|
Obecny czas: 24 Kwi 2025, 06:06
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
WLBN |
#439626 Wysłany:
11 Lut 2011, 19:36; Temat postu: 1.3 Multijet- opinie użytkowników. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Witam- jak w temacie- kumpel zastanawia się nad GP 1.3 mjet. W związku z powyższym zapytał mnie co myślą użytkownicy o tym aucie- osiągi, spalanie, awaryjność, ceny części itp. Jako że na forum tematy dotyczące tego silnika są porozrzucane, to zakładam ten temat w celu zebrania informacji w jednym miejscu;).
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
|
|
liferelax88 |
#439627 Wysłany:
11 Lut 2011, 19:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Bartek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: 3miasto/ Elbląg Rejestracja: 25 Sie 2010, Posty: 945 Pomógł: 2
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#439669 Wysłany:
11 Lut 2011, 21:23; Temat postu: Re: 1.3 Multijet- opinie użytkowników. |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
WLBN napisał(a): Witam- jak w temacie- kumpel zastanawia się nad GP 1.3 mjet. W związku z powyższym zapytał mnie co myślą użytkownicy o tym aucie- osiągi, spalanie, awaryjność, ceny części itp. Jako że na forum tematy dotyczące tego silnika są porozrzucane, to zakładam ten temat w celu zebrania informacji w jednym miejscu;).
Kolego, użyj wyszukiwarki - tematów o tym silniku w obu wersjach jest sporo.
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
Ostatnio edytowany przez Hubik, 11 Lut 2011, 21:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#439674 Wysłany:
11 Lut 2011, 21:33; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Osiągi zależy od wersji 75 czy 90 oraz skrzyni w ostatniej konfiguracji czy 5 czy 6 ....
Po wirusie na 115PS i skrzyni 5 mogę stwierdzić , że nie jest źle z osiągami , chociaż nawet do serii 1.9 troszkę brakuje , spalanie niskie , trasa spokojnie 5-6 , a miasto w zimę dzisiaj widziałem 6,8 do 7 z groszem na 100km
awaryjność , różnie zależy od skrzyni , w 6 masz 2mas ...
po 50kkm padł 1 i 2 bieg ...
mechanik mówił , że ogólnie trwały silnik na łańcuchu ... wiadomo osprzęt średni po 120kkm malutkie turbo padają , ale to zależy kto jak użytkuje etc.
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#439682 Wysłany:
11 Lut 2011, 21:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
kazaa napisał(a): po 50kkm padł 1 i 2 bieg ...
O której skrzyni mówisz? Jakie to koszty naprawy (o ile w ogóle opłaca się naprawiać)?
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#439687 Wysłany:
11 Lut 2011, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Hubik napisał(a): O której skrzyni mówisz? Jakie to koszty naprawy (o ile w ogóle opłaca się naprawiać)?
5, na gwarancji , we wtorek odebrany vanik , dziś już cieknie 
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#439693 Wysłany:
11 Lut 2011, 22:19; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
kazaa napisał(a): na gwarancji , we wtorek odebrany vanik , dziś już cieknie 

_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#439698 Wysłany:
11 Lut 2011, 22:24; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#439758 Wysłany:
13 Lut 2011, 00:09; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Łodziak napisał(a): nie chce byc złośliwy ale po sposobie jazdy jaki zaprezentował Maciek nic dziwnego ze sie cos posypało ale dobrze ze teraz a nie po gwarancji
Mimo wszystko szybko sypnęły synchronizatory , imho mimo takiej jazdy. Fakt faktem , że to się przyczyniło do tego i chwała ASO , że nie bronili się przed zużyciem eksploatacyjnym. [ Dodano: 13 Lut 2011 00:09 ]sorry , skrzynia padła przy 40 kkm
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#440640 Wysłany:
14 Lut 2011, 19:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
Jako były użytkownik 1,3 MJ 90 KM (118 000 km w 3,5 roku):
na plus:
- spalanie, około 6 - 6,5 l/100 km w mieście, na trasie można do 4 zejść, moje średnie to 5, 35;
- hamulce - dość ostre i skuteczne, u mnie wciąż były oryginalne;
- trwałe zawieszenie - przeszedłem bez problemu pierwszy przegląd w stacji kontroli, choć niektórzy narzekają na stuki;
- silnik bezobsługowy
na minus:
- awaria wspomagania kierownicy (~40 000km);
- awaria sprzęgła (~105 000 km) - objaw - zgrzytający wsteczny;
- tandetne plastiki - zaczepy i uchwyty łamią się w palcach;
- nierozwiązywalny problem tylnych klamek - może w evo już go nie ma?
