|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:09
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bond |
#361374 Wysłany:
02 Maj 2010, 18:09; Temat postu: Tylne sprężyny, czy jest różnica? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Zachodniopomorskie Rejestracja: 07 Mar 2010, Posty: 13
|
Witam, zauważyłem że w punto 2 po liftingu z 2003r zawieszenie tylne jest bardziej podniesione od pierwszych modeli przed 2003r, czy zatem o ile mam tak jest a takie mam wrażenie można kupić sprężyny od lifta i zamontować je w moim starym punto 2 aby go trochę podnieść. Może ktoś sie już spotkał z taka możliwością?
|
|
Góra |
|
 |
|
|
WLBN |
#361391 Wysłany:
02 Maj 2010, 19:37; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Prawdopodobnie Punto po liftingu mają mniejsze przebiegi, stąd wyższy tył:)
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#361748 Wysłany:
04 Maj 2010, 08:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
a jak to się ma do samochodów z okresu przejścia, czyli końcówka MKII i początek FL'a. Też jestem ciekaw z tymi springami, bo mnie też denerwuje ten niski tył i muszę coś zacząć o tym myśleć
|
|
Góra |
|
 |
bond |
#361810 Wysłany:
04 Maj 2010, 15:06; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Zachodniopomorskie Rejestracja: 07 Mar 2010, Posty: 13
|
Jak zaobserwowałem to wszystkie FL maja wysoko ustawione tylne zawieszenie mój kropek nie jest zajechany bo dopiero 72 tys. przebiegu z 2001 r, i wszystkie przed 2003 r tak wyglądają może jednak po tym roku coś zmienili.
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#361988 Wysłany:
04 Maj 2010, 21:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Możliwe, że przy okazji coś poprawili. Mój przy 115000 siedzi tak samo jak przy 70000 km. Rzadko jeżdżę załadowany, ale jeśli już go zapakuję konkretnie, to tył całkiem siada, ale nic nie obciera ani nie dobija.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#370476 Wysłany:
02 Cze 2010, 12:01; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
trochę poszukałem po eperze w kwestii sprężyna mkII i mkII fl. Otóż patrząc po numerach w mkII jest 46749803 a w mkII FL 46842556, i co ciekawe pierwsza kosztuje ok. 150 zł, druga 133zł. Co jeszcze istotne to że w MKII FL w wersjach standardowych jak i w wersji Bi Power (Natural Power) jest ta sama sprężyna, a przecież Bi Power ma butlę w kufrze. Teraz druga sprawa: otóż zarówno odbój jak i tzw. opór jest w mkII i MKII FL ten sam (odpowiednio 46819935 i 46843237) to można się domyślać że sprężyna z MKII FL wchodzi bez problemu do MKII, więc można by stosować je zamiennie.
A na pytanie dlaczego MKII FL stoi wyżej, odpowiedzią może być to , że sprężyna z MKII waży 1485g a z MKII FL 1525g, więc wskazywało by że jest sztywniejsza. Co ciekawe była też wersji biPower w starym mkII i tam sprężyna jest inna i waży 1746g !!!
Z racji tego, że zamierzam wymienić sprężyna z tyłu i za np. kayaby trzeba dać 100-115zł, to chyba się skuszę i wezmę z ASO oryginały do MKII FL za 133zł, wg epera.
|
|
Góra |
|
 |
WLBN |
#370490 Wysłany:
02 Cze 2010, 12:48; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: Biecz/Kraków Rejestracja: 16 Wrz 2008, Posty: 495 Pomógł: 4
|
Ciekawy i godny rozważenia trop.
_________________ WLBN
|
|
Góra |
|
 |
olek |
#370520 Wysłany:
02 Cze 2010, 15:20; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#385066 Wysłany:
03 Sie 2010, 12:53; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
olek |
#385273 Wysłany:
04 Sie 2010, 14:45; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Miejscowość: Rzeszów Rejestracja: 01 Lip 2008, Posty: 477
|
|
Góra |
|
 |
bond |
#389704 Wysłany:
21 Sie 2010, 14:30; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Zachodniopomorskie Rejestracja: 07 Mar 2010, Posty: 13
|
[ Dodano: 21 Sie 2010 13:30 ]
Cytuj: Z racji tego, że zamierzam wymienić sprężyna z tyłu i za np. kayaby trzeba dać 100-115zł, to chyba się skuszę i wezmę z ASO oryginały do MKII FL za 133zł, wg epera.
I jak pasują? No i czy wyżej stoi?
|
|
Góra |
|
 |
bonku |
#391916 Wysłany:
30 Sie 2010, 15:00; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Bolesławiec Rejestracja: 06 Sty 2009, Posty: 411 Pomógł: 2
|
zmieniłem same amory i jak dla mnie wystarczy. Przy samych amorach tył się uniósł.
|
|
Góra |
|
 |
bond |
#513204 Wysłany:
22 Paź 2011, 19:18; Temat postu: Re: Tylne sprężyny, czy jest różnica? |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: Zachodniopomorskie Rejestracja: 07 Mar 2010, Posty: 13
|
wiem że to już stary temat ale po wymianie sprężyn jak nowy a nawet wyższy. 
|
|
Góra |
|
 |
mariuz |
#513375 Wysłany:
22 Paź 2011, 23:44; Temat postu: Re: Tylne sprężyny, czy jest różnica? |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Van
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Konstancin-Jeziorna Rejestracja: 11 Mar 2009, Posty: 1772 Pomógł: 13
|
|
Góra |
|
 |
Smiechu |
#524274 Wysłany:
27 Lis 2011, 01:04; Temat postu: Re: Tylne sprężyny, czy jest różnica? |
|
 |
Forumowicz |
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: HLX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 17 Sie 2011, Posty: 1
|
Chciałem wtrącić "3 słowa" do tematu sprężyn, bo właśnie przerabiałem ten temat. Otóż z opisu parametrów samych sprężyn u kilku producentów wynika, że te od FLki są o 5mm wyższe od montowanych przed liftem. Średnica druta jest taka sama ale różnią się masą, więc wnioskuję, że nowsze mogą być sztywniejsze. Idąc tym tropem oraz uwzględniając fakt, że mam w aucie założony gaz (+50kg w bagażniku) oraz hak (+30kg) zdecydowałem się na zamontowanie sprężyn właśnie od FLki i dodatkowo wzmacnianych Jamex HD. Kupione na Allegro za ok. 60 PLN/szt. Dodatkowo wymieniłem "nieistniejące" odboje Różnica w wysokości w moim przypadku jest znacząca. Wcześniej przy 4 osobach + mały bagaż zdarzało się, że podczas przejazdu przez np. "policjanta" koła ocierały o wlew paliwa. Teraz puste auto "stoi" wyraźnie wyżej ale przede wszystkim pod obciążeniem, dzięki twardszej charakterystyce sprężyn, mniej "siada". Dodatkowo podczas dynamicznej jazdy po zakrętach można zauważyć, iż auto mniej się przechyla. Postaram się niedługo dorzucić fotki "przed" i "po" 
_________________ Smiechu
|
|
Góra |
|
 |
Hubi |
#543775 Wysłany:
03 Lut 2012, 00:12; Temat postu: Re: Tylne sprężyny, czy jest różnica? |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice Rejestracja: 26 Mar 2007, Posty: 1176 Pomógł: 1
|
stary temat ale powiem wam że ja założyłem sportowe utwardzane H&R podobno niższe od oryginału (tył bo przód napewno) i tył stoi tak samo wysoko czyli nisko ale tak samo mniej się ugina pod obciążeniem i co najważniejsze duuużo lepiej się prowadzina zakrętach że o przodzie (niższym) nie wspomnę
_________________ witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/
- pierwszy był Fiat 126p około roku używany, - następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km, - Punto II 2002/2003 1,2 8V wersja Activ po delikatnym tuningu - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl - następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG - ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane - aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 16 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|