|
Obecny czas: 29 Maj 2025, 06:53
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
naad |
#149118 Wysłany:
24 Lip 2008, 19:12; Temat postu: Regulacja zaworów w GP 1.2 8V i 1.4 8V |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: białystok Rejestracja: 24 Lip 2008, Posty: 3
|
Chcialbym kupić grande Punto ale nie wiem dokladnie z jakim silnikiem wybrać. Może ktoś wie jak wygląda kwestia regulacji zaworów w silniku 1,2 65 KM i 1,4 8V 77KM. w jaki sposób realizowana jest regulacja zaworów: popychacze hydrauliczne, za pomocą płytek regulacyjnych czy też za pomocą śrub regulacyjnych. i czy silniki te są kolizyjne, tzn. w przypadku zerwani paska rozrządu następuje zderzenie zaworów z tłokami.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
Dzióbel |
#149120 Wysłany:
24 Lip 2008, 19:19; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
ww. silniki są kolizyjne....
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
naad |
#149134 Wysłany:
24 Lip 2008, 20:00; Temat postu: |
|
 |
Forumowicz |
Miejscowość: białystok Rejestracja: 24 Lip 2008, Posty: 3
|
dzieki, ale jak z regulacją
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#149162 Wysłany:
24 Lip 2008, 20:44; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
http://www.motofakty.pl/artykul/hydraul ... chacz.html
hydraulicznie....przez co podczas dłuższego postoju autka , czasem je slychać podczas uruchomienia autka (ok 2/3sek. )
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#149311 Wysłany:
25 Lip 2008, 07:51; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Na pewno FIRE 8V mają popychacze hydrauliczne?
Coś mi mówi, że mechaniczne, regulowane co 60 tysi.
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#149383 Wysłany:
25 Lip 2008, 11:43; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
1.4 ma
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
adchmie |
#150240 Wysłany:
27 Lip 2008, 18:18; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 21 Maj 2007, Posty: 218
|
Dzióbel napisał(a): 1.4 ma
Z tego co wiem, a poza tym jest na forum
temat odnosnie regulacji zaworów:
1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)
1.4 16V ma hydrauliczne
Pzdr
_________________ GP Energy 1.4 Fire 77KM
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#150391 Wysłany:
28 Lip 2008, 08:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
adchmie napisał(a): 1.2 8V, 1.4 8V maja mechanicze (pewnie płytkowe)
Tak mi się zdawało właśnie.
Co do 1.4 8V nie byłem pewny, nie miałem z nim do czynienia ale mój 1.2 8V miał popychacze mechaniczne, wymagające okresowej regulacji.
"nowoczesne" silniki VTEC Hondy też tak mają 
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#150515 Wysłany:
28 Lip 2008, 13:35; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
daras ma racje - płytki dla 1.2 8V oraz 1.4 8V
Mój GP już jedną regulację zaworów przeszedł 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#150517 Wysłany:
28 Lip 2008, 13:40; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Yoka witaj! Dawno Cię nie było 
|
|
Góra |
|
 |
Dzióbel |
#150621 Wysłany:
28 Lip 2008, 17:56; Temat postu: |
|
 |
Admin |
 |
Imię: Zbyszek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Chełm/Sławno/Słupsk Rejestracja: 22 Cze 2006, Posty: 3298
|
adchmie napisał(a): 1.4 16V ma hydrauliczne
to coś mi się po "kićkało"  sądziłem że tylko 1.2 
_________________ Pilot RC KDS450 SV + Flymentor 3D & Tarot 450 PRO + Flymentor 3D & DJI Phantom 3
|
|
Góra |
|
 |
Dave |
#206243 Wysłany:
08 Sty 2009, 22:14; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
Imię: Dawid
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 03 Mar 2007, Posty: 161
|
A jak jest w 16 zaworowym turbo? Też sa hydrauliczne popychacze?
_________________ GP 1.4 T-Jet Emotion 16v 120KM
|
|
Góra |
|
 |
daras |
#206379 Wysłany:
09 Sty 2009, 09:38; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 1970 Pomógł: 1
|
Wersja 1.4 z 16 zaworową głowicą ma popychacze hydrauliczne.
Nie wymaga mechanicznej ingerencji ASO.
|
|
Góra |
|
 |
kubeusz77 |
#208158 Wysłany:
14 Sty 2009, 16:15; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Witam
Czyli po ilu tys.km jest ta regulacja? Czy tak jak w Punto mk2 co 40 tys.?