- turbodziura;
- szarpanie na niskich biegach;
- wadliwa instalacja elektryczna - przepalające się żarówki, zwarcie w kloszu tylnego światła, wariujące kontrolki;
- auto dla 2 osób - u mnie 2 osoby+bagaże albo komplet pasażerów i nie jechał;
- problemy z muleniem - mnie to w zasadzie ominęło, załapałem się tylko na 2 sesje - brak reakcji na pedał gazu, auto ruszało jakbym miał przyczepę;
- drogi filtr paliwa - ponad 300 zł, ale wymiana co 60 000 km;
- zimą silnik nie trzyma temperatury.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#440836 Wysłany:
15 Lut 2011, 01:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
filip76 napisał(a): na minus: - awaria wspomagania kierownicy (~40 000km); nie zależne od silnika 1.3mj filip76 napisał(a): - awaria sprzęgła (~105 000 km) - objaw - zgrzytający wsteczny; jak mi wytrzyma u mnie tyle to będę przeszczęśliwy filip76 napisał(a): - tandetne plastiki - zaczepy i uchwyty łamią się w palcach; - nierozwiązywalny problem tylnych klamek - może w evo już go nie ma? nie dotyczy silnika 1.3mj filip76 napisał(a): - turbodziura; nie ma cudów , niska pojemność , mikroskopijne T , małe spalanie , do przewidzenia... filip76 napisał(a): - drogi filtr paliwa - ponad 300 zł, ale wymiana co 60 000 km; teraz poniżej 200zł kupisz filip76 napisał(a): - zimą silnik nie trzyma temperatury.
tttm w klekocie
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#440845 Wysłany:
15 Lut 2011, 07:08; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
kazaa napisał(a): - awaria sprzęgła (~105 000 km) - objaw - zgrzytający wsteczny;
jak mi wytrzyma u mnie tyle to będę przeszczęśliwy
Niepotrzebnie. 100 000 km to przynajmniej o połowę za krótko. I nie było to zużycie eksploatacyjne, bo uszkodzony był siłownik - najpierw zepsuł się siłownik a w efekcie sprzęgło.
W marei sprzęgło wymieniłem po 230 000 km.
Sam silnik nie jeździ. W pakiecie dostajesz jeszcze kropka z jego wadami  Chyba że skusisz się na opla
Dodam jeszcze dwa plusy:
- brak koła dwumasowgo (wrsja ze skrzynią 5-ciobiegową);
- brak filtra cząstek stałych.
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#440876 Wysłany:
15 Lut 2011, 10:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
filip76 napisał(a): Niepotrzebnie. 100 000 km to przynajmniej o połowę za krótko. I nie było to zużycie eksploatacyjne, bo uszkodzony był siłownik - najpierw zepsuł się siłownik a w efekcie sprzęgło. W marei sprzęgło wymieniłem po 230 000 km. Sam silnik nie jeździ. W pakiecie dostajesz jeszcze kropka z jego wadami  Chyba że skusisz się na opla  Marea to inna liga , Fiat borykał się wtedy z wszystkimi duperalami , jednak mechanika dawała radę , nie wiem czy miałeś bene czy klekota ... Jednak w nowoczesnych dieslach masz spory niuton , często w niskim zakresie , także nie ma szans żeby graty wytrzymały długo ... filip76 napisał(a): Dodam jeszcze dwa plusy: - brak koła dwumasowgo (wrsja ze skrzynią 5-ciobiegową); - brak filtra cząstek stałych.
Pamiętasz może przełożenia z tej 5 skrzyni ?? Wczoraj sprawdzaliśmy i przy 4,5 k obr 70km/h na 2 biegu wyskrobał ... tyle mam w 6b , też miałeś taką krótką ??
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
emil |
#440953 Wysłany:
15 Lut 2011, 16:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Chełm Rejestracja: 17 Lip 2006, Posty: 372
|
kazaa napisał(a): filip76 napisał(a): - zimą silnik nie trzyma temperatury. tttm w klekocie
w jakim sensie nie trzyma? W styczniu miałem trasę ok 850km. Temperatura oscylowała -13-17stC. A temperatura silnika, jak już się nagrzał, cały czas była na środku skali.
_________________ Punto II, Sound, 2002, 1.2 16v
|
|
Góra |
|
 |
Hubik |
#440954 Wysłany:
15 Lut 2011, 16:41; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia Rejestracja: 23 Kwi 2008, Posty: 632 Pomógł: 5
|
W ruchu miejskim, szczególnie w korku, temperatura potrafi spaść czasem nawet poniżej 1/8 skali. Już kilka razy tego doświadczyłem tej zimy. No ale stojąc w korku, trudno oczekiwać aby nieobciążony silnik 1.3 ogrzał ponad 6 litrów płynu chłodzącego 
_________________

od 03.2010: Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off
Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik W planach: przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna
04.2008 - 05.2009: Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#440958 Wysłany:
15 Lut 2011, 16:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
emil napisał(a): w jakim sensie nie trzyma? W styczniu miałem trasę ok 850km. Temperatura oscylowała -13-17stC. A temperatura silnika, jak już się nagrzał, cały czas była na środku skali.
 po takiej trasie to nie dziwne, ale zrób 100 km przy -15^c to na postoju po 15 min nie spadnie
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#440963 Wysłany:
15 Lut 2011, 17:12; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#441075 Wysłany:
15 Lut 2011, 20:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Łodziak napisał(a): emil ale ty masz 1.9 a mowa jest o 1.3
pisałem wcześniej tttm w klekocie , także nie ważne jakiej marki , mówię ogólnie o konstrukcji silnika
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
Łodziak |
#441152 Wysłany:
15 Lut 2011, 22:56; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 08 Mar 2008, Posty: 1501 Pomógł: 31
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#441223 Wysłany:
16 Lut 2011, 00:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
Łodziak napisał(a): z tego co czytałem w sieci to na nie trzymanie temperatury narzekaja tylko uzytkownicy malolitrazowych diesli
w necie czytałem też , że koniec świata ma być za rok ...
klekot ma dużą sprawność i niestety nagrzewa się gorzej niż bena , co do trzymania temp. zależy od ukł. chodzenia , możesz dać mały ukł. chłodzenia do klekota 1.3 moment nagrzeje się , ale w lato nie raz zagotujesz i zatrzesz silnik
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
filip76 |
#441260 Wysłany:
16 Lut 2011, 07:06; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 28 Lip 2007, Posty: 1021
|
@kaaza
Wrzucałem gdzieś przełożenia tej mojej skrzyni, są na forum tylko trzeba poszukać  Na jakiejś niemieckiej stronie znalazłem.
Ad meritum
Co do sprawności silnika, to tak jak już napisano - diesel wolniej się nagrzewa i szybciej stygnie. W trasie to nie jest problem ale zimą w korku...
Sam silnik zły nie jest ale trzeba go gdzieś włożyć  A w GP dupy nie urywa. Dość dobry na trasy, bo mało pali i jest dość elastyczny. Jeśli chcesz jednak jeździć dynamicznie, szybko czy z bagażem, to już się męczy i pali więcej. Przy skrzyni 5-tce utrzymywanie prędkości 130 km/h wymaga 3000 obrotów.
Wg mnie niezbyt nadaje się do dużego, zakorkowanego miasta. Turbodziura i krótkie biegi i przez to zostajesz na światłach i machasz wajhą. Warto spojrzeć na wykres mocy i momentu - też gdzieś jest na forum, jest też moja opinia na ten temat. Moim zdaniem moment max jest przesunięty do 2000 obrotów, co powoduje, że ruszasz jak wóz z kapustą i ledwo wejdziesz na obroty, już musisz zmieniać bieg. Niestety, ale przy niskich obrotach turbina nie jest efektywna i do dyspozycji mamy moc i moment z pojemności 1,3 czyli tyle co matiz  Dopiero od 1700 obrotów, jak twierdzi producent i od 2000 obrotów jak twierdzę ja  auto zaczyna jechać. Latem klima pogarsza sprawę, a miejski korek to jest to miejsce, gdzie klima potrzebna jest najbardziej
Czuwaj
Edyta:
kazaa napisał(a): Marea to inna liga , Fiat borykał się wtedy z wszystkimi duperalami , jednak mechanika dawała radę , nie wiem czy miałeś bene czy klekota ...
Miałem klekota. Brat był jej 3 a ja 4 właścicielem. Była u nas od 150 do 260 tys. km. Na silnik nie narzekam, bo nie dymił. Ale rozleciała się chłodnica, zepsuł silnik wycieraczek, urwała linka od podnoszenia maski, zepsuła stacyjka, skończyło sprzęgło, rozpadł się mechanizm zamka w drzwiach kierowcy
Niestety ale punto szybko goniło mareę - wspomaganie kierownicy, siłownik sprzęgła i sprzęgło... Do 260 tys. km uzbierałoby się nawet więcej
Fiat dalej boryka się z duperelami niestety. Ostatnio popisali się nawet w najlepszej, polskiej fabryce w Tychach 
_________________ alfa romeo robi auto na najbliższy salon w Genewie. Honda - na lata
|
|
Góra |
|
 |
kazaa |
#441282 Wysłany:
16 Lut 2011, 11:04; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warsaw Rejestracja: 06 Kwi 2008, Posty: 2125 Pomógł: 10
|
no niestety coś za coś , mała pojemność , mały moment , turbodziura nieunikniona , dopiero jak zaczyna pompować T to się zbiera , takie uroki downsizingu
_________________ Nuova Bravo 2.0 mj sport 217PS @ 424 nm by Cinek Były user grande punto szprot 160ps  www.punto.glodzik.com
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 22 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|