|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:55
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Qbek |
#855201 Wysłany:
05 Lut 2021, 00:11; Temat postu: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracja |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków Rejestracja: 28 Gru 2013, Posty: 1014 Pomógł: 8
|
Cześć! Chciałem podlinkować filmik opublikowany przez Profesora Chrisa (myślę, że część osób kojarzy tego Pana  ) dotyczący systemu Multi Air. Została tu wytłumaczona budowa i zasada działania w bardzo przystępny sposób i myślę, że warto przekazać tą wiedzę szczególnie użytkownikom tego systemu oraz wszystkim kogo to interesuje  Filmik znajdziecie TUTAJJeśli macie jakieś ciekawe materiały dotyczące tego systemu to zapraszam do kontynuacji wątku 
_________________ MÓJ KROPEK
|
|
Góra |
|
 |
|
|
pmx007p1 |
#855209 Wysłany:
05 Lut 2021, 22:02; Temat postu: Re: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracj |
|
|
1. Fajnie, ale można było się dopisać do istniejących tematów, a nie zakładać kolejny. NIE pomagasz w ten sposób ludziom z problemami. Przykład 1: http://fiatpunto.com.pl/topic54150.html Przykład 2: http://fiatpunto.com.pl/topic48531.html Przykład 3 (tylko dla zalogowanych): http://fiatpunto.com.pl/post842995.html#p842995 2. MultiAir to kolejny dowód jak upośledzona umysłowo jest motoryzacja. Tworzą sobie problemy nieistniejące w innych, poważniejszych branżach/gałęziach przemysłu. "Moto" na najgorszych ludzi, od projektantów po szeregowych mechaników. Skoro to taki wrażliwy i precyzyjny element hydrauliki siłowej, to powinien mieć osobną pompę i zbiornik (np. jak do wspomagania kierownicy) i filtr dokładny. A nie pracować w oleju z silnika! Chociaż użytkownicy-melepeci (czyli większość populacji) i tak by to zaniedbywali (brak wymian oleju), więc na jedno wychodzi. A jednorazowy montaż (na wcisk, z trwałą deformacją) elektrozaworów to już czyste chamstwo, jawne plucie w twarz klientom.
|
|
Góra |
|
 |
ipIV |
#855248 Wysłany:
08 Lut 2021, 16:26; Temat postu: Re: Multi Air - budowa, zasada działania, awarie, regeneracj |
|
 |
Admin ds. technicznych forum. |
 |
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13083 Pomógł: 54
|
1. Tjet to nie multiair. Multiair to multiair -> 1 wałek z 3 krzywkami/cyl i aktywator. Tjet to zwykły DOHC, bez udziwnień. 2. Multiair to nie tylko 1,4 i 2,4, ale też 0,9 Twinair, 1.0 firefly obecnie dostępny, czy w Giuliach ten 2.0 200/280KM to tez Multiair. Jeszcze ciekawostka - w Giuliach 2.0 żeby wykręcić filtr oleju do aktywatora to trzeba zrzucić głowicę - żeby klient przypadkowo nie wymieniał tego filtru przedłużając żywotność całości. Muliair ma sondę szerokopasmową a Tjet zwykłą. Także w MA jest mniejsze ryzyko, że tłok spłynie jakby zrobiło się z jakiegoś powodu ubogo - powinien interweniować sterownik. [ Dodano: 08 Lut 2021 16:18 ]pmx007p1 napisał(a): 2. MultiAir to kolejny dowód jak upośledzona umysłowo jest motoryzacja. Tworzą sobie problemy nieistniejące w innych, poważniejszych branżach/gałęziach przemysłu. "Moto" na najgorszych ludzi, od projektantów po szeregowych mechaników. Nie motoryzacja tylko normy emisyjne. To jest efekt zielonego lewactwa w UE i tyle. Granica absurdu norm emisji została już dawno temu przekroczona. 1.4 MA już nie spełnia obecnych norm  Fakt, że konstrukcja aktywatora mogłaby być bardziej przemyślana -> oddzielne zespoły na cylinder a już szczytem byłoby pełna wymienność elementów, ale widocznie tak jest taniej przy produkcji. A później niech się martwi klient. Gw wytrzyma U mnie teraz był podejrzany aktywator (140 000km od wymiany) przy cyrkach z cofaniem zapłonu, ale na nowym to samo.... także wlatuje nowy słupek, bo przy cenie zakupu słupka na poziomie 2-5kzł (w zależności od stanu), remontować nie ma sensu.
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
<- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. 
<- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
<- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
<- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
<- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
<- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
<- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
<- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|