|
Obecny czas: 04 Cze 2024, 11:54
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
kox |
#417936 Wysłany:
01 Gru 2010, 20:57; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
zobaczymy,wiele roboty nie zainwestowałem w ta robote,a może prędzej będe miał zagrzany motor. Zawsze można zdemontować
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
|
|
2rotor |
#417970 Wysłany:
01 Gru 2010, 21:46; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 09 Wrz 2007, Posty: 1681
|
olos47 napisał(a): jak widze ten temat o nagrzewaniu to widze ze historia potarza sie na forumach wszystkich marek jakie mialem w dieslu. Wszedzie jest dokladnie to samo Niestety taki urok diesli i jest to w pelni normalne
Potwierdzam, kumple w pracy wszelakiej maści klekotami na krótkich dystansach po mieście mówią że auta za cholerę się nie rozgrzewają.
_________________ Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#418015 Wysłany:
01 Gru 2010, 23:00; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Tomo masz racje. Dzisiaj -11 i w normalnym ruchu miejskim (8km, czyli niewielkim i tylko na paru światłach stałem) i trasie o 6 rano nagrzał się po około 12 km, gdzie na postoju przy światłach wyłączam dmuchawę. Ten silnik produkuje tak mało ciepło (ma dużą sprawność), że na postoju przy ujemnych temp. i włączonej dmuchawie temp.płynu spada i to nawet czasami drastycznie.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#418016 Wysłany:
01 Gru 2010, 23:03; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
kox napisał(a): kazaa mój podobnie jak twój reaguje na temperature. Dogrzewanie to ok 20km,jazda w korkach i zaraz spada temp silnika. Pompa wody wymieniona 10 tyś km temu,płyn chłodniczy w zesżłym miesiącu. Taki urok tego MJeta dokładnie , przerabiałem rok temu to , niestety taki jest mj [ Dodano: 01 Gru 2010 23:03 ]Dareks napisał(a): i pewnie nie ma żadnego domowego sposobu żeby to poprawić? można by zasłonić wlot chłodnicy tekturą... ale to nic nie da bo właśnie w czasie jazdy jest wszystko ok, a przy postoju temp. spada... szkoda że Fiat przewidział dogrzewacz tylko jako opcję do 2.0MJ
trudno , ja akceptuje wady klekota , powoli trzeba jeździć zanim się nagrzeje i tyle
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#418025 Wysłany:
01 Gru 2010, 23:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Dareks jest opcja w 1.3 MJ - elektryczne 2 grzałki do dogrzewania wnętrza - dopłata 500zł tylko nikt o tym nie mówi w salonie.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#418031 Wysłany:
01 Gru 2010, 23:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
a wnetrze tez dlugo sie nagrzewa w tych MJ?
jeszcze nie mialem okazji jezdzic GP tej zimy
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
adach |
#418109 Wysłany:
02 Gru 2010, 10:50; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Oława_Puławy Rejestracja: 18 Gru 2009, Posty: 37
|
kropekGP napisał(a): Dareks jest opcja w 1.3 MJ - elektryczne 2 grzałki do dogrzewania wnętrza - dopłata 500zł tylko nikt o tym nie mówi w salonie.
dokładnie i właśnie tego nie moę zrozumieć bo pewnie byłoby po problemie a tak trzeba sie przyzwyczaić do jazdy w czapce i rękawicach.
_________________ GP 1.3 MJ 90 KM
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#418122 Wysłany:
02 Gru 2010, 11:26; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#418127 Wysłany:
02 Gru 2010, 11:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
greg505 napisał(a): a wnetrze tez dlugo sie nagrzewa w tych MJ? jeszcze nie mialem okazji jezdzic GP tej zimy Radzę odpal na wiosnę [ Dodano: 02 Gru 2010 11:54 ]kropekGP napisał(a): Dareks jest opcja w 1.3 MJ - elektryczne 2 grzałki do dogrzewania wnętrza - dopłata 500zł tylko nikt o tym nie mówi w salonie.
wtedy to już bym nie mógł doładować aku w mieście a potem same błędy bym miał jak mi rozładuje aku taka grzała
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#418159 Wysłany:
02 Gru 2010, 13:54; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
kazaa napisał(a): Radzę odpal na wiosnę
GP jest rodzicow, a domu juz dawno nie bylem
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
Dareks |
#418248 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:03; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 21 Maj 2008, Posty: 39
|
kropekGP napisał(a): Dareks jest opcja w 1.3 MJ - elektryczne 2 grzałki do dogrzewania wnętrza - dopłata 500zł tylko nikt o tym nie mówi w salonie. a coś więcej o tym możesz? może da się dołożyć... [ Dodano: 02 Gru 2010 19:03 ]kox napisał(a): Dareks napisał(a): można by zasłonić wlot chłodnicy tekturą... dzisiaj to zrobiłem,wyciągnałem grill i zasłoniłem chłodnice kawałkiem tektury i zakryłem grilem jutro dam znać co i jak
dużo roboty z tym wyciąganiem grilla?
a druga sprawa, to masz może osłonę pod silnik?
