|
Obecny czas: 21 Gru 2024, 17:40
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
pmxoo7pI |
#861603 Wysłany:
30 Sty 2024, 21:26; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 677 Pomógł: 10
|
1. Może już czyszczenie nie wystarczy, bo ile można? Coś tam się zużywa zapewne, coś jest do wymiany może. 2. Inne rzeczy w FIRE 8V (niezależnie od modelu). Też "zadbane"? Odma, luzy zaworowe, szczelności dolot/wydech? 3. Parametry obejrzane przez FES/MES? Jakieś anomalie? 4. Przegląd, skład spalin przez te wszystkie lata jaki był? Nie wystarczy "zaliczyć". Trzeba się interesować wynikami, zapisywać nawet (czy któryś parametr nie ucieka).
|
|
Góra |
|
|
|
|
Wojciu |
#861605 Wysłany:
31 Sty 2024, 10:23; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Wojtek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 30 Sty 2024, Posty: 8
|
pmxoo7pI, bardzo dziękuję Tobie za zainteresowanie tematem Komputer nie pokazuje żadnych anomalii, check nie świeci, auto jeździ jak marzenie. Odma czysta, rok temu wymieniona. Luzów na zaworach nie ma. Żadnych nieszczelności też nie ma. Oleju nie bierze. Skład spalin nie zmienił się na przestrzeni lat jakoś drastycznie w zakresie parametrów. Generalnie ponawiam pytanie czy ktokolwiek z Was, Koledzy, przerabiał w swoim puntolocie temat chwilowego (1-2 minuty) falowania obrotów na zimnym silniku? Falowanie jest - podkreślam nieznaczne - obroty standardowo oscylują jak to "ssaniu" ok. 1000obr/min. Falowanie jest słyszalne, ale wskazówka rusza się nieznacznie. Zjawisko to ustępuje po chwili stopniowego nagrzewania się silnika. Koledzy, to ważne, żebyście dobrze mnie zrozumieli - ja nie pytam, co powinienem po kolei zrobić, bo wiem, co trzeba po kolei posprawdzać Między innymi zastanawiałem się nad kupnem i montażem nowego krokowca i mapsensora, ALE.... nie chcę i nie mam luksusu czasowego grzebać w silniku, który zasadniczo działa i nie robi problemów. Ponieważ problem nie jest bardzo poważny i auto jest mi potrzebne codziennie, to nie chcę bawić się w rozbieranie wszystkiego po kolei, żeby zaspokoić swoją schizę Dlatego, Kochani, pytam wprost, czy ktoś z Was zetknął się osobiście z takim problemem w swoim (lub cudzym) punciaku i co było przyczyną lub jak rozwiązał ten problem (jeśli rozwiązał). Wasze osobiste doświadczenie jest dla mnie w mojej sytuacji ważniejsze niż teoria, którą znam Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#861607 Wysłany:
31 Sty 2024, 18:35; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 677 Pomógł: 10
|
Ty, ale nie jesteśmy na Tik-Toku, Instagramie, ani na grupie motoryzacyjnej na Facebook-u. Wojciu napisał(a): Komputer nie pokazuje żadnych anomalii, check nie świeci, auto jeździ jak marzenie. Dane z OBD2, a Check na desce, to dwa różne światy. Nie mieszaj (bo już się gubisz w zeznaniach). Wojciu napisał(a): Luzów na zaworach nie ma. Facet, nie masz pojęcia o czym piszesz. Dyskwalifikacja. Dowiedz się co to są "luzy zaworowe" (we wszystkich Fiatach 8V się to coś ustawia). Wojciu napisał(a): Skład spalin nie zmienił się na przestrzeni lat jakoś drastycznie w zakresie parametrów. Właśnie chodzi o te zmiany, w którą stronę idą. Wojciu napisał(a): Generalnie ponawiam pytanie czy ktokolwiek z Was, Koledzy, przerabiał w swoim puntolocie temat chwilowego (1-2 minuty) falowania obrotów na zimnym silniku? Falowanie jest - podkreślam nieznaczne - obroty standardowo oscylują jak to "ssaniu" ok. 1000obr/min. Falowanie jest słyszalne, ale wskazówka rusza się nieznacznie. Zjawisko to ustępuje po chwili stopniowego nagrzewania się silnika. Przyczyn jest wiele, od mechaniki (tłoków, zaworów, wału/wałka), pneumatyki (ciśnienia/podciśnienia, szczelności), po elektronikę (czujniki, usterki ECU, elementy wykonawcze jak elektrozaworki, silniczki, cewki/świece, wtryski), elektrotechnikę (alternator, akumulator, ładowanie obciąża silnik) i "informatykę" (taki program, nic nie zrobisz - ale każdy model/generacja miał jakieś poprawki do ECU, jakie, tajemnica branży tuningu i pokrewnych). Wojciu napisał(a): Koledzy, to ważne, żebyście dobrze mnie zrozumieli - ja nie pytam, co powinienem po kolei zrobić, bo wiem, co trzeba po kolei posprawdzać Między innymi zastanawiałem się nad kupnem i montażem nowego krokowca i mapsensora, Jak wiesz to "posprawdzaj" (ciekawe czym i jak). Przyczyna może być więcej niż jedna (i kombinacje). Generacja Punto2 jest jednak znana właśnie z przepustnicy (konstrukcja niepotrzebnie skomplikowana, w Grande ją 2-3 razy uproszczono i problemów nagle brak, to jest wskazówka). "Mapsensor" nagle wymyślasz? Przecież napisałeś, że w danych z komputera (FES/MES używałeś?) "anomalii brak" - czyli kłamiesz (nic nie sprawdziłeś, albo nie wiesz o czym mowa, co i gdzie podejrzeć, jakie niby "parametry", przecież nie ma Checka, to pewnie wszystko OK). Wojciu napisał(a): ALE.... nie chcę i nie mam luksusu czasowego grzebać w silniku, który zasadniczo działa i nie robi problemów. TO go nie ruszaj. Zostaw jak jest. To proste silniki i czasem mają prawo nie pracować idealnie gładko, zwłaszcza na etapie rozgrzewania. Wojciu napisał(a): .........ważniejsze niż teoria, którą znam Pokazałeś na kilku przykładach, że właśnie nie znasz podstaw "teoretycznych" rodziny FIRE 8V, a chcesz od razu gotowy przepis (to nie książka kucharska).
