You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 10 Lis 2024, 21:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #755430 Wysłany: 20 Gru 2014, 18:13; 
 Temat postu: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Witam!

Dziś moja Żona pojechała na zakupy. Wróciła do auta, odpaliła i ruszyła. Po 5 km zapaliła się kontrolka ABS, później od wspomagania, następnie od ładowania. Auto cały czas jechało,ale się wystraszyła,zatrzymała i zgasiła silnik. I już się nie dało odpalić... teraz Grande jest już na parkingu i prostownik podłączony.

Czy to w nietypowy sposób zabrakło prądu tak w czasie jazdy czy tylko mi się tak wydaje? Grande ma 5 lat, 83 tys km i akumulator od nowości. Czy to pierwsze problemy z oryginalnym akumulatorem (nie wiem, cewa się posypała czy coś w tym stylu...) czy może to coś poważniejszego?

Ktoś miał coś takiego?

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #755431 Wysłany: 20 Gru 2014, 18:20; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Ja bym jeszcze dla pewności sprawdził połączenie masy oraz ładowanie. Miałem podobny przypadek, ale w UNO.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755432 Wysłany: 20 Gru 2014, 18:35; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Masy na klemie czy tam gdzie ten kabel idzie? I gdzie on w GP jest umocowany?
dziekuję za podpowiedź i z góry za wskazanie miejsca do czego ta masa umocowana

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755433 Wysłany: 20 Gru 2014, 18:38; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Przewód łączący skrzynie biegów z blotnikiem przy akumulatorze


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755436 Wysłany: 20 Gru 2014, 18:57; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
OK, dzięki. Jutro sprawdzę po ładowaniu czy odpali i popatrzę na tę masę. A ładowanie z altka zlecę w poniedziałek znajomemu mechanikowi. Albo popróbuję jutro sam, bo mam miernik tylko go jeszcze nie używałem.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755456 Wysłany: 20 Gru 2014, 21:04; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Chorzów
Rejestracja: 24 Gru 2009,
Posty: 723
Pomógł: 1
ja bym sprawdził stan klem, masę a i nie zaszkodzi zerknąć na alternator.

_________________
Przekładka zegarów z 2008/09 do 2007
Moje GP na Facebooku
GRANDE PUNTO 1.4 8V LPG 2007 - JEST !
Sterowanie radiem z kierownicy głupieje? Sprawdź to!
Dołożony Tempomat, Zawieszenie gwintowane, Lampy z EVO, 17" Felga.Zegary z GP 2008

Ford Escort 1.8TD 1999 - Był
Skoda Favorit 1.3 LPG 1991 - Był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755521 Wysłany: 21 Gru 2014, 12:30; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Akumulator naładowany. Klemy i bieguny na akumulatorze oczyszczone i zabezpieczone. Kabel od masy OK... Grandzik pali od pierwszego dotknięcia... i tylko ładowanie nie jest sprawdzone - podjadę zrobić to jutro.

W sumie to bardzo jestem ciekaw co się stało że ten prąd tak szybko uciekł.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755947 Wysłany: 25 Gru 2014, 14:50; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
Alternator pewnie wyzionął ducha ;) TTTM.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755951 Wysłany: 25 Gru 2014, 15:53; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 833
Pomógł: 27
Masz miernik i nie wiesz jak zmierzyć napięcie ładowania aku?
Podaruj go takim co wiedzą jak mierzyć, albo ustaw na pomiar napięcia 20V DC a kabelki miernika podłącz do akumulatora. Czerwony do plusa, czarny do minusa. Jeśli podczas pracy silnika bez włączonych niepotrzebnych odbiorników prądu napięcie będzie mniejsze niż 14,2V to czeka cię naprawa alternatora, Jak wyższe niż 14,5V to także. Później włączasz obciążenie - światła, ogrzewanie szyby, klimatyzację i patrzysz na wskazania woltomierza. Wskazanie poniżej 13V będzie sugerowało usterkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755956 Wysłany: 25 Gru 2014, 17:23; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13068
Pomógł: 54
misci napisał(a):
Czerwony do plusa, czarny do minusa. Jeśli podczas pracy silnika bez włączonych niepotrzebnych odbiorników prądu napięcie będzie mniejsze niż 14,2V to czeka cię naprawa alternatora
Tylko w 1 szczególnym przypadku - naładowany i sprawny akumulator. Wyeksploatowany aku czasami nie jest w stanie się naładować do napięcia np. >13,5V.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #756030 Wysłany: 26 Gru 2014, 17:17; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Sprawdzenie jednego przewodu masowego, od skrzyni do belki, to za mało. Jest jeszcze jeden, od klemy akumulatora do skrzyni (obok wysprzęglika). U mnie zerwał się w okolicy belki, dokładnie pośrodku. To, że się trzymają nic nie znaczy, trzeba je mocniej pociągnąć, aby sprawdzić, czy w ręku nie zostanie.

[ Dodano: 26 Gru 2014 16:17 ]

Głupotę napisałem.
Po dokładnych oględzinach okazało się, że ASO wstawiło protezę masy pomiędzy belką a skrzynią. Urwany przewód, który u mnie jest widoczny, nie został wykręcony :roll: Jest jednak jeden, od akumulatora do skrzyni, z uchem pośrodku do przykręcenia do belki.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757257 Wysłany: 04 Sty 2015, 23:25; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
No to Panowie mamy sytuację zagadkową ale trudno...

Ładowanie bez odbiorników prądu :14,4 V, z włączonymi światłami mijania i 2 biegiem dmuchawy : 14,1 V, z dodatkowo włączonym ogrzewaniem szyby i klimą : 13,8 V.....

Autko jeździ, pali za dotknięciem i wszystko jest OK. Czekam na mrozy,takie -10st i wówczas zobaczymy co będzie :) póki co się nie zamartwiam.

Dziękuję za podpowiedzi, także jak ustawić miernik :)

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #776691 Wysłany: 28 Maj 2015, 15:18; 
 Temat postu: Re: zabrakło prądu w nietypowy sposób...
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzyś
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 11 Sty 2015,
Posty: 10
Żeby nie tworzyć nowego wątku dopiszę się tutaj.

GP jeździ żona. Któregoś dnia rano nie odpaliła auta. Akumulator (jeszcze oryginalny Magneti Marelli) nie dawał wcześniej oznak zmęczenia, więc w pierwszej chwili pomyślałem, że żona zostawiła światła albo coś na noc i akumulator się rozładował. Auto puściłem z górki, ładnie odpaliło, żona pojechała do pracy. Z pracy już dzwoni że jej zdechło, koledzy sprawdzili miernikiem że na klemach niecałe 10V więc jedna cela padła. No to wsiadam w swoje auto, kupiłem nowy aku, podmieniłem i kilka dni spokoju.

Po czym znowu po paru dniach padł. Wystarczyło odpiąć klemę ujemną i zapiąć z powrotem, żeby auto odpaliło.
Auto przetrzepałem, kabel masowy nie jest uszkodzony, wszystkie styki ok, klemy oczyściłem jak wymieniałem aku. Napięcie przy włączonym silniku, nieważne przy jakich obrotach i czy przy włączonych światłach czy nie, stoi na 14,1V. Patrzyłem tyle mówi specyfikacja regulatora napięcia.

Więc ki diabeł i gdzie szukać?
z góry dziękuję


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 13 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO