You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 04 Cze 2024, 05:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #410776 Wysłany: 08 Lis 2010, 19:49; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
nissanek_3 napisał(a):
kazaa ja korzystam z PCMSCAN


jest tam do wyboru grande 1,9 ? Dziala ten progs pod kkl ?

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 

 
 Post #410868 Wysłany: 08 Lis 2010, 21:44; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Emotion
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 26 Sie 2009,
Posty: 251
Pomógł: 3
tam się nie wybiera modelu pojazdu tylko po prostu łączy się z ECU silnika,pod kkl nie sprawdzałem jeszcze

_________________
GP 1.3 MultiJet 110 KM ; 230 Nm EGR OFF
Dołożone : dodatkowe ogrzewanie PTC, ogrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania PDC
, ABS/ESP/ASR/MSR/HBA/HHC-w trakcie
P II 1.2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #410997 Wysłany: 09 Lis 2010, 01:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
nissanek_3 napisał(a):
tam się nie wybiera modelu pojazdu tylko po prostu łączy się z ECU silnika,pod kkl nie sprawdzałem jeszcze


rozumiem , thx

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411169 Wysłany: 09 Lis 2010, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Jerzy
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 26 Lis 2008,
Posty: 80
Witam.
Dzisiaj mogę potwierdzić działanie interface ELM327 również w GP 1,4 8V.
Błędy ECU odczytane i skasowane (błąd P0171-zbyt uboga mieszanka).
Podobnie jak kolega nissanek_3 korzystałem z programu PCMSCAN.

_________________
GRANDE PUNTO 1,4 ESTIVA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #411236 Wysłany: 09 Lis 2010, 22:41; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
chyba tez sie skusze , bo nie doczekam sie fesa , znajac zycie jak kupie elm to wyjdzie nowy fes ze wsparciem grande i kabel nie przyda sie eh...

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417853 Wysłany: 01 Gru 2010, 18:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 64
Hubik napisał(a):
Mi taki komunikat wyskakiwał wiele razy. Oprócz tego: awaria świec żarowych, awaria FiatCode czy "za wysoka temperatura płynu chłodniczego" (zaraz po odpaleniu po nocy).

Jak się okazało, winny był za słaby fabryczny akumulator. Po wymianie na troszkę większy ale o zdecydowanie większym prądzie rozruchowym, problemy zniknęły :)


Akumulator mam dość słaby i dzisiaj (po nocy około -16 stopni) odpalanie było wielokrotne tzn zapalił i gasł po paru sekundach. Potem "check engine" kontrolka i napis "skontroluj silnik" w wyświetlaczu komputera. Poprzedniej zimy też mi się to zdarzyło ale przy minus 25

:cry:

A po pół godzinie odpalił bez problemów i kontrolek...

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417901 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
mój dzisiaj też wysmolił błąd,dostawał zadyszki i gasł.Przypuszczam że to wina paliwa. Opatuliłem filtr paliwa,wytargałem grill i osłoniłem chłodnice tekturą bo nie umie nagrzać samochodu. Dzisiaj w jezdzie w ślimaczym tempie nagrzanie zajęło mi prawie 20km ;/
Dodatek do paliwa dolałem może jutro będzie lepiej

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417929 Wysłany: 01 Gru 2010, 20:46; 
 Temat postu: Dogrzanie diesla
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 64
kox
Czy masz diesla?
Już podczas poprzedniej zimy zorientowałem się jak dogrzać MultiJeta.
Żadnej ekojazdy!
Trzeba jechać ciągle na każdym biegu utrzymując około 2500 obr./min.
Diesel potrzebuje obciążenia aby się nagrzać a na postoju to w ogóle się nie nagrzeje. Taka jest specyfika cieplna tych silników.
Teraz wystarczy mi około 2 km aby poczuć ciepełko. :D
A do tego nie należy na początku włączać ogrzewania na maksa a jeśli się da to pierwszy kilometr bez ogrzewania.
Często używam ogrzewanie razem z klimatyzacją - szybkie odparowanie i odmarznięcie szyb.


Hehe, doczytałem. Masz niezłą maszynę - 1.9JTD
Czyli moje rady powinny byc przydatne.