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
 |
kruger |
#208161 Wysłany:
14 Sty 2009, 16:27; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: 100lyca Rejestracja: 08 Sty 2009, Posty: 350
|
|
Góra |
|
 |
Yoka |
#208228 Wysłany:
14 Sty 2009, 20:38; Temat postu: |
|
 |
Przyjaciel |
 |
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Tychy Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1364
|
... a jak sie ma gaz to za każdym przeglądem instalacji gazowej winna być przeprowadzana regulacja zaworów 
_________________ Citroen C4 1.6 HDI 112 KM ......całe 55.000 km Czuje się jak Chuck Norris ......nic się mi nie psuje
|
|
Góra |
|
 |
pepe |
#217447 Wysłany:
10 Lut 2009, 10:10; Temat postu: Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
 |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: lubelskie [L]
Miejscowość: Lublin Rejestracja: 06 Lut 2009, Posty: 30
|
Dzióbel napisał(a): ww. silniki są kolizyjne....
Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor.
_________________ Grafitowe Punto II 1,2/8V 5d. - było Brązowy FADO GP Estiva B&M 1,4/8V 5d. - JEST
|
|
Góra |
|
 |
krzysiek_pere |
#217484 Wysłany:
10 Lut 2009, 12:07; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Rejestracja: 08 Lut 2009, Posty: 273
|
Witam
Silniki 1,2 i 1,4 8V mają płytkową regulację zaworów. Natomiast silnik 1,4 8V ma zastosowane zmienne fazy wałka rozrządu, które potrafi zastukać na zimnym silniku podobnie do popyhacza hydraulicznego. Regulacja zaworów co 60 tys.
|
|
Góra |
|
 |
Barrtek96 |
#217537 Wysłany:
10 Lut 2009, 14:55; Temat postu: |
|
|
A u mnie w Albei 1.4 8V są hydrauliczne popychacze. Słychać je rano jak jest zimno, wtedy silnik pracuje przez około 5 sekund jak diesel 
|
|
Góra |
|
 |
bartekm |
#218140 Wysłany:
11 Lut 2009, 23:24; Temat postu: Re: Regulacja zaworów w GP 1,2 i 1,4 8V |
|
 |
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 30 Lis 2008, Posty: 22
|
pepe napisał(a): Dzióbel napisał(a): ww. silniki są kolizyjne.... Z tego co wiem, to w GP silnik 1,2 8V 65KM jest "bezkolizyjny"... Przynajmniej w mkII 1,2 8V 60KM silnik jest bezkolizyjny, a to ten sam tylko lekko "wzmocniony" motor.
ale już w PIIfl nie wszystkie 1.2 8V były bezkolizyjne
_________________ Fiat 199 1.4 16V
|
|
Góra |
|
 |
kubeusz77 |
#286659 Wysłany:
09 Wrz 2009, 11:30; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Witam
Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów.
Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo?
Pozdrawiam
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
 |
robimal |
#286762 Wysłany:
09 Wrz 2009, 18:36; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 11 Maj 2009, Posty: 49
|
kubeusz77 napisał(a): Witam Przy przebiegu 78400 oddałem kropoka do regulacji zaworów. Po tym przebiegu zostały dołożone tylko dwie płytki.To chyba nie dużo? Pozdrawiam
A jaki jest koszt takiej regulacji zaworów?
Samochód oddany do ASO czy innego warsztatu?
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77 KM ENERGY
|
|
Góra |
|
 |
yacagp |
#286811 Wysłany:
09 Wrz 2009, 21:23; Temat postu: |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Miejscowość: gliwice Rejestracja: 27 Maj 2008, Posty: 57
|
no właśnie ja dziś dzwoniłem do warsztatu (nie ASO) i powiedzieli tak: 60 robocizna, 40 uszczelka i 16 za każdą dodaną płytkę
_________________ GP 1,4 8V Estiva
|
|
Góra |
|
 |
kubeusz77 |
#286909 Wysłany:
10 Wrz 2009, 09:03; Temat postu: |
|
 |
Puntoświr |
 |
Miejscowość: ŁóDź Rejestracja: 27 Mar 2008, Posty: 174
|
Już wszystko pisze:
Regulacja w ASO Maredi Łódź
Robocizna 100 zł
Płytka 1 szt. 16 zł.
Uszczelka pod pokrywe zaworów 60 zł
W Punto 2 regulowałem poza ASO i u mechanika ktorego to robiłem wyszło tak samo jak w ASO .A poza tym Grande za bardzo " Mietki" nie chcą robić bo nie znają tych aut.
_________________ Grande Punto 1.4 77KM 2006r.
|
|
Góra |
|
 |
robimal |
#287017 Wysłany:
10 Wrz 2009, 16:17; Temat postu: |
|
 |
Sympatyk kropek |
Miejscowość: małopolska Rejestracja: 11 Maj 2009, Posty: 49
|
Dzięki za odp.
Wynika z tego, że nie warto zlecać tej roboty "Mietkom" bo dużej oszczędności nie ma.
Pozdrawiam
_________________ Grande Punto 1.4 8v 77 KM ENERGY
|
|
Góra |
|
 |
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|