Ostatnio edytowany przez pmxoo7pI, 31 Sty 2024, 18:39, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
Wojciu |
#861608 Wysłany:
31 Sty 2024, 18:39; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Wojtek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 30 Sty 2024, Posty: 8
|
Kolego pmxoo7pI.... zalecam trochę więcej życzliwości i mniej opryskliwości, bo aż się nie chce z Tobą pisać. Zbyt obcesowo się zachowujesz. Nie rozkładaj na części pierwsze każdego mojego zdania, bo to nie język polski. Jeśli nie spotkałeś się z takim problemem, a O TO tylko pytałem, to po prostu nie odpisuj mi i tyle - dla obopólnej korzyści. Przecież nikt Cię nie zmusza. Nie pisz mi, że ja chcę gotowy przepis - bo nigdzie o to nie prosiłem. Więc może najpierw sam poczytaj ze zrozumieniem. Powtarzam kolejny raz dużymi literami: NIE PYTAM CO TO MOŻE BYĆ, TYLKO PYTAM, CZY KTOKOLWIEK Z UŻYTKOWNIKÓW FORUM SPOTKAŁ SIĘ Z PRZYPADKIEM NIEZNACZNEGO FALOWANIA OBROTÓW CHWILĘ PO ODPALENIU, A JEŚLI TAK, TO JAKIE U TEGO UŻYTKOWNIKA BYŁY PRZYCZYNY ORAZ CZY ROZWIĄZAŁ PROBLEM. Jaśniej już zapytać nie można
|
|
Góra |
|
|
pmxoo7pI |
#861609 Wysłany:
31 Sty 2024, 20:48; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 21 Lut 2023, Posty: 677 Pomógł: 10
|
Nie rób mi tu politycznie poprawnych uników o "życzliwości". Punktujemy na logikę i fakty techniczne, a nie kto kogo lubi. To jest 7 strona tematu atencjuszu, przeczytałeś cały ze zrozumieniem? Streszczenie: Punto 2 ma wrażliwą/problematyczną przepustnicę i to ona odpowiada za wiele dziwnych zachowań silnika, w tym właśnie falowanie (różne jego wersje). Nie można jej czyścić w nieskończoność (poza tym, taką "prostą" czynność można przeprowadzić źle, czyszczenie jest inwazyjne). Nie dostaniesz gotowych rozwiązań na każdy typ usterki (jeden problem = jedna przyczyna), bo to nie jest takie proste. Skoro "problem" jest niewielki, to go zostaw (to też porada techniczna, konkretna). Zmusza cię ktoś do "naprawy" tego? Nie odpisuj nic, tylko działaj przy samochodzie, zrób coś (albo zostaw to, niech sobie faluje).
|
|
Góra |
|
|
Wojciu |
#861613 Wysłany:
31 Sty 2024, 21:03; Temat postu: Re: Czyszczenie Przepustnicy Punto II 1.2 8V 60KM |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Wojtek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 30 Sty 2024, Posty: 8
|
Kolego pmxoo7pI - Tobie już naprawdę dziękuję. Tak, wyobraź sobie, że przeczytałem od góry do dołu i od lewej do prawej I wyobraź sobie, że Adas, który ten post o czyszczeniu przepustnicy założył, nic nie pisze o tym, że nie można w nieskończoność jej czyścić Ale to wszystko nie ma znaczenia, bo JA NIE O TO PYTAŁEM A ponieważ traktowałem Cię od początku z kulturą, nie muszę więc wyczytywać od Ciebie tekstów jak do idioty, którym nie jestem. Poza tym nie odpowiedziałeś też na moje pytanie, ale nie ma sprawy, bo jeśli osobiście nie spotkałeś się z tym problemem, to po prostu nie ma tematu. I ok Nie chcę gotowych rozwiązań - chcę pogadać na forum z kimś, kto miał podobny przypadek u siebie w swoim aucie i może wypowiedzieć się z tzw. autopsji. Na tym mi zależy - od początku to napisałem w pierwszym moim poście Pozdrawiam i cześć Ponawiam natomiast pytania do innych użytkowników puntolotów:
1. Czy ktokolwiek z kolegów miał w swoim punciaku przypadek nieznacznego falowania obrotów chwilę po odpaleniu zimnego silnika? (W granicach 1000-1200 obr/min) Przez 1-3minuty, potem wszystko ok, w miarę jak silnik się nagrzewa i stopniowo schodzi z obrotów.2. Jeśli tak, to jakie były w Waszych puntach tego przyczyny?[/b]
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|