P.S. Znajomemu pomogłem niedawno kupić Stilo 1.9JTD - i jemu szybciej się nagrzewa silnik i nie fiksuje na mrozie. :shock:

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Ostatnio edytowany przez etkth, 01 Gru 2010, 21:03, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #417938 Wysłany: 01 Gru 2010, 21:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
mam diesla, 1,9 120KM
Deptac go nie zamierzam,szczególnie na zimnym silniku.
2km i ciepełko? nie wierze. Nie przy tych mrozach. Ja mam dolną osłone silnika,wygłuszenie maski i żeby złapać optymalną temperature potrzebuje ok 15-20 km.
Ogrzewanie włączam razem z klimą szczególnie w okresie takich mrozów

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #417950 Wysłany: 01 Gru 2010, 21:14; 
 Temat postu: Nie "deptać"
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 64
kox

Nie namawiam do niszczenia silnika. Wypróbowałem, że gdy jadę z określoną prędkością to wykorzystuję niższe biegi zimą. Czyli staram się utrzymywać stałe obroty powyżej 2000 np na trójce daje to szybkość około 60km/h a na czwórce około 80km/h. Po nagrzaniu silnika wracam do zwykłego, oszczędnego stylu jazdy. Moim zdaniem "deptanie" to byłoby przekroczenie 3000 obrotów na zimnym silniku. Przy odpowiednich obrotach smarowanie jest też odpowiednie - ciśnienie odpowiednie. U mnie naprawdę to działa. A gdy robiłem "ekojazdę" to marzłem jak cholera. O tym, że diesel ma większą wydajność cieplną opowiedział mi właściciel BMW, który nie marzł bo miał jakieś webasto. :D

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418009 Wysłany: 01 Gru 2010, 22:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
kox napisał(a):
mam diesla, 1,9 120KM
Deptac go nie zamierzam,szczególnie na zimnym silniku.
2km i ciepełko? nie wierze. Nie przy tych mrozach. Ja mam dolną osłone silnika,wygłuszenie maski i żeby złapać optymalną temperature potrzebuje ok 15-20 km.
Ogrzewanie włączam razem z klimą szczególnie w okresie takich mrozów


silnik klimy nie ruszy przy niskiej temp. , ma zabezpieczenie

[ Dodano: 01 Gru 2010 22:59 ]
etkth napisał(a):
kox O tym, że diesel ma większą wydajność cieplną opowiedział mi właściciel BMW, który nie marzł bo miał jakieś webasto. :D


i wszystko jasne ...

turbo przy gęstym oleju nie lubi wysokich obrotów , tak naprawdę najlepiej utrzymywać 2k , niestety klekot długo się nagrzewa i trzeba się z tym liczyć

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418321 Wysłany: 02 Gru 2010, 21:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
kazaa napisał(a):
silnik klimy nie ruszy przy niskiej temp. , ma zabezpieczenie

ale odparowuje szybko szyby ;)

kazaa napisał(a):
turbo przy gęstym oleju nie lubi wysokich obrotów , tak naprawdę najlepiej utrzymywać 2k

to słychać szczególnie przy niskich temperaturach zaraz po rozruchu,rechocze aż boli ;p

[ Dodano: 02 Gru 2010 21:07 ]
dodałem też 50tke specyfiku przeciwko wytrącaniu parafiny i opatuliłem filtr paliwa;) bład silnika zniknął a auto duże lepiej pali

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418444 Wysłany: 02 Gru 2010, 23:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw
Rejestracja: 06 Kwi 2008,
Posty: 2200
Pomógł: 10
kox napisał(a):
ale odparowuje szybko szyby ;)

dodałem też 50tke specyfiku przeciwko wytrącaniu parafiny i opatuliłem filtr paliwa;) bład silnika zniknął a auto duże lepiej pali


Dziwne , bo z tego co wiem klima nie włącza sie poniżej 5 st. i u mnie nie odparują szyby poprzez klime w niskich temp. i tak jest we wszystkich autach

Co do specyfików boję się o CR , teraz na stacjach paliwo jest zimowe i też ma dodatki , inaczej w dystrybutorze parafina by się wydzieliła już ;)

_________________
Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek
Były user grande punto szprot 160ps :(
www.punto.glodzik.com


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418562 Wysłany: 03 Gru 2010, 16:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm
Rejestracja: 17 Lip 2006,
Posty: 366
kox napisał(a):
Opatuliłem filtr paliwa

czym? to rzeczywiście może pomóc?

