|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:07
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
rufus295 |
#775075 Wysłany:
11 Maj 2015, 20:44; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 05 Gru 2010, Posty: 641 Pomógł: 3
|
yacek _b napisał(a): Koledzy tak informacyjnie , za sprawdzenie zaworów w ASO w Gdańsku + 2 płytki + nowa uszczelka + robocizna zapłaciłem 310 zł ( przebieg 63 tys. po 5 latach ) Masakra, mi dobry mechanik powiedział 50zł, każda płytka 10, uszczelke już kupiłem za 30zł, ale ASO jest wyjątkowe i ma swoje prawa..
_________________ Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d Czarno-czerwony Progressive Mój czarnuch
|
|
Góra |
|
 |
|
|
patryk1985 |
#779280 Wysłany:
25 Cze 2015, 10:31; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
yacek _b jak już wcześniej wspominaliśmy , my z tych ASO  czyli mając 60tyś powinienem się udać na regulację , przy wymianie rozrządu przy okazji ?
|
|
Góra |
|
 |
yacek _b |
#779303 Wysłany:
25 Cze 2015, 14:06; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
patryk1985 co do regulacji zaworów to się stanowczo jakoś nie wypowiem , w książce jest info że powinno się sprawdzić przy 60 tys.km , co niektórzy nie sprawdzają , lub sprawdzają grubo powyżej tego przebiegu . Na pewno mocno zawyżyła cenę w ASO brana u nich uszczelka ( już nie chciało mi się szukać ) pod pokrywę zaworów - 72 zł.
_________________ Punto Evo Estiva Blue&Me (był ) Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest )
|
|
Góra |
|
 |
patryk1985 |
#779307 Wysłany:
25 Cze 2015, 14:41; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Patryk
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Cze 2015, Posty: 20
|
yacek _b jasne, a powiedź mi proszę , czy musiałeś również dzień wcześniej zostawić kropka, bądź na cały dzień do regulacji?
dzięki za info !!!!
|
|
Góra |
|
 |
yacek _b |
#779325 Wysłany:
25 Cze 2015, 18:01; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Jacek
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 25 Kwi 2010, Posty: 339 Pomógł: 1
|
patryk1985 napisał(a): yacek _b jasne, a powiedź mi proszę , czy musiałeś również dzień wcześniej zostawić kropka, bądź na cały dzień do regulacji?
dzięki za info !!!! Wymianę rozrządu i regulację robiłem za jednym razem , przy regulacji auto musi postać ~1.5 godziny by silnik ostygł ( tak mi powiedziano ) . Ja oddałem auto o 10.00 , odbierałem o 14.00 ( dostałem SMS-a , że jest gotowe ) .
_________________ Punto Evo Estiva Blue&Me (był ) Ford Focus Trend Sport 1.6 Ti-VCT 125 KM ( jest )
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#779339 Wysłany:
25 Cze 2015, 21:30; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
1,5 godziny to bardzo optymistycznie zwłaszcza w lecie  Zawsze reguluje zawory po nocnym postoju. Teoretycznie zimny silnik a letni to jest znaczna różnica, sprawdzałem jak zmienia się luz zaworowy w funkcji temperatury oleju, przy letnim silniku luz jest inny niż na zimnym silniku. Ostatnio wymieniałem świece u siebie, wróciłem z pracy przed 16, za wymianę wziąłem się po 20 wieczorem, silnik nadal był letni  Napewno wtedy bym nie sprawdzal luzu zaworowego 
|
|
Góra |
|
 |
kristofer_b |
#783094 Wysłany:
22 Sie 2015, 16:19; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Sie 2015, Posty: 50 Pomógł: 1
|
Jak ktoś ma trochę zdolności technicznych i parę podstawowych narzędzi to śmiało może zabrać się samemu do regulacji. Mnie regulacja zajęła około 3 godzin, ale najwięcej czasu straciłem na dostanie się do głowicy bo w Grande Punto robiłem to pierwszy raz i sporo problemów sprawiały różne wtyczki ARGHHH!!! i utrudniony dostęp do śrub - zwłaszcza w okolicach podstawy sterownika silnika. Sam pomiar i wyciąganie/wkładanie płytek jest prosty i przyjemny. Problem jest też z obracaniem wałkiem rozrządu tj. nie miałem odpowiednio dużej końcówki torx wobec czego musiałem popchnąć kilka razy samochód na biegu. Stopek pokrywy zaworów nie spiłowałem bo spod pokrywy nie miałem żadnych wycieków. Oczywiście założyłem nową uszczelkę - koszt to niecałe 30zł. Płytek nie zamawiałem nowych bo mam dostęp do szlifierki magnetycznej i zeszlifowałem płytki co do setnej milimetra aby uzyskać potrzebny wymiar. Przy okazji jest świetny dostęp do świec i warto od razu przeprowadzić wymianę. Pozdrawiam 
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#783269 Wysłany:
24 Sie 2015, 21:26; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: nie miałem odpowiednio dużej końcówki torx Nasadka 15, grzechotka i można sobie kręcić wałem korbowym. Oczywiście z czuciem, żeby śruby nie odkręcić.
|
|
Góra |
|
 |
kristofer_b |
#783376 Wysłany:
26 Sie 2015, 18:59; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Sie 2015, Posty: 50 Pomógł: 1
|
W którym miejscu? Tą śrubą od koła pasowego?
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#783378 Wysłany:
26 Sie 2015, 20:06; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
W osi wału korbowego; środkowa śruba koła pasowego wielorowkowego. (Z góry trzeba ją namacać bo jest wpuszczona w koło pasowe). Lepiej kręcić wałem korbowym bo przełożenie pomiędzy wałem korbowym, a wałkiem rozrządu wynosi 1:2. Mniejszy moment obrotowy jest potrzebny.
|
|
Góra |
|
 |
kristofer_b |
#783382 Wysłany:
26 Sie 2015, 20:31; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 14 Sie 2015, Posty: 50 Pomógł: 1
|
Dałbym sobie niemal rękę uciąć, że siedzi tam śruba typu torx.
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#783420 Wysłany:
27 Sie 2015, 08:07; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Teraz ja zapytam. Wg książki, do ustawienia pokrywy zaworów powinno się użyć specjalnej płytki mocowanej od strony sterownika silnika. Czy kolega używał tej płytki (nigdzie jej w handlu nie znalazłem), czy może daje się całość zmontować bez tego? Osobiście myślę, że to taki "chłyt martetindowi" bo pokrywa powinna osiąść tak samo, uwzględniając kołek ustalający w okolicy koła napędzającego wałek rozrządu. Prosiłbym jeszcze o inne uwagi dotyczące rozrządu, bo moja kropka osiągnęła 60000km i trzeba mi będzie do zaworów zajrzeć, a do tej pory robiłem silniki bez mechanizmu zmiennych faz rozrządu. Czy użył kolega silikonu? Mój silnik nie ma wycieków ale widzę pod pokrywą coś czarnego, a uszczelka jest dość wąska. Czy zawory lekko się uciskają? O ile trzeba ucisnąć zawór żeby spokojnie wyjąć płytkę?
|
|
Góra |
|
 |
mgregor |
#783432 Wysłany:
27 Sie 2015, 13:06; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 16 Maj 2012, Posty: 103 Pomógł: 2
|
No i mój kropek poszedł wczoraj na regulację zaworów. Poszła jedna płytka (przebieg 70kkm, benzyna, jazda głównie po mieście). Za robociznę, uszczelkę pod pokrywą zaworów i płytkę zapłaciłem 270 PLN brutto. Robione w ASO na Felińskiego 2.
Auto lepiej się zbiera, przestało czkać przy redukcji biegu. Na jałowym chodzi spokojniej, nie rzuca nim tak. Trochę ciszej. Poza tym, nie widzę żadnych zmian na plus ani na minus.
_________________ ************************************* This is my Punto. There are many like it, but this one is mine. My Punto, without me, is useless. Without my Punto, I am useless. *************************************
|
|
Góra |
|
 |
Sagittarius |
#785202 Wysłany:
27 Wrz 2015, 13:35; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013, Posty: 170
|
Kurde ja mam 99 tyś już i nie byłem jeszcze sprawdzić zaworów. Odstrasza mnie cennik ASO w Grudziądzu. Przy rozrządzie lub innych naprawach ceny które podają forowicze w swoich ASO są zawsze niższe niż u mnie więc z zaworami się ociągam. Kupiłem auto jak miało 5x czy 6x tyś (nie pamiętam teraz) i nie wiem czy baba robiła zawory czy nie. To już chyba najwyższy czas prawda ?
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#785212 Wysłany:
27 Wrz 2015, 15:10; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Na początku września dobrałem się do zaworów w moim aucie. Wymieniłem zero płytek, mimo że połowa zaworów miała luz o 0,05mm za duży. Przy gazie lepszy większy luz niż mniejszy. Przy wzniosie zaworu ok. 8mm 0,05mm nie ma wielkiego znaczenia. Koszt 40zł za uszczelkę i odrobinę silikonu (tylko w załamaniach uszczelki). Wycieków zero.
|
|
Góra |
|
 |
rio9grande |
#786680 Wysłany:
19 Paź 2015, 21:36; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck Rejestracja: 16 Paź 2015, Posty: 32
|
jaka jest wartość luzów zaworowych dla silnika GP 1.4 8V 77KM 350A1000? Jaki przedział zawory ssące/ jaki wydechowe? Oczywiście dotyczy zimnego silnika?
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#786696 Wysłany:
19 Paź 2015, 23:35; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Ssące 0,3mm. Wydechowe 0,4mm.
|
|
Góra |
|
 |
Sagittarius |
#824318 Wysłany:
03 Cze 2017, 16:41; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 17 Cze 2013, Posty: 170
|
Czy ktoś w tym roku regulował zawory ? Jak to cenowo wyszło ? Czy w KUJ-POM polecacie ktoreś z ASO ?
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#837451 Wysłany:
25 Lip 2018, 18:26; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
|
|
Góra |
|
 |
steyr |
#843705 Wysłany:
18 Lis 2018, 21:48; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z. Rejestracja: 19 Cze 2014, Posty: 1302 Pomógł: 44
|
Panowie a w GP 1.2 8v luz zaworowy jest 0,3mm ssący 0,4mm wydech? Auto z 2008r.
|
|
Góra |
|
 |
pmx007p1 |
#843709 Wysłany:
23 Cze 2019, 16:09; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
|
Załącznik:
Komentarz do pliku: Luzy 1,2 / 8V. Rozrzut za duży!
Luzy_1,2.jpg [ 56.84 KiB | Obejrzany 21198 razy ]
Trzymać się podanych wartości. Proponowany rozrzut (tolerancja) jest 2 razy za duża (dlatego do tych silników są płytki wymiarowane na 3 miejscach po przecinku - do kupienia w ASO, osobiście jechać). Załącznik:
Komentarz do pliku: Tu już nie ma rozrzutu, ma być równo jak podane!
Luzy_1,4_8V.jpg [ 55.21 KiB | Obejrzany 21198 razy ]
Dla porządku fragment książki. Po co ta regulacja w ogóle (i jakie skutki są przy złych luzach). Załącznik:
Komentarz do pliku: Luzy za małe i za duże - tak samo złe.
Technologia_naprawy_i_obslugi-03.jpg [ 164.4 KiB | Obejrzany 20810 razy ]
[ Dodano: 23 Cze 2019, 16:08 ]================= PS ================= Ciekawostka. Ten sam (niby) silnik, ale w innym modelu, ma nieco większe luzy! https://zinref.ru/avtomobili/Fiat/000_00_00_Fiat_albea_2005_remont_bez_problem/044.htm
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#858107 Wysłany:
09 Lut 2022, 22:33; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Dawno mnie tu nie było, aspiruję do nagrody złotej łopaty  Kropek od ostatniej regulacji przejechał 60tyś. km, więc czas oddać do zrobienia.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
Matuzino |
#858565 Wysłany:
18 Kwi 2022, 15:25; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Kwi 2022, Posty: 25
|
Ja również odkopie.Jeden z moich Grande ma 115 tys km drugi 183 tys km, żadnym nie byłem na regulacji luzów w książkach też cisza na ten temat, i co dziwne w Punto z mniejszym przebiegiem ostatnio zwiększyła się konsumpcja oleju na zimnym silniku hałasuje zanim dopompuje olej, byłem w ASO Wójcik w Częstochowie jakiś czas temu i pytałem o koszt regulacji pan poinformował mnie ze ok 300 zł plus koszt płytek przy czym twierdził ze jak auto bez LPG to nie na sensu bo robili 2cfiaty z przebiegiem ok 200 tys km i wszystkie płytki trzymały nominał czy to może być prawda?Czy ciężko wyregulować to we własnym zakresie?
|
|
Góra |
|
 |
sta1416 |
#859268 Wysłany:
30 Sie 2022, 09:04; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Staszek
Samochód: Doblo
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 01 Wrz 2020, Posty: 173 Pomógł: 5
|
No właśnie mój 1.4 8V już przebił 200 k, ale jeździ na samej benzynie i zastanawiam się czy babrać się w to, tym bardziej że chodzi cicho.
_________________ Fiat Doblo 1.4 8V 77kW Malibu '09
|
|
Góra |
|
 |
misci |
#859269 Wysłany:
30 Sie 2022, 09:35; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Puntoświr |
 |
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014, Posty: 833 Pomógł: 27
|
Cytuj: tym bardziej że chodzi cicho No właśnie cicho chodzą zbyt ciasne zawory. Tam gdzie luz jest większy mogą hałasować, tyle że gorszy jest zbyt mały luz zaworowy. 1,4 8V mają dość stabilne głowice. Nawet trzykrotna regulacja w moim aucie, pędzonym LPG, wymagała bardzo niewielkich korekt (do 0,05mm).
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|