_________________ --
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06
|
|
Góra |
|
|
greg505 |
#418284 Wysłany:
02 Gru 2010, 19:42; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 07 Sie 2008, Posty: 4525 Pomógł: 42
|
kazaa napisał(a): [ Dodano: 02 Gru 2010 11:54 ]kropekGP napisał(a): Dareks jest opcja w 1.3 MJ - elektryczne 2 grzałki do dogrzewania wnętrza - dopłata 500zł tylko nikt o tym nie mówi w salonie. wtedy to już bym nie mógł doładować aku w mieście a potem same błędy bym miał jak mi rozładuje aku taka grzała
w dci mam wlasnie takie grzalki (3 ), to przez to sie tak szybko grzeje
_________________ bylo Punto2, jest: Grande & Clio2 ph3, oba robia kle kle kle
|
|
Góra |
|
|
kox |
#418327 Wysłany:
02 Gru 2010, 20:41; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
po założeniu tekturki,klekot zagrzał się ok 5 km wcześniej,spędziłem 30 min w korku gdzie przejechałem 500m a temperatura nie przekroczyła połowy skali
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#418397 Wysłany:
02 Gru 2010, 22:47; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Dareks pytałem w ASO i nie potrafili jak zwykle odpowiedzieć.
Opisz ePera
Klimatyzacja samochodu poprzez zespół nagrzewnicy jest niedostateczna przy zimnym silniku.
Jako opcja oferowany jest więc dodatkowy system ogrzewania, który uruchamiany jest na początku pracy silnika, w zależności od osiąganej temperatury płynu chłodzącego silnik.
System składa się z dodatkowego urządzenia grzewczego, zainstalowanego wewnątrz zespołu nagrzewnicy: w tym urządzeniu umieszczone są dwie grzałki (PTC1 o 250W i PTC2 o 500 W).
Funkcjonowanie oporników kontrolowane jest centralka klimatyzacji, która steruje jednym lub dwoma generując w ten sposób orzewanie progresywne - o mocy maksymalnej 750 W - zgodnie z logiką kontroli, która zależy od:
- temperatura zewnętrzna poniżej 20°C.
- temperatury osiągniętej przez płyn chłodzący silnik (około 70°C)
- ilość obrotów silnika (która musi być wyższa od 700 obr/min);
- napięcia akumulatora (które nie może spaść poniżej 12.6 V).
Zasilanie jednego, dwóch lub trzech oporników sterowane jest za pomocą dwóch przekaźników umieszczonych w zespole nagrzewnicy:
- 1. Poziom: uruchamiany przez pierwszy przekaźnik (250W);
- 2. Poziom: uruchamiany przez drugi przekaźnik (500W);
- 3. Poziom: uruchamiany przez oba przekaźniki (750W)
Linie zasilania zabezpieczone są dwoma maxifuse "MIDI" umieszczonmi w odpowiedniej dodatkowej skrzynce bezpieczników znajdującej się obok akumulatora.
Z tego co wyczytałem to inny jest kombajn od zespołu klimy.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Dareks |
#418756 Wysłany:
03 Gru 2010, 23:38; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 21 Maj 2008, Posty: 39
|
kropekGP napisał(a): Dareks Z tego co wyczytałem to inny jest kombajn od zespołu klimy.
ja dzisiaj dzwoniłem do sklepu u jednego dilera, i człowiek mi powiedział że jest inna nagrzewnica montowana jak jest ten dogrzewacz. Coś mi mówił że nagrzewnica jest opleciona grzałką czy coś takiego. Ile w tym prawdy to nie wiem. W silniku 2.0 montowanym m.in w Bravo jest tak, że można dołożyć do nagrzewnicy taki moduł grzałki bo jest na to odpowiednia dziura przygotowana. Myślałem że tu też coś takiego może być...
_________________ --
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#418763 Wysłany:
04 Gru 2010, 00:08; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Gdyby nawet szło dołożyć grzałkę, to co ze sterowaniem ? Bez niego jest bardzo duże prawdopodobieństwo pożaru.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
Dareks |
#419561 Wysłany:
06 Gru 2010, 14:12; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 21 Maj 2008, Posty: 39
|
kropekGP napisał(a): Gdyby nawet szło dołożyć grzałkę, to co ze sterowaniem ? Bez niego jest bardzo duże prawdopodobieństwo pożaru.
liczyłem, że jakby coś takiego podłączyć do centralki automatycznej klimy to by się tym już zajęła...
_________________ --
Pozdrawiam
Darek
GP 1.3 JTD 90KM '06
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|