_________________
Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v


Góra
 Profil  
 
 
 Post #418715 Wysłany: 03 Gru 2010, 21:36; 
 Temat postu: odpalanie na mrozie
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 64
No więc mam nowy akumulator. Silnik odpalił pięknie, odśnieżałem trochę karoserię i nadal chodził równo do czasu aż... spróbowałem wyjechać z zaspy parkingowej. Po dodaniu gazu zadławił się i znowu zaczęły się jaja. Odpalał i gasł. Zabawa trwała 20 minut. Co tu jest grane? Może paliwo za gęste?
A może czegoś nie wiem? Może musi pochodzić na wolnych obrotach przez parę minut? Czemu dławi się przy dodaniu gazu?
Potem cały dzień pracował idealnie, równiutko, moc bez zarzutu, ciepełko w kabinie też, odpalanie też bezproblemowe - błyskawiczne.
Nie było żadnych błędów na wyświetlaczu kompa.
A może dolać 0,5 l benzynki jak to robią inni dieslowcy na parkingu?
:twisted:

[ Dodano: 03 Gru 2010 20:36 ]
Cytuj:

Dziwne , bo z tego co wiem klima nie włącza sie poniżej 5 st. i u mnie nie odparują szyby poprzez klime w niskich temp. i tak jest we wszystkich autach

Co do specyfików boję się o CR , teraz na stacjach paliwo jest zimowe i też ma dodatki , inaczej w dystrybutorze parafina by się wydzieliła już ;)


Klima w niektórych samochodach się włącza a w innych komputer blokuje. Nie ma tu reguły. Wszystko zależy od producenta. Miałem już kilka samochodów z klimą.
Co do dodatków to poprzedniej zimy kupiłem taki, który miał pomóc w teperaturach do -40 stopni. Zamarzł mi w bagażniku, w temperaturze -25 i zrobiła się buteleczka z galaretką. :evil: :evil: :evil:

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419023 Wysłany: 04 Gru 2010, 21:47; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA
Rejestracja: 15 Sie 2007,
Posty: 4874
Pomógł: 39
emil napisał(a):
czym? to rzeczywiście może pomóc?

kawałkiem ręcznika owinąłem filtr i ściągnąłem plastikową opaską zaciskową,oprócz tego zakryłem chłodnice kawałkiem tektury umieszczonym za "grillem" i auto sie szybciej zagrzewa i sam zniknął błąd silnika

_________________
Jest sadza - jest zabawa :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #419096 Wysłany: 05 Gru 2010, 00:06; 
 Temat postu: a dzisiaj bez problemu
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: 6-Speed
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 13 Sty 2010,
Posty: 64
:D
Dzisiaj odpalił bez problemu.
Pochodził trochę na wolnych obrotach przy zamkniętym ogrzewaniu. Potem stopniowo działałem w następujący sposób; puściłem sprzęgło, włączyłem dmuchawę, potem światła potem klimę (sprężarkę słyszałem) i to wszystko bez dodawania gazu. Gdy uruchamiałem kolejne urządzenia obroty na chwilę troszkę spadały i wyrównywały się. Czyli silnik dostawał kolejne 'obciążenia'.
Zauważyłem, że ogrzewanie najlepiej uruchomić dopiero po 1 km i to na połowę i wówczas silnik równomiernie i szybko nagrzewa się.
Poza tym polecam przy lekko ciepłym silniku odkręcenie korka zbiorniczka wyrównawczego i lekkie przegazowanie bo to może odpowietrzyć układ chłodzenia i nagrzewnicy. Nie wolno tego zrobić na gorącym silniku bo wtedy jest wysokie ciśnienie i można się poparzyć.Takie zabiegi stosowałem kiedyś dawno temu w starych syrenach a zwłaszcza skodach z silnikiem z tyłu, które chłodnicę miały z przodu samochodu. To naprawdę ma sens a mechanicy nie zawsze wpadną na to, że np nagrzewnica może być zapowietrzona jak kaloryfer w domu...
Naprawdę mam lekkie 'ciepełko' po około 3km :D
Warto też sprawdzić działanie termostatu !

A dodam, że w nocy było -13 a w dzień -9 stopni czyli różnica o około 2 stopnie do dnia poprzedniego.

_________________
Grande Punto 2007r. 1.3 MJ 90 KM skrzynia 6 biegowa.
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 42 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO