You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Maj 2024, 04:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #496177 Wysłany: 09 Sie 2011, 10:13; 
 Temat postu: Pedał przyśpiesznika w GP 1.3 75KM
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Strzyżowice
Rejestracja: 05 Mar 2008,
Posty: 12
Witam wszystkich forumowiczów, mam taki problem jak w temacie, objaw jest taki, ze kilka razy zdarzył się brak reakcji silnika na naciśnięcie pedału gazu. Po podłaczeniu fiatecuscan program pokazuje takie same napięcia na biezni 1 i 2. Na biezni drugiej napięcie powinno być o połowę mniejsze a jest o 0,2V większe. Praca biezni wg FES pedał w stanie spoczynku - bieznia 2 po nacisnięciu jakieś 1/4 przechodzi na bieznie 1. pedal przełozony z innego fiata i objawy takie same. Instalacja i napięcia sprawdzone jak w opisie eLearn. Moje pytanie czy te modele tak mają czy to usterka sterownika?? Czy ktoś z kolegow mógłby zobaczyc na swoim GP 1.3 jak to wygląda?? Z góry dziękuję za pomoc

[ Dodano: 09 Sie 2011 09:13 ]
Czy mógłby ktoś pomoc w temacie??

_________________
punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion


Góra
 Profil  
 

 
 Post #496915 Wysłany: 10 Sie 2011, 22:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Nie będzie już żadnych bieżni ani pedałów przyspiesznika w FESie ;) jest nowe tłumaczenie.

Napięcie z obydwu ścieżek potencjometru powinno być takie samo, co do wyboru ścieżki to u mnie wygląda to podobnie.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #496932 Wysłany: 10 Sie 2011, 23:33; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Strzyżowice
Rejestracja: 05 Mar 2008,
Posty: 12
Witam kolege i dziekuję za zainteresowanie tematem, piszesz, że napięcia powinny być takie samo wydaje mi sie nie do końca bo opornośc drugiej biezni jest dwa razy wiekasz na 2kohm i mierzac napięcie na pinie 6 jest 0,5v a na 3 jest 1v, a FES pokazuje inaczej, pytanie czy fes kłamie?? albo zle odczytuje sterownik??. W moim GP 1.9 pedal jest taki sam i wskazania są prawidłowe czyli 1 ścieszka 1v druga 0,5 v tak jak podaje eLearn. A czy kolega się orientuje jak wygląda przekładka sterownika silnika?? co z immo??

_________________
punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion


Góra
 Profil  
 
 
 Post #496947 Wysłany: 11 Sie 2011, 00:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Wydaje mi się że potencjometry działają jako dzielniki napięcia, więc ich rezystancja nie ma wpływu na napięcie.

Jutro mogę to jeszcze raz sprawdzić, bo niestety zmieniłem laptopa i mi się stare logi straciły. Nawet jeśli masz rację to FES podaje przetworzone dane i mogło się zdarzyć, że podaje 0-5V zamiast 0-100% ale sygnał jest pozycją ślizgu na bieżni, a nie rezystancją czy napięciem.

Co do podmiany - trzeba czyścić i ponownie synchronizować.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #497008 Wysłany: 11 Sie 2011, 11:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Strzyżowice
Rejestracja: 05 Mar 2008,
Posty: 12
FES podaje w procentach naciśnięcie padału i napięcia przetwornika 1 i 2 oraz z której biezni, Jakbyś mógł to sprawdz prosze u siebie jak to wygląda będę miał w 100 % pewnođc co jest grane.
Możesz bardziej zobrazować o co chodzi z tym czyszczenie i synchronizacją sterownika??

_________________
punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion


Góra
 Profil  
 
 
 Post #497054 Wysłany: 11 Sie 2011, 14:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Sprawdziłem, napięcia z obydwu bieżni w FES są sobie praktycznie równe, w trakcie wciskania pedału przyspieszenia zmienia się aktywna bieżnia z 2 na 1.

Przy wymianie ECU na używane trzeba usunąć wpis immobilizera i ponownie zsynchronizować centralkę z immobilizerem (nie znam dokładnej procedury w tym modelu).

FESExp_1108111110_FIAT GRANDE PUNTO 1.3 MJET 16V_File1.csv


Góra
 Profil  
 
 
 Post #497178 Wysłany: 11 Sie 2011, 23:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Strzyżowice
Rejestracja: 05 Mar 2008,
Posty: 12
Jest dokładnie tak samo to juz jestem spokojniejszy bo myślałem, że to sterownik ale z drugiej strony to nie rozwiązanie problemu czasowego braku reakcji na nacisnięcie pedału. Dziekuje koledze za pomoc

_________________
punto II 1.2 v8 GO! + LPG Landi LSI-NSI,
Grande punto 1.9 120KM emotion


Góra
 Profil  
 
 
 Post #497190 Wysłany: 11 Sie 2011, 23:46; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Problemu szukaj (niestety) w pompie CR i/lub regulatorze ciśnienia CR.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO