You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 17 Cze 2025, 02:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #778350 Wysłany: 14 Cze 2015, 18:22; 
 Temat postu: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Witam!

Poczytałem na Forum o przełączniku zespolonym - nie przełącza mi świateł na pozycyjne, mam cały czas mijania - i wiem już że to się w GP psuje i muszę wymienić. Ale jeżdżę tak od 3 tygodni, bo auto wciąż w drodze i czasu nie ma na zrobienie tego, a tu się dodatkowy zmartwienie pojawiło.

W GP z tyłu mamy podwójne światła pozycyjne - niżej ze STOP'em, wyżej - same pozycyjne. I u mnie właśnie te drugie, z jednowłóknową żarówką przestały świecić, w obydwu lampach. Pojawił się pomarańczowy wykrzyknik i zacząłem szukać.... Szukam bezpiecznika odpowiedzialnego za te światła, ale... nie ma takiego... (? ) Z przodu pozycyjne i wszyskie inne mam. W tylnych lampach kierunkowskazy działają normalnie, STOP i pozycyjne na żarówce dwuwłóknowej też, nic nie przygasa, dyskoteka się nie robi... tylko tych pozycyjnych wyższych brakuje.

Czy to może być wina tego przełącznika zespolonego? Czy jakiś bezpiecznik jednak odpowiada za tylne pozycyjne?

Proszę o podpowiedź.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #778361 Wysłany: 14 Cze 2015, 19:38; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntomaniak

Imię: Piotr
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zawiercie
Rejestracja: 18 Cze 2014,
Posty: 94
A sprawdziłeś czy po prostu żarówki się nie przepaliły? Ja w swoim Grande Punto dość często musiałem wymieniać żarówki od tylnych świateł pozycyjnych (lubiły się często przepalać). Zazwyczaj pojedynczo się przepalały, ale może u Ciebie po prostu taki zbieg okoliczności, że spaliły się 2 w tym samym czasie...

_________________
samochód - Fiat Punto 1.4 8V 77 KM, 57 kW
hobby - rower (Scott Scale 670)
pasja - jazda samochodem :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778368 Wysłany: 14 Cze 2015, 20:40; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr

Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk
Rejestracja: 12 Cze 2007,
Posty: 574
Pomógł: 18
Świateł pozycyjnych oraz oświetlenia tablicy rejestracyjnej nie pilnuje żaden bezpiecznik , tak jak radzi kolega sprawdź żarówki .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778381 Wysłany: 14 Cze 2015, 22:05; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Żarówki są OK, a styki błyskają srebrno-metalicznym kolorem... więc też nie wyglądają na takie przez które by prąd nie mógł płynąć.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778473 Wysłany: 15 Cze 2015, 23:08; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr

Imię: Maciek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Żyrardów
Rejestracja: 08 Lis 2014,
Posty: 224
Pomógł: 6
Sprawdź dokładnie żarówki. Ja bym od razu wymienił. I maja być 5W bo 10W wyglądają tam samo a czasem są źle zapakowane.

_________________
la nostra passione cars


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778488 Wysłany: 17 Cze 2015, 10:42; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
kupiłem zestaw dwóch żarówek 5W i jeśli nie będzie deszczu to dziś wymienię. Zobaczymy co się będzie działo. Póki co dziękuję i będę dawał znać co dalej :)

[ Dodano: 17 Cze 2015 09:42 ]

Sprawa wygląda śmiesznie. Żarówki, które były w lampach (od nowości te same, Fiat wkładał tam Bosch'e) świecą, ale tylko bezpośrednio podpięte do akumulatora - czyli w sumie są sprawne. Mają lekko przydymione klosze, no ale świecą. W lampach nie świecą - świecił i wkurzał tylko ten pomarańczowy trójkąt na tablicy wskaźników.

I teraz najlepsze - nowe żarówki, zamontowane do świateł tylnych - świecą :) problem rozwiązany.

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778594 Wysłany: 17 Cze 2015, 19:02; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy
Rejestracja: 15 Paź 2010,
Posty: 380
Pomógł: 7
Moja teoria brzmi tak:
miałeś zaśniedziałe styki. Jak poruszyłeś żarówki to lekko się oczyściło. Proponuję oczyścić dokładnie szmatką z denaturatem lub delikatnie śrubokrętem oczyszczając powierzchnię styku.

_________________
był grafitowy był pomarańczowy jest TIPO
Image
http://www.endomondo.com/challenges/33622310
http://www.endomondo.com/challenges/36167071
http://www.endomondo.com/challenges/37324598


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778644 Wysłany: 18 Cze 2015, 17:05; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Kamil
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Pruszków
Rejestracja: 19 Maj 2008,
Posty: 1975
Pomógł: 10
Może....ale stare włożone ponownie dla próby i tak nie świecą :) oczyszczę na wszelki wypadek:) dzięki

_________________
Forza Italia !

Punto Mk II FL 1.2 8V Active (czerwony) - był ...
Bravo II T-JET (granatowy metalik) - był ... ...
Panda 1.2 8V Dynamic (niebieska) - była ... ... ...
GrandePunto 1.2 8V Estiva (czarny prowokator) - był: topic49332.html
Seat Ibiza 6J (czerwona bo najszybsza) - jest: topic58217.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #778662 Wysłany: 18 Cze 2015, 21:04; 
 Temat postu: Re: Światła pozycyjne tył i przełącznik zespolony
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 833
Pomógł: 27
Żarówki nadzoruje komputer poprzez pomiar pobieranego prądu. Skoro żarówki były przykopcone to znaczy, że włókno zmieniło parametry i komputer mógł to wykryć. Ponieważ lampy są zdublowane to komp mógł podjąć decyzję, żeby wyłączyć całą parę bądź co bądź bez szkody w oświetleniu. Czytałem gdzieś, że niektóre komputery potrafią zastąpić uszkodzone światło światłem innego rodzaju, np. masz uszkodzone prawe światło mijania więc po tej stronie komputer włączał w zamian lampę kierunkowskazu. W zasadzie wszystko zależy od instalacji - rozdziału zasilania lamp i od oprogramowania komputera. Żeby pójść dalej były pomysły, prawdopodobne wcielone w życie w niektórych przypadkach, żeby od odbiorników prądu - np. lamp podciągnąć zasilanie i magistralę danych. Przez magistralę danych komputer wydawałby rozkaz włączenia lub wyłączenia danego odbiornika. Wszak mamy magistralę CAN w samochodach więc takie rozwiązanie byłoby całkiem realne. Warunek - sterownik odbierający i nadający dane musiałby być przy każdym odbiorniku prądu. Oszczędzono by przy tym tony miedzi powodując stan przedzawałowy użytkownika, którego dopadłaby awaria tego systemu.

P. S. dla próby można by było włożyć jedną żarówkę starą (tą która powodowała błąd), a drugą nową po czym zamienić je miejscami. Wg mojej teorii komp powinien się zbuntować w obu przypadkach.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO