You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 16 Cze 2025, 13:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #703985 Wysłany: 06 Gru 2013, 01:31; 
 Temat postu: Olej w układzie chłodzenia po wymianie uszczelki pod głowicą
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 11 Mar 2012,
Posty: 14
Witam.
Po wymianie uszczelki pod głowicą olej dostaje mi się do płynu chłodniczego oraz silnik się przegrzewa (problem z przegrzewaniem się silnika mniałem juz przed wymianą uszczelki temperatura na liczniku dochodziła do 3/4 skali a po mimo tego z nadmuchu raz wiało ciepłym powietrzem a raz zimnym) Wracając do tematu po złozeniu silnika została mi jedna tulejka obawiam się że była ona między blokiem silnika a głowicą co wy na to czy to może być przyczyną dostania się oleju do płynu? w załączniku daje zdjęcie bloku gdzie podejrzewam ze była ta tulejka. Prosze o pomoc.

Załącznik:
Komentarz do pliku: zdjęcie bloku z punta 1.7td



Załączniki:

Góra
 Profil  
 

 
 Post #703987 Wysłany: 06 Gru 2013, 01:37; 
 Temat postu: Re: Olej w układzie chłodzenia po wymianie uszczelki pod gło
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Dawid
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Wola Rzędzińska, Tarnów
Rejestracja: 07 Sie 2011,
Posty: 495
Pomógł: 7
Jeżeli oryginalnie jest wsadzona taka tulejka to widocznie nie bez powodu i nie ma tej szczelności co powinna być , dodatkowo mam pytanie czy zrobiłeś płukanie układu chłodniczego po wymianie uszczelki ???

Trochu z OT ale skad jesteś ?

_________________
MÓJ KROPEK http://fiatpunto.com.pl/topic42807.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703992 Wysłany: 06 Gru 2013, 09:12; 
 Temat postu: Re: Olej w układzie chłodzenia po wymianie uszczelki pod gło
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Easy
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 29 Sty 2010,
Posty: 3642
Pomógł: 31
marek89ol, sprawdzałeś w jakim stanie głowica jest? Albo pękła, albo jest krzywa, bo tulejka o której piszesz prawdopodobnie jest do ustalania pozycji głowicy na bloku.

_________________
Było: Fiat Punto II 1,2 16V HLX
Było: Fiat Stilo 1,6 Trofeo
Było: Fiat Grande Punto Sport 1,4 t-jet
Jest: Fiat Tipo Easy 1,4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704122 Wysłany: 07 Gru 2013, 15:46; 
 Temat postu: Re: Olej w układzie chłodzenia po wymianie uszczelki pod gło
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Konrad
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 03 Mar 2013,
Posty: 138
Pomógł: 1
a dokladnie plukany miales uklad chlodzenia moze cos tam zostalo poprostu i temu , tulejka skoro Ci została to napewno musiała gdzies isc , ale tak jak pisze marcin ona jest do ustalenia pozycji glowicy , mialem tez wymieniana uszczelke pod glowica i moj mechanik np mi jej wogole nie splanowal i mi ciagle z niej saczylo dopiero jak dalem na sylikonie to problem zostal zazegnany


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704610 Wysłany: 10 Gru 2013, 00:25; 
 Temat postu: Re: Olej w układzie chłodzenia po wymianie uszczelki pod gło
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 16V 86KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 28 Mar 2011,
Posty: 2377
Pomógł: 124
Bezendu napisał(a):
mialem tez wymieniana uszczelke pod glowica i moj mechanik np mi jej wogole nie splanowal i mi ciagle z niej saczylo dopiero jak dalem na sylikonie to problem zostal zazegnany


czy ty aby na pewno piszesz o UPG?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #704748 Wysłany: 10 Gru 2013, 22:03; 
 Temat postu: Re: Olej w układzie chłodzenia po wymianie uszczelki pod gło
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.7 70KM TD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 11 Mar 2012,
Posty: 14
Z olejem dałem sobie juz rade dopiero po kilkukrotnym dokładnym płukaniu układu olej znikł. :D
Ja po prostu nie wiem gdzie ta tulejka mogła być :E Do ustalania pozycji głowicy na pewno były dwie tulejki jedna z prawej strony u góry a dróga na dole po lewej stronie. głowica była planowana miedzy 3 a 4 cylindrem była zapadnięta. Teraz mam kolejny problem a mianowicie cięzko ma odpalić na zimnym silniku i jest jakby słabszy. Jutro sprawdze swiece ale wydaje mi się ze to będzie wina bardziej pompy.

[ Dodano: 10 Gru 2013 21:03 ]

A przegrzewanie silnika ustało dopiero po wymianie węzy które prowadziły do chłodnicy oraz samej chłodnicy :) a co ciekawe starą chłodnice jak sprawdzałem wydawała być sie dobra. wlewając wode w jeden otwór wypływała z drógiej strony czyli była drożna.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO