You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 17 Cze 2024, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #801264 Wysłany: 25 Mar 2016, 22:51; 
 Temat postu: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuki.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Mar 2016,
Posty: 6
Witam od pół roku jestem średnio zadowolonym posiadaczem Grande Punto 2009. 1.3 JTD 66kw.
Moje problemy polegają na falujących obrotach tuż po starcie silnika. Dzieję się tak kiedy temperatura powietrza na zewnątrz jest poniżej 20 st/cel.
Kiedy silnik zaczyna robić się ciepły, problem sam się rozwiązuje. Kilka dni temu oprócz falowania przy uruchomieniu, pojawia się metaliczne stuki kiedy obroty spadają poniżej 1000/min.
Byłem u trzech mechaników ale "jeżeli komputer czegoś nie pokazuję to problemu nie ma"

Auto odpala bez najmniejszych problemów (na dotyk).
Wymieniony został przepływomierz, czujnik ciśnienia oleju, temp. wody.
EGR oraz cały układ dolotu powierza wyczyszczony.
Do tematu dorzucam link do filmu z w.w. objawami

https://www.youtube.com/watch?v=80y6157AZNY

Bardzo proszę o pomoc


Góra
 Profil  
 

 
 Post #801298 Wysłany: 26 Mar 2016, 14:34; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
falowanie na zimno u mnie w tym samym silniczku tylko 2006 r bez dpf to byl egr ktory otwiera sie przewaznie gdy nie dodajemy gazu na postoju ,podczas jazdy bez obciazenia itp wpuszcza spowrotem spaliny do ukladu dolotowego i wtedy komputer koryguje wtrysk paliwa u mnie po wylaczeniu egr elektronicznie brak teraz falowania na zimno ,przyczyna moga byc tez zuzyte wtryski i kazdy inaczejpodaje paliwo i komp koryguje dawki i zanim sie to stabilizuje jest falowanie ,tak samo w naszych silniczkach po odpaleniu i ok.10sek dogrzewane sa swiece przez ok 1-2min wiem to bo mam zamontowany voltomierz i wtedy jest bardzo duze obciążenie alternatora i komp reguluje zwiekszona dawke paliwa i to tez objawia sie falowaniem obrotow;a metaliczne stuki to jak masz skrzynie 6-biegowa to moze byc to kolo dwumasowe wystepujacę ze skrzynia 6-biegową ,5 biegowa jej niema ,moze to byc tez rozciągniety łańcuszek rozrządu w naszym slinku wrazliwy na mala ilosc oleju na bagnecie trzeba pilnowac azeby bylo na max ;zdarazly sie przypadki przeskoczenia go ponieważ napinacz jest hydrauliczny trzyma dobrze gdy olej jest w max wartosciach na bagnecie ; niski stan oleju moze spowodowac przeskok i rozciąganie łańcuszka a w tym silniku to częste przypadki

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801478 Wysłany: 29 Mar 2016, 13:15; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 26 Wrz 2014,
Posty: 46
jaki przebieg masz tego bolidu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801500 Wysłany: 24 Kwi 2016, 09:26; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Mar 2016,
Posty: 6
132000 tys. Wersja wyposażona w DPF.
Byłem dziś u doktora na diagnostyce komputerowej.
Doktor zasadniczo problemu nie widzi, bo jak sam powiedział "ten typ tak czasami ma". Jednyne co może budzic jego zastrzeżenia to korekty wtrysku na 3 i 4 cylindrze.
Koretka 3 cylinder. -1.23 - 1.48 mm3/w
Koretka 4 cylinder. 1.42 - 1.67 mm3/w

Po osiagnieciu temp. roboczej przez silnik, korekty spadają tuż poniżej 1 mm3/w.
Poza tym doktor również dosłuchał się końca koła dwumasowego.

[ Dodano: 24 Kwi 2016, 08:24 ]

Wymieniłem dwumasę, sprzęgło oraz olej. Niestety stuki nie zniknęły i pojawiają przy każdym rozruchu silnika, po postoju dłuższym niz dwie godziny. Wystarczy że silnik straci nieco temperatury


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805252 Wysłany: 12 Maj 2016, 21:08; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr

Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 06 Lut 2012,
Posty: 813
Pomógł: 11
Jak ostatnio sprawdzalem to 1.3JTD nie mialy nigdy kola dwumasowego tylko jednomasowe.... co oni Ci tam wymienili?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805258 Wysłany: 12 Maj 2016, 21:23; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Mar 2016,
Posty: 6
Wersja 90 km. i mocniejsze mają dwumasę i turbo o zmiennej geometrii.
Wersje do 75 km. Mają sztywne koło i turbo o stałej geometrii.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805265 Wysłany: 12 Maj 2016, 21:33; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr

Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 06 Lut 2012,
Posty: 813
Pomógł: 11
http://www.motodiesel.pl/silniki/2982-s ... tijet.html

Klamia?
Ze zmienna geometria turbiny to wiem, ale ta dwumasa to nowosc dla mnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805271 Wysłany: 12 Maj 2016, 21:50; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Mar 2016,
Posty: 6
Na tej stronie Mają trochę nie pełne dane.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805309 Wysłany: 13 Maj 2016, 12:55; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Dwumasa jest w wersjach z 6 biegową skrzynią.
Wymienili Ci docisk hydrauliczny?
Na kompletne sprzęgło składa się właśnie sprzęgło, dwumasa, docisk hydrauliczny. Koszt części to około 1400-1500zł
Jaki masz poziom oleju? powinien być zbliżony do maksimum.
Czy na hałas ma wpływ wciskanie sprzęgła? Odpalasz ze wciśniętym sprzęgłem?

Mi hałasowało po odpaleniu i wciśnięciu sprzęgła dodatkowo były wyczuwalne szarpania podczas jazdy.
Wymieniłem komplet więc nie wiem co powodowało hałas.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #805316 Wysłany: 13 Maj 2016, 17:47; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr

Imię: Krzych
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sporting
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tarnowskie Góry
Rejestracja: 06 Lut 2012,
Posty: 813
Pomógł: 11
Normalnie czuje sie oszukany :E :shock: 8)
Po 2 latach sie dowiaduje ze mam w aucie cos innego niz myslalem ze mam do tej pory ;)
Przed kupnem specjalnie szukalem informacji o tym silniku.
Pamietam ten artykul:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... ijet/css84

Cytuje:
W 2009 r., wraz z pojawieniem się na rynku modelu Punto Evo, Fiat przeprowadził dużą modernizację diesla 1.3: układ wtryskowy oparto na systemie Multijet drugiej generacji, wprowadzono również seryjny filtr cząstek stałych (w wersji 95-konnej), a także system start-stop i nowy, sterowany elektrycznie zawór EGR. Dużą zaletą motoru 1.3 MJT (obu generacji) jest brak „dwumasy” – zamiast niej znajdziemy tu proste i praktycznie niezniszczalne koło jednomasowe.

Swiat mi sie zawalil normalnie :>


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807355 Wysłany: 15 Cze 2016, 21:04; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Jest dumasa, ja mam rocznik 2006 i też mam dwumasę - wiem bo już ją wymieniałem. Z filmiku trudno wywnioskować ale brzmi właśnie jak dwumasa, niemniej objawy i odgłosy pasują też do luźnego łańcucha rozrządu, co również jest typową usterką w tym silniku.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807358 Wysłany: 15 Cze 2016, 21:29; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Mar 2016,
Posty: 6
Problem w tym że dwu-masa została wymieniona a odgłosy nie zniknęły...
Wiele wskazuje na rozciągający się łańcuch, z tym że na razie czujniki tego nie potwierdzają...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807359 Wysłany: 15 Cze 2016, 21:41; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
To, że została wymieniona, nie oznacza że jest sprawna. Ojcu w Astrze rozpadła się tarcza sprzęgła jakieś 200km po wymianie.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807361 Wysłany: 15 Cze 2016, 22:07; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Radek
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 25 Mar 2016,
Posty: 6
Koło jest sprawne, kupiłem i wymieniłem na nowy oryginalny komplet koła i sprzęgła firmy LUK;)
zastanawiam się to nie przypadkiem napinacz paska, albo jakieś koło napędzane paskiem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #807565 Wysłany: 19 Cze 2016, 22:00; 
 Temat postu: Re: Grande Punto 1.3 JTD Falowanie obrotów i metaliczne stuk
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Łańcuchy padają od 160 do 250k . Ale raz spotkałem się z wpisem że ktoś rozciągnął go już przy 110 czy tam 130k.
Na prosty rozum to przy sprawnym łańcuchu będzie on cicho pracował od odpalenia, przy rozciągniętym dopiero gdy wzrośnie ciśnienie oleju i napinacz zadziała prawidłowo. Przy skrajnie rozciągniętym działanie napinacza jest niewystarczające i będzie dzwonił non stop.
Tu na forum spotkałem się z przypadkiem że auto nie odpalało z powodu przeskoczenia łańcucha a komputer nic nie widział.
Jak mu ostro przygazujesz przy dzwoniącym łańcuchu to może przeskoczyć i silnik będzie do kapitalki albo do wymiany.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO