|
Obecny czas: 16 Cze 2025, 20:12
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
dyzio767 |
#504852 Wysłany:
13 Wrz 2011, 20:31; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 06 Wrz 2011, Posty: 15
|
..ja mimo kompletnego uszczelnienia silnika wlałem 15W40. Na takim jeżdże od 40tys km.
Ostatnio edytowany przez dyzio767, 13 Wrz 2011, 20:40, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
 |
|
|
nickoo |
#504858 Wysłany:
13 Wrz 2011, 20:39; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
grasso |
#505213 Wysłany:
15 Wrz 2011, 13:21; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: Zabrzeg Rejestracja: 13 Wrz 2011, Posty: 2
|
Kupiłem półsyntetyka z Lotosa.
Na początku chciałem Selenie ale mi odradził, że ten olej jest drogi i poza tym, przy tym przebiegu na pewno tam Selenii nie ma.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#505217 Wysłany:
15 Wrz 2011, 13:26; Temat postu: |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
grasso napisał(a): poza tym, przy tym przebiegu na pewno tam Selenii nie ma. A co to za argument w momencie jak zmieniasz olej? grasso napisał(a): ale mi odradził, że ten olej jest drogi
No tani nie jest, ale tragedii nie ma, w końcu olej raz w roku sie zmienia.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
Pb55 |
#506890 Wysłany:
23 Wrz 2011, 11:01; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Rejestracja: 15 Sty 2010, Posty: 76
|
Ja do swojego zamierzam wlać Castrol Magnatec 10W-40
Tylko nie wiem jaki filtr ( oznaczenie filtra) wchodzi do Punto 1.1 S
Pany a mam pytanie, o co chodzi z tym poceniem się silnika i gdzie się sprawdza te uszczelniacze ??
_________________ Gdyby nie www.fiatpunto.com.pl, wrodzony analfabetyzm motoryzacyjny by się pogłębiał. PUNTO 1.1 55S, benzyna, 4-dżwiowy, '98, 176tyś wyśmigane.
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#506926 Wysłany:
23 Wrz 2011, 13:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
Szturman |
#511397 Wysłany:
15 Paź 2011, 18:51; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
no wlasnie zalałem minerałem mobila ale na wiosne mysle zeby wlac polsyntetyk,czy nie będzie problemu ?słyszałem że rozszczelnie silnik i żebym został na mineralnym lecz dużo osób mówi mi że minerał to najgorszy olej więc już sam nie wiem;/ czy są na forum osoby które przeszły z minerału na półsyntetyk?
|
|
Góra |
|
 |
nickoo |
#511408 Wysłany:
15 Paź 2011, 19:35; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Żęszuf Rejestracja: 23 Paź 2007, Posty: 7422 Pomógł: 164
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#511441 Wysłany:
15 Paź 2011, 20:36; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
tak jak wyżej  zmień na półsyntetyk, polecam motula
|
|
Góra |
|
 |
Szturman |
#511445 Wysłany:
15 Paź 2011, 20:40; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Imię: Tomek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Radomsko Rejestracja: 04 Cze 2011, Posty: 85
|
więc na wiosne zalewam go mobil1 polsyntetykiem
_________________ topic37446.html
|
|
Góra |
|
 |
michu0802 |
#511507 Wysłany:
15 Paź 2011, 22:17; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kalisz Rejestracja: 03 Mar 2010, Posty: 1618 Pomógł: 9
|
W moim kropku od 100lat zalany jest Lotos Mineralny i póki co nie narzekam 
_________________ FIAT PUNTO I 1998r. 185 000
|
|
Góra |
|
 |
sonne2 |
#534241 Wysłany:
03 Sty 2012, 16:47; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: LEON
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 03 Sty 2012, Posty: 11
|
Mam Fiata Punto z silnikiem 1.1 55 KM. Od kilku lat zalewany jest SHELL HELIX 10W40. Jest to olej półsyntetyczny. Jak na razie z autem nie było żadnych problemów. Kilku moich znajomych również stosuje ten olej. Zastanawiam się nad zakupem BECZKI z 209 l oleju za 1830 zł, czyli ok. 9 zł za litr oleju. Można go kupić na alledrogo. Pytanie brzmi: Rzadko robię coś przy aucie, czy dam sobie radę z wymianą? Czy podczas wymiany muszę wymienić filtr oleju? DATA PRODUKCJI OLEJU 06/2010 Czy gra jest warta świeczki? Przypominam, że mam kilka-kilkanaście osób, które stosują ten olej.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#534242 Wysłany:
03 Sty 2012, 16:52; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
sonne2 napisał(a): Rzadko robię coś przy aucie, czy dam sobie radę z wymianą? Czy podczas wymiany muszę wymienić filtr oleju? Jak masz 2 rączki i nie są obie lewe to tak  Filtr należy wymienić, tzn fizycznie nie jest to konieczne, tylko po co puszczać czysty olej przez brudny filtr? Sama wymiana to banał - odkręcasz korek na misce olejowej, spuszczasz stary olej, zakręcasz korek, wymieniasz filtr, zalewasz nowy olej i tyle. sonne2 napisał(a): Czy gra jest warta świeczki? Przypominam, że mam kilka-kilkanaście osób, które stosują ten olej. No to policz sobie. Do punto wchodzi 3,5l oleju mniej więcej do wymiany. Olej zmieniasz raz na rok. 209l /3,5l to masz 60 wymian, czyli albo masz olej na 60lat, albo dla 60 osób 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sonne2 |
#534244 Wysłany:
03 Sty 2012, 17:04; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: LEON
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 03 Sty 2012, Posty: 11
|
Ten olej jest dość popularny. Myślę, że znalezienie 60 osób, które chcą za bułeczkę wymienić sobie olej to nie będzie problem. Ja liczę to tak 1830/60 = około 30 zł. Gdy jednocześnie kupi się filtr oleju dla 60 osób koszt całkowitej wymiany nie przekroczy w porywach 60 zł, a jak pójdzie dobrze 50 zł. A do tego dochodzi posiadanie beczki plus ten zużyty olej można komuś sprzedać. Moje Punto spala ok. 8l LPG/100 km i śmieję się z wszystkich oszczędnych Diesli.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#534252 Wysłany:
03 Sty 2012, 17:36; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
sonne2 napisał(a): Ten olej jest dość popularny. Myślę, że znalezienie 60 osób, które chcą za bułeczkę wymienić sobie olej to nie będzie problem. No tak jak mówię, jak znajdziesz tyle luda to się opłaci... sonne2 napisał(a): Gdy jednocześnie kupi się filtr oleju dla 60 osób koszt całkowitej wymiany nie przekroczy w porywach 60 zł, 60zł? 9zł olej i 51zł za fliltr? To chyba ze złota ten filtr  Filtr 15-20zł kosztuje.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sonne2 |
#534254 Wysłany:
03 Sty 2012, 17:46; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: LEON
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 03 Sty 2012, Posty: 11
|
Cytuj: 60zł? 9zł olej i 51zł za fliltr? To chyba ze złota ten filtr  Filtr 15-20zł kosztuje. Niestety 1 l oleju to 9 zł, nawet wyliczyłem, że przy 60 osobach koszt wymiany dla 1 osoby to 30 zł. Do tego filtr za 15-20 no i masz 50-60 zł. Simple? Na alledrogo koszt takiego oleju w 5l zbiorniku to ok. 100 zł plus filtry ok. 120 zł. Zaoszczędzić 60 zł, jednocześnie nie powodując strat dla silnika to dobry biznes.
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#534259 Wysłany:
03 Sty 2012, 18:42; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
No tak, przeoczyłem, że te 9zł to za litr, czyli ~35zł sam olej do wymiany wyjdzie. Jak masz pewność, że ci to zejdzie w rok albo dwa (bo dłużej bym oleju nie trzymał) to bierz. Ja sobie leję Selenię 20K za "troszkę" więcej, ale od 155tys km nie mam żadnych problemów z silnikiem 
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
sonne2 |
#534271 Wysłany:
03 Sty 2012, 19:16; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: LEON
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 03 Sty 2012, Posty: 11
|
 Selenia to olej wlewany na początku przez Fiata. Niestety, a może i stety (auto ma 11 lat), a ktoś przez ostatnie 9 lat lał ten helix. Spotkaliście (pisze do innych kolegów z forum) duże różnice pomiędzy olejami 10W/40 różnych firm na przykład Shell vs Selenia. Czas założyć nowy temat: Jakich marek oleje stosujecie do Waszych kropek:D
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#534280 Wysłany:
03 Sty 2012, 19:57; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
taki temat gdzieś chyba jest jak dobrze pamiętam  ale i tak każdy z reguły chwali to co leje  ja lałem shlella a teraz motula i pewnie tak zostanie
|
|
Góra |
|
 |
Insomnia |
#536946 Wysłany:
13 Sty 2012, 00:04; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Mariusz
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Cult
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Bochnia Rejestracja: 12 Lis 2011, Posty: 716 Pomógł: 3
|
|
Góra |
|
 |
Lukas91 |
#536980 Wysłany:
13 Sty 2012, 07:44; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 05 Lis 2010, Posty: 147 Pomógł: 3
|
Insomnia napisał(a): Podepnę się do tematu, ile litrów świeżego oleju potrzebuje kropek mk I 1.2 8v ? Jedni mówią że 4 a drudzy że 5 spokojnie 4  mi tyle weszło, 5 to ja leje ale do vectry 1.8 
|
|
Góra |
|
 |
STax |
#536985 Wysłany:
13 Sty 2012, 08:17; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Rabarbar |
 |
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24013 Pomógł: 128
|
Insomnia napisał(a): Jedni mówią że 4 a drudzy że 5 Jakoś jeszcze nie widziałem żeby ktoś pisał o 5 litrach... Wg książki wchodzi 3,8 litra. Co ciekawe do mk II z tym samym silnikiem wchodzi coś ponad 2l.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! 
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#537014 Wysłany:
13 Sty 2012, 11:47; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
do MK2 1,2 8V wchodzi 2,8l
|
|
Góra |
|
 |
pmx007pl |
#565253 Wysłany:
30 Mar 2012, 15:38; Temat postu: NIE WOLNO LAĆ MINERALNEGO (zwłaszcza zimą). |
|
|
Myślałem, że na tym forum całe towarzystwo jest na poziomie...ale niestety są "czarne owce" w ekipie (są też pozytywne przykłady osób, które nie boją się łamać naszych polskich motoryzacyjnych mitów). Od kiedy ciołki (nie mówię do wszystkich, tylko do tych, co bezmyślnie propagują takie brednie) przebieg samochodu ma związek z typem oleju? Albo od kiedy matoły, uzależnia się dobór oleju od stanu uszczelnień? Od kiedy "naprawa" zużytych (bo mających pewnie kilkanaście lat) uszczelnień, polega na zalewaniu gęstszego (szkoda, że tylko jak jest zimny!) oleju mineralnego (bo niby "doszczelni" silnik)? Będzie szok, załamanie (destrukcja światopoglądu) dla niektórych: Jedynym (poza cechami konstrukcyjnymi silnika) kryterium doboru oleju jest strefa klimatyczna w jakiej będzie pracować samochód.Profesjonalne instrukcje (bez traktowania klienta jak głąba, co nie zrozumie tabelki i się pomyli, dlatego trzeba mu podać tylko jeden typ oleju - obecnie producenci samochodów stosują tę taktykę), zalecały kilka różnych typów/klas olejów, tylko i wyłącznie w zależności od temperatury otoczenia! Nigdy i nigdzie nie ma mowy o przebiegu! Bierzcie z tego przykład (niestety trzeba było sięgnąć aż do lat 70-tych w USA), do Buick-a Riviera Boattail, można było lać aż 7 (jeśli dobrze liczę) typów oleju (nie ma "jedynego słusznego"): http://www.buick-riviera.com/lubechart.html  Co na to "fachowcy" od "doszczelniania"? U nas instrukcje z lat 80-tych potrafiły też podać do naszego Poloneza kilka możliwych typów oleju (nie jeden). To, że teraz w modzie jest podawanie w książkach jednej wartości, to nie oznacza zakazu stosowania innych, bo to tylko sugestia co do minimum jakościowego (lepszy olej zawsze można wlać, np. półsyntetyk 10W/40 zamiast polecanego w instrukcji mineralnego 15W/40). Na nasz klimat rozsądnym minimum jest właśnie półsyntetyk 10W/40 (lepszy zimą, bo mineralny 15W/xx bardziej gęstnieje zarzynając silnik przy rozruchu, w lato jest niestabilny, bardzo duże zmiany lepkości wraz z temperaturą - w zimie jest jak smar, w lato jak woda, nie dosłownie, ale prawie że). Bardzo pozytywne zjawisko, że sporo osób ma tego świadomość i na takim właśnie oleju jeżdżą ich Fiaty! Tak trzymać.  Informuję również, że można zmieniać oleje w dowolną stronę (tylko po co np. lać gorszy, jak poprzednio był lub powinien być lepszy?). To się tyczy zarówno silnika, jak i skrzyni biegów, czy układu hamulcowego. Byle zmiany robić stopniowo (nie skakać ze skrajności w skrajność, z najtańszego mineralnego "no name" na najdroższy syntetyk na rynku). W przemyśle wszelkie poważnie i drogie (droższe niż większość samochodów) maszyny pracują na jednym typie oleju od nowości do złomowania i jest to oczywiste (nie dla wszystkich jak widać). Nie wolno też obciążać na 100% maszyn, gdy nie osiągnęły temperatury roboczej (pomyślcie jak to się ma do debilizmów typu: "nie grzej silnika w zimie, ruszaj od razu"). Tylko w polskiej podwórkowej motoryzacji wymyśla się mity o "doszczelnianiu" tanim olejem mineralnym, zamiast zwyczajnie wymienić zużyte uszczelnienia (bo to jest normalne postępowanie w przypadku wycieków - a nie metody ala "moto doktor").W sumie najcięższym klinicznym przypadkiem jest sekciarska wiara w rzekome kilogramy nagaru, który też ma "doszczelniać" silnik (jeśli tak, to dodajcie do oleju kitu, smoły i żywicy - dopiero będzie "kompresja"). Jakikolwiek nagar (nawet po kilkunastu latach), większy niż powierzchniowa "napylona" cienka warstwa (w większości brązowa), świadczy tragicznie o przeszłości samochodu i kulturze właściciela (w zadbanym silniku żadne "złogi", które miały by coś zatkać nie powstają - a jak są, to i tak każda zmiana oleju może je poruszyć, niezależnie jaki to olej). "Jak dbasz, tak masz". Jeśli uprawiasz "dziadostwo" i przy pracach typu rozrząd, czy sprzęgło, żałujesz groszy na profilaktyczną wymianę simmeringów, które przy okazji masz "jak na dłoni", to przy którejś z kolei wymianie oleju (znowu kwestia jego typu jest najmniej istotna albo wcale) masz gwarancję, że coś nie wytrzyma (i będziesz obwiniać olej, że ci coś "rozszczelnił"). Logika przedszkolaka: nasiliły się wycieki, a ostatnio był zmieniony olej na syntetyk = więc "syntetyk rozszczelnił" (a o tym, że simeringi same się w końcu rozszczelniły, bo miały np. po 17 lat, to już się nie wspomina przy okazji takich relacji z cyklu "jak to zmiana oleju zaszkodziła").
|
|
Góra |
|
 |
wojtass18 |
#565272 Wysłany:
30 Mar 2012, 16:12; Temat postu: Re: Jaki Olej Punto 1 124000 tys |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Wojtek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Miejscowość: SZCZECIN Rejestracja: 10 Gru 2009, Posty: 4596 Pomógł: 56
|
pmx007pl napisał(a): Myślałem, że na tym forum całe towarzystwo jest na poziomie...ale niestety są "czarne owce" w ekipie pmx007pl napisał(a): Od kiedy ciołki (nie mówię do wszystkich, tylko do tych, co bezmyślnie propagują takie brednie) przebieg samochodu ma związek z typem oleju? Albo od kiedy matoły, uzależnia się dobór oleju od stanu uszczelnień? obrażając innych to raczej Twoja osoba nie jest na poziomie i jest czarną owcą
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|