|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 18:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
adamcior |
#859331 Wysłany:
17 Wrz 2022, 20:13; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
|
Moderator |
|
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
Benzyna co 60 tyś, u siebie reguluje tak jak producent zaleca. W moim przypadku z LPG od 85k km. , obecnie 160k km. , reguluje co 30k km i zawsze jest jakaś płytka do podmiany, oczywiście po wyregulowaniu silniczek chodzi równiutko i cicho dzięki wiem że w moim przypadku silnik spokojnie zrobi jeszcze raz tyle co do tej pory jak nie dwa razy
_________________ MOJE PUNTO EVO http://fiatpunto.com.pl/topic55029.html MOJA BYŁE GP http://fiatpunto.com.pl/topic45699.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
rufus295 |
#859340 Wysłany:
18 Wrz 2022, 12:12; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
Dalej u Adama robisz?
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
|
adamcior |
#859369 Wysłany:
23 Wrz 2022, 17:07; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
|
Moderator |
|
Imię: Adam
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 17 Kwi 2010, Posty: 1264 Pomógł: 11
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#860892 Wysłany:
12 Sie 2023, 13:15; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 556 Pomógł: 8
|
Do tematu luzów należy również kwestia wałka i wzniosu krzywek! To też wypada zmierzyć przy okazji. Tego to nikt nie robi. Można się zdziwić (metoda mało istotna - suwmiarka, mikromierz, czujnik - chodzi o wykazanie różnic), "dychy" może brakować. Teoretycznie w książkach podają wznios 9,5 (bez tolerancji). W praktyce możecie mieć przedział 9,30-9,40 mm, nierówne krzywki. Ale będą ładne, wypolerowane (żadne rysy - czyli osoba bez pojęcia stwierdzi po wyglądzie, że super stan - uwaga również do zakupu używanych wałków). Pomiar jest trudny, niezależnie od metody, bo taki jest kapryśny kształt krzywek, ale warto próbować. Szczególnie jak po prawidłowej regulacji (i ciasnej, mały rozrzut, 2-3 setki) silnikiem rzuca, miało być lepiej, a jest gorzej, ciekawe dlaczego...
_________________ Mini-poradnik PDF dla nowych posiadaczy Fiatów, typowe wady modelu Grande/EVO.
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|