|
Obecny czas: 16 Cze 2024, 00:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
aXon |
#440501 Wysłany:
14 Lut 2011, 08:27; Temat postu: Ciężko zapala na ciepłym (diesel) |
|
|
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 23 Maj 2010, Posty: 17
|
Witam.
Odczułem mianowicie coś takiego:
Na zimnym (po nocy itp) odpala po sekundowym przekręceniu kluczyka, a na ciepłym silniku trzeba trzymać go na rozruchu nawet pare sekund... (wydaje mi się że szybciej startuje przy lekkim wciśnięciu gazu - (wiem że nie powinno się tego robić ale..)
Może wiecie co może byc tego przyczyną ?
Myślałem że diesle tak mają jednak ludzie którzy juz swoje przejeździli dieslami mówili że nie jest to normalne...
akumulator naładowany
paliwo "te lepsiejsze"
olej wymieniony
EGR wymieniony
brak raportów błedów przy podłączeniu do CPU
Wielkie dzięki za wszelkie sugestie.
aXon
Ostatnio edytowany przez aXon, 15 Lut 2011, 14:32, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
|
kazaa |
#440524 Wysłany:
14 Lut 2011, 10:51; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
Trzeba luknąć czy leje ropę , może jakieś problemy z pompą paliwa ? Jestem ciekaw czy moduł świec żarowych działa prawidłowo , bo może nie grzać przy ciepłym przez chwilę i są problemy z odpalaniem , a nawet jak jest ciepły przy tej temp. na dworzu powinnny na chwile podgrzać
takie mi pomysł wpadły , dodatkowo może być uszkodzony wtryskiwacz i często objawia się to takim odpalaniem
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#440545 Wysłany:
14 Lut 2011, 12:29; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Przy ciepłym silniku, paliwo jest rzadsze (słabsze tłoczenie paliwa, w przypadku nieco zużytych pomp).
Brat ma Corsę 1.3 CDTI, i też na zimnym odpala szybciej niż na rozgrzanym.
Silniki z systemem Common rail, nie załapują tak szybko przy zapalaniu, jak np. TDI, no ale jak aXon piszesz te kilka sek. - to już chyba trochę za długo.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
|
autofan |
#440555 Wysłany:
14 Lut 2011, 13:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 06 Lis 2007, Posty: 1009 Pomógł: 20
|
Wg mnie przyczyną mogą być problemy z pompą wtryskową lub z wtryskiwaczami (jeśli tak to objawy bedą się pogłębiac z czasem).
_________________ Fiat Grande Punto 1.4 8V 77km, Energy, 3 dzwiowy, szary jungle.
|
|
Góra |
|
|
Zaq |
#440573 Wysłany:
14 Lut 2011, 15:14; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Rejestracja: 23 Lip 2010, Posty: 110
|
Zdaje się że, po podpięciu pod komputer, powinny być dane o ciśnieniu w Szynie Cr, i można sprawdzić, czy to pompa wysokiego ciśnienia, czy coś innego.
_________________ Punto classic 2010
|
|
Góra |
|
|
kox |
#440643 Wysłany:
14 Lut 2011, 19:28; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Tomasz
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SZ //\\ STA Rejestracja: 15 Sie 2007, Posty: 4874 Pomógł: 39
|
autofan napisał(a): Wg mnie przyczyną mogą być problemy z pompą wtryskową lub z wtryskiwaczami (jeśli tak to objawy bedą się pogłębiac z czasem).
potwierdzam te podejrzenia. Oby sie gdybania nie spełniły
_________________ Jest sadza - jest zabawa
|
|
Góra |
|
|
kropekGP |
#440687 Wysłany:
14 Lut 2011, 21:21; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Polska Rejestracja: 18 Paź 2008, Posty: 259 Pomógł: 1
|
Ja bym stawiał na zawory - z tego co pamiętam to 1.9 ma w książce wpisane że co 60 tyś powinno się je wyregulować (luzy zaworowe.) Jak są za ciasno to mogą być takie objawy.
_________________ Było: Grande Punto 1.3 16V 90KM MultiJet Powrót po 3 latach: Grande Punto 1.4 8V 77KM Estiva Blue&Me
|
|
Góra |
|
|
kazaa |
#440837 Wysłany:
15 Lut 2011, 02:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2200 Pomógł: 10
|
kropekGP napisał(a): Ja bym stawiał na zawory - z tego co pamiętam to 1.9 ma w książce wpisane że co 60 tyś powinno się je wyregulować (luzy zaworowe.) Jak są za ciasno to mogą być takie objawy.
nie wiem czy to ma wpływ na odpalanie , ale wyregulować trzeba wg instrukcji co 60kkm , dzięki że przypomniałeś
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 8 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|