 Cze 2010, 21:59; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
przednie amorku tez pamietaja czas wyjazdu z fabryki 
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#376529 Wysłany:
24 Cze 2010, 23:05; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
A i u mnie się jeszcze długo nie zapowiada wymiana.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
greg505 |
#376547 Wysłany:
25 Cze 2010, 07:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4521 Pomógł: 42
|
za to tylne zmieniane juz dwa razy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#376569 Wysłany:
25 Cze 2010, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Jeszcze oryginały. Ale jeżdżę na pusto, a i Twoja butla lpg trochę waży.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#377013 Wysłany:
27 Cze 2010, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
hmm,
amory przod 109k, tyl 123 k (wymienie w piatek)
btw czy wahacze wymienia sie parami jak amory czy tez mozna wymienic tylko jeden ?
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#377025 Wysłany:
27 Cze 2010, 21:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Wahacze w zasadzie można pojedynczo, ale np. wtedy, kiedy prawie nowym autem zaliczyć megadziurę lub dzwon i wahacz ów odkształcisz. Jeśli auto ma swój przebieg, a wahacz, tj. sworzeń jest po prostu zużyty to wymień oba. Drugi i tak za chwilę pójdzie, a mechanik za wymianę dwóch na raz policzy mniej i niż za wymianę 2 razy jednego.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#377141 Wysłany:
28 Cze 2010, 10:43; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
wlbn,
czy mozna jakos organoleptycznie stwierdzic w jakim stanie jest wahacz (pomijam oczywiscie sytuacje ze wypadl albo sie rozpadl ?)
Zastanawiam sie czy jechac na szarpaki. 15 zl za jedna os na SKP bierze ?
Tylne amory i tak wymienie w piatek, zastanawiam sie nad stanem zawieszenia z przodu. Wszystko jak fabryka dala, tylko amory wymienione na kyb 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#377357 Wysłany:
28 Cze 2010, 22:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Jak się całkiem nie rozpadły to wydaj te 15 zł.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#377359 Wysłany:
28 Cze 2010, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
w sumie masz racje. odzaluje 30 zeta, moze cos jeszcze wykryja 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#377396 Wysłany:
28 Cze 2010, 23:28; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
W stacji diagnostycznej odżałujesz 15-20 zł, wytłuką Ci auto konkretnie i wszystko będzie jasne.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
pieta |
#377443 Wysłany:
03 Lip 2010, 00:25; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: bialystok(coraz rzadziej) warszawa(przewaznie) Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1616 Pomógł: 3
|
WLBN
w czwartek jade na SKP, krop pozniej do mechaniora a w piatek odbior, jak powazniejszej awarii nie bedzie  bede informowal na biezaco [ Dodano: 01 Lip 2010 18:03 ]pieta napisał(a): wlbn,czy mozna jakos organoleptycznie stwierdzic w jakim stanie jest wahacz (pomijam oczywiscie sytuacje ze wypadl albo sie rozpadl ?) Zastanawiam sie czy jechac na szarpaki. 15 zl za jedna os na SKP bierze ? Tylne amory i tak wymienie w piatek, zastanawiam sie nad stanem zawieszenia z przodu. Wszystko jak fabryka dala, tylko amory wymienione na kyb  Bylem na szarpakach, 28 zl wydalem, przod sprawny okolo 66-67 tyl tez 52- 53 teraz  na moje uwagi ze cos wali z tylu pan diagnosta poogladal najpierw koncowki drazkow a nastepnie zanurkowal pod kanal. Sprawca metalicznych dzwiekow okazala sie... oslona termiczna tlumika ktora sobie luzno latala i na wiekszych wybojach lubila sobie pobrzeczec metalicznie.  Pan przyczepil na plastikowa zapinke i jak reka odjal. czasem zabrzeczy ale jak w wieksza dziure wjade. Ale amory i tak wymienie bo mi krop sie zle prowadzi na zakretach. Jutro zdam relacje co i jak [ Dodano: 02 Lip 2010 23:25 ]pieta napisał(a): WLBN w czwartek jade na SKP, krop pozniej do mechaniora a w piatek odbior, jak powazniejszej awarii nie bedzie  bede informowal na biezaco [ Dodano: 01 Lip 2010 18:03 ]pieta napisał(a): wlbn,czy mozna jakos organoleptycznie stwierdzic w jakim stanie jest wahacz (pomijam oczywiscie sytuacje ze wypadl albo sie rozpadl ?) Zastanawiam sie czy jechac na szarpaki. 15 zl za jedna os na SKP bierze ? Tylne amory i tak wymienie w piatek, zastanawiam sie nad stanem zawieszenia z przodu. Wszystko jak fabryka dala, tylko amory wymienione na kyb  Bylem na szarpakach, 28 zl wydalem, przod sprawny okolo 66-67 tyl tez 52- 53 teraz  na moje uwagi ze cos wali z tylu pan diagnosta poogladal najpierw koncowki drazkow a nastepnie zanurkowal pod kanal. Sprawca metalicznych dzwiekow okazala sie... oslona termiczna tlumika ktora sobie luzno latala i na wiekszych wybojach lubila sobie pobrzeczec metalicznie.  Pan przyczepil na plastikowa zapinke i jak reka odjal. czasem zabrzeczy ale jak w wieksza dziure wjade. Ale amory i tak wymienie bo mi krop sie zle prowadzi na zakretach. Jutro zdam relacje co i jak 
powiem krotko, amory zmienione i to tobylo to czego brakowalo. Nie ma #%$#%$we wsi  tyl wreszcie sie trzyma sztywno na zakretach. Nie skrzypi przy wysiadaniu, komfort przy przejezdzie przez progi. Dodatkowo olej wymienilem, wycieraczki oraz oslona termiczna przynitowana na stale. Ponadto przylutowany kabelek w lewym tylnim glosniki wplywa pozytywnie na komfort jazdy (skuteczniej zaglusza 
_________________ byl punto II dynamic 1.2 (8V) 2002 czerwony bo najszybszy  topic18886.html
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 19 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|