You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 25 Kwi 2025, 04:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #798836 Wysłany: 01 Mar 2016, 22:21; 
 Temat postu: problem z turbiną, nie równe przyśpieszanie
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Kamil
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Lis 2015,
Posty: 30
Witam, posiadam grande punto 1.4 16v 120 km, t-jet, mam prośbę o pomoc,
mój problem leży w turbinie, tzn. zaczęło się od tego że jak jechałem 120 km/h to mi wyłączało turbine i zaświecał sie check engine, mechanik odczytał błędy jako czujnik ciśnienia doładowania był zły więc wymienił za 330zł. po pierwszym teście od razu to samo, 120km/h i przeładowało ale już check się nie świecił. więc pojechałem do innego mechanika bo temu nie ufam, najpierw przejechał się ze mną autem i sprawdzał podczas jazdy ile oczekuje ciśnienia turbo a ile ma dostarczone i od razu powiedział że jest źle, znaczy turbina np. chciała 1,0 mpa a dostawała 520 mpa a wg niego pomiary ile oczekuje i ile dostaje powinny być takie same. stwierdził że albo czujnik ciśnienia doładowania jest do wymiany albo turbina, innej opcji nie ma, a jak mu pokazałem część którą poprzedni mechanik wymienił to stwierdził że to map sensor a nie czujnik ciśnienia masakra!! więc kupiłem na allegro używany czujnik za 110zł wiem że mało ale po prostu do mojego auta nie ma wyboru tych czujników i po tyle stoją te używki a nowy 700zł tylko w aso. zamontował dzisiaj i słabo na początku turbo w ogóle nie szło po paru kilometrach się rozkręciło ale czasem przeładowuje i dodam jeszcze że na starym czujniku i na tym na dwójce ok. 40 km/h auto ma odczuwalne przerwy w przyśpieszaniu ,,rwanie,, i na trójce przy ok. 80km/h tak samo tylko mocniej.
Bardzo proszę o pomoc co o tym sądzicie czy ewidentnie wina czujnika, czy jednak turbina, jak to sprawdzić i czy ewentualnie coś innego.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #798837 Wysłany: 01 Mar 2016, 22:26; 
 Temat postu: Re: problem z turbiną, nie równe przyśpieszanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 31 Gru 2013,
Posty: 238
Pomógł: 1
a zawor sterowania turbo jest ok?, wezyki cale?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798884 Wysłany: 02 Mar 2016, 09:17; 
 Temat postu: Re: problem z turbiną, nie równe przyśpieszanie
Offline
Puntomaniak

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2014,
Posty: 81
Sprawdź dobrze wężyki wszystkie. Świst jakiś słychać przy przyspieszaniu? Mi wywalało auto w tryb awaryjny przy przekroczeniu 120 km/h, to się okazało, że wężyk jeden co leci od turbo ma dziurę :) Się przetarł był na mocowaniu.
Sprawdź też dolot intercoolera, bo może być pęknięty na dole, przy zderzaku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #798924 Wysłany: 02 Mar 2016, 16:20; 
 Temat postu: Re: problem z turbiną, nie równe przyśpieszanie
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Heh mnie tak faultem strzeliło kiedyś w 1,9jtd jak wjechałem w dużą wodę ,a czujnik sterujący turbem był nisko w zderzaku , jak się osuszył to wróciło do normy ;)
Myślę ,że logowanie auta pokazało by lipny wężyk czy przeładowania. Już nie pamiętam jak w kompie miałem rozkodowane boost-cut-y , ale skoro masz dobry czujnik , dobry map sensor to powinno grać. Chyba ,że masz zjebany zaworek sterujący boostem ? Jego cena to 250-420zł zależnie jaki model i z niego wychodzą 3 przewody. Jak jest częstotliwościowy to można wybadać , wysłuchać czy padaka